αξιολόγηση
Αξιολόγηση: «Ο αγώνας γίνεται με αγωνιστικές αποφάσεις μέσα από μαζικές Συνελεύσεις και την υπεράσπιση αυτών των αποφάσεων, την κριτική σε απόψεις και στάσεις που μας κρατάνε πίσω και την ανάδειξη απόψεων που θέλουν να παλέψουν κι όχι να στηρίζονται στα σπασμένα δεκανίκια των ομοσπονδιών»

Ο κλάδος και τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών βρίσκονται εδώ και τρία χρόνια στο στόχαστρο της κυβέρνησης με κύριο εργαλείο το νομικό πλαίσιο της αξιολόγησης, σύμφωνα με τις Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών (ΑΚΕ).

«Ο αγώνας ενάντια στην αξιολόγηση δεν είναι μια γραφειοκρατική διαδικασία που μένει σε υπογραφές και διαδικασίες μόνο μέσα στους συλλόγους διδασκόντων. Είναι αγώνας κεντρικής σημασίας για τις συνθήκες εργασίας μας, τα εργασιακά και συνδικαλιστικά μας δικαιώματα, για το δικαίωμα όλων των παιδιών σε ίση και δωρεάν εκπαίδευση. Είναι αγώνας ενάντια σε ψηφισμένο νόμο του κράτους και θέλει οργάνωση, επιμονή και συσπείρωση όλων των συναδέλφων. Τα πρωτοβάθμια σωματεία μπορούν να ξαναγίνουν όπλο στα χέρια των εργαζομένων μόνο με την ενεργή συμμετοχή όλων μας. Με αγωνιστικές αποφάσεις μέσα από μαζικές Συνελεύσεις και την υπεράσπιση αυτών των αποφάσεων, την κριτική σε απόψεις και στάσεις που μας κρατάνε πίσω και την ανάδειξη απόψεων που θέλουν να παλέψουν κι όχι να στηρίζονται στα σπασμένα δεκανίκια των ομοσπονδιών» επισημαίνουν οι ΑΚΕ σε ανακοίνωσή τους.

Μάλιστα, τονίζουν ότι πρέπει να υπογράφουν όλοι τις δηλώσεις για απεργία – αποχή από τις διαδικασίες της αξιολόγησης, ότι πρέπει να υλοποιούν μαζικά την απόφαση της γενικής συνέλευσης για απεργία – αποχή και ότι δεν ανεβάζουν τα κείμενα στις πλατφόρμες του ΙΕΠ. Επίσης, υπογραμμίζουν ότι πρέπει οι εκπαιδευτικοί να συμμετέχουν στις γενικές συνελεύσεις του σωματείου, να ενημερώνουν το σωματείο για πιέσεις από συντονιστές και να παλεύουν για την ανατροπή όλου του θεσμικού πλαισίου για την αξιολόγηση.

Η ανακοίνωση των Αγωνιστικών Κινήσεων Εκπαιδευτικών

 ΜΙΑ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Τρία χρόνια τώρα ο κλάδος μας ως εκπαιδευτικοί και τα δικαιώματά μας βρίσκονται στο στόχαστρο της κυβέρνησης, με κύριο εργαλείο το νομικό πλαίσιο της αξιολόγησης. Οι εκπαιδευτικοί, σχεδόν καθολικά, έδειξαν την έντονη αποστροφή τους στις επιδιώξεις του συστήματος για κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, για ασφυκτικό έλεγχο και υποταγή, για τη δημιουργία ακόμη πιο ταξικού και αφιλόξενου εκπαιδευτικού συστήματος. Με όποια ευκαιρία τους δόθηκε, οι συνάδελφοι απέδειξαν τη διάθεση τους για αγώνα ενάντια στα σχέδια της κυβέρνησης, για αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση. Έχουμε παρακαταθήκη τη μαζικότατη συμμετοχή στις -έστω και ελάχιστες- απεργιακές κινητοποιήσεις που κάλεσαν οι Ομοσπονδίες και τη μαζική συμμετοχή στην απεργία αποχή.

Αντιθέτως η ΔΟΕ, στη δύσκολη αυτή περίοδο, όπως άλλωστε μας έχει συνηθίσει τα πολλά τελευταία χρόνια, φάνηκε δυσκίνητη, απρόθυμη, συμβιβασμένη. Συνεχίζει να διατηρεί τον αγώνα του κλάδου στην εσωστρέφεια των διαδικασιών των συλλόγων διδασκόντων, αρνείται να οργανώσει τον κεντρικό απεργιακό αγώνα που είναι αναγκαίος σε μια μάχη τέτοιου επιπέδου και διεκδικεί εμμονικά τον ρόλο του επίσημου συνομιλητή του Υπουργείου. Στο κλίμα αυτό της διαχείρισης και με τον ρόλο πάντα του καλού συνομιλητή, η ΔΟΕ (μετά από πρόταση των Παρεμβάσεων) αποφάσισε τα ενιαία κείμενα ως απάντηση στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Τα κείμενα αυτά αποτέλεσαν οπισθοχώρηση, άνοιξαν τον δρόμο για την εφαρμογή της αξιολόγησης, βόλεψαν το Υπουργείο που ήθελε να παραδώσει νούμερα συμμετοχής στις πλατφόρμες και τελικά σπέρνουν αυταπάτες στους εκπαιδευτικούς για τη δυνατότητα να υπάρξει κάποια άλλη, «καλή» αξιολόγηση.

Ως Αγωνιστικές Κινήσεις από την πρώτη στιγμή και με σωστή εκτίμηση πως τα αντανακλαστικά των συναδέλφων είναι πολύ πιο μπροστά από τις διαθέσεις των συνδικαλιστικών ηγεσιών, απορρίψαμε τα ενιαία κείμενα και καλούσαμε τους συναδέλφους να μαζικοποιήσουν τις Γενικές Συνελεύσεις για να παρθούν αποφάσεις πραγματικού αγώνα, με απεργία- αποχή από κάθε διαδικασία της αξιολόγησης, συντονισμό των πρωτοβάθμιων σωματείων με κατεύθυνση την οργάνωση κεντρικού απεργιακού αγώνα, με σύσταση επιτροπών αγώνα και απεργιακών ταμείων. Την άποψη αυτή την αγκάλιασε μεγάλο κομμάτι των συνάδελφων και συγκεκριμένα στον Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου κατορθώθηκε να παρθεί απόφαση Γενικής Συνέλευσης για απεργία αποχή από κάθε διαδικασία της αξιολόγησης. Αυτό σημαίνει πολύ απλά ούτε συναντήσεις με συντονιστές, ούτε ατομικούς φακέλους, ούτε συμμετοχή σε διαδικασία για μέντορες, ούτε εκθέσεις αυτοαξιολόγησης, ΟΥΤΕ κείμενα (ενιαία ή όχι).

Η τελευταία ανακοίνωση της Ανεξάρτητης Επικοινωνίας που αναφέρει χαρακτηριστικά « Για την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο, συνεχίζουμε και τη νέα σχολική χρονιά, 2023 - 2024, την ίδια επιτυχημένη μορφή των δύο τελευταίων ετών (στο πνεύμα της απόφασης της 92ης Γ.Σ., αλλά και με την απόφαση της Γ.Σ του συλλόγου). Δηλαδή με την απεργία αποχή και τα ενιαία κείμενα.», όχι μόνο δεν αντανακλά την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου, αλλά τη διαστρεβλώνει και την υπονομεύει, δίνοντας την εντύπωση ότι ενιαία κείμενα και απεργία αποχή είναι ένα και το αυτό ή ότι πάνε χέρι-χέρι. Η πραγματικότητα όμως είναι πως η απεργία αποχή από κάθε διαδικασία σημαίνει και απόρριψη των ενιαίων κείμενων. Απόψεις τέτοιες προκαλούν επί τούτου σύγχυση και διασπούν τους συναδέλφους , απαξιώνουν την δύναμη των πρωτοβάθμιων σωματείων και σπέρνουν την ηττοπάθεια. Η απόφαση λοιπόν της Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου δεν ήταν με την απεργία αποχή και τα ενιαία κείμενα, ήταν απεργία αποχή από ΚΑΘΕ διαδικασία.

Συνάδελφοι/ισσες,

Ο αγώνας ενάντια στην αξιολόγηση δεν είναι μια γραφειοκρατική διαδικασία που μένει σε υπογραφές και διαδικασίες μόνο μέσα στους συλλόγους διδασκόντων. Είναι αγώνας κεντρικής σημασίας για τις συνθήκες εργασίας μας, τα εργασιακά και συνδικαλιστικά μας δικαιώματα, για το δικαίωμα όλων των παιδιών σε ίση και δωρεάν εκπαίδευση. Είναι αγώνας ενάντια σε ψηφισμένο νόμο του κράτους και θέλει οργάνωση, επιμονή και συσπείρωση όλων των συναδέλφων. Τα πρωτοβάθμια σωματεία μπορούν

να ξαναγίνουν όπλο στα χέρια των εργαζομένων μόνο με την ενεργή συμμετοχή όλων μας. Με αγωνιστικές αποφάσεις μέσα από μαζικές Συνελεύσεις και την υπεράσπιση αυτών των αποφάσεων, την κριτική σε απόψεις και στάσεις που μας κρατάνε πίσω και την ανάδειξη απόψεων που θέλουν να παλέψουν κι όχι να στηρίζονται στα σπασμένα δεκανίκια των ομοσπονδιών.

 ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΠΕΡΓΙΑ- ΑΠΟΧΗ/ ΜΕΝΟΥΜΕ ΕΝΩΜΕΝΟΙ

 ΥΛΟΠΟΙΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΑΠΕΡΓΙΑ- ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ/ ΔΕΝ ΑΝΕΒΑΖΟΥΜΕ ΚΕΙΜΕΝΑ ΣΤΙΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ ΤΟΥ ΙΕΠ

 ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ

 ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΜΕ ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΓΙΑ ΠΙΕΣΕΙΣ ΑΠΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ

 ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες