sxoleio
Alexandros Michailidis / SOOC
Ο υποχρεωτικός μετασχηματισμός των σχολείων στην Ξάνθη

Η ΕΛΜΕ Ξάνθης μέσω ανακοίνωσή της καταγγέλλει την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να μετατρέψει τα δημόσια σχολεία σε Ωνάσεια Πρότυπα, χωρίς καμία διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα.

Οι συνέπειες αυτής της απόφασης για την τοπική κοινωνία είναι σοβαρές, με την επικείμενη διατάραξη της εκπαιδευτικής ισότητας και της ομαλής λειτουργίας των σχολείων, ενώ τίθεται σε κίνδυνο η υποστήριξη των ήδη υποβαθμισμένων σχολικών μονάδων του νομού.

Αναλυτικά:

Το Υπουργείο Παιδείας εν μια νυκτί και χωρίς καμία διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα, τα σωματεία και την ομοσπονδία ανακοίνωσε αιφνιδιαστικά τη μετατροπή των σχολείων της δημόσιας εκπαίδευσης, μεταξύ των οποίων και δύο στην Ξάνθη, σε Ωνάσεια πρότυπα. Η δημοσιοποίηση της Σύμβασης που ακολούθησε, έκανε ξεκάθαρο πια ότι η Κυβέρνηση εκχωρεί ένα μέρος (προς το παρόν) της δημόσιας εκπαίδευσης και της δημόσιας περιουσίας σε ιδιωτικό φορέα. Παράλληλα, μεταβάλλει άρδην τους όρους και τις συνθήκες εργασίας του εκπαιδευτικού προσωπικού, αλλά και τη ζωή και τους όρους φοίτησης των μαθητριών/ών των σχολείων:

Τα Πρότυπα Ωνάσεια Σχολεία (ΠΩΣ) θα είναι «δημόσια σχολεία» τα οποία θα ελέγχονται από Διοικούσα Επιτροπή 4 από τα 9 μέλη της οποίας θα ορίζονται από το Ίδρυμα Ωνάση. Για ποια δημόσια σχολεία λοιπόν μιλάμε, αφού οι ιδιώτες θα έχουν λόγο στη διοίκηση και θα ελέγχουν σχολικές μονάδες, οι οποίες όμως δημιουργήθηκαν με τα χρήματα των πολιτών;

Η εισαγωγή των μαθητριών/ών στα Ωνάσεια Σχολεία θα γίνεται με εξετάσεις. Οι εύπορες κοινωνικές τάξεις θα εξασφαλίσουν, σε πολλές περιπτώσεις, την επιτυχία των παιδιών τους σε αυτά τα σχολεία παρέχοντάς τους παράλληλα σημαντική ιδιωτική στήριξη.

Τα Πρότυπα Ωνάσεια Σχολεία, όπως διαφημίζεται, θα προσφέρουν «ποιοτικότερη» εκπαίδευση και καινοτόμα προγράμματα στις μαθήτριες και στους μαθητές τους. Επομένως η κυβέρνηση παραδέχεται ότι τα υπόλοιπα σχολεία στερούνται της παραπάνω εκπαίδευσης;

• Η χορηγία απευθύνεται σε κοινωνικά και οικονομικά ευάλωτες περιοχές και ομάδες με στόχο, υποτίθεται, την ισότητα στις ευκαιρίες. Με ποιον τρόπο όμως ένα καθαρά ελιτίστικο σχολείο θα προσφέρει ισότητα στις ευκαιρίες όταν μόνο λίγα και εκλεκτά παιδιά θα μπορούν να φοιτήσουν εκεί; Επιπλέον, με δεδομένο ότι στα ΠΩΣ οι μαθήτριες/μαθητές εισάγονται με εξετάσεις ή και τέστ δεξιοτήτων, τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες βρίσκονται εξ αρχής σε σημαντικά μειονεκτική θέση τη στιγμή που όλοι μιλούν για συμπερίληψη.

Στα Π.Ω.Σ. δεν υπάρχουν οργανικές θέσεις. Τι θα γίνει με τόσους εκπαιδευτικούς που θα χάσουν την οργανική τους; Μήπως θα φαίνεται ένα μεγάλο πλεόνασμα εκπαιδευτικών, αλλά στην ουσία θα υπάρχει ένα τεράστιο έλλειμμα;

Περί Ξάνθης…

• Υπάρχουν σχολεία στο νομό χωρίς κτίριο, σχολεία που στάζουν νερά μέσα στις αίθουσες κάθε φορά που βρέχει, σχολεία στα οποία πέφτουν οι οροφές, σχολεία χωρίς ιδιαίτερες υλικοτεχνικές υποδομές. Αυτά τα σχολεία χρειάζονται τη στήριξη της πολιτείας σε πρώτη προτεραιότητα.

• Ο τρόπος λειτουργίας των ΠΩΣ σχολείων δεν ταιριάζει και δεν ενισχύει την πολυπολιτισμικότητα της περιοχής μας. Να προσθέσουμε ακόμη ότι στο 1ο Γυμνάσιο λειτουργεί το πολυπληθέστερο τμήμα ένταξης το οποίο θα οδηγηθεί μοιραία σε εξαφάνιση ...

• Τα 3 Γενικά Λύκεια της Ξάνθης βρίσκονται προς την ίδια περιοχή, ενώ το 2ο προς την αντίθετη, αν πάρουμε ως γνώμονα τους 2 κεντρικότερους δρόμους της Ξάνθης. Πού θα μεταφερθούν τα παιδιά από την περιοχή του 2ου Λυκείου που θα μείνουν εκτός Π.Ω.Σ. και πώς θα μετακινούνται καθημερινά το χειμώνα; Ποιος έκανε την επιλογή των σχολείων χωρίς να συμβουλευτεί την τοπική κοινωνία και την εκπαιδευτική κοινότητα;

• Επιπλέον, σε έναν τόσο μικρό νομό, το χάσιμο των οργανικών θέσεων θα δημιουργήσει απόλυτη αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα και θα οδηγήσει στην αδυναμία μεταθέσεων προς την περιοχή μας.

Η εκχώρηση απόλυτα λειτουργικών σχολείων σε Ωνάσεια θα οδηγήσει σε σχολεία δύο ταχυτήτων με δύο παράλληλα προγράμματα εκπαιδευτικά, στα οποία ιδιώτες θα καθορίζουν τους στόχους, τις προθέσεις και τις κατευθύνσεις στα συγκεκριμένα σχολεία. 

Είναι φανερό ότι η λειτουργία των ΠΩΣ σχολείων εντάσσεται σε ένα πλαίσιο απαξίωσης, συρρίκνωσης και λεηλάτησης του δημόσιου τομέα. Ως ΕΛΜΕ ζητούμε να παραμείνει, με βάση το Σύνταγμα, η Παιδεία καθολικό κοινωνικό δικαίωμα και να επιτελεί την κοινωνική αποστολή της . Η ενίσχυση του συνόλου των σχολείων σε υποδομές και πόρους θα βοηθήσει το δύσκολο έργο των εκπαιδευτικών όλων των σχολείων προς όφελος των παιδιών και της κοινωνίας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 27/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

daskala
Δεν έχει ξαναγίνει! Απόλυση αναπληρώτριας εκπαιδευτικού 14 ημέρες μόλις μετά την πρόσληψή της!
Μοιάζει απίστευτο αλλά είναι πέρα για πέρα αληθινό: Προσέλαβαν αναπληρώτρια εκπαιδευτικό και 14 μέρες μετά την απέλυσαν!
Δεν έχει ξαναγίνει! Απόλυση αναπληρώτριας εκπαιδευτικού 14 ημέρες μόλις μετά την πρόσληψή της!
χρήματα
Είσαι άνεργος στην Αττική: Παίρνεις ως 31/1 επίδομα 1000€ στο ATM σου
Πρόλαβετε έως 31 Ιανουαρίου τις αιτήσεις για τα 1000 ευρώ εάν μένεις στην Αττική και ειδικά στο κέντρο της Αθήνας (Δες τις προύποθέσεις)
Είσαι άνεργος στην Αττική: Παίρνεις ως 31/1 επίδομα 1000€ στο ATM σου