Αναπληρωτές και τριμηνίτες: Οι εκπαιδευτικοί «μπαλάκια» χωρίς δικαιώματα
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Καρδίτσας καλεί όλους τους συναδέλφους αναπληρωτές σε συζήτηση, την Τρίτη 15/2, στις 7μμ, στο Εργατικό Κέντρο.

Συζήτηση με τους αναπληρωτές για τις διατάξεις  που συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν τους αναπληρωτές ως εργαζόμενους β’ κατηγορίας, όπως οι τρίμηνες συμβάσεις, οργανώνει αύριο η ΕΛΜΕ Καρδίτσας.

Οπως αναφέρει η ΕΛΜΕ,  «αφού η κυβέρνηση ξεμπέρδεψε και με τις άδειες ειδικού σκοπού και μείωσε την άδεια νόσησης στις 5 μέρες, μετέτρεψε τους τρίμηνους αναπληρωτές σε εκπαιδευτικούς «εβδομαδιαίας χρήσης». 3.000 (!) εκπαιδευτικοί αλλάζουν σχολεία ανά βδομάδα, ανάλογα με τις εντολές που θα τους δώσει η Διεύθυνση Εκπαίδευσης και καλύπτουν όπως-όπως λειτουργικές «τρύπες», για «ό,τι ήθελε προκύψει»! «Θα λείψει ο συνάδελφος για 6 μέρες;;; στείλε τον τριμηνίτη στη θέση του!». «Λείπει βιολόγος στείλε τον οικονομολόγο στη θέση του!!!» Μιλάμε επί της ουσίας για εκπαιδευτικούς «μπαλάκια», που μεταφέρονται συνεχώς από το ένα σχολείο στο άλλο και από το ένα τμήμα στο άλλο, χωρίς κανένα δικαίωμα»...

Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Καρδίτσας

Η κυβέρνηση μέσα στην πανδημία επέφερε κι άλλες αντιδραστικές αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, προωθώντας την μεγαλύτερη ελαστικοποίησή τους, ώστε να θυμίζουν και να προσεγγίζουν όλο και περισσότερο τη «ζούγκλα» του ιδιωτικού τομέα:

  • Τη θεσμοθέτηση του προσωρινού αναπληρωτή με τρίμηνες συμβάσεις εργασίας, για την κάλυψη έκτακτων κενών ή για τηλεκπαίδευση, λόγω κορωνοϊού.

  • Για τους προαναφερθέντες αναπληρωτές μπορεί να μην ανανεωθεί η σύμβασή τους -κοινώς θα απολυθούν- με απόφαση των Διευθυντών Α/θμιας και Β/θμιας. Αυτοί, σαν εργοδότες στον ιδιωτικό τομέα, εκτιμούν οι ίδιοι αν εξακολουθούν να είναι αναγκαίοι οι συνάδελφοι. Στην περσινή χρονιά είχαμε τέτοιου είδους απολύσεις!!! Μάλιστα, και οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων εισηγούνται – γνωμοδοτούν στο αν θα συνεχίσουν την εργασία τους οι συνάδελφοι.

  • Δίνεται επίσης η αρμοδιότητα-δυνατότητα στου Διευθυντές Α/θμιας και Β/θμιας να προσλαμβάνουν ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς για την κάλυψη διδακτικών αναγκών έξω από πίνακες. Γίνονται ταυτόχρονα προϊστάμενοι-εργοδότες, που και απολύουν και προσλαμβάνουν...

Ουσιαστικά, όλα τα παραπάνω αποτελούν διατάξεις που συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν τους αναπληρωτές ως εργαζόμενους β’ κατηγορίας. Οι συνάδελφοι θα πρέπει να λένε και «ευχαριστώ», αν δουλεύουν για λίγους μήνες τον χρόνο, χωρίς τα δικαιώματα που έχει το μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό.

Φέτος, μάλιστα, τα πράγματα έγιναν ακόμα χειρότερα. Αφού η κυβέρνηση ξεμπέρδεψε και με τις άδειες ειδικού σκοπού και μείωσε την άδεια νόσησης στις 5 μέρες, μετέτρεψε τους τρίμηνους αναπληρωτές σε εκπαιδευτικούς «εβδομαδιαίας χρήσης». 3.000 (!) εκπαιδευτικοί αλλάζουν σχολεία ανά βδομάδα, ανάλογα με τις εντολές που θα τους δώσει η Διεύθυνση Εκπαίδευσης και καλύπτουν όπως-όπως λειτουργικές «τρύπες», για «ό,τι ήθελε προκύψει»! «Θα λείψει ο συνάδελφος για 6 μέρες;;; στείλε τον τριμηνίτη στη θέση του!». «Λείπει βιολόγος στείλε τον οικονομολόγο στη θέση του!!!» Μιλάμε επί της ουσίας για εκπαιδευτικούς «μπαλάκια», που μεταφέρονται συνεχώς από το ένα σχολείο στο άλλο και από το ένα τμήμα στο άλλο, χωρίς κανένα δικαίωμα. Τους τριμηνίτες –που μόνο κατ’ όνομα συνδέονται με τον COVID- τους χρησιμοποιούν για να καλύψουν πάσης φύσεως κενά, καθιστώντας τους μια νέα «κανονικότητα».

Γνωρίζουμε επίσης, ότι οι συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί έχουν ελάχιστα δικαιώματα, όπως για παράδειγμα το δικαίωμα στις άδειες που -ιδίως εν μέσω πανδημίας- θα έπρεπε να θεωρείται αυτονόητο. Επίσης, οι συνάδελφοι με τρίμηνες συμβάσεις αναγκάζονται να πληρώνουν από την τσέπη τους μέχρι και τα self–test, αφού το ΥΠΑΙΘ δεν έλυσε ούτε καν αυτό το πρόβλημα! Σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν και άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν αυτοί οι συνάδελφοι, όπως το πρόβλημα της στέγασης. Πολλοί δεν μπορούν να βρουν σπίτι που να ενοικιάζεται για 3 μήνες, ενώ άλλοι, όταν βρουν, το χρυσοπληρώνουν.

Καμία δικαιολογία δεν υπάρχει για να συνεχίζονται αυτές οι τρίμηνες συμβάσεις. Διευκρινίζουμε ότι οι συνάδελφοι που εργάζονται με τρίμηνες συμβάσεις δεν πρέπει να απολυθούν και θεωρούμε αυτονόητο ότι θα πρέπει να διδάσκουν μαθήματα α΄ και β΄ ανάθεσης. Να σημειωθεί ότι ζητήσαμε ως ΕΛΜΕ, κατά την παράσταση διαμαρτυρίας στην ΔΔΕ, να αποτυπωθεί γραπτώς το πλαίσιο διδακτικών καθηκόντων αυτών των συναδέλφων μας. Το επιχείρημα των έκτακτων προσλήψεων λόγω πανδημίας καταρρέει, καθώς η προηγούμενη εμπειρία δείχνει ότι σε πάρα πολλές περιπτώσεις, οι συγκεκριμένοι συμβασιούχοι δεν καλύπτουν κενά που σχετίζονται με τον κορωνοϊό, αλλά λειτουργικές ανάγκες των σχολείων.

Αποδεικνύεται έτσι, ότι οι συγκεκριμένες συμβάσεις ήρθαν για να μείνουν και αποτελούν κομμάτι του σχεδίου όλων των κυβερνήσεων για επέκταση της ευέλικτης απασχόλησης! Η Κυβέρνηση αξιοποιεί την πανδημία, για να παγιώσει την πρόσληψη εκπαιδευτικών, όποτε και για όσο θέλει. Θρυμματίζει το δικαίωμα στη σταθερή εργασία. Αφαιρεί εκείνα τα δικαιώματα που οριοθετούν την αξιοπρέπεια του εκπαιδευτικού, μετατρέποντας την δουλειά σε δουλεία.

Το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά είναι πάντα ζήτημα «πρώτης γραμμής» για τους εργαζόμενους. Άλλωστε, η προσπάθεια για την επιβολή της αξιολόγησης συνδέεται με αυτό το ζήτημα. Επομένως, η εναντίωση στις ελαστικές σχέσεις εργασίας αποτελεί προτεραιότητα για το σωματείο.

Αναπληρωτές και μόνιμοι πρέπει, μέσα από τις συλλογικές διαδικασίες των σωματείων μας, να υπερασπιστούμε τα εργασιακά μας δικαιώματα.

ΜΑΖΙΚΟΙ, ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ - ΟΧΙ στις ελαστικές σχέσεις εργασίας.
Κατάργηση του θεσμού των τρίμηνων

ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ - ΜΟΝΙΜΗ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ με τα σωματεία μας, συμμετέχουμε και αποφασίζουμε στις Γενικές Συνελεύσεις μας.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Καρδίτσας καλεί όλους τους συναδέλφους αναπληρωτές σε συζήτηση, την Τρίτη 15/2, στις 7μμ, στο Εργατικό Κέντρο.

Να γνωριστούμε, να ανταλλάξουμε απόψεις και σκέψεις, να βρούμε κοινό βηματισμό, να ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες