Thumbnail
Υπενθυμίζουμε ότι αντίστοιχο έργο είχε ανακοινωθεί και απ' τον Υπουργό Παιδείας το 2009, ελάχιστα πριν τις εκλογές του Οκτώβρη. 

 

Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας

Κοδριγκτώνος 33, 5ος όροφος

ΤΚ 10434, Αθήνα

http://www.epe.org.gr

e-mail: [email protected]

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΘΕΜΑ: «Προμήθεια και Εγκατάσταση Κινητών Εργαστηρίων Πληροφορικής»

Αθήνα, 24-12-2012

Από τις αρχές του Δεκέμβρη, πληροφορηθήκαμε ότι το Υπουργείο Παιδείας δια της Ειδικής Υπηρεσίας Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Δράσεων, προτίθεται να προβεί στην προμήθεια 1138 “κινητών εργαστηρίων Πληροφορικής” για κάποια Δημοτικά Σχολεία της χώρας και άλλων 1760 για όλα τα Γυμνάσια της χώρας, με συνολικό προϋπολογισμό περίπου 21.5 εκ. Ευρώ. Υπενθυμίζουμε ότι αντίστοιχο έργο είχε ανακοινωθεί και απ' τον Υπουργό Παιδείας το 2009, ελάχιστα πριν τις εκλογές του Οκτώβρη.

Οι συγκεκριμένες επιλογές που αφορούν τόσο την επιλογή των φορητών Η/Υ αλλά και τις προδιαγραφές τους δημιουργούν πολλά ερωτηματικά τόσο όσον αφορά το κόστος, την επιστημονική/τεχνολογική σκοπιμότητα των συγκεκριμένων τεχνικών προδιαγραφών αλλά και τη λειτουργικότητα και αποδοτικότητα τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Συγκεκριμένα:

1.     Η επιλογή αγοράς φορητών, για εξοπλισμό εργαστηρίου πληροφορικής, αποτελεί μία ιδιαίτερα υψηλού κόστους επιλογή με χαμηλό τεχνολογικό/υποστηρικτικό όφελος στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι και μόνο αν επιλεγόταν η αγορά επιτραπέζιων (desktop) υπολογιστών θα μπορούσε το Υπουργείο να προμηθευτεί περισσότερους από διπλάσιους υπολογιστές με καλύτερα μάλιστα τεχνικά χαρακτηριστικά, δημιουργώντας τις απαραίτητες υποδομές σε πολύ περισσότερα σχολεία τα οποία τις έχουν ανάγκη.

2.     Η επιλογή των φορητών υπολογιστών εκτός από το μεγαλύτερο κόστος έχει και ένα σύνολο άλλων μειονεκτημάτων όπως τη μεγαλύτερη συχνότητα βλαβών - ζημιών, ιδιαίτερα σε ένα τόσο απαιτητικό περιβάλλον όπου κάθε φορητός θα χρησιμοποιείται από πολλούς διαφορετικούς μαθητές, τις μικρότερες και χαμηλότερων προδιαγραφών οθόνες που επιβαρύνουν την όραση των μαθητών, τα μή εύχρηστα πληκτρολόγια, το υψηλότερο κόστος συντήρησης κλπ. Ακόμα και το θέμα της “φορητότητας”, έτσι κι αλλιώς, δεν είναι ούτε τώρα λυμένο, αφού τα ερμάρια που προτίθεται να προμηθευτεί το Υπουργείο δεν ... “ανεβαίνουν σκάλες” ενώ λίγα σχολεία διαθέτουν ασανσέρ. Άλλωστε εφόσον στα σχολεία υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές (εργαστήρια Η/Υ) δεν υφίσταται η ανάγκη της φορητότητας.

3.     Επιπλέον, για μια ακόμη φορά το Υπουργείο αγνοεί επιδεικτικά τη δυνατότητα χρησιμοποίησης δωρεάν Ελεύθερου Λογισμικού στους υπολογιστές των εργαστηρίων, παρά την διαρκή ενημέρωση που έχει τόσο από εμάς όσο και από άλλους φορείς για τα συγκριτικά πλεονεκτήματά του. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι σε πάρα πολλά σχολεία της χώρας, με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών, ήδη εφαρμόζεται η λύση Ubuntu LTSP (http://ts.sch.gr/ellak) σε παλιά εργαστήρια με παρωχημένο εξοπλισμό που όμως γίνονται πλήρως λειτουργικά, με κόστος περίπου 100 Ευρώ ανά εργαστήριο. Ακόμα και αν κανείς επιθυμεί να επιμείνει, χωρίς να υπάρχει ουσιαστικός λόγος, τόσο πολύ στο θέμα της "φορητότητας", υπάρχει ακόμα το project του “Φορητού των 100 δολλαρίων” (one.laptop.org), το οποίο και πάλι αγνοείται απ' την επίσημη Ελληνική Πολιτεία.

4.     Οι επιλογές που αφορούν τις συγκεκριμένες προδιαγραφές, απαιτώντας ρητά την ύπαρξη και συγκεκριμένου ιδιοταγούς (proprietary) λογισμικού συστήματος μεγάλης πολυεθνικής (σελ. 97-98, προδιαγραφές LAP 11.1, 11.2 & 11.33), δημιουργούν πραγματικά έκπληξη αφού κυριολεκτικά σπαταλιέται δημόσιο χρήμα (τουλάχιστον 200 ευρώ ανά μηχάνημα) για προϊόντα τα οποία διατίθενται δωρεάν ως Ελεύθερο Λογισμικό! Ενδεικτικά, και πάλι, αναφέρουμε ότι στη δωρεάν λύση Ubuntu LTSP υπάρχει πλήθος πακέτων εκπαιδευτικού λογισμικού τα οποία είναι πλήρως λειτουργικά και καλύπτουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες. Μάλιστα όλοι μας πρέπει να γνωρίζουμε ότι οι συγκεκριμένες επιλογές του Υπουργείου όσον αφορά το Λογισμικό, πολύ σύντομα, θα επιβαρύνουν με ένα σημαντικό κόστος τους προϋπολογισμούς των σχολικών επιτροπών, όταν θα χρειαστεί να αναβαθμιστούν τα συγκεκριμένα πακέτα ιδιοταγούς (proprietary) λογισμικού.

Ως επιστήμονες και καθηγητές Πληροφορικής αδυνατούμε να κατανοήσουμε τις συγκεκριμένες επιλογές, αλλά και το ποιος "υπεύθυνος" τις εισηγήθηκε, την ίδια στιγμή που η Ένωσή μας αλλά και άλλοι φορείς έχουν κάνει δεκάδες παρεμβάσεις στο παρελθόν για παρόμοια θέματα (https://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=442). Αλλά και ως Έλληνες Πολίτες δυσκολευόμαστε να αντιληφθούμε πως είναι δυνατόν στην Ελλάδα της κρίσης να σπαταλιούνται χρήματα με τέτοιον προκλητικό τρόπο και με το ελάχιστο δυνατό όφελος για τη Δημόσια Εκπαίδευση.

Γιατί λοιπόν ενώ υπάρχουν κατά πολύ φθηνότερες και πιο λειτουργικές/αποτελεσματικές λύσεις, για τις οποίες το Υπουργείο είναι ενήμερο, η πολιτική του ηγεσία, με τις επιλογές-προτάσεις των όποιων συμβούλων του, δείχνει να τις αγνοεί; Κατόπιν αυτών, όσο καλοπροαίρετος κι αν είναι κάποιος ή ακόμα και αφελής, δεν μπορεί παρά ν' αρχίσει να υποθέτει τυχόν σκοπιμότητες. Παρακαλούμε λοιπόν θερμά, έστω και τώρα, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να αναθεωρήσει τις Οικονομοτεχνικές προδιαγραφές του έργου και να αποτανθεί στους κατάλληλους επιστήμονες προκειμένου να προταθεί η βέλτιστη, από κάθε πλευρά, λύση. Προς τούτο, παραμένουμε πάντα στην διάθεση της Πολιτείας.

 

Το Συντονιστικό Συμβούλιο του Εργασιακού Τομέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας

Νίκος Κατσάλης

κιν. 6932296190

 

Φώτης Αλεξάκος

κιν.  6937577067

 

Πίνακας τμημάτων Πληροφορικής

1.     Βιομηχανικής Πληροφορικής, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Καβάλας

2.     Επιστήμης και Τεχνολογίας Τηλεπικοινωνιών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

3.     Επιστήμης και Τεχνολογίας Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

4.     Επιστήμης Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Κρήτης

5.     Εφαρμοσμένης Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

6.     Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κρήτης

7.     Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, (μόνο) Κατεύθυνση Ηλεκτρονικής και Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, ΑΠΘ

8.     Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, (μόνο) Κατεύθυνση Πληροφορικής, ΕΜΠ

9.     Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Πολυτεχνείο Κρήτης

10.  Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά

11.  Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Πατρών

12.  Μηχανικών Η/Υ Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

13.  Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

14.  Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

15.  Πληροφορικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

16.  Πληροφορικής, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας

17.  Πληροφορικής, Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης

18.  Πληροφορικής, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

19.  Πληροφορικής, Ιόνιο Πανεπιστήμιο

20.  Πληροφορικής, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

21.  Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

22.  Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Πειραιά

23.  Πληροφορικής και Επικοινωνιών, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Σερρών

24.   Πληροφορικής και Τεχνολογίας Υπολογιστών, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Λαμίας

25.  Πληροφορικής και Τεχνολογίας Υπολογιστών, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Δυτικής Μακεδονίας

26.  Πληροφορικής και Τηλεματικής, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο

27.  Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Πανεπιστήμιο Αθηνών

28.  Πληροφορικής με εφαρμογές στη Βιοϊατρική, Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας

29.  Τεχνολογίας Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου

30.  Τεχνολογίας Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Καλαμάτας

31.  Τεχνολογίας Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Λάρισας

32.  Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων και Δικτύων (Ναυπάκτου), Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Μεσολογγίου

33.  Ψηφιακών Συστημάτων, Πανεπιστήμιο Πειραιά

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 7/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

biblia tetradia
Οικονομική ενίσχυση 45.000 μαθητών για την αγορά σχολικών ειδών, tablet και laptop, αλλά...
Το πακέτο μέτρων, υπό τον τίτλο «Σε κάθε αρχή μαζί!», διαμορφώθηκε με γνώμονα την περαιτέρω στήριξη των νέων αλλά και των οικογενειών τους, στο...
Οικονομική ενίσχυση 45.000 μαθητών για την αγορά σχολικών ειδών, tablet και laptop, αλλά...
υπουργείο_παιδείας
Υπουργείο Παιδείας: Αναθεωρημένοι διορισμοί 2.538 εκπαιδευτικών - Ολα τα ονόματα
Ανακοινοποίηση διορισμών εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Γενικής Εκπαίδευσης, καθώς και Μουσικών...
Υπουργείο Παιδείας: Αναθεωρημένοι διορισμοί 2.538 εκπαιδευτικών - Ολα τα ονόματα
Αθηνά Λινού
Ινστιτούτο της Αθηνάς Λινού: Δάκρυσαν οι Έλληνες βλέποντας πόσα έχει εισπράξει από το σύστημα Μητσοτάκη
Με δακρυσμένα μάτια οι Έλληνες πολίτες που δεν μπορούν να βγάλουν το μήνα είδαν το σύνολο των επιχορηγήσεων που έχει λάβει το Ινστιτούτο Prolepsis
Ινστιτούτο της Αθηνάς Λινού: Δάκρυσαν οι Έλληνες βλέποντας πόσα έχει εισπράξει από το σύστημα Μητσοτάκη