panellinies
«Στην Ελλάδα 2.0, στο Υπουργείο των «αρίστων» και των «Ωνάσειων» σχολείων, φαίνεται ότι δεν υπάρχει θέση για τα πιο ευάλωτα παιδιά της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης»

Οι ΕΛΜΕ Ιονίων Νήσων (Ζακύνθου, Κέρκυρας, Λευκάδας, Κεφαλονιάς – Ιθάκης) με σχετική τους ανακοίνωση αναφέρονται στο ζήτημα της εξέτασης των μαθητών των ΕΠΑΛ στις Πανελλήνιες, ζητώντας να εξεταστούν προφορικά στα νησιά και όχι στην Αθήνα ή την Πάτρα.

«Κάθε χρόνο, οι μαθητές και οι μαθήτριες των ΕΠΑΛ, που εξετάζονται προφορικά λόγω μαθησιακών δυσκολίων, είναι υποχρεωμένοι να μεταβούν στην Αθήνα ή στην Πάτρα, προκειμένου να γίνει η εξέτασή τους. Στα νησιά μας, δεν σχηματίζονται Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα για τα ΕΠΑΛ (σε αντίθεση με τα ΓΕΛ) με το αιτιολογικό ότι είναι πολλοί οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι πρέπει να προσέλθουν, προκειμένου να γίνει η εξέταση των μαθητών και των μαθητριών», αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί.

Αναλυτικά:

Κοινή ανακοίνωση ΕΛΜΕ για το αίτημα γονιών και μαθητών των ΕΠΑΛ σε όλα τα Ιόνια Νησιά»

Οι ΕΛΜΕ Ιονίων Νήσων (Κέρκυρας, Λευκάδας, Κεφαλονιάς – Ιθάκης και Ζακύνθου) στηρίζουν το αίτημα γονιών και μαθητών των ΕΠΑΛ των Επτανήσων, ώστε τα παιδιά να εξεταστούν προφορικά για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις στα ίδια τα νησιά και όχι στην Αθήνα και στην Πάτρα.

Κάθε χρόνο, οι μαθητές και οι μαθήτριες των ΕΠΑΛ, που εξετάζονται προφορικά λόγω μαθησιακών δυσκολίων, είναι υποχρεωμένοι να μεταβούν στην Αθήνα ή στην Πάτρα, προκειμένου να γίνει η εξέτασή τους. Στα νησιά μας, δεν σχηματίζονται Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα για τα ΕΠΑΛ (σε αντίθεση με τα ΓΕΛ) με το αιτιολογικό ότι είναι πολλοί οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι πρέπει να προσέλθουν, προκειμένου να γίνει η εξέταση των μαθητών και των μαθητριών.

Αυτό όμως, δεν μπορεί να αποτελεί δικαιολογία, για το Γολγοθά που τραβάνε τα παιδιά και οι οικογένειές τους σε μια σημαντική στιγμή της ζωής τους:

1. Η οικονομική επιβάρυνση είναι δυσβάσταχτη με αποτέλεσμα, κάθε χρόνο, αρκετοί μαθητές, να μην πηγαίνουν να δίνουν εξετάσεις, αφού απλά δεν μπορούν. Το Υπουργείο καταβάλλει αναδρομικά (μετά από 3 μήνες) το ποσό των 300 ευρώ για την κάλυψη αυτών των εξόδων, το οποίο, μόλις και μετά βίας καλύπτει τα έξοδα μετακίνησης ενός υποψηφίου και του συνοδού του. Να τονίσουμε ότι οι μαθητές δίνουν  όλα τα μαθή-ματα των Πανελληνίων μακριά από τοσπίτι τους, που σημαίνει ότι μπορεί να κάτσουν από 1 εβδομάδα (στην καλύτερη για το 2025) έως και 3,5 εβδομάδες στην Αθήνα ή στην Πάτρα, μέχρι να τελειώσουν οι εξετάσεις. Αυτό σημαίνει υπέρογκα έξοδα, στα οποία οι οικογένειες δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν.

2. Όλο αυτό το διάστημα, ο ένας τουλάχιστον από τους δύο γονείς θα πρέπει να αφήσει τη δουλειά του, ώστε να συνοδεύσει το ανήλικο παιδί του. Στα Επτάνησα του τουρισμού, στις αρχές του Ιούνη, που εί-μαστε για τα καλά μέσα στη σεζόν, είναι από δύσκολο έως απίθανο, για έναν εργαζόμενο, έναν ξενοδοχοϋ-πάλληλο, έναν εργαζόμενο στον επισιτισμό, να αφήσει για 3 ολόκληρες εβδομάδες την εργασία του και να μεταβεί εκτός έδρας, χωρίς να χάσει τη δουλειά του. Αλλά ακόμα και για έναν επαγγελματία, η απώλεια εισο-δημάτων για τόσο μεγάλη περίοδο, είναι απαγορευτική.

3. Το ψυχολογικό κόστος των μαθητών, οι οποίοι αφήνουν το γνώριμό τους περιβάλλον και ξεσπι-τώνονται για να ακολουθήσουν τα όνειρά τους, προκειμένου να δώσουν εξετάσεις και είναι αναγκασμένοι να εξεταστούν σε ένα άγνωστο σχολείο, με αγνώστους δίπλα τους, συνιστά τον ορισμό της άνισης μεταχείρισης. Οι μαθητές μας δεν έχουν τις ίδιες ευκαιρίες και τις ίδιες συνθήκες εξέτασης με τους άλλους μαθητές, γεγονός το οποίο τους στοιχίζει σε επιδόσεις. Τα παιδιά των ΕΠΑΛ της επαρχίας, δεν είναι παιδιά «ενός κατώτερου θε-ού» και δικαιούνται τις ίδιες ευκαιρίες με όλους τους συμμαθητές τους.

Στην Ελλάδα 2.0, στο Υπουργείο των «αρίστων» και των «Ωνάσειων» σχολείων, φαίνεται ότι δεν υπάρχει θέση για τα πιο ευάλωτα παιδιά της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Όσο κι αν το Υπουργείο κόπτεται για τη σημασία που δίνει στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, η πραγματικότητα δείχνει άλλα: παλιά κι απαρχαιωμένα εργαστήρια, βιβλία ξεπερασμένα, τα οποία μάλιστα έρχονται στα σχολεία το Γενάρη, ελλείψεις εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού, σχολικά κτίρια ερειπωμένα.

Δε θα περίμενε κανείς το Υπουργείο να δείξει την απαραίτητη πρόνοια και ενσυναίσθηση για αυτά τα παιδιά και τις οικογένειές τους, τα οποία απλά προσπαθούν να σπουδάσουν τα όνειρά τους, αφού για μια ακόμα φορά το Υπουργείο βάζει το κόστος πάνω από τη δημόσια εκπαίδευση και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.

Όλες οι ΕΛΜΕ των Ιονίων Νήσων απαιτούν να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες από τη μεριά του Υπουργείου, προκειμένου οι μαθητές μας να δώσουν εξετάσεις στον τόπο κατοικίας τους!

Ενώνουμε τη φωνή μας με τους γονείς και τους μαθητές των ΕΠΑΛ, ώστε αυτό να γίνει άμεσα πραγματικότητα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panelladikes
Πανελλαδικές 2025 - Η εξέταση στα ειδικά μαθήματα: Ο τρόπος εξέτασης και βαθμολόγησης
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025 - Εξέταση σε ειδικά μαθήματα: Σε ποιες σχολές απαιτείται-Ο τρόπος, ο τόπος και ο χρόνος εξέτασης και βαθμολόγησης της...
Πανελλαδικές 2025 - Η εξέταση στα ειδικά μαθήματα: Ο τρόπος εξέτασης και βαθμολόγησης
taksi
Εκπαίδευση: «Κάν’ το όπως οι Σουηδοί» καλούν το υπ. Παιδείας οι εκδότες βιβλίου – Επιστροφή στο χαρτί
Το παράδειγμα της Σουηδίας, που αποφάσισε να δώσει έμφαση στην αναλογική εκπαίδευση, έναντι της ψηφιακής, επιστρέφοντας στο «χαρτί και το μολύβι»,...
Εκπαίδευση: «Κάν’ το όπως οι Σουηδοί» καλούν το υπ. Παιδείας οι εκδότες βιβλίου – Επιστροφή στο χαρτί