pada
«Τι θα συμβεί αν, λίγα εξάμηνα πριν την αποφοίτησή τους, βρεθούν να χρωστούν 2-3 εργαστήρια εξαιτίας του πανεπιστημίου 200 και πλέον φοιτητές;»

Οι φοιτητές του 3ου έτους, του 4ου έτους και Επί Πτυχίω του τμήματος Δημόσιας Υγείας, Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής έστειλαν επιστολή προς τον Κ. Πιερρακάκη για την ομαλή διεξαγωγή των εργαστηρίων Ζωολογίας Δημόσιας Υγείας και Ιατρικής Εντομολογίας του τμήματος Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας, της κατεύθυνσης Δημόσιας Υγείας.

«Παρά τις συνεχείς προσπάθειες για επίλυση σε επίπεδο Πανεπιστημίου, εξακολουθούμε να αντιμετωπίζουμε σοβαρά προβλήματα στη διεξαγωγή εργαστηριακών μαθημάτων, τα οποία είναι κρίσιμα για την ολοκλήρωση των σπουδών μας. Οι υπεύθυνοι αρνούνται να τα εντάξουν στο ωρολόγιο πρόγραμμα με αποτέλεσμα την καθυστέρηση της αποφοίτησης των επί πτυχίω φοιτητών και την πρόοδο της εκπαίδευσης των χαμηλότερων ετών», αναφέρουν οι φοιτητές.

Ολόκληρη η επιστολή:

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Με την παρούσα επιστολή, ως φοιτητές (επί πτυχίω, 4ου και 3ου έτους) του Τμήματος Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας (κατεύθυνση Δημόσιας Υγείας) του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, επιθυμούμε να σας ενημερώσουμε, για το φλέγον ζήτημα που έχει προκύψει και απειλεί την έγκαιρη ολοκλήρωση των σπουδών μας, καθώς και τη μελλοντική μας επαγγελματική αποκατάσταση.

Κατά τη διάρκεια του προηγούμενου εξαμήνου (Εαρινό 2024) δεν κατέστη δυνατή η πραγματοποίηση του, υποχρεωτικού και βασικής υποδομής εργαστηριακού μαθήματος Ζωολογίας Δημόσιας Υγείας. Παρά τη διαβεβαίωση ότι το μάθημα θα διεξάγονταν το τρέχον εξάμηνο (Χειμερινό 2024-2025), ενημερωθήκαμε πως για ακόμη μια φορά το μάθημα δεν θα πραγματοποιηθεί, λόγω αδυναμίας εύρεσης κατάλληλης αίθουσας. Ανάλογη κατάσταση έχει προκύψει και για τους φοιτητές του Ε’ εξαμήνου, με το εργαστήριο Ιατρικής Εντομολογίας να μη διεξάγεται για πρώτη φορά φέτος, με την ίδια αιτιολογία περί αδυναμίας εύρεσης κατάλληλης αίθουσας.

Στις 17/05/2024 κατατέθηκε η πρώτη επίσημη πρόταση από εκπροσώπους των φοιτητών, με αρ. πρωτοκόλλου: 39642, με αίτημα για την άμεση εύρεση αίθουσας με σκοπό τη διεξαγωγή του μαθήματος στο εαρινό εξάμηνο (2023-2024) ή την πραγματοποίηση του μαθήματος στο επόμενο χειμερινό εξάμηνο (2024-2025).

Στις 9/10/2024 και ενώ είχε ήδη οριστικοποιηθεί το πρόγραμμα της σχολής χωρίς να περιλαμβάνει το εργαστηριακό μάθημα της ζωολογίας για το 7ο εξάμηνο, όπως και το εργαστηριακό μάθημα της Ιατρικής Εντομολογίας του 5ου εξαμήνου, πραγματοποιήθηκε συνάντηση εκπροσώπων των φοιτητών με την Πρόεδρο του τμήματος. Στόχος της συνάντησης ήταν η κατανόηση της κατάστασης και η αναζήτηση πιθανών λύσεων για την άμεση διεξαγωγή των μαθημάτων, δεδομένων των επιπτώσεων που επιφέρει η μη ένταξή τους στο πρόγραμμα. Ωστόσο, η προσπάθεια αυτή δεν απέφερε το επιθυμητό αποτέλεσμα, καθώς δεν δόθηκαν σαφείς απαντήσεις ούτε χρονοδιάγραμμα για την επίλυση του ζητήματος.

Στις 16/10/2024, μια εβδομάδα μετά τη συνάντηση με την Πρόεδρο του τμήματος, κατατέθηκε η δεύτερη επίσημη πρόταση από εκπροσώπους των φοιτητών, με αρ. πρωτοκόλλου: 91928.

Δυστυχώς ούτε μετά τη δεύτερη πρόταση υπήρξε κάποια πρόοδος. Ακολούθησε εκ νέου συνάντηση με την Πρόεδρο του τμήματος, η οποία, ωστόσο, παρέμεινε ανένδοτη στο να ενταχθούν τα εργαστηριακά μαθήματα στο ωρολόγιο πρόγραμμα.

Οι επίσημες προτάσεις καθώς και πληθώρα άτυπων συζητήσεων, έχουν κοινοποιηθεί σε όλους τους αρμόδιους:

•             Πρύτανη του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, κ. Καλδή Παναγιώτη

•             Αντιπρύτανη Διοικητικών και Οικονομικών Υποθέσεων, κ. Παπαγρηγορίου Αριστείδη

•             Αντιπρύτανη Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Διασφάλισης Ποιότητας, κ. Καμινάρη Σταύρο

•             Κοσμήτορα Σχολής Δημόσιας Υγείας, κα. Πάβη Ελπίδα

•             Πρόεδρο Τμήματος Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας, κα. Σκαναβή Κωνσταντίνα

Επισημαίνουμε ότι η απόφαση της μετακίνησης του Τμήματος από την Πανεπιστημιούπολη του Αιγάλεω (Π1) στην Πανεπιστημιούπολη της Λεωφόρου Αλεξάνδρας (Π3) δεν συνοδεύτηκε από την κατάλληλη προετοιμασία των κτηριακών υποδομών, δηλαδή να έχουν ήδη βρεθεί οι αίθουσες που θα φιλοξενούσαν τα εργαστήρια και να γίνει η μετακίνηση του εξοπλισμού ούτως ώστε να μην διαταραχθεί η ομαλή διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Είναι αυτονόητο ότι πριν ληφθεί μια τέτοια απόφαση, θα πρέπει να έχουν ήδη ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα για την κάλυψη των αναγκών των φοιτητών, καθώς και για την επίλυση τυχόν προβλημάτων που μπορεί να προκύψουν. Είναι απαράδεκτο να κωλυσιεργεί η αποφοίτηση των φοιτητών με βάση την αιτιολογία της έλλειψης χώρου διεξαγωγής των εργαστηρίων, ενώ υπάρχει μεγάλη διαθεσιμότητα αιθουσών στο κτήριο. Αυτό μπορεί να επιβεβαιωθεί με το παράδειγμα του εργαστηριακού μαθήματος της Ανατομίας, το οποίο διεξάγεται σε απλές αίθουσες διδασκαλίας.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το εργαστηριακό μάθημα της Ιατρικής Εντομολογίας (του 5ου εξαμήνου) διδάχθηκε πέρσι κανονικά στην αίθουσα του εργαστηρίου της Μικροβιολογίας που υπάρχει ήδη στο πανεπιστήμιο και διαθέτει ανάλογο εξοπλισμό, επιβεβαιώνοντας τη δυνατότητα διεξαγωγής των μαθημάτων χωρίς επιπλέον εργαστηριακές εγκαταστάσεις. Οι απόφοιτοι του τμήματος αυτού έχουν αποδειχθεί απολύτως ικανοί και οι γνώσεις και οι δεξιότητές τους είναι εξίσου ισότιμες με εκείνες των αποφοίτων άλλων πανεπιστημίων. Είναι απαραίτητο να διασφαλιστεί ότι και οι μελλοντικοί πτυχιούχοι του τμήματος θα έχουν αντίστοιχη κατάρτιση, ανεπηρέαστοι από την τρέχουσα κατάσταση. Άλλωστε, οι προτεινόμενες από την Πρόεδρο αίθουσες δεν θεωρούνται κατάλληλες για τη διεξαγωγή εργαστηριακών μαθημάτων, πράγμα που σημαίνει ότι θα απαιτηθούν χρόνος και πόροι για την κατάλληλη διαμόρφωσή τους.

Οι όποιες λύσεις μπορούν να εξεταστούν σε δεύτερο χρόνο, χωρίς όμως να θυσιάζεται η τρέχουσα εκπαιδευτική διαδικασία.

Σε αυτό το πλαίσιο, αντιλαμβανόμαστε και σεβόμαστε την πρόθεση της Προέδρου να εξασφαλίσει καταλληλότερες αίθουσες για τη διεξαγωγή των εργαστηριακών μαθημάτων μέσω της παραχώρησης χώρων από το Τμήμα Πολιτικών Δημόσιας Υγείας. Ωστόσο, η διαμόρφωση αυτών των αιθουσών θα απαιτήσει χρόνο και χρηματοδότηση, καθυστερώντας περαιτέρω την εκπαιδευτική διαδικασία. Για εμάς, το κύριο ζητούμενο είναι η επίλυση του προβλήματος, ανεξαρτήτως αν αυτή βασιστεί στη δική μας πρόταση για άμεση χρήση των διαθέσιμων αιθουσών ή στην πρόταση της προέδρου. Το ουσιώδες είναι να εξασφαλιστεί η άμεση διεξαγωγή των εργαστηρίων, χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η εκπαιδευτική μας πορεία.

Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι πολλοί από τους φοιτητές μας προέρχονται από την επαρχία και διαμένουν στην Αθήνα, επιβαρύνοντας οικονομικά τόσο τους ίδιους όσο και τις οικογένειές τους. Η παρατεταμένη αυτή κατάσταση κρατάει τους φοιτητές σε αδιέξοδο, χωρίς τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους και να βγουν στην αγορά εργασίας, γεγονός που αυξάνει το οικονομικό και ψυχολογικό βάρος. Η καθυστέρηση των σπουδών των φοιτητών του 3ου έτους σηματοδοτεί όχι μόνο μια παρατεταμένη εκπαίδευση, αλλά και την πιθανότητα επανάληψης τέτοιων καθυστερήσεων μελλοντικά, αφού κανένας δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι δεν θα επαναληφθεί με άλλα εργαστήρια στο μέλλον. Τι θα συμβεί αν, λίγα εξάμηνα πριν την αποφοίτησή τους, βρεθούν να χρωστούν 2-3 εργαστήρια εξαιτίας του πανεπιστημίου 200 και πλέον φοιτητές;

 Εάν δεν επιλυθεί η κατάσταση άμεσα, οι φοιτητές του επόμενου έτους θα αντιμετωπίσουν τα ίδια προβλήματα, και η αύξηση του αριθμού φοιτητών θα επιδεινώσει την κατάσταση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ποτέ κατά το παρελθόν δεν έχει παρατηρηθεί καθυστέρηση αποφοίτησης φοιτητών από υπαιτιότητα του πανεπιστημίου, παρά μόνο από υπαιτιότητα του ίδιου του φοιτητή.

Ωστόσο, τώρα αντιμετωπίζουμε την πρωτοφανή αυτή κατάσταση όπου πολλοί φοιτητές δεν να μπορούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, καθώς λόγω ειδικών συνθηκών, η Πρόεδρος του τμήματος είναι η μόνη που μπορεί να εγκρίνει να διεξαχθούν τα εργαστήρια στις διαθέσιμες αίθουσες. Ο νόμος Ν+2, που σκοπό είχε να αποτρέψει τις καθυστερήσεις στην περάτωση των σπουδών, λειτουργεί τώρα αντίστροφα εις βάρος μας, εξαιτίας της καθυστέρησης που προκαλείται από το ίδιο το πανεπιστήμιο.

Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, έχουμε ήδη πραγματοποιήσει επανειλημμένα ατομικά και ομαδικά διαβήματα προς όλες τις αρμόδιες αρχές, συμπεριλαμβανομένου του Συνηγόρου του Φοιτητή, χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα. Δυστυχώς, παρά τις προσπάθειές μας και τις συνεχείς εκκλήσεις μας, η Πρόεδρος του τμήματος παραμένει ανένδοτη και επιμένει στη λύση της παραχώρησης συγκεκριμένων αιθουσών από το Τμήμα Πολιτικών Δημόσιας Υγείας, μια λύση που κρίνεται ανεπαρκής για τις ανάγκες μας, προτού πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες εργασίες υποδομών, τόσο λόγω του αριθμού των φοιτητών όσο και λόγω της ανεπάρκειας των αιθουσών για εργαστηριακή χρήση. Η έλλειψη κατάλληλων υποδομών και η συνεχιζόμενη καθυστέρηση στη διεξαγωγή των εργαστηρίων θα οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερη συσσώρευση φοιτητών τα επόμενα εξάμηνα, καθώς και σε περαιτέρω καθυστέρηση της αποφοίτησης των φοιτητών.

Κατανοούμε ότι η πρόεδρος του τμήματος επιδιώκει τη βέλτιστη διεξαγωγή των εργαστηριακών μαθημάτων σε καταλληλότερες αίθουσες, ωστόσο, η αναζήτηση και η διαμόρφωση αυτών των αιθουσών δεν είναι μια διαδικασία που μπορεί να ολοκληρωθεί άμεσα, δεδομένου ότι το κτήριο δεν ήταν εξαρχής έτοιμο να υποδεχτεί τέτοιες αλλαγές.

Προτείνουμε, λοιπόν, τα μαθήματα να συνεχιστούν όπως διεξάγονταν όλα τα προηγούμενα χρόνια, έως ότου βρεθούν και διαμορφωθούν οι κατάλληλοι χώροι για τη φιλοξενία των εργαστηρίων. Θεωρούμε ότι η καθυστέρηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ως μέσο διεκδίκησης αιθουσών δεν είναι ο βέλτιστος τρόπος προσέγγισης του ζητήματος και έχει άμεσες επιπτώσεις στους φοιτητές και στην πορεία των σπουδών τους.

Απευθύνουμε έκκληση σε εσάς με όλη την ειλικρίνεια και την ανησυχία που μας διακατέχει, καθώς έχουμε εξαντλήσει κάθε άλλη πηγή και τρόπο επίλυσης του ζητήματος. Σας παρακαλούμε θερμά να παρέμβετε άμεσα και να μας βοηθήσετε να ολοκληρώσουμε τις σπουδές μας χωρίς άλλες καθυστερήσεις.

Επιπλέον, ως ένδειξη της σοβαρότητας του ζητήματος και της συλλογικής μας ανησυχίας, επισυνάπτουμε υπογραφές άνω των 200 φοιτητών του τμήματος, οι οποίοι συμμερίζονται το αίτημα για άμεση επίλυση αυτού του προβλήματος και υποστηρίζουν σθεναρά την αποκατάσταση της εκπαιδευτικής μας πορείας.

Παραμένουμε στη διάθεσή σας και θα εκτιμούσαμε ιδιαίτερα μια ευκαιρία για συνάντηση με αντιπροσωπεία φοιτητών του Τμήματός μας, ώστε να σας ενημερώσουμε λεπτομερώς για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε και να αναζητήσουμε από κοινού τις βέλτιστες δυνατές λύσεις. Η υποστήριξή σας είναι καθοριστικής σημασίας για τη διασφάλιση της συνέχισης της ακαδημαϊκής μας πορείας και πιστεύουμε ότι μια τέτοια συνάντηση θα συντελέσει θετικά προς αυτή την κατεύθυνση.

Με εκτίμηση,

Οι φοιτητές του 4ου έτους, του 3ου έτους και Επί Πτυχίω, του Τμήματος Δημόσιας Υγείας Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pierrakakis new2
Πιερρακάκης: Νέα ομάδα εργασίας για τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας προσλήψεων των εκπαιδευτικών - Ονόματα
Το αντικείμενο της ομάδας περιλαμβάνει τον συντονισμό, την οργανωτική και διαδικαστική υποστήριξη, τον σχεδιασμό, καθώς και την παρακολούθηση της...
Πιερρακάκης: Νέα ομάδα εργασίας για τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας προσλήψεων των εκπαιδευτικών - Ονόματα
ekav-650_0_0_0.jpg
Τραγωδία στη Θεσσαλονίκη: Νεκρό 10χρονο παιδί– Κατέρρευσε μπροστά στη μητέρα του
ο 10χρονος ψώνιζε με τη μητέρα του σε εμπορικό κέντρο όταν ξαφνικά ένιωσε αδιαθεσία λέγοντας ότι δεν μπορεί να αναπνεύσει.
Τραγωδία στη Θεσσαλονίκη: Νεκρό 10χρονο παιδί– Κατέρρευσε μπροστά στη μητέρα του
texniti noimosini
Τεχνητή Νοημοσύνη: Βγαίνουν οι πρώτοι 1000 πιστοποιημένοι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα
Ραγδαίες οι εξελίξεις με την Εισαγωγή εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης στο σχολείο - Πότε θα βγουν οι πρώτοι 1000 εκπαιδευτικοί οι οποίοι θα έχουν στα...
Τεχνητή Νοημοσύνη: Βγαίνουν οι πρώτοι 1000 πιστοποιημένοι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα
pinakas_kimolia_163.jpg
Εκπαιδευτικοί Θεσσαλονίκης: Καταγγέλλουν εκβιαστικές μεθοδεύσεις στο Διαπολιτισμικό Σχολείο
«Εκβιασμούς και απαράδεκτες συνθήκες για τους εκπαιδευτικούς στο Διαπολιτισμικό Σχολείο Θεσσαλονίκης», καταγγέλλει η Α' ΕΛΜΕ
Εκπαιδευτικοί Θεσσαλονίκης: Καταγγέλλουν εκβιαστικές μεθοδεύσεις στο Διαπολιτισμικό Σχολείο