Thumbnail
Εκπαιδευτικοί: Δεκάδες παιδιά βρίσκονται στην δύσκολη θέση να πρέπει να αλλάξουν ειδικότητα ή σχολείο, δεκάδες συνάδελφοι μένουν χωρίς ωράριο και η χώρα μένει χωρίς τεχνικούς

Οι συγχωνεύσεις και οι ελάχιστες εγκρίσεις ολιγομελών Τμημάτων εφέτος στα ΕΠΑΛ, οδηγούν σε «εξαφάνιση» τον Τομέα Δομικών Έργων Δομημένου Περιβάλλοντος και Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού!

Αυτό καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Ενωση Εκπαιδευτικών Πολτικών, Αρχιτεκτόνων, Τοπογράφων Μηχανικών (ΕΕΠΑΤΜ) σημειώνοντας ότι φέτος, για πρώτη φορά, ΔΕΝ εγκρίθηκαν τμήματα ακόμα και με 11 ή 12 μαθητές/τριες, ακόμα και τμήματα Γ’ τάξεων με 8 μαθητές/τριες, με αποτέλεσμα να έχουμε σε όλη της χώρα και κυρίως στην περιφέρεια Αττικής παιδιά που είναι υποχρεωμένα να αλλάξουν σχολείο και καθηγητές ειδικοτήτων χωρίς ωράριο.

«Δεκάδες παιδιά βρίσκονται στην δύσκολη θέση να πρέπει να αλλάξουν ειδικότητα ή σχολείο, δεκάδες συνάδελφοι μένουν χωρίς ωράριο και η χώρα μένει χωρίς τεχνικούς. Προκειμένου να μην συμβεί αυτό, ζητάμε έστω και την τελευταία στιγμή, την έγκριση των ολιγομελών τμημάτων του τομέα δομικών έργων, ώστε να υπάρχει κατ΄ελάχιστο μία Β’ τάξη και μία Γ’ τάξη σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», τονίζουν οι εκπαιδευτικοί.

Αναλυτικά η ανακοίνωση

Με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας της 30/8/2024 εγκρίθηκε ένα πολύ μικρό ποσοστό των ολιγομελών τμημάτων των ΕΠΑΛ.

Ολιγομελή είναι τα τμήματα αυτά που δεν φτάνουν το αντίστοιχο όριο μαθητών όπως προβλέπεται στην κείμενη νομοθεσία, τα οποία με εισήγηση της οικείας διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εγκρίνονται «κατ΄εξαίρεση». Τα τελευταία χρόνια, συνήθως, εγκρίνονται τα τμήματα ειδικότητας της Γ’ τάξης, έτσι ώστε να μην χρειαστεί οι μαθητές/τριες να αλλάξουν σχολείο, ενώ τα τμήματα τομέων της Β΄τάξης εγκρίνονται εφόσον έχουν έναν ικανό αριθμό μαθητών/τριών λαμβάνοντας υπόψη και τα γειτονικά σχολεία και τους τομείς που λειτουργούν ανα περιοχή.

Φέτος, για πρώτη φορά, ΔΕΝ εγκρίθηκαν τμήματα ακόμα και με 11 ή 12 μαθητές/τριες, ακόμα και τμήματα Γ’ τάξεων με 8 μαθητές/τριες, με αποτέλεσμα να έχουμε σε όλη της χώρα και κυρίως στην περιφέρεια Αττικής παιδιά που είναι υποχρεωμένα να αλλάξουν σχολείο και καθηγητές ειδικοτήτων χωρίς ωράριο. Μέσα στο χάος που έχει δημιουργηθεί, και σεβόμενοι/ες την αγωνία των μαθητών/τριων και των συναδέλφων όλων των τομέων, θα θέλαμε να εστιάσουμε στην ειδική περίπτωση του Τομέα Δομικών Έργων Δομημένου Περιβάλλοντος και Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού.

Ο Τομέας μας παρουσίασε μια πτώση την τελευταία δεκαπενταετία, λόγω της κρίσης του κατασκευαστικού κλαδου, και λειτουργεί σε πολλές περιπτώσεις με ολιγομελή τμήματα. Τα τμήματα αυτά δεν εγκρίθηκαν σε εντυπωσιακό ποσοστό φέτος, με αποτέλεσμα να υποχρεώνονται οι μαθητές/τριες που επέλεξαν τον τομέα να αλλάξουν την επιλογή τους. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Α’ Αθήνας όπου από 3 ΕΠΑΛ στα οποία λειτουργεί ο τομέας δομικών εγκρίθηκε μόνο μία Γ’ τάξη (στην οποία υποχρεούνται να μετακινηθούν όλοι/ες οι μαθητές/τριες της ειδικότητας προκειμένου να πάρουν πτυχίο και απολυτήριο) και ΚΑΜΙΑ Β’ τάξη.

Αυτό συμβαίνει σε μία περίοδο που η κατασκευή βρίσκεται σε ανάκαμψη, που οι τεχνολογικές εξελίξεις, οι ενεργειακές απαιτήσεις, τα προηγμένα οικοδομικά υλικά, δημιουργούν την ανάγκη καταρτισμένων και εξειδικευμένων εργαζόμενων, και που η έλλειψη τέτοιων εργαζόμενων έχει εκτινάξει το κατασκευαστικό κόστος. Τώρα που θα έπρεπε η πολιτεία να μεριμνήσει όχι μόνο για την διατήρηση αλλά και για την αναβάθμιση και την εξέλιξη του τομέα Δομικών Έργων με επιπλέον ειδικότητες όπως επανειλημμένα έχουμε ζητήσει, τώρα δρομολογεί την εξαφάνισή του.

Δεκάδες παιδιά βρίσκονται στην δύσκολη θέση να πρέπει να αλλάξουν ειδικότητα ή σχολείο, δεκάδες συνάδελφοι μένουν χωρίς ωράριο και η χώρα μένει χωρίς τεχνικούς.

Προκειμένου να μην συμβεί αυτό, ζητάμε έστω και την τελευταία στιγμή, την έγκριση των ολιγομελών τμημάτων του τομέα δομικών έργων, ώστε να υπάρχει κατ΄ελάχιστο μία Β’ τάξη και μία Γ’ τάξη σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Το Υπουργείο διατυμπανίζει την αναβάθμιση και την προτεραιότητα της Τεχνικής Επαγγελματικής εκπαίδευσης σε εξαγγελίες και στην πράξη κλείνει ολόκληρους τομείς και ειδικότητες αποδυναμώνοντας και υποβαθμίζοντας την τεχνική εκπαίδευση την εκπαίδευση που χρειάζεται το τεχνικό δυναμικό της χώρας.

Καλούμε το υπουργείο να εγκρίνει όλα τα ολιγομελή τμήματα ΣΗΜΕΡΑ, ώστε να υπάρχει τουλάχιστον η δυνατότητα εγγραφής των μαθητών που εγγράφονται στην Β φάση και απαιτούμε να αλλάξει η απαράδεκτη Υπουργική Απόφαση που αφορά στον τρόπο που εγκρίνονται τα τμήματα και η λειτουργία τους. (Φ12/134644/Δ4/08-08-2017 Υπουργική απόφαση “Ελάχιστος αριθμός μαθητών για την δημιουργία τμήματος Γενικής Παιδείας της Α’ Τάξης, τμήματος τομέα της Β’ Τάξης και τμήματος Ειδικότητας της Γ’ Ταξης Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑΛ)”)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 2/9

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

elas-peripoliko
Θεσσαλονίκη: Άνδρας χτύπησε την αδερφή του με σιδερογροθιά μπροστά στα ανήλικα παιδιά της
Το περιστατικό συνέβη όταν τα δύο αδέρφια βρίσκονταν μέσα στο αυτοκίνητο
Θεσσαλονίκη: Άνδρας χτύπησε την αδερφή του με σιδερογροθιά μπροστά στα ανήλικα παιδιά της
foitites_panepistimia
Πρωτοετείς φοιτητές: Άνοιξε η πλατφόρμα για τις εγγραφές στις σχολές
Άνοιξε η πλατφόρμα για την εγγραφή των πρωτοετών φοιτητών στις σχολές και στα τμήματα των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων - Όλη η διαδικασία
Πρωτοετείς φοιτητές: Άνοιξε η πλατφόρμα για τις εγγραφές στις σχολές