Επίθεση κατά των ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και της Αγωνιστικής Παρέμβασης Πειραιά εξαπέλυσε Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών για τη συνέχιση του αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών, «αφού λέρωσαν τα χέρια τους σταματώντας την Απεργία-Αποχή και διασπώντας τον συντονισμό των πρωτοβάθμιων σωματείων ενάντια στην Αξιολόγηση, οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ σε μια σειρά σωματεία καταθέτουν την εξής πρόταση: να κηρύξει Απεργία-Αποχή το πρωτοβάθμιο σωματείο, δηλαδή σε εμάς, η ΕΛΜΕ Πειραιά».
Από την πλευρά της ΑΣΕ, ξεκαθαρίζεται ότι «με αίσθημα ευθύνης, συζητούμε κάθε πρόταση, αρκεί αυτή να έχει προϋποθέσεις επιτυχίας, να συσπειρώνει τον κλάδο. Το όπλο της Απεργίας-Αποχής μπορεί φυσικά να αξιοποιηθεί και από το Α/θμιο σωματείο».
«Για να έχει όμως προϋποθέσεις επιτυχίας χρειάζεται πολύ δουλειά, μετά τη δύσκολη θέση που έφεραν τον κλάδο οι ηγεσίες ΟΛΜΕ-ΔΟΕ» προσθέτει.
Στη συνέχεια, υποστηρίζει ότι η πρόταση της Αγωνιστικής Παρέμβασης Περαιά «ανοίγει διάπλατα το δρόμο στην κυβέρνηση να περάσει την Αξιολόγηση, χωρίς αντίσταση. Είναι το ίδιο επιζήμια, όσο η αντίστοιχη θέση που είχαν να παρατήσουμε σύξυλα τα παιδιά την περίοδο της καραντίνας ή να μην διεκδικήσουμε από την κυβέρνηση τεχνολογικό εξοπλισμό για μαθητές και εκπαιδευτικούς».
«Το χειρότερο από όλα είναι ότι το γνωρίζουν και οι ίδιοι, αλλά για μια ακόμα φορά, δεν διστάζουν να διαμορφώνουν θέσεις αλά καρτ, ιδιαίτερα στην ΕΛΜΕ Πειραιά που η ΑΣΕ είναι 1η δύναμη, όχι με κριτήριο την οργάνωση και την επιτυχία του Αγώνα ενάντια στην κυβερνητική πολιτική, αλλά με στόχο την συκοφάντηση της ΑΣΕ, της ΕΛΜΕ, τυχοδιωκτικά, με το βλέμμα στραμμένο στις κάλπες. Τελικά, μετατρέπονται στο καλύτερο άλλοθι της κυβερνητικής επίθεσης» συμπληρώνει.
Τέλος, καλεί κάθε καλοπροαίρετο εκπαιδευτικό να προβληματιστεί.
Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών
Ακολουθεί η ανακοίνωση της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών:
ΑΦΟΥ ΤΟΡΠΙΛΙΣΑΝ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ...
ΤΩΡΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ, ΕΠΕΙΔΗ … ΤΟΛΜΗΣΕ ΝΑ ΥΙΟΘΕΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΣΕ!
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι
Ευχόμαστε καλή χρονιά, με υγεία, αισιοδοξία και δύναμη για νέους αγώνες!
Η εγκληματική πολιτική της κυβέρνησης σε ό,τι αφορά τη διαχείριση της πανδημίας δεν αφήνει κανένα περιθώριο για εφησυχασμό. Τώρα είναι η ώρα να δυναμώσει ο αγώνας, η διεκδίκηση για άμεσα μέτρα προστασίας με το άνοιγμα των σχολείων!
Η ΕΛΜΕ Πειραιά, βρίσκεται στην 1η γραμμή του Αγώνα για μέτρα προστασίας εκπαιδευτικών και μαθητών.
Ήδη την Τρίτη (11/1/2022) η ΕΛΜΕ Πειραιά πρωτοστάτησε σε νέα κινητοποίηση στο Υπουργείο Υγείας, από κοινού με τους φορείς των γονιών, ενώ την Πέμπτη 13/11 17:00 ακολούθησε νέα κινητοποίηση στο Υπουργείο Υγείας, από κοινού με εργατικά συνδικάτα
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι
Στις 22/12/2021 πραγματοποιήθηκε μία ακόμα έκτακτη Γ.Σ. της ΕΛΜΕ Πειραιά, με βασικό θέμα την συνέχιση του αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση, μπροστά και στην επόμενη φάση, αυτή της κατάθεσης του σχεδιασμού από τους συντονιστές των ομάδων (12/1/2022-πήρε παράταση τελικά για τις 26/1/2022). Και σε αυτή τη Γ.Σ. (συμμετείχαν και ψήφισαν 150 περίπου συνάδελφοι, ενώ πέρασαν πάνω από 180) πλειοψήφησε με μεγάλη διαφορά η πρόταση που κατέθεσε η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (ΑΣΕ), όπως είχε συμβεί και στην έκτακτη Γ.Σ. της ΕΛΜΕ στις 3/11/2021. Δύο φορές σε σύντομο χρονικό διάστημα, οι συνάδελφοι εμπιστεύτηκαν την πρόταση της ΑΣΕ σε μία ανοιχτή, μαζική διαδικασία, την κορυφαία του σωματείου μας.
Καλούμε τους συναδέλφους με όπλο την απόφαση του σωματείου μας, μαζικά, ενωτικά, αποφασιστικά να συνεχίσουν τον αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση, να συσπειρωθούν στο σωματείο.
Το αποτέλεσμα της Γ.Σ. της ΕΛΜΕ Πειραιά, ωστόσο, φαίνεται πως δεν άρεσε στην Αγωνιστική Παρέμβαση Πειραιά. Την επόμενη κιόλας ημέρα εξέδωσε ανακοίνωση, η οποία φιγουράρει (ακόμα και πρωτοσέλιδο για πολλές ημέρες μέσα στις γιορτές!), σε γνωστή ηλεκτρονική, εκπαιδευτική ιστοσελίδα (γνωστή για την στήριξή της στο χώρο των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ, το λιβάνισμα στο ΣΥΡΙΖΑ κ.α.).
Και αν νομίζετε ότι ασχολούνται με τα προβλήματα στα σχολεία, κάνετε λάθος... Την ώρα που η πανδημία θερίζει και τα σχολεία ανοίγουν ανοχύρωτα, αυτοί συνεχίζουν τον αντί-ΠΑΜΕ χαβά τους (τι καλύτερο από αυτό για την κυβέρνηση...)...
Στην ανακοίνωσή της η Αγωνιστική Παρέμβαση Πειραιά, αντί να προβληματιστεί που δύο φορές σε σύντομο χρονικό διάστημα, οι συνάδελφοι σε Γ.Σ., καταψήφισαν την πρότασή της, και κυρίως, αντί να ασχοληθούν με τα χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών, με τα πρωτόκολλα υπερμετάδοσης του κορωνοϊού, με όλα τα προβλήματα που ζούμε καθημερινά στα σχολεία μας, για μια ακόμα φορά επιδίδεται σε ελεεινές, συκοφαντικές προεκλογικές επιθέσεις στην ΑΣΕ, προφανώς γιατί … έκανε το λάθος να θέσει σε ψηφοφορία μία πρόταση που υπερψήφισαν οι συνάδελφοι!
82 συνάδελφοι (και 95 πριν λίγες ημέρες) που όλους αυτούς τους μήνες είναι στην πρώτη γραμμή του Αγώνα στα σχολεία τους, που επέλεξαν παραμονές Χριστουγέννων να βρίσκονται στη Γ.Σ. της ΕΛΜΕ τους, που έκριναν και αποφάσισαν, τα ακούνε και από πάνω, γιατί δεν συμμορφώθηκαν προς τας υποδείξεις των Παρεμβάσεων...
Και όχι μόνο αυτό. Στην ανακοίνωσή της η Αγωνιστική Παρέμβαση Πειραιά καλεί ευθέως σε μη εφαρμογή της απόφασης της Γ.Σ., που δημοκρατικά επέλεξαν οι ίδιοι οι συνάδελφοι!
Αφού τορπίλισαν την αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση, αφού τορπίλισαν την Απεργία-Αποχή, τώρα τορπιλίζουν και την ενότητα του κλάδου, την ίδια τη λειτουργία του σωματείου, το μόνο όπλο που μάς έχει απομείνει…
Αναρωτιόμαστε: έτσι αντιλαμβάνονται την συμμετοχή τους και το ρόλο τους στην ΕΛΜΕ;
Είναι πραγματικά επικίνδυνοι!
Για λίγους ψήφους, για τις καρέκλες τους, δεν διστάζουν να επιτεθούν (για μια ακόμα φορά) στην ΕΛΜΕ Πειραιά, στο ΠΑΜΕ. Δύο χρόνια επιδίδονται σε ένα κρεσέντο συκοφαντίας, με πάμπολλες ανακοινώσεις, λες και ο εχθρός είναι η ΕΛΜΕ, το σωματείο μας και όχι η κυβέρνηση!
Τώρα ξεπέρασαν και τον εαυτό τους, τα έβαλαν και με τη Γ.Σ., που κατά τα άλλα ζητάνε συνεχώς να πραγματοποιείται, γιατί αποτελεί το κορυφαίο όργανο του κλάδου… τι υποκρισία… Προφανώς πιστεύουν ότι η Γ.Σ. αποτελεί το κορυφαίο όργανο του σωματείου μας μόνο όταν συμφωνεί με την πρόταση της Αγωνιστικής Παρέμβασης…
ΠΟΙΟΙ ΟΜΩΣ ΚΟΥΝΑΝΕ ΤΟ ΔΑΚΤΥΛΟ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ;
Πάει πολύ να εμφανίζεται η Αγωνιστική Παρέμβαση Πειραιά σαν τιμητής και συνεχιστής του αγώνα του κλάδου ενάντια στην Αξιολόγηση. Μόλις πριν λίγους μήνες, ήταν η παράταξή τους, που στο Δ.Σ. της ΔΟΕ και σε μια σειρά πρωτοβάθμια διδασκαλικά σωματεία, αποφάσισαν το σταμάτημα της Απεργίας-Αποχής, πριν καν ακόμα εκδοθεί η απόφαση του εφετείου! Χτύπησαν πισώπλατα τον αγώνα του κλάδου και τώρα ζητάνε και τα ρέστα… Ας το χωνέψουν καλά! Το ξεπούλημα των ηγεσιών ΟΛΜΕ-ΔΟΕ που έζησαν για μια ακόμα φορά οι συνάδελφοι, έχει και τη δική τους φαρδιά υπογραφή! Στη ΔΟΕ, ο ψήφος των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ήταν και ο καθοριστικός (ο 6ος στους 11, μαζί με τη ΔΑΚΕ και τις δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ) για να σταματήσει η Απεργία-Αποχή, την ώρα που πάνω από 100 χιλιάδες εκπαιδευτικοί ήταν στο δρόμο! Μετά από λίγες ημέρες, αυτή την απόφαση επικαλέστηκε η ηγεσία της ΟΛΜΕ για να κάνει το ίδιο. Και δεν σταμάτησαν εδώ φυσικά…
Λίγο πριν τα Χριστούγεννα στο Δ.Σ. της ΔΟΕ υπερψήφισε εκπρόσωπός τους (αυτός ντε, που, όπως λέγανε, είχε δήθεν κάνει λάθος όταν καταψήφισε την Απεργία-Αποχή) κείμενο της ΔΟΕ για τους συντονιστές των ομάδων δράσης, που περιλαμβάνει κανονικά στόχους, προτάσεις πάνω στους δείκτες αξιολόγησης!
Η παράταξη της ΑΡΕΝ, με την οποία συνεργάζονται στην ΕΛΜΕ Πειραιά, έχει ταχθεί υπέρ των ενιαίων κειμένων εδώ και μήνες (π.χ. A’ ΕΛΜΕ Αχαΐας).
Στην εκλογοαπολογιστική Γ.Σ. διπλανού διδασκαλικού σωματείου, στελέχη των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ κατηγορούσαν την ΑΣΕ στην ΕΛΜΕ Πειραιά (ακόμα κι εκεί, η ΕΛΜΕ Πειραιά είναι ο καημός τους!), γιατί είναι ενάντια στα ενιαία κείμενα και αφήνει (όπως ισχυρίζονταν) ακάλυπτους τους συναδέλφους στην ΕΛΜΕ (!).
Τελικά, τι από από τα δύο ισχύει;
Ας κάνουν λίγο αυτοκριτική, ας δούνε λίγο την παράταξή τους και ας αφήσουν την ΑΣΕ, τη μόνη δύναμη, που ενιαία, συντεταγμένα, σε όλα τα Δ.Σ. και τις Γ.Σ. ΟΛΜΕ-ΔΟΕ-ΣΕΠΕ-ΕΛΜΕ πάλεψε και παλεύει για την επαναπροκήρυξη της Απεργίας-Αποχής.
Σημειώνουμε ότι η ΕΛΜΕ Πειραιά, παρά τον συσχετισμό στο Δ.Σ., ψήφισε υπέρ της επαναπροκήρυξης της Απεργίας-Αποχής και στις δύο τελευταίες Γ.Σ Προέδρων ΕΛΜΕ. Στην 1η (16/10) κατέθεσε μάλιστα την πρόταση της επαναπροκήρυξης προς τις άλλες ΕΛΜΕ, ενώ στη 2η (29/11) ανέλαβε την πρωτοβουλία να συγκληθεί νέα Γ.Σ. Προέδρων, μετά από απόφαση της Γ.Σ. της ΕΛΜΕ Πειραιά.
ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΟΥ ΕΛΑΒΕ Η Γ.Σ. ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΣΕ
Σοφά λέει ο λαός μας ότι η μισή αλήθεια, ισοδυναμεί με ένα μεγάλο ψέμα. Αυτή την ύπουλη τακτική επέλεξε για μία ακόμα φορά η Αγωνιστική Παρέμβαση. Τι λέει; ότι η ΑΣΕ είναι κατά της Απεργίας-Αποχής και καλεί τους συναδέλφους στις 12/1 να καταθέσουν κείμενα.
Φυσικά, ο ισχυρισμός αυτός έχει τόση σχέση με την αλήθεια, όση ο φάντης με το ρετσινόλαδο…
Στην απόφαση της Γ.Σ. (επισυνάπτεται) είναι ξεκάθαρη η θέση υπέρ της επαναπροκήρυξης της Απεργίας-Αποχής, μέσα από Γ.Σ. των ΕΛΜΕ και νέα Γ.Σ Προέδρων ΕΛΜΕ. Μάλιστα, προτείνεται και τρόπος να παρακαμφθεί το όριο του 66% που απαιτείται για τη λήψη απεργιακής απόφασης στη Γ.Σ. Προέδρων των ΕΛΜΕ, όριο που είχε σταθεί εμπόδιο τις δύο προηγούμενες φορές (η πρόταση για Απεργία-Αποχή που υπερψήφισε η ΕΛΜΕ Πειραιά, είχε πλειοψηφία, αλλά όχι το 66%). Συγκεκριμένα, προτείνεται η Γ.Σ. των Προέδρων να αποφασίσει να καλέσει όλες τις ΕΛΜΕ να κηρύξουν μέσα από μαζικές διαδικασίες απεργία-αποχή, κάτι που απαιτεί το 50%+1 των ψήφων στη Γ.Σ. των Προέδρων.
Η πρόταση αυτή διασφαλίζει την ενότητα του κλάδου, σε όλη την Ελλάδα, σε όλες τις ΕΛΜΕ, τη δυνατότητα με μαζικούς, ενωτικούς όρους να αντιμετωπίσουμε την κυβερνητική επίθεση, να δημιουργήσουμε ουσιαστικό πρόβλημα στην κυβέρνηση.
Ταυτόχρονα, σε ό,τι αφορά τους συντονιστές των ομάδων δράσης και μπροστά στις 12/1, η Γ.Σ. της ΕΛΜΕ υιοθέτησε δήλωση που μπορούν να αξιοποιούν οι συνάδελφοι, με βάση τις θέσεις και τα αιτήματα του κλάδου. Η δήλωση αυτή, καμία σχέση δεν έχει με τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ, όπως ψευδώς ισχυρίζονται, πατάει στην πείρα του κλάδου από παλιότερες μάχες ενάντια στην αξιολόγηση (βλέπε ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Πειραιά το 2014). Μια απλή σύγκριση με το κείμενο της ΔΟΕ (που ψήφισαν οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ στο Δ.Σ. της ΔΟΕ) για τις 12/1 είναι αρκετή για κάθε καλοπροαίρετο συνάδελφο…
Η πρόταση της ΑΣΕ διασφαλίζει την ανάγκη να συνεχιστεί ο αγώνας με δυναμικό και ενιαίο τρόπο, με οργάνωση και συλλογικότητα και όχι ο καθένας μόνος του. Κρίσιμο ζήτημα δεν είναι μόνο ή κυρίως η μορφή αντίστασης αλλά το περιεχόμενο και οι στόχοι του αγώνα. Η μορφή πάλης πρέπει ταυτόχρονα να υπηρετεί την ανάγκη οι εκπαιδευτικοί να συνεχίσουν να αντιστέκονται στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης με μαζικό τρόπο.
Τώρα είναι η ώρα να ανοίξουν όλα τα μεγάλα ζητήματα που βασανίζουν τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές (πανδημία, κενά, συγχωνεύσεις, υποδομές, κ.λπ. και κυρίως τι μαθαίνουν τα παιδιά μας), να δυναμώσει η αντιπαράθεση με την κυβέρνηση και όλα τα κόμματα που στηρίζουν την «ανάπτυξη» για τους λίγους.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ (ΜΗ) ΑΓΩΝΑ ΤΗΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΤΗ Γ.Σ. ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ
Αφού λέρωσαν τα χέρια τους σταματώντας την Απεργία-Αποχή και διασπώντας τον συντονισμό των πρωτοβάθμιων σωματείων ενάντια στην Αξιολόγηση, οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ σε μια σειρά σωματεία καταθέτουν την εξής πρόταση: να κηρύξει Απεργία-Αποχή το πρωτοβάθμιο σωματείο, δηλαδή σε εμάς, η ΕΛΜΕ Πειραιά. Ανάλογες αποφάσεις έχουν πάρει ελάχιστες από τις 86 ΕΛΜΕ, ενώ σε πολλές ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ, που έχουν αυτοδυναμία οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ (βλέπε διπλανή ΕΛΜΕ Καλλιθέας-Μοσχάτου-Νέας Σμύρνης), δεν έχει υιοθετηθεί αυτή η πρόταση (δηλαδή η πρόταση των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ δεν υιοθετείται από τις ίδιες τις ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ σε πολλά σωματεία, αλλά προφανώς και γι’ αυτό θα φταίει το ΠΑΜΕ, οι συνάδελφοι κλπ).
Η συμμετοχή των συναδέλφων στην Απεργία-Αποχή, σε όσες ΕΛΜΕ έχουν κηρύξει, είναι μέχρι σήμερα πολύ μικρή.
Οι δυνάμεις της ΑΣΕ επίσης, σε όποια Γ.Σ. αποφασίστηκε με κάπως μαζικούς όρους η κήρυξη της Απεργίας-Αποχής από το Α/θμιο σωματείο, μπαίνουν μπροστά για την υλοποίηση της απόφασης της Γ.Σ., το κορυφαίο όργανο του σωματείου. Αυτό τόνισαν ότι θα κάνουν οι δυνάμεις της ΑΣΕ και στη Γ.Σ. της ΕΛΜΕ Πειραιά, θα υλοποιήσουν την απόφαση της Συνέλευσης, όποια και αν είναι αυτή. Σε πλήρη αντίθεση δηλαδή με το διασπαστικό κάλεσμα των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ προς τους συναδέλφους της ΕΛΜΕ Πειραιά. Φυσικά δεν μάς κάνει εντύπωση, δεν είναι η πρώτη φορά. Λίγο πριν τις γιορτές κατέβασαν ξανά ψηφοδέλτιο μαζί με τις ΣΥΝΕΚ, στις εκλογές της ΕΛΜΕ Κορυδαλλού (μόνες αυτές οι δύο παρατάξεις), μιας ΕΛΜΕ που λειτούργησε διασπαστικά απέναντι στην ΕΛΜΕ Πειραιά (η ΕΛΜΕ Πειραιά κάλυπτε και συνεχίζει να καλύπτει συνδικαλιστικά και τα σχολεία του Κορυδαλλού), ανοίγοντας επικίνδυνους δρόμους για κατά τόπους ΕΛΜΕ σε κάθε Δήμο του Πειραιά! Μια ΕΛΜΕ (Κορυδαλλού) που, για την ιστορία, ψήφισε “κατά” και “λευκό” στην πρόταση για επαναπροκήρυξη της Απεργίας-Αποχής στις δύο τελευταίες Γ.Σ. Προέδρων ΕΛΜΕ.
Από την πλευρά της ΑΣΕ, ξεκαθαρίζουμε ότι, με αίσθημα ευθύνης, συζητούμε κάθε πρόταση, αρκεί αυτή να έχει προϋποθέσεις επιτυχίας, να συσπειρώνει τον κλάδο. Το όπλο της Απεργίας-Αποχής μπορεί φυσικά να αξιοποιηθεί και από το Α/θμιο σωματείο.
Για να έχει όμως προϋποθέσεις επιτυχίας χρειάζεται πολύ δουλειά, μετά τη δύσκολη θέση που έφεραν τον κλάδο οι ηγεσίες ΟΛΜΕ-ΔΟΕ.
Πάνω από όλα χρειάζεται η ίδια η αποφασιστικότητα και η θέληση του ίδιου του κλάδου για ένα τέτοιο βήμα, που θα εκφραστεί στην συμμετοχή των ίδιων των συναδέλφων στην Απεργία-Αποχή, που θα κάνουν δική τους υπόθεση την επιτυχία της, όπως έγινε το προηγούμενο διάστημα. Μαζική συμμετοχή που θα εκφραστεί και στη λήψη της απόφασης, μέσα από μια πολύ μαζική Γ.Σ. της ΕΛΜΕ, πιο μαζική από αυτές που κάναμε μέχρι σήμερα.
Η πρόταση για τοπική απεργία διαρκείας (αυτή είναι ουσιαστικά η πρόταση των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ), αποτελεί, σε αυτή τη φάση, μια ακόμα πρόταση για Απεργία χωρίς απεργούς, όπως παραδοσιακά προτείνει τυχοδιωκτικά αυτός ο χώρος (βλέπε παλιότερες δηλώσεις για 300 μουτζαχεντίν κ.ά.), προκειμένου να φανεί τάχα πιο αγωνιστικός, αλλά και να ξεπλύνει την στάση του χώρου τους όλο το προηγούμενο διάστημα.
Η πρόταση των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ είναι, σε αυτή τη φάση, πρόταση που ανοίγει διάπλατα το δρόμο στην κυβέρνηση να περάσει την Αξιολόγηση, χωρίς αντίσταση. Είναι το ίδιο επιζήμια, όσο η αντίστοιχη θέση που είχαν να παρατήσουμε σύξυλα τα παιδιά την περίοδο της καραντίνας ή να μην διεκδικήσουμε από την κυβέρνηση τεχνολογικό εξοπλισμό για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Όποιος έχει στοιχειωδώς επαφή με τα σχολεία και τους συναδέλφους γνωρίζει την πραγματικότητα.
Το χειρότερο από όλα είναι ότι το γνωρίζουν και οι ίδιοι, αλλά για μια ακόμα φορά, δεν διστάζουν να διαμορφώνουν θέσεις αλά καρτ, ιδιαίτερα στην ΕΛΜΕ Πειραιά που η ΑΣΕ είναι 1η δύναμη, όχι με κριτήριο την οργάνωση και την επιτυχία του Αγώνα ενάντια στην κυβερνητική πολιτική, αλλά με στόχο την συκοφάντηση της ΑΣΕ, της ΕΛΜΕ, τυχοδιωκτικά, με το βλέμμα στραμμένο στις κάλπες. Τελικά, μετατρέπονται στο καλύτερο άλλοθι της κυβερνητικής επίθεσης.
Καλούμε κάθε καλοπροαίρετο συνάδελφο να προβληματιστεί.
Η απόφαση της ΕΛΜΕ Πειραιά
Αναλυτικά, η απόφαση της ΕΛΜΕ Πειραιά:
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι
Στις 22/12 πραγματοποιήθηκε νέα έκτακτη Γ.Σ. της ΕΛΜΕ.
Συσπειρωμένοι στο σωματείο μας, συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση.
Δεν το βάζουμε κάτω!
Παίρνουμε νέες πρωτοβουλίες συντονισμού και αγώνα, μπροστά στην επόμενη φάση της αξιολόγησης (12/1/2022) και ενάντια στην αδράνεια της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ, που έχει αφήσει τον κλάδο ακάλυπτο.
Το σωματείο είναι εδώ, επιμένει, παλεύει, αγωνίζεται ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, στέκεται δίπλα σε κάθε συνάδελφο, υπερασπίζεται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.
Όλοι στον Αγώνα, υλοποιούμε συλλογικά τις αποφάσεις της Γενικής μας Συνέλευσης.
Ευχόμαστε σε όλους Χρόνια Πολλά, καλές γιορτές.
Ακολουθεί η Απόφαση:
ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΚΤΑΚΤΗΣ Γ.Σ. ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ (22/12/2021)
Οι εκπαιδευτικοί όλο το προηγούμενο διάστημα, δίνουμε έναν σπουδαίο αγώνα!
Ο αγώνας μας είναι δίκαιος, γιατί αφορά την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας σε ένα σχολείο αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν, που δε θα διαχωρίζει τους μαθητές, θα δίνει ενιαία τη γνώση σε όλα τα παιδιά, θα μορφώνει και δεν θα εξοντώνει.
Όλο αυτό διάστημα αποκαλύφθηκαν οι πραγματικές στοχεύσεις της κυβέρνησης, για ακόμα βαθύτερη ταξική κατηγοριοποίηση και διαφοροποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών, για υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων για την πλειονότητα των παιδιών των λαϊκών οικογενειών, για επέκταση της επιχειρηματικής – ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας του σχολείου με τους γονείς και τους μαθητές πελάτες και τους εκπαιδευτικούς με σκυμμένο κεφάλι. Αποκαλύφθηκε η απάτη ότι δήθεν η «αξιολόγηση» στοχεύει στην «αναβάθμιση του σχολείου και την ενίσχυση του εκπαιδευτικού». Πίσω από τα «ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα» όλων των κυβερνήσεων κρύβεται μια βαθιά αντιεκπαιδευτική πολιτική, που αντιμετωπίζει την μόρφωση των νέων σαν εμπόρευμα και τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων σαν κόστος. Βρίσκονται οι κατευθύνσεις της Ε.Ε., του ΟΟΣΑ και οι απαιτήσεις τους ΣΕΒ, στις οποίες «πίνουν νερό» όλες οι κυβερνήσεις και τα αστικά κόμματα.
Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ στριμώχτηκαν από τους αγώνες μας, από την τεράστια αλληλεγγύη που αναπτύχθηκε από εργατικά συνδικάτα και γονείς. Είναι σημαντική η συμμετοχή των εργατικών συνδικάτων στις απεργιακές συγκεντρώσεις της 11/10, είναι πολύ σημαντική η συνεισφορά, σε κάθε φάση του αγώνα μας, η αγωνιστική στάση της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) με αποκορύφωμα την ανακοίνωση της με τίτλο «δάσκαλε σ΄ ευχαριστώ». Είναι συγκινητική η διεθνής απήχηση του αγώνα μας, η αλληλεγγύη εκπαιδευτικών συνδικάτων και ενώσεων από όλο τον κόσμο (βλ. FISE, ΠΟΕΔ κ.α.).
Ο αυταρχικός κατήφορος, οι αλλεπάλληλες δικαστικές προσφυγές και η καταστολή που επιστράτευσε η κυβέρνηση δείχνουν ότι δεν έχουν άλλο τρόπο για να προωθήσουν μια πολιτική που έχει μαζικά απορριφθεί από τον κλάδο. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, μέσα από νέα εγκύκλιο του Γ.Γ., συνεχίζει την προσπάθεια εκφοβισμού και τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών που δίνουν, εδώ και σχεδόν δέκα μήνες, τη μάχη ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά σχέδια κατηγοριοποίησης των σχολείων και απαξίωσης των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών. Το ΥΠΑΙΘ εξαπολύει ένα νέο κυνήγι μαγισσών στον χώρο της εκπαίδευσης, στήνει έναν απαράδεκτο μηχανισμό τρομοκράτησης και στοχοποίησης των εκπαιδευτικών.
Στη βάση των παραπάνω, η επαναπροκήρυξη της Απεργίας-Αποχής αποτελεί αναγκαιότητα, σημαντικό εργαλείο στα χέρια των εκπαιδευτικών για την ακύρωση της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης, των νόμων Γαβρόγλου-Κεραμέως.
Η ευθύνη της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ είναι τεράστιες! Έχει αφήσει τον κλάδο ακάλυπτο, δυο μήνες μετά το σταμάτημα, με το “έτσι θέλω” και παρά τη διάθεση χιλιάδων εκπαιδευτικών για συνέχιση του αγώνα. Εδώ και τώρα να προχωρήσει στην επαναπροκήρυξη της Απεργίας-Αποχής.
Η Γ.Σ. της ΕΛΜΕ Πειραιά αποφασίζει τα παρακάτω βήματα:
1) Αναλαμβάνει πρωτοβουλία, σε συντονισμό με άλλες ΕΛΜΕ, για την σύγκληση νέας Γενικής Συνέλευσης Προέδρων ΕΛΜΕ (τέλη Γενάρη-αρχές Φλεβάρη), με σκοπό την επαναπροκήρυξη για όλο τον κλάδο της Απεργίας-Αποχής. Με τον τρόπο αυτό, εξασφαλίζουμε την ενότητα του κλάδου. Μόνο με μαζικούς όρους να ασκήσουμε τη μεγαλύτερη δυνατή πίεση στην κυβέρνηση, να δημιουργήσουμε προϋποθέσεις αποτελεσματικότητας του αγώνα, προϋποθέσεις νίκης.
2) Στο βαθμό που στη Γ.Σ. Προέδρων των ΕΛΜΕ δεν εξασφαλιστούν τα 2/3, όπως απαιτεί το καταστατικό της ΟΛΜΕ, η ΕΛΜΕ Πειραιά αναλαμβάνει να καταθέσει την εξής πρόταση: Η Γενική Συνέλευση των Προέδρων, με απόφασή της, καλεί όλες τις ΕΛΜΕ της χώρας να συγκαλέσουν Γενικές Συνελεύσεις για να προκηρύξουν Απεργία-Αποχή, να αναλάβουν πρωτοβουλίες ενημέρωσης και άλλα μέτρα για τη μαζική συμμετοχή των εκπαιδευτικών. Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ αναλαμβάνει την υποστήριξη των ΕΛΜΕ, που θα προκηρύξουν Απεργία-Αποχή, με όλα τα πρακτικά-νομικά βήματα (εξώδικο, δήλωση κλπ). Η απόφαση αυτή της Γ.Σ. Προέδρων των ΕΛΜΕ είναι δεσμευτική για το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, για όλο τον κλάδο και απαιτεί απλή πλειοψηφία (50+1) και όχι τα 2/3.
3) Ταυτόχρονα, μέχρι την πραγματοποίηση της νέας Γ.Σ. Προέδρων ΕΛΜΕ, η ΕΛΜΕ αποφασίζει να καταθέσει πρόταση μπροστά στην επόμενη φάση της αξιολόγησης (12/1/2022), με βάση τις θέσεις και τα αιτήματα του κλάδου (ακολουθεί), που μπορεί να αξιοποιηθεί από τους συναδέλφους.
ΑΠΟΦΑΣΗ-ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΑΣΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (12/1/2022)
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ!
ΣΥΣΠΕΙΡΩΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΑΣ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΜΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Οι εκπαιδευτικοί που εργαζόμαστε στο Δημόσιο Σχολείο αντιμετωπίζουμε, στην προσπάθεια για τη διαπαιδαγώγηση και τη μόρφωση των μαθητών μας, πολλά και οξυμμένα προβλήματα, που αφορούν συνολικά το πλαίσιο λειτουργίας της εκπαίδευσης και ασφαλώς και το σχολείο που εργάζομαι.
Τα προβλήματα αυτά, τόσο του σχολείου που εργάζομαι, όσο και συνολικά της εκπαίδευσης, αποτελούν αποτέλεσμα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, ενώ είναι γνωστά και καταγεγραμμένα στο Υπουργείο Παιδείας. Οι εκπαιδευτικοί, είτε ως άτομα, είτε ως Σύλλογος Διδασκόντων, είτε μέσα από την ΕΛΜΕ, είτε από κοινού με γονείς και μαθητές, έχουμε καταθέσει, προφορικά ή γραπτά, τις απόψεις μας και τα αιτήματά μας, στη Διοίκηση και στο Υπουργείο Παιδείας, χωρίς καμία ανταπόκριση.
Στα πλαίσια αυτά διεκδικούμε διαχρονικά την κάλυψη των κενών με μαζικούς, μόνιμους διορισμούς, που να καλύπτουν τα κενά, την ετήσια επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, την γενναία αύξηση της χρηματοδότησης, την πρόσληψη διοικητικού προσωπικού, την παρουσία εξειδικευμένου βοηθητικού επιστημονικού προσωπικού, όπως ψυχολόγοι και πολλά άλλα.
Αντί να ικανοποιηθούν τα παραπάνω, κοινή διαπίστωση είναι ότι τα σχολεία λειτουργούν χάρη στο φιλότιμο, στην προσπάθεια και στην προσφορά των εκπαιδευτικών, όπως π.χ. έδειξε ανάγλυφα η περίοδος της καραντίνας. Οι εκπαιδευτικοί, εκτός από τα διδακτικά τους καθήκοντα, διεκπεραιώνουν πλήθος άλλων εργασιών και δραστηριοτήτων, άσχετες με το διδακτικό τους έργο, ενώ συνεχώς επιφορτίζονται και νέα καθήκοντα.
Είναι προφανές λοιπόν, ότι η αξιολόγηση και οι σχετικές διαδικασίες, όπως δείκτες, βαθμολόγηση δεικτών κ.α. και μάλιστα με “εντέλλεσθαι”, δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα στην ανάδειξη και κυρίως στη λύση, των έτσι και αλλιώς γνωστών στο ΥΠΑΙΘ προβλημάτων της Δημόσιας Εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών. Αντίθετα, η διεθνής πείρα δείχνει ότι, όπου εφαρμόστηκαν τα μέτρα αυτά, βάθυνε η κατηγοριοποίηση των σχολείων, η εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, ο ανταγωνισμός μεταξύ των σχολικών μονάδων, σχολεία οδηγήθηκαν σε κλείσιμο κ.α.
Πιο συγκεκριμένα, για τους άξονες-δείκτες που προτείνει το ΥΠΑΙΘ:
για την εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών, εφαρμογή διαφοροποιημένης μάθησης, υποστήριξη ένταξης ευάλωτων ομάδων μαθητών/τριών και μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Σήμερα η πλειοψηφία των σχολείων είναι κτιριακά ακατάλληλα, με σημαντικές ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή. Μέσα στο Δεκέμβρη υπάρχουν ελλείψεις στο Ειδικό Βοηθητικό και στο Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό. Το 30% των σχολικών κτηρίων είναι 50ετίας. Γυμναστήριο έχει το 19% των Δημοτικών, το 42% των Γυμνασίων/Λυκείων και το 17% των ΕΠΑΛ. Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων έχει το 27% Δημοτικών. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών έχει το 5% Δημοτικών και το 26% των Γυμνασίων/Λυκείων. Βιβλιοθήκη έχει το 12% των Δημοτικών, το 38% των Γυμνασίων/Λυκείων και το 37% των ΕΠΑΛ.
Η υλοποίηση των παραπάνω συνδέεται με:
Την ετήσια επιστημονική επιμόρφωση και απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα
Την δημιουργία ψηφιακού-υποστηρικτικού υλικού για τους εκπαιδευτικούς.
Δημιουργία σύγχρονων υποδομών, εργαστήριων και βιβλιοθηκών.
την ολόπλευρη μόρφωση των παιδιών με βάση ένα ενιαίο αναλυτικό πρόγραμμα που θα που θα μορφώνει όλα τα παιδιά, θα συνδέει τη θεωρία με την πράξη, την επιστήμη με την Τέχνη και τον Αθλητισμό. Θα παρέχει σύγχρονα και καλογραμμένα βιβλία σε όλα τα παιδιά αλλά και όλο το αναγκαίο υποστηρικτικό υλικό. Θα προσφέρει την απαραίτητη στήριξη και ενισχυτική δομή με βάση και τις ιδιαίτερες ανάγκες και δυσκολίες των μαθητών.
για τη παρακολούθηση/μείωση της σχολικής διαρροής, μέριμνα για τη μετάβαση από βαθμίδα σε βαθμίδα και την αγορά εργασίας.
Είναι γνωστό από πληθώρα μελετών και στοιχείων ότι τα αίτια της σχολικής διαρροής έχουν κατά βάση κοινωνική προέλευση. Η πτώση του μισθού και συνακόλουθα του βιοτικού επιπέδου, οι ελαστικές σχέσεις εργασίας, η αύξηση της ανεργίας σε οικογένειες χιλιάδων μαθητών μας αποτυπώνεται στην αύξηση των μαθησιακών προβλημάτων.
Συγχρόνως στο σημερινό σχολείο πολύ μεγάλες είναι οι ελλείψεις στη στήριξη και τα αντισταθμιστικά μέτρα για αυτές τις οικογένειες, η εξειδικευμένη βοήθεια από ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό, όπως διεκδικούμε οι εκπαιδευτικοί, ενώ ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη είναι πολύ πίσω από τις σύγχρονες ανάγκες
Ουσιαστική εκπαιδευτική πολιτική για τη σχολική διαρροή σημαίνει
Η Ενισχυτική Διδασκαλία και Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη από την αρχή της χρονιάς
20 μαθητές ανά τάξη (και 15 στην πανδημία), για να μπορούν να στηριχθούν όλα τα παιδιά.
Τμήματα ένταξης και υποδοχής με βάση τις ανάγκες και την σημερινή ελληνική πραγματικότητα.
για την καλλιέργεια κλίματος σεβασμού και εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών.
Σημειώνουμε ότι ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων που θα μπορούσε να αντιμετωπίσει τέτοιες πλευρές διαρκώς υποβαθμίζεται με σειρά νομοθετημάτων, ενώ απουσιάζει το εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό, που θα μπορούσε να διαχειριστεί ενδοσχολικές αντιπαραθέσεις μεταξύ των μαθητών αλλά και εκπαιδευτικών και μαθητικών που οξύνθηκαν την περίοδο της πανδημίας.
Άμεση ανάγκη είναι η πρόσληψη σταθερού ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού σε όλα τα σχολεία (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, νοσηλευτές).
για την ανάπτυξη διαύλων επικοινωνίας, υποστήριξη και ενίσχυση της συνεργασίας σχολείου – οικογένειας, την υποστήριξη δράσεων ενημέρωσης γονέων/κηδεμόνων για θέματα κοινού ενδιαφέροντος,
την ώρα που καλούνται οι εκπαιδευτικοί να κοιτούν τους γονείς στην τσέπη, να βρίσκουν χορηγούς για την εξεύρεση πόρων για το σχολείο, αλλά και να αποδεχτούν ότι δεν δικαιούνται όλα τα παιδιά την ίδια μόρφωση, ότι θα διαφοροποιείται το τι μαθαίνει ένα παιδί από περιοχή σε περιοχή και από σχολείο σε σχολείο!
για την αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού, την κατανομή και διαχείριση πόρων, την αξιοποίηση σχολικών πόρων και υποδομών.
Η συνεργασία των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας με σκοπό την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου προϋποθέτει :
Την κάλυψη όλων των αναγκών και την επαρκή χρηματοδότηση όλων των σχολείων. Σε αυτά τα πλαίσια πολύτιμη μπορεί να είναι η συνεργασία με τους γονείς για την καλύτερη και πιο εξειδικευμένη αποτύπωση αυτών των αναγκών.
Ενιαίο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για όλους του μαθητές.
Καμία εμπλοκή των γονέων και ιδιωτικών φορεών στην χρηματοδότηση των σχολείων.
Σε διαφορετική περίπτωση η μόρφωση και το επίπεδο της εκπαιδευτικής διαδικασίας θα διαφοροποιείται ανά σχολείο με αποτέλεσμα την ανισότιμη μόρφωση.
για την συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις.
Ισότιμη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην επιμόρφωση σημαίνει
Δραστική εξάλειψη του φαινομένου ένα στους τρεις εκπαιδευτικούς να είναι σε δύο και πάνω σχολεία.
Ετήσια επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε ευρωπαϊκά προγράμματα, που όμως είναι γνωστό ότι δεν απευθύνονται σε όλα τα παιδιά.
Τα χρήματα που δίνονται για τη χρηματοδότηση αυτών των προγραμμάτων θα μπορούσαν να κατευθυνθούν στην κάλυψη ουσιαστικών αναγκών των σχολείων και των μαθητών. Πολλά από αυτά τα προγράμματα οδηγούν στη διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα του ενιαίου προγράμματος σπουδών.
Οι εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουμε, όπως κάναμε μέχρι τώρα στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας, να συμβάλλουμε στη λειτουργία του Δημόσιου Σχολείου και ταυτόχρονα, να διεκδικούμε ένα σχολείο Δημόσιο και Δωρεάν για όλα τα παιδιά, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις.
Τα παραπάνω αποτελούν και την άποψή μου/της ομάδας σχετικά με το δείκτη …. που έχω/έχουμε αναλάβει.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη