Σύγκλητος Παν.Πατρών: Ζητά ριζικές αλλαγές στη φιλοσοφία του νομοσχεδίου Κεραμέως
Ακόμα μια Σύγκλητος ζητά αλλαγές στο νομοσχέδιο Κεραμέως και περισσότερο χρόνο στη διαβούλευση

Οι αλλαγές στην εκπαίδευση πρέπει να εντάσσονται σε μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και να διασφαλίζονται με συγκλίσεις και συναινέσεις ως προϋποθέσεις επιτυχίας, τονίζει η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Πατρών σε ψήφισμά της για το νομοσχέδιο Κεραμέως.

Στη σειρά αποφάσεων Συγκλήτων των ΑΕΙ που ζητούν αλλαγές στο νομοσχέδιο, η Σύγκλητος του πανεπιστημίου Πατρών -κατά πλειοψηφία- θεωρεί ότι το νομοσχέδιο εισάγει θετικές διατάξεις που όμως κινδυνεύουν ν' ακυρωθούν στην πράξη λόγω του αναποτελεσματικού συστήματος διοίκησης που επιχειρεί να θεσμοθετήσει.

«Το προτεινόμενο σύστημα διοίκησης των ΑΕΙ παρουσιάζει σημαντικά προβλήματα λειτουργικότητας, διαφάνειας και δημοκρατικής νομιμοποίησης των οργάνων διοίκησης, απουσία επαρκών θεσμικών αντίβαρων, υπερσυγκέντρωση αρμοδιοτήτων στο πρόσωπο του Πρύτανη, χωρίς επαρκείς ελεγκτικούς μηχανισμούς, καθώς και κρίσιμα ζητήματα συμβατότητας των εν λόγω ρυθμίσεων με τη συνταγματικά κατοχυρωμένη πλήρη αυτοδιοίκηση των ΑΕΙ και τη συνταγματική κατοχύρωση της ιδιαίτερης θέσης των καθηγητών των ΑΕΙ στα ακαδημαϊκά ζητήματα», σημειώνει.

Το ψήφισμα της Συγκλήτου του Παν.Πατρών

H Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Πατρών, στην υπ΄αριθ. 205/23.6.2022 έκτακτη συνεδρίασή της, εξέτασε το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της Ποιότητας, της Λειτουργικότητας και της Σύνδεσης των ΑΕΙ με την Κοινωνία και λοιπές διατάξεις» και διαπιστώνει κατά πλειοψηφία τα ακόλουθα:

Το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο χρειάζεται ριζικές αλλαγές στη φιλοσοφία του, ειδικά στα θέματα διοίκησης των Πανεπιστημίων και εκλογών Πρύτανη και Κοσμητόρων, έτσι ώστε να αποτελέσει ένα σύγχρονο, μεταρρυθμιστικό νομοσχέδιο που χρειάζεται το Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο μπροστά στις σύγχρονες προκλήσεις. Η Σύγκλητος θεωρεί ότι το νομοσχέδιο εισάγει θετικές διατάξεις που όμως κινδυνεύουν ν' ακυρωθούν στην πράξη λόγω του αναποτελεσματικού συστήματος διοίκησης που επιχειρεί να θεσμοθετήσει. Το προτεινόμενο σύστημα διοίκησης των ΑΕΙ παρουσιάζει σημαντικά προβλήματα λειτουργικότητας, διαφάνειας και δημοκρατικής νομιμοποίησης των οργάνων διοίκησης, απουσία επαρκών θεσμικών αντίβαρων, υπερσυγκέντρωση αρμοδιοτήτων στο πρόσωπο του Πρύτανη, χωρίς επαρκείς ελεγκτικούς μηχανισμούς, καθώς και κρίσιμα ζητήματα συμβατότητας των εν λόγω ρυθμίσεων με τη συνταγματικά κατοχυρωμένη πλήρη αυτοδιοίκηση των ΑΕΙ και τη συνταγματική κατοχύρωση της ιδιαίτερης θέσης των καθηγητών των ΑΕΙ στα ακαδημαϊκά ζητήματα.

Και πέρα από όλα αυτά, η Σύγκλητος περιθωριοποιείται, οι αντιπρυτάνεις υποβαθμίζονται και οι κοσμήτορες ορίζονται αντί να εκλέγονται.

Παρά την προσπάθεια για εκσυγχρονισμό του Ελληνικού Δημόσιου Πανεπιστημίου και τις επιμέρους θετικές ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου, σειρά από βασικές διατάξεις που αφορούν την δημοκρατική οργάνωση, λειτουργία και τις διαδικασίες διαμόρφωσης και λήψης των αποφάσεων θίγουν άμεσα τον αυτοδιοικητικό χαρακτήρα του Πανεπιστημίου, χωρίς αντίστοιχα να προβλέπουν συζήτηση για τον ακαδημαϊκό χάρτη των Ελληνικών Δημόσιων Πανεπιστημίων, ενίσχυση σε ανθρώπινο δυναμικό όλων των κατηγοριών, αύξηση της χρηματοδότησης και ανανέωση της υλικοτεχνικής και κτιριακής υποδομής.

Επίσης, υπάρχουν σειρά ζητημάτων που θίγουν το πάσης φύσεως προσωπικό που υπηρετεί στο Πανεπιστήμιο, καθώς και το θέμα της ακαδημαϊκότητας.

Οι αλλαγές στην εκπαίδευση πρέπει να εντάσσονται σε μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και να διασφαλίζονται με συγκλίσεις και συναινέσεις ως προϋποθέσεις επιτυχίας.

Η Σύγκλητος ζητά κατά πλειοψηφία από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων να δώσει περισσότερο χρόνο στη διαβούλευση, έτσι ώστε να προκύψει ένα νέο εκσυγχρονιστικό πλαίσιο οργάνωσης και λειτουργίας που μαζί με όλες τις δημιουργικές δυνάμεις θα ανεβάσει ψηλότερα τα Ελληνικά Δημόσια Πανεπιστήμια, απεγκλωβίζοντάς τα ταυτόχρονα από προβλήματα που έχουν σήμερα και τα εμποδίζουν να αναπτυχθούν.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

amfitheatro.jpeg
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!
Έγιναν 108 τα τμήματα που απονέμουν ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master)
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!
Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας
Αποκάλυψη alfavita.gr: Επιστολή-κόλαφος προς το Fund που προσπάθησε να απαγορεύσει στους εκπαιδευτικούς αναρτήσεις πολιτικού, οικονομικού ή θρησκευτικού χαρακτήρα
ΟΙΕΛΕ: Η επιχειρηματική ελευθερία υποχωρεί μπροστά σε θεμελιώδη ατομικά δικαιώματα όπως είναι η ελευθερία λόγου και έκφρασης αλλά και διεκδίκησης...
Αποκάλυψη alfavita.gr: Επιστολή-κόλαφος προς το Fund που προσπάθησε να απαγορεύσει στους εκπαιδευτικούς αναρτήσεις πολιτικού, οικονομικού ή θρησκευτικού χαρακτήρα