Χολαργός 3-11-2012
Αριθ. Πρωτ. 8
ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Προς
Τον Αξιότιμο Υπουργό ΥΠΑΙΠΘΑ
κ. Κ . Αρβανιτόπουλο
Κοιν: Υφυπουργό ΥΠΑΙΠΘΑ
κ. Θ. Παπαθεοδώρου
Γενικό Γραμματέα ΥΠΑΙΠΘΑ
κ. Αθ. Κυριαζή
Γενικό Γραμματέα Θρησκευμάτων
κ. Γ. Καλαντζή
Ειδικό Γραμματέα Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης
κ. Σωτ. Γκλαβά
Η τρέχουσα κοινωνικο-οικονομική δύσκολη συγκυρία επιβάλλει ασφαλώς περιστολή δαπανών και αυστηρή ιεράρχηση στην κάλυψη των όποιων αναγκών. Πιστεύουμε όμως πως κάποιοι τομείς του δημόσιου βίου [Παιδεία, Υγεία, Πρόνοια] έπρεπε να τύχουν μιας σχετικά προνομιακής μεταχείρισης καθώς καλύπτουν με τις υπηρεσίες ιδιαίτερα ευαίσθητους χώρους παρέχοντας με την ομαλή λειτουργία τους ανεκτίμητες υπηρεσίες στην διατήρηση τόσο της κοινωνικής συνοχής όσο και της ψυχοσυναισθηματικής ισορροπίας των μελών της ελληνικής κοινωνίας.
Οι συλλογικοί επιστημονικοί φορείς, εκπροσωπώντας ανά ειδικότητα, τα μέλη της μεγάλης εκπαιδευτικής κοινότητας, στην Πρωτοβάθμια και στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση παρακολουθούν με αυξανόμενη ανησυχία, από την αρχή της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, την απουσία ουσιαστικής μέριμνας, ώστε ο χώρος της Παιδείας να εξαιρεθεί από τις δραματικές περικοπές, για να λειτουργήσει όχι μόνο προς όφελος των σημερινών μαθητών αλλά και της «αυριανής»γενιάς πολιτών, αφού η εκπαίδευση σκοπεύει ολιστικά στην διαμόρφωση του νέου, σε ενεργό και συνειδητό πολίτη.
Η δυσλειτουργία στο χώρο της παιδείας δεν οφείλεται μόνο στις περικοπές των μισθών των εκπαιδευτικών ή στην περικράτηση –ίσως δίκαια - διαφόρων λειτουργικών δαπανών, που αφορούν στην καθημερινότητα των σχολικών μονάδων. Το κύριο πρόβλημα βρίσκεται στο γεγονός, ότι παρά τις εξαγγελίες της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου για πλήρως εξορθολογισμένη διαχείριση του υπάρχοντος ανθρώπινου δυναμικού, ώστε να καλυφθούν εγκαίρως τα κενά στην εκπαίδευση, δεν είναι ορατή μέχρι σήμερα, παρόμοια εξέλιξη. Αντιθέτως διακρίνεται αδυναμία στην αντιμετώπιση των συνεπειών και στο χώρο μας, τόσο από τις αποχωρήσεις προσωπικού όσο και από την έγκριση και πάλι –παρά τις περί του αντιθέτου διακηρύξεις –μεγάλου αριθμού αποσπάσεων σε φορείς της εκπαίδευσης (οργανισμούς, κεντρική υπηρεσία, διευθύνσεις κλπ). Το τελευταίο παράδειγμα βρίσκεται ασφαλώς σε πλήρη αναντιστοιχία και ανακολουθία με τον δραματικό περιορισμό των φετινών διορισμών, στους οποίους –για πρώτη φορά στα χρονικά-δεν τηρήθηκε η αρχή της ίσης μεταχείρισης όλων των ειδικοτήτων ούτε και η αρχή της αναλογικότητας σε επίπεδο αριθμού διορισθέντων.
Ο χειρισμός της πρόσληψης αναπληρωτών, ως μόνης εναπομένουσας λύσης όμως έδειξε από την α΄ φάση ήδη, ότι επιχειρείται ένας «παραμερισμός» κάποιων ειδικοτήτων έναντι άλλων, επειδή προκρίνεται ως ουσιωδέστερος ο ρόλος των τελευταίων στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Το γεγονός αυτό, εκτός των προβλημάτων που δημιουργεί στην ομαλή καθημερινή λειτουργία των σχολικών μονάδων, κυρίως στη β/θμια εκπαίδευση, με τις συνεχείς αλλαγές προγραμμάτων, επηρεάζει ασφαλώς και την συνοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας, αφού επαναφέρει στο προσκήνιο, το λυμένο εδώ και χρόνια από την νομοθεσία και την πράξη ζήτημα, των «βασικών» ειδικοτήτων και των «πρωτευόντων»μαθημάτων.
Η εξαίρεση από τους φετινούς διορισμούς μονίμων καθηγητών της ειδικότητας των θεολόγων, δημιουργεί όχι μόνο ανησυχία αλλά και έντονη πικρία, στο χώρο μας. Το αίσθημα δυσφορίας και έντονης όσο και δικαιολογημένης δυσαρέσκειας επιτείνεται από το γεγονός της παράλειψης, μέχρι τώρα, πρόσληψης αναπληρωτών θεολόγων, για την κάλυψη των άνω των 120 κενών θέσεων στην επικράτεια, αλλά και από την διαφαινόμενη πρόθεση του υπουργείου να διευκολύνει την λειτουργία των μαθημάτων που εξυπηρετούν οι «βασικές» ειδικότητες, αποδυναμώνοντας όμως με τον τρόπο αυτό την μορφωτική αξία των υπολοίπων.
Κύριε υπουργέ,
Οι διακηρυγμένοι, τόσο στο σύνταγμα όσο και στον λειτουργικό ισχύοντα νόμο για την υποχρεωτική εκπαίδευση, σκοποί της παιδείας, για διαμόρφωση εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης, δεν εξυπηρετούνται με ατυχείς επιλογές ή και με συγκεκριμένα κριτήρια παραλείψεις, με την περιθωριοποίηση ή την υποτίμηση γνωστικών αντικειμένων, με την αποδυνάμωση ή και πλήρη εξουθένωση ρόλων και υπηρεσιών. Το διακύβευμα δεν είναι ασφαλώς η ομαλή εξέλιξη της φετινής σχολικής χρονιάς ή όσων εντός του «μνημονίου»ακολουθήσουν ακόμη, αλλά αυτή η υπόσταση του ρόλου των εκπαιδευτικών, που δεν δίστασαν σε ακόμη πιο «δίσεκτους»χρόνους αληθινής ξένης κατοχής, να διδάξουν φανερά ή «κρυφά» εκείνα που δίνουν νόημα στη ζωή μιας κοινωνίας και ενός έθνους.
Mε εκτίμηση
Για το ΔΣ
Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Ανδρέας Αργυρόπουλος Γεώργιος Παπαδόπουλος
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη