Νηπιαγωγείο - Παιδικός Σταθμός
Συλλέγουν υπογραφές για το ωράριο νηπιαγωγοί και εκπαιδευτικοί στα ολιγοθέσια δημοτικά

Σε συλλογή υπογραφών προχωράει το συντονιστικό των νηπιαγωγών θέτοντας στο τραπέζι το ζήτημα του ωραρίου των Νηπιαγωγών.

Στην ανακοίνωσή τους οι νηπιαγωγοί ξεκαθαρίζουν ότι η συλλογή υπογραφών έχει ως στόχο να «λειτουργήσει ως μέσο πίεσης προς το Υπουργείο Παιδείας για την αποκατάσταση της ισονομίας και της ισότητας του ωραρίου Νηπιαγωγών».

Η υπουργική απόφαση δεν ακολουθεί την νομοθέτηση του ωραρίου 

Αυτό που βγάζει στο προσκήνιο το Συντονιστικό των Νηπιαγωγών είναι ότι παρόλο που μετά τους συνεχείς αγώνες που έδωσαν «μαζί (Συντονιστικό Νηπιαγωγών – Σύλλογοι ΠΕ –ΔΟΕ) με όλη τη βάση του κλάδου των Νηπιαγωγών, το ωράριο των Νηπιαγωγών νομοθετήθηκε το 2013 με το άρθρο 39 παράγραφος 5 περίπτωση β΄ του Ν.4115/2013, σύμφωνα με τον οποίο ενσωματώθηκε στο άρθρο 12 του ν.1566/1985(Α΄24)η παράγραφος 7» η νομοθέτηση του ωραρίου των Νηπιαγωγών δεν ακολουθήθηκε από την Υπουργική Απόφαση που ήταν αναγκαία για την εφαρμογή  του.

«Αν και το (διδακτικό) ωράριο των Νηπιαγωγών υπολογίζεται κατά τρόπο ανάλογο με αυτό των υπόλοιπων εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας υπάρχουν σημαντικές διαφορές που δημιουργούν σημαντικές ανισότητες και μεταξύ μας και με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς» τονίζεται. 

Τι ισχύει σήμερα

Η κατάσταση που επικρατεί σήμερα συγκεκριμένα:

-    Στα ολιγοθέσια νηπιαγωγεία που αποτελούν την συντριπτική πλειοψηφία των νηπιαγωγείων όλης της χώρας (96%), δεν υπάρχει καμιά μείωση ωραρίου των Νηπιαγωγών που υπηρετούν σε αυτά σε σχέση με τα χρόνια υπηρεσίας και η δε Προϊσταμένη καλείται να υποστηρίξει το διοικητικό έργο με πλήρες διδακτικό ωράριο και με πολλές ώρες απλήρωτης εργασίας.

-    Ο τρόπος υπολογισμού του ωραρίου των υπόλοιπων εκπαιδευτικών γίνεται σε 45λεπτα, οπότε από 8:15 έως 1:15 είναι 6 διδακτικές ώρες για το Δημοτικό, ενώ για το Νηπιαγωγείο 5 διδακτικές ώρες.


-    Υπάρχει ανισότητα διδακτικού χρόνου μεταξύ των τμημάτων και των Νηπιαγωγών που εργάζονται σε αυτά και σε σχέση με το αν έχουν πρωινή υποδοχή ή όχι (διαφορές 15, 30, 45 λεπτών καθημερινά ως προς τον διδακτικό χρόνο απασχόλησης).

-    Το διδακτικό ωράριο Προϊσταμένων και η μείωσή του για παροχή διοικητικού έργου καθορίζεται από τον τύπο του Νηπιαγωγείου (πρωινή υποδοχή ή όχι), γεγονός που δημιουργεί ανισότητες μεταξύ Προϊσταμένων ολιγοθέσιων Νηπιαγωγείων.


-    Υπάρχει επιτηδευμένη σύγχυση σχετικά με το πότε αρχίζει και πότε λήγει το διδακτικό ωράριο και τι περιλαμβάνει αυτό. Συγκεκριμένα, ο χρόνος προσέλευσης και αποχώρησης των νηπίων δεν θεωρείται διδακτικός χρόνος.

Τι ωράριο ζητάνε

Με τη συλλογή υπογραφών το συντονιστικό των Νηπιαγωγών θέλουν να πετύχουν τις παρακάτω τροποποιήσεις:

-    Στην ΥΑ αρ. 127187/Ε1/2016 το παρακάτω πεδίο να διατυπωθεί ως εξής: Τον καθορισμό του εβδομαδιαίου υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα νηπιαγωγεία, κατά ανάλογο τρόπο με αυτό των δασκάλων.

-    Στο άρθρο 49 του Ν. 4547/2018 να πραγματοποιηθούν οι παρακάτω αλλαγές:

Το εβδομαδιαίο υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας των εκπαιδευτικών, που υπηρετούν στα δημοτικά σχολεία – Νηπιαγωγεία, ορίζεται ως εξής:

•    Διευθυντές έως 5θεσίων δημοτικών σχολείων  - Νηπιαγωγείων, ώρες 18.

•    Διευθυντές 6θέσιων μέχρι και 9θέσιων δημοτικών σχολείων - Νηπιαγωγείων, ώρες 10.

•    Διευθυντές 10θέσιων και 11θέσιων δημοτικών σχολείων, ώρες 8.


•    Διευθυντές 12θέσιων και πάνω δημοτικών σχολείων, ώρες 6.

•    Εκπαιδευτικοί δημοτικών σχολείων - Νηπιαγωγείων: αν έχουν μέχρι 10 έτη υπηρεσίας, ώρες 24, αν έχουν από 10 μέχρι 15 έτη υπηρεσίας, ώρες 23, αν έχουν από 15 μέχρι 20 έτη υπηρεσίας, ώρες 22 και αν έχουν πάνω από 20 έτη υπηρεσίας, ώρες 21.

-    Ο τρόπος υπολογισμού της διδακτικής ώρας να είναι κοινός για όλη την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση (δημοτικά σχολεία, Νηπιαγωγεία), δηλαδή να διαρκεί έως 45 λεπτά της ώρας.

Να σημειωθεί ότι η συλλογή υπογραφών γίνεται στο Avaaz.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Γλυκό
Γιατί θέλουμε γλυκό μετά το φαγητό;
Οι Γερμανοί επιστήμονες έχουν ανακαλύψει τον λόγο που πάντα θέλουμε γλυκό στο τέλος του γεύματος, ακόμη κι αν το στομάχι μας είναι γεμάτο.
Γιατί θέλουμε γλυκό μετά το φαγητό;
ρύζι2410
Πόσο καιρό μπορεί να παραμείνει το μαγειρεμένο ρύζι στο ψυγείο χωρίς κίνδυνο
Το ρύζι είναι μία από τις συνηθέστερες αιτίες τροφικής δηλητηρίασης, με συμπτώματα όπως ναυτία, διάρροια και εμετό, τα οποία συνήθως υποχωρούν σε 24...
Πόσο καιρό μπορεί να παραμείνει το μαγειρεμένο ρύζι στο ψυγείο χωρίς κίνδυνο
κινητο
Έλεγχος ΚΤΕΟ: Πώς να δεις την ημερομηνία λήξης από το κινητό σου
Οι οδηγοί μπορούν εύκολα και γρήγορα να ενημερωθούν για τον τεχνικό έλεγχο του οχήματός τους μέσω του κινητού τηλεφώνου τους.
Έλεγχος ΚΤΕΟ: Πώς να δεις την ημερομηνία λήξης από το κινητό σου
sxizofrenia
Σχιζοφρένεια: Η ελληνική μελέτη που φέρνει στο φως ένα άγνωστο σύμπτωμα
Σημαντική ανακάλυψη έκαναν οι ερευνητές του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, εντοπίζοντας τη συχνή παρουσία μανιακών συμπτωμάτων σε ασθενείς...
Σχιζοφρένεια: Η ελληνική μελέτη που φέρνει στο φως ένα άγνωστο σύμπτωμα