Εκπαίδευση
«Είναι ανεπίτρεπτο να υπάρχει ανισότητα στην αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών» - Οι καταγγελίες

Καταγγελίες για απόπειρα παραβίασης των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης έχει δεχτεί τις τελευταίες ημέρες η ΔΟΕ.

Σύμφωνα με τη ΔΟΕ, εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης δέχονται παράνομες εντολές από «ομάδες» διευθυντών σχολικών μονάδων δίχως καμία θεσμική υπόσταση για παραμονή τους στο σχολείο πέραν του διδακτικού τους ωραρίου με πρόσχημα την ιδιαίτερη εκπαιδευτική σχέση που έχουν εκ του ρόλου τους με τους μαθητές/τριες με των οποίων τη στήριξη είναι επιφορτισμένοι.

«Είναι ανεπίτρεπτο να υπάρχει ανισότητα στην αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών» επισημαίνει η ΔΟΕ και ζητά από τους Συλλόγους Διδασκόντων να υπερασπίζονται με τις αποφάσεις τους τα ίσα δικαιώματα όλων των εκπαιδευτικών και να μην υιοθετούν και εφαρμόζουν καταδικαστέες πρακτικές παραβίασης των δικαιωμάτων εκπαιδευτικών που κάποιοι επιχειρούν να εμφανίσουν ως κανονικότητα.

Η ανακοίνωση της ΔΟΕ

Παραβίαση του ωραρίου  εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης

Τις τελευταίες ημέρες έχουν τεθεί υπόψη του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. πολλές καταγγελίες για την απόπειρα παραβίασης των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης.

Συγκεκριμένα, με βάση αυθαίρετες ερμηνείες του υφιστάμενου νομικού πλαισίου από «ομάδες» διευθυντών σχολικών μονάδων δίχως καμία θεσμική υπόσταση, εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης δέχονται παράνομες εντολές για παραμονή τους στο σχολείο πέραν του διδακτικού τους ωραρίου με πρόσχημα την ιδιαίτερη εκπαιδευτική σχέση που έχουν εκ του ρόλου τους με τους μαθητές/τριες με των οποίων τη στήριξη είναι επιφορτισμένοι.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τονίζει ότι:

Είναι ανεπίτρεπτο να υπάρχει ανισότητα στην αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών με βάση το εκπαιδευτικό τους έργο. Όλοι οι εκπαιδευτικοί έχουν τα ίδια ακριβώς δικαιώματα και κανείς δεν έχει την εξουσία να τα παραβιάζει.

Η ευθύνη για την ασφάλεια του συνόλου των μαθητών/τριών ανήκει στο σχολείο συνολικά. Η ασφαλής αποχώρηση όλων των μαθητών/τριών από τη σχολική μονάδα καθώς και η επιτήρησή τους κατά τα διαλείμματα είναι έργο των εφημερευόντων και όχι των εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης για τους μαθητές με των οποίων τη στήριξη είναι επιφορτισμένοι.

Όπως, άλλωστε, αναφέρεται στην εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. 93506 /Δ3-        25/08/2023, με θέμα  «Διευκρινιστικές οδηγίες του ν. 3699/2008 (Α΄199) σχετικά με την παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση», «Η εκπαίδευση και υποστήριξη των μαθητών/μαθητριών συνολικά, συμπεριλαμβανομένων και όσων έχουν έγκριση παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης, αποτελεί ευθύνη του σχολείου ως φορέα και σε καμία περίπτωση η διατύπωση του εδαφίου 3 του υποκεφαλαίου “Εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης” του κεφαλαίου Α΄ «ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ» της υπό στοιχεία Υ.Α. 27922/Γ6/2007 Υ.Α. (Β΄449), δεν σημαίνει ότι ο/η εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης έχει ατομικά το σύνολο αυτής της ευθύνης».

Σύμφωνα με τον ν. 3600/2008 άρθρο 6 παρ. 1β «Η παράλληλη στήριξη παρέχεται σε μαθητές που μπορούν με κατάλληλη ατομική υποστήριξη να παρακολουθήσουν το αναλυτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα της τάξης».

Η συνολική στήριξη (ακόμη και στο διάλειμμα) έχει να κάνει με το εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα στήριξης των μαθητών/τριών και όχι με την επιτήρηση ή αποχώρησή τους (πέραν του διδακτικού τους ωραρίου). Στο καθηκοντολόγιο που αφορά στους εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης, με σαφήνεια αναφέρεται ότι «…υλοποιούν το εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα μέσα και έξω από την τάξη και είναι συνολικά υπεύθυνοι για όλες τις δραστηριότητες της σχολικής ζωής (διαλείμματα, επισκέψεις, εκδηλώσεις κ.λπ.) στις οποίες συμμετέχει ο μαθητής.» Όπως είναι αυτονόητο η ευθύνη συνδέεται με το εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο υλοποιείται εντός του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών και όχι, όπως αυθαίρετα κάποιοι ερμηνεύουν, πέραν αυτού.

Με βάση τα παραπάνω, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να υπερασπίζονται με τις αποφάσεις τους τα ίσα δικαιώματα όλων των εκπαιδευτικών και να μην υιοθετούν και εφαρμόζουν καταδικαστέες πρακτικές παραβίασης των δικαιωμάτων εκπαιδευτικών που κάποιοι επιχειρούν να εμφανίσουν ως κανονικότητα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kinito_mathites
Kids Wallet: Πως θα λειτουργεί η νέα εφαρμογή που περιορίζει την πρόσβαση των παιδιών στα social media
Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025, το Kids Wallet θα προστατεύει τα παιδιά από τον εθισμό στις οθόνες και θα προσφέρει γονικό έλεγχο στην ψηφιακή τους...
Kids Wallet: Πως θα λειτουργεί η νέα εφαρμογή που περιορίζει την πρόσβαση των παιδιών στα social media
μητσοτακης
Μητσοτάκης στη Σύνοδο Βορρά - Νότου: «Πρέπει να ενισχύσουμε συλλογικά την ευρωπαϊκή άμυνα»
«Το 2% του ΑΕΠ για τις αμυντικές δαπάνες είναι, πιθανώς, ιστορία. Πρέπει να επενδύσουμε περισσότερα »
Μητσοτάκης στη Σύνοδο Βορρά - Νότου: «Πρέπει να ενισχύσουμε συλλογικά την ευρωπαϊκή άμυνα»
εργασια
Πάνω από 140 θέσεις εργασίας για κάθε ειδικότητα σε έξι μεγάλες εταιρείες
Οι προσλήψεις αφορούν τις εταιρείες Korres, Nestlé, Παπαδοπούλου, Fraport, Motor Oil, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και τα καταστήματα ΚΑΥΚΑΣ και Public
Πάνω από 140 θέσεις εργασίας για κάθε ειδικότητα σε έξι μεγάλες εταιρείες