Thumbnail
Τα κενά εκπαιδευτικών στη Βουλή – Τι λέει το Υπουργείο

Τα κενά εκπαιδευτικών στη Βουλή – Τι λέει το Υπουργείο

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ

ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΣΥΝΟΔΟΣ Α΄

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΞΑ΄

Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2012

Εισερχόμεθα στην ερώτηση με αριθμό 512/29-10-2012 επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού Δωδεκανήσου των Ανεξάρτητων Ελλήνων κυρίας Τσαμπίκας (Μίκας) Ιατρίδη προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, σχετικά με τη λήψη μέτρων για την κάλυψη των κενών σε καθηγητές στα σχολεία της Κάσου και του Καστελλόριζου.

Η κυρία Τσαμπίκα Ιατρίδη έχει το λόγο για δύο λεπτά.

ΤΣΑΜΠΙΚΑ ΙΑΤΡΙΔΗ: Σας ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.

Με την σημερινή επίκαιρη ερώτηση αναφέρομαι σε ένα πρόβλημα το οποίο δυστυχώς αντιμετωπίζουν τα ακριτικά νησιά του Αιγαίου σχεδόν κάθε χρόνο. Δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί για να διδάξουν στα παιδιά μας, στα παιδιά των ακριτών νησιωτών τα στοιχειώδη, αυτά που διδάσκονται τα παιδιά σε όλη την υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα. Αυτή είναι η πραγματικότητα δυστυχώς και την αντιμετωπίζουμε κάθε χρόνο.

Θέλω να διευκρινίσω και το εξής: Αν και στην ερώτησή μου αναφέρομαι στην Κάσο και στο Καστελόριζο, τα ίδια προβλήματα σε ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού υπάρχουν και αντιμετωπίζουν και οι συμπατριώτες μου και στη Νίσυρο και στους Λειψούς και στην Αστυπάλαια και για να μην μακρηγορώ και σε όλα τα μικρά νησιά της Δωδεκανήσου.

Το πρόβλημα, κύριε Πρόεδρε, είναι ότι τα εκπαιδευτικά κενά που παρατηρούνται σε αυτά τα νησιά, αφορούν σε βασικά μαθήματα, στα φιλολογικά, στα μαθηματικά, ενώ όπως και ο κύριος Υπουργός γνωρίζει και στην πληροφορική, με αποτέλεσμα μαθητής της Γ’ Λυκείου στο Καστελόριζο να μην έχει τις ίδιες πιθανότητες –και συγκεκριμένα να μην έχει καμία πιθανότητα- αλλά κυρίως ίσα δικαιώματα στην εκπαίδευση, προκειμένου να μπορέσει να γράψει καλά στο μάθημα αυτό. Στερείται, δηλαδή, το αυτονόητο δικαίωμα να έχει ίσες πιθανότητες επιτυχίας με τους υπόλοιπους μαθητές στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Κύριε Πρόεδρε, πέρα από τα εκπαιδευτικά κενά στα σχολεία του Καστελόριζου και της Κάσου υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις και σε υλικοτεχνικές υποδομές, οι οποίες καθιστούν δυσχερέστερη ακόμα και τη λειτουργία τους. Το αποτέλεσμα είναι προφανές και είναι εδώ μπροστά μας. Οι γονείς δυστυχώς σκέφτονται να εγκαταλείψουν τα ακριτικά νησιά μας, προκειμένου να μπορούν να παρέχουν καλύτερο μέλλον στα παιδιά τους, μεταναστεύοντας είτε σε άλλες περιοχές εντός Ελλάδας, κυρίως όμως, σε χώρες του εξωτερικού.

Δεν θα ήθελα να πιστεύω ότι με αυτόν τον τρόπο η Κυβέρνηση αυτή προσπαθεί εμμέσως να εφαρμόσει αυτό, το οποίο οι τεχνοκράτες της τρόικα είπαν με πολύ προσχηματικό τρόπο, να εκκενωθούν τα νησιά κάτω των εκατόν πενήντα κατοίκων.

(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Βουλευτού)

Δυστυχώς, όμως, ακόμα και αυτό να μην ισχύει, με την πολιτική αυτή που ακολουθείται όλο το προηγούμενο διάστημα, δεν έχει μείνει καμία ουσιαστική νησιωτική πολιτική. Κι έτσι οδηγούν υποχρεωτικά τους ακρίτες νησιώτες να ζητήσουν καλύτερο μέλλον γι’ αυτούς και για τα παιδιά τους σε άλλες περιοχές ερημώνοντας τα νησιά τα δικά μας, τα νησιά του Αιγαίου.

Σας ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο για τρία λεπτά.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση Δωδεκανήσου διορίστηκαν επτά μόνιμοι εκπαιδευτικοί, ενώ στους συμπληρωματικούς διορισμούς μονίμων στην περιοχή Δ’ Δωδεκανήσου που ανήκει η Κάσος και το Καστελόριζο, διορίστηκαν τρεις εκπαιδευτικοί, εκ των οποίων ένας φιλόλογος, ένας μαθηματικός και ένας ηλεκτρολόγος.

Ξεκινώ από αυτή τη διευκρίνιση διότι, κ. Ιατρίδη, σύμφωνα με το κείμενο της ερώτησής σας προς το Υπουργείο σχετικά με το δικαίωμα των ακριτικών νησιών στην Παιδεία, οφείλω να σας διαβεβαιώσω ότι το Υπουργείο αντιμετωπίζει το δικαίωμα της Παιδείας ως ένα ισότιμο και καθολικό δικαίωμα για κάθε πολίτη και σε καμία περίπτωση δεν υπάρχουν γεωγραφικές ή άλλου τύπου διακρίσεις ως προς τη διασφάλιση και την παροχή αυτού του δικαιώματος.

Αντίθετα, πρέπει να σας πω ότι λαμβάνουμε ιδιαίτερη μέριμνα για τη νησιωτική Ελλάδα, υποστηρίζουμε τη νησιωτικότητα σε σχέση με τις επιλογές που κάνουμε στην εκπαίδευση και παρακολουθούμε στενά όλα τα κενά.

Σας το λέω αυτό, γιατί πέρα από τα λειτουργικά κενά που προκύπτουν λόγω εκπαιδευτικών αδειών, αναρρωτικών αδειών, αδειών κύησης, αποσπάσεων εκπαιδευτικών και γενικά έκτακτων αναγκών λειτουργίας των σχολείων αυτών, τα οποία σαφώς πρέπει να καλυφθούν, μέχρι και σήμερα παρακολουθούμε την εξέλιξη των κενών, διότι σε πάρα πολλές περιπτώσεις ανακύπτουν απροειδοποίητα.

Για την κάλυψη, λοιπόν, αυτών των κενών για την περιοχή της Δ’ Δωδεκανήσου προσλήφθηκαν μόνο για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ογδόντα πέντε αναπληρωτές εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων.

Ειδικότερα, για να έρθω στην ουσία της ερώτησής σας, θα πω ότι ίσως πληροφορηθήκατε ότι από την ημέρα κατάθεσης της ερώτησης έχουν αλλάξει κάποια δεδομένα. Ειδικότερα, όσον αφορά στην περίπτωση της Κάσου, για το κενό φιλολόγου σας ενημερώνω ότι ήδη σήμερα καλύφθηκε και το τελευταίο κενό φιλολόγου από τον πίνακα των αναπληρωτών μετά την τελευταία φάση πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών που πραγματοποίησε το Υπουργείο Παιδείας.

 

Άρα, δεν υπάρχει κανένα κενό στη συγκεκριμένη ειδικότητα. Το κενό οικονομολόγου που υπάρχει, έχει προκύψει γιατί ο εκπαιδευτικός που είχε τοποθετηθεί κάνει χρήση του νομίμου δικαιώματός του για την άδεια ανατροφής τέκνων. Θα καλυφθεί λοιπόν και αυτό το κενό.

Όσον αφορά το Καστελόριζο, σήμερα έγιναν οι τελευταίες τοποθετήσεις φιλολόγων. Άρα, δεν υπάρχει κανένα απολύτως κενό ως προς τη συγκεκριμένη ειδικότητα και είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι μ’ αυτήν την εξέλιξη. Το ουσιαστικό κενό που υπάρχει στο συγκεκριμένο σχολείο είναι κενό πληροφορικής, το οποίο θα καλυφθεί στην αμέσως επόμενη φάση πρόσληψης.

Σας ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Και εμείς σας ευχαριστούμε, κύριε Υπουργέ.

Το λόγο έχει για τρία λεπτά η κ. Ιατρίδη.

ΤΣΑΜΠΙΚΑ ΙΑΤΡΙΔΗ: Θα ήθελα να πω πως αν πραγματικά η Κυβέρνηση δια μέσω του Υπουργού Παιδείας πιστεύει ότι όλα τα ζητήματα είναι λυμένα στη νησιωτική Ελλάδα, τότε δεν έχουμε παρά να σας προσκαλέσουμε να ζήσετε εσείς και στο ακριτικό Καστελόριζο και στην Κάσο. Αφού πιστεύετε ότι όλα τα θέματα και κυρίως τα θέματα της παιδείας είναι λυμένα –όπου η παιδεία είναι πραγματικά το μεγαλύτερο κεφάλαιο στο οποίο πρέπει να επενδύσει η πατρίδα μας- και εφ’ όσον θεωρείτε ότι εφαρμόζεται ουσιαστική νησιωτική πολιτική, τότε ελάτε να ζήσετε εσείς εκεί.

Λυπάμαι που θα το πω, αλλά είμαι βεβαία ότι αυτή τη στιγμή οι συμπατριώτες μου από την Κάσο, το Καστελόριζο, τους Λειψούς, την Αστυπαλιά και τους Αρκιούς που μας ακούνε, προφανώς και θα θεωρούν ότι δεν μιλάτε για το Νομό Δωδεκανήσου, αλλά για ένα διαφορετικό Νομό.

Μέχρι και χθες, 31 Οκτωβρίου 2012, στα φιλολογικά στην Κάσο διδάσκονταν είκοσι μία από τις ογδόντα μία ώρες. Στο Καστελόριζο λόγω έλλειψης φιλολόγου, δεν διδάσκεται καν η ελληνική γλώσσα, γεγονός που δεν συνιστά ούτε λαϊκισμό ούτε υπερβολή, αλλά προσβολή για τους ακρίτες νησιώτες που αυτή τη στιγμή προσπαθούν να ζήσουν στον τόπο τους με αξιοπρέπεια. Και αν ανατρέξουμε στα Πρακτικά της Βουλής, θα δούμε ότι, δυστυχώς, παρόμοιες απαντήσεις έδιναν όλοι οι αρμόδιοι Υπουργοί για τα προβλήματα τα οποία παρουσιάζονταν κάθε χρόνο και κατά καιρούς στην ακριτική νησιωτική Ελλάδα.

Εγώ θέλω να πιστεύω ότι ο παριστάμενος Υπουργός είναι καλόπιστος και ότι προσπαθεί να δει καλοπροαίρετα αυτά τα προβλήματα. Όμως, ας μην παρουσιάζουμε έτσι την κατάσταση ώστε να φαίνεται ότι εμείς οι Δωδεκανήσιοι θα πρέπει να πούμε τελικά και «ευχαριστώ» που μας έχετε καλύψει όλα τα κενά και στην παιδεία, αλλά και στην υγεία, παρά το γεγονός ότι αυτό δεν είναι δική σας αρμοδιότητα. Ακόμα και σήμερα που συζητάμε, δεν ξέρουμε αν θα έχουμε ένα καράβι για να πάμε στο διπλανό νησί. Έχουν αποκλειστεί να νησιά μας. Δεν συνδεόμαστε με γέφυρες, κάτι που επιτέλους θα πρέπει να γίνει αντιληπτό.

Και θα ήθελα να σας πω και κάτι άλλο. Σίγουρα υπάρχει και κενό οικονομολόγου στο Καστελόριζο. Όμως, μέχρι τέλος Δεκεμβρίου η τοπική κοινωνία ξέρει, όπως με ενημέρωσαν πριν από λίγο, ότι θα δημιουργηθεί και κενό χημικού. Τι γίνεται; Ξέρουμε ότι είναι ένα πρόβλημα το οποίο δεν μπορεί να λυθεί εύκολα.

Επίσης, θα ήθελα να σας πω και κάτι άλλο. Η πολιτική του μνημονίου εκεί μας οδηγεί. Οδηγεί στην εκκένωση των νησιών και στο να νιώθουν οι ακρίτες νησιώτες ότι μόνο για τους τύπους «κρατάνε Θερμοπύλες», χωρίς ουσιαστικά να γυρνάμε να τους υποστηρίξουμε. Η πολιτεία τους έχει γυρίσει την πλάτη. Και αυτή είναι η αλήθεια. Και θα πρέπει να πάτε -σύσσωμο το Υπουργικό Συμβούλιο και όλη η Κυβέρνηση- να ζήσετε δύο μέρες εκεί μαζί τους, προκειμένου να αντιληφθείτε ποια είναι η πραγματικότητα. Από εκεί και πέρα, όμως, η πολιτική του μνημονίου εκεί μας οδηγεί.

Και θα ήθελα να πω πως ξέρουμε πολύ καλά ότι, δυστυχώς, ένας αναπληρωτής εκπαιδευτικός που πηγαίνει στις ακριτικές περιοχές όλης της Ελλάδας, δεν μπορεί να ζήσει με τα 600 και 800 ευρώ, διότι υπάρχουν πολλά προβλήματα. Μήπως, λοιπόν, θα πρέπει να δώσουμε ξανά κάποια επιπλέον –σε εισαγωγικά- προνόμια, προκειμένου να μπορούν να ζήσουν αυτές οι ακριτικές περιοχές; Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που εκπαιδευτικοί τοπικά, από τα ίδια τα νησιά δεν μπορούν να καλύψουν τα κενά και το αρμόδιο Υπουργείο τους στέλνει σε άλλες περιοχές, με αποτέλεσμα να παραμένουν αυτά τα κενά.

(Στο σημείο αυτό χτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Βουλευτού)

Κύριε Πρόεδρε, ζητώ την κατανόησή σας για μισό λεπτό.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Συνεχίστε, κυρία συνάδελφε.

ΤΣΑΜΠΙΚΑ ΙΑΤΡΙΔΗ: Και θα ήθελα να κλείσω λέγοντας ότι επειδή πραγματικά οι νησιώτες έχουμε εγκαταλειφθεί στην τύχη μας και αυτό το ζούμε καθημερινά, θα ήθελα να διαβάσω την επιστολή που έστειλαν οι συμπατριώτες μου από την Κάσο για το πρόβλημα το οποίο έχει προκύψει και το οποίο η Κυβέρνηση σαφώς θεωρεί ότι έχει λυμένο και πως έχει βρει όλες τις λύσεις για τη νησιωτική πολιτική.

Διαβάζω, λοιπόν, ακριβώς την επιστολή: «Το γεγονός ότι η ελληνική πολιτεία έμπρακτα γυρνάει την πλάτη στη μόρφωση των παιδιών των ακριτών επιλέγοντας να δίνει χρήματα στους δανειστές, δεν μας πτοεί, αλλά αντίθετα μας συσπειρώνει να διεκδικούμε το αυτονόητο δικαίωμά μας για ίσες ευκαιρίες μόρφωσης για τα παιδιά μας σε ασφαλή κτήρια με το προβλεπόμενο εκπαιδευτικό προσωπικό».

Σας ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης):  Και εμείς σας ευχαριστούμε.

Κύριε Υπουργέ,  έχετε το λόγο.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού):   Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κυρία Ιατρίδη, πριν πάμε στο μνημόνιο, ας σταθούμε λίγο στην εκπαίδευση, διότι όταν σας είπα προηγουμένως ότι παρακολουθούμε τα κενά ιδιαίτερα στη νησιωτική Ελλάδα, θα ήθελα να σας πω ότι αυτή είναι η πραγματικότητα.

 

ΤΣΑΜΠΙΚΑ (ΜΙΚΑ) ΙΑΤΡΙΔΗ: Θέλω να μου δώσετε…

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού): Θα σας δώσω κάποια στοιχεία τα οποία θα δείτε  ότι διαμορφώνουν μια άλλη πραγματικότητα.

Η αλήθεια είναι ότι από τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι τοποθετήθηκαν στα νησιά -και θα μιλήσω ιδιαίτερα για τη Δ’ Δωδεκανήσου- απεδέχθη μόνο το 40% τον διορισμό του. Το 60% των εκπαιδευτικών που τοποθετήθηκαν δεν αποδέχθηκε το διορισμό του.

Θέσατε το ζήτημα της απόδοσης κινήτρων. Είναι κάτι το οποίο το εξετάζουμε και το εξετάζουμε σοβαρά. Επειδή γνωρίζω πολύ καλά την κατάσταση, όχι επειδή παρακολουθούμε το θέμα στο Υπουργείο, αλλά έχοντας μιλήσει με καθηγητές στη Νίσυρο και σε άλλα νησιά, να σας πω ότι η πραγματικότητα όπως διαμορφώνεται δεν έχει να κάνει μόνο με την εξάντληση του πίνακα. Έχει να κάνει και με τη δυνατότητα των εκπαιδευτικών να ζήσουν στα συγκεκριμένα νησιά και την κινητροδότηση και όχι μέσω μορίων μόνο. Διότι πολλοί δεν δέχονται ή αδιαφορούν αν θα αυξήσουμε κατά δύο ή τρία τα μόρια σε ορισμένα νησιά.

Πολλές φορές από τους εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές έχουμε το φαινόμενο να μην εμφανίζονται καν, παρ’ ότι έχουν δηλώσει τη συγκεκριμένη περιοχή στις αιτήσεις τους. Δηλαδή, η περιοχή της Δ’ Δωδεκανήσου είναι στις επιλογές των υποψηφίων με ό,τι αυτό συνεπάγεται, γνωρίζουν πού θα πάνε και όταν τοποθετούνται, δεν αποδέχονται το διορισμό. Άλλες φορές συμβαίνει να αναλαμβάνουν και να παραιτούνται με συνέπεια την αδυναμία σε πολλές περιπτώσεις κάλυψης των κενών. Και όπως και εσείς θίξατε, κάποιοι ανέλαβαν, μετά παραιτήθηκαν και δημιουργήθηκαν κενά. Γι’ αυτό πρέπει να ξανατρέξουμε το σύστημα ώστε να επανατοποθετηθούν. Αυτό δηλαδή έχει να κάνει με το χρόνο κάλυψης μιας θέσης. Όμως, όπως καταλαβαίνετε, η αντίδραση από πλευράς Υπουργείου είναι άμεση.

Πρέπει να διευκρινίσω και κάτι άλλο. Η κατανομή των περιορισμένων σε αριθμό σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, εγκεκριμένων θέσεων για διορισμό έγινε σε κλάδους στους οποίους όχι μόνο υπάρχει μεγάλος αριθμός οργανικών κενών και σύμφωνα με τις πιστώσεις που είχε στη διάθεσή του το Υπουργείο, αλλά δόθηκε μεγαλύτερη έμφαση για την κάλυψη των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων με δεδομένο ότι στους κλάδους αυτούς οι ανάγκες των μαθητών είναι μεγαλύτερες με βάση το ωρολόγιο πρόγραμμα.

Επομένως, όταν είπα προηγουμένως ότι παρακολουθούμε τα κενά και φροντίζουμε να διορίζουμε συνεχώς αναπληρωτές έτσι ώστε να μην υπάρξει κενό –γι’ αυτό σας είπα και για την Κάσο και για το Καστελόριζο- είναι πραγματικότητα. Στις προθέσεις του Υπουργείου είναι σύμφωνα πάντα με τις υπάρχουσες πιστώσεις, η κάλυψη όλων και όχι μόνο των βασικών ειδικοτήτων για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, δεδομένου ότι δεν έχουν γίνει προσλήψεις κάποιων ειδικοτήτων κυρίως τεχνικών.

Εμείς θα συνεχίσουμε την προσπάθεια να καλύπτουμε αυτά τα κενά μέχρι να πληρωθούν οι συγκεκριμένες θέσεις σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

Πιστεύουμε ότι όποιο πρόβλημα υπάρχει σε επίπεδο κενών -γι’ αυτό βρισκόμαστε σε επαφή με τον περιφερειακό διευθυντή καθημερινά- θα καλυφθεί και θα καλυφθεί άμεσα.

Ευχαριστώ πολύ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

grigoris_lamprakis.jpg
Νέες αποκαλύψεις από την ΕΥΠ για τη δολοφονία Λαμπράκη, το Πολυτεχνείο και τα Ιουλιανά
Ποιοι φάκελοι θα αποχαρακτηριστούν σταδιακά μετά τη δημοσιοποίηση 58 δελτίων πληροφοριών για το πραξικόπημα στην Κύπρο και την τουρκική εισβολή το...
Νέες αποκαλύψεις από την ΕΥΠ για τη δολοφονία Λαμπράκη, το Πολυτεχνείο και τα Ιουλιανά