Ηχηρό «όχι» στη σχεδιαζόμενη, από την προηγούμενη και νυν πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, αλλαγή του συστήματος διορισμού-προσλήψεων με την καθιέρωση γραπτού διαγωνισμού μέσω ΑΣΕΠ για τους εκπαιδευτικούς, λένε οι Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις (ΣΥΝΕΚ)
Σε ανακοίνωσή της, η παράταξη κάνει λόγο για δυστοπικό σκηνικό ισοπέδωσης της δημόσιας δωρεάν παιδείας και συμπληρώνει: Απαξιώνεται τόσο το πτυχίο των εκπαιδευτικών όσο και η παιδαγωγική τους επάρκεια, αφού καλούνται για πολλοστή φορά να εξεταστούν και στο γνωστικό αντικείμενο που έχουν σπουδάσει (αμφισβητούνται άραγε τα πανεπιστήμια από τα οποία αποφοίτησαν;) και στις παιδαγωγικές/διδακτικές τους γνώσεις τις οποίες έχουν αποκτήσει με χρόνια μελέτης και προϋπηρεσίας.
«Προειδοποιούμε τον κ. Πιερρακάκη να μην κάνει ούτε σκέψη για γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ για τις προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών. Η εκπαιδευτική κοινότητα θα αντιδράσει δυναμικά και δε θα το επιτρέψει σε καμία περίπτωση», καταλήγουν οι ΣΥΝΕΚ
Ολη η ανακοίνωση των ΣΥΝΕΚ
Η εκπαιδευτική πολιτική της ΝΔ την προηγούμενη τετραετία και οι πρόσφατες πολιτικές εξελίξεις δημιουργούν ένα δυσμενές τοπίο συνέχισης ακραίων νεοφιλελεύθερων πολιτικών, και στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης, που οδηγούν:
στη σταδιακή απόσυρση του κράτους από τη στήριξη του Δημόσιου δωρεάν Σχολείου
στην εντατικοποίηση της εργασίας με την αύξηση της γραφειοκρατίας σε βάρος της ποιότητας της εκπαίδευσης
στην υποστελέχωση των σχολείων
σε τεράστιες ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή και στην ασφάλεια εκπαιδευτικών-μαθητών και
σε παντελή απουσία σχεδιασμού ανέγερσης νέων σχολικών κτηρίων.
Μέσα σ’ αυτό το τοπίο έρχεται να προστεθεί και η σχεδιαζόμενη, από την προηγούμενη και νυν πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, αλλαγή του συστήματος διορισμού-προσλήψεων με την καθιέρωση γραπτού διαγωνισμού μέσω ΑΣΕΠ. Τις αλλαγές αυτές, ανακοίνωσε επίσημα με τις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης ΝΔ ο Υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης. Το εκπαιδευτικό κίνημα έχει αντιπαλέψει διαχρονικά τη διενέργεια γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ, που ακυρώνει και απαξιώνει την αξία των εκπαιδευτικών. Τους προειδοποιούμε ότι το ίδιο θα πράξει και τώρα!
Απαξιώνεται τόσο το πτυχίο των εκπαιδευτικών όσο και η παιδαγωγική τους επάρκεια, αφού καλούνται για πολλοστή φορά να εξεταστούν και στο γνωστικό αντικείμενο που έχουν σπουδάσει (αμφισβητούνται άραγε τα πανεπιστήμια από τα οποία αποφοίτησαν;) και στις παιδαγωγικές/διδακτικές τους γνώσεις τις οποίες έχουν αποκτήσει με χρόνια μελέτης και προϋπηρεσίας. Όλα αυτά τα χρόνια το ΥΠΑΙΘ χρησιμοποιούσε τους/τις αναπληρωτές/τριες για να καλύψει πάγιες ανάγκες της εκπαίδευσης, αλλά τώρα ξαφνικά δεν τους/τις κρίνει ικανούς/ες παρά μόνο αν δώσουν για πολλοστή φορά εξετάσεις. Μέσα σε μία μέρα εξετάσεων ΑΣΕΠ κρίνεται η ικανότητα που έχει χτιστεί με χρόνια σπουδών και προϋπηρεσίας. Αν για οποιοδήποτε λόγο (οικογενειακές και κοινωνικές υποχρεώσεις, ασθένεια κλπ), ο εκπαιδευτικός δεν καταφέρει να δώσει εξετάσεις ή να πιάσει τη βάση, αποκλείεται εντελώς από τους πίνακες όχι μόνο για διορισμό αλλά και για αναπληρωτής/τρια. Ένας τυχαίος παράγοντας μπορεί να «αφαιρέσει» χρόνια προσπαθειών, επανειλημμένων επιτυχιών σε εξετάσεις και εμπειρία προϋπηρεσίας και να στερήσει το δικαίωμα στην εργασία στους ανθρώπους που όλα αυτά τα χρόνια στηρίζουν με τεράστιο οικονομικό, κοινωνικό και οικογενειακό κόστος την δημόσια εκπαίδευση σε κάθε γωνιά της χώρας.
Στην περίοδο διακυβέρνησης της χώρας από το 2019 μέχρι και σήμερα, η κυβέρνηση της ΝΔ αντί να στηρίξει τη Δημόσια Παιδεία με αύξηση της χρηματοδότησης και προσλήψεις προσωπικού, συνεχίζει την υποβάθμιση της με περικοπές στον προϋπολογισμό και του 2023, ενώ πρωτόγνωρη είναι η επίθεση που δέχεται η δημόσια εκπαίδευση αλλά και το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών μέσα από συνεχή αντιδραστικά νομοθετήματα της. Την ίδια στιγμή μάλιστα, μετά και τους 3500 μόνιμους διορισμούς που ουσιαστικά καλύπτουν μόνο τις αποχωρήσεις εκπαιδευτικών, την επόμενη σχολική χρονιά απαιτούνται προσλήψεις πάνω από 45.000 αναπληρωτών/τριων για την κάλυψη των τεράστιων κενών!
Ο Κ. Μητσοτάκης και η κ. Κεραμέως, πριν τις εθνικές εκλογές, τάζοντας στους πάντες τα πάντα, επιδίωξαν να πουλήσουν ψεύτικες ελπίδες στις χιλιάδες των εκπαιδευτικών που βρίσκονται έξω από τη δημόσια εκπαίδευση εξαιτίας των περικοπών και της πολιτικής τους επιλογής για υποστελέχωση των σχολείων και κάλυψη των κενών κυρίως με αναπληρωτές/τριες. Η κάλυψη όλων των πάγιων κενών με μόνιμους/ες εκπαιδευτικούς είναι η απάντηση τόσο στο ζήτημα της αδιοριστίας όσο και της εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων. Την ίδια στιγμή το Υπουργείο Παιδείας αρνείται -και ενώ μπαίνουμε στην τέταρτη χρονιά- να μονιμοποιήσει τους χιλιάδες συναδέλφους/ισσες μας που διορίστηκαν τον Αύγουστο του 2020 με αποτέλεσμα να παρατείνεται μία κατάσταση ομηρίας και ανασφάλειας που καθιστά τους/τις συναδέλφους πιο ευάλωτους/ες σε πιέσεις, προκειμένου να δέχονται αδιαμαρτύρητα την αντιεκπαιδευτική πολιτική του υπουργείου, αυτήν που ο κλάδος μας στην συντριπτική του πλειοψηφία αντιμάχεται σθεναρά.
Την ίδια στιγμή -και χωρίς να υπάρχει κανένας διάλογος από το 2019 με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες- εξαγγέλονται επίσημα αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ, «Εθνικό» Απολυτήριο, «ελεύθερη» γονεϊκή επιλογή σχολείου, παράκαμψη του άρθρου 16 του Συντάγματος με το άρθρο 28 για την άμεση λειτουργία ιδιωτικών ΑΕΙ και νεφελώδεις αλλαγές και συνενώσεις στην «Τεχνική Επαγγελματική εκπαίδευση» κατά δήλωση του Υπουργού χωρίς αναφορά στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση!
Το συνδικαλιστικό κίνημα είναι εδώ και θα σταθεί ανάχωμα στο σκηνικό της νεοφιλελεύθερης δυστοπιας, συμβάλλοντας αποφασιστικά στη διεκδίκηση λύσεων μέσα από την ανάπτυξη μαζικών αγώνων που θα προασπίζουν τα κοινωνικά αγαθά και τη Δημόσια Εκπαίδευση και θα υπερασπίζονται σταθερά τις αξίες του σεβασμού, της διαφορετικότητας και της αλληλεγγύης. Διεκδικούμε ένα ποιοτικό, συμπεριληπτικό, δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά! Η συσπείρωση στα σωματεία δημιουργεί ρωγμές στις νεοφιλελεύθερες και συντηρητικές πολιτικές. Παλεύοντας συλλογικά για την οριστική ανατροπή αυτών των πολιτικών, δημιουργούνται προϋποθέσεις για την υλοποίηση του οράματος μιας δημοκρατικής και δικαιότερης κοινωνίας.
Προειδοποιούμε τον κ. Πιερρακάκη να μην κάνει ούτε σκέψη για γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ για τις προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών. Η εκπαιδευτική κοινότητα θα αντιδράσει δυναμικά και δε θα το επιτρέψει σε καμία περίπτωση.
Η Γραμματεία των ΣΥΝΕΚ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη