3ο ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ
των αιρετών του ΚΥΣΔΕ Γρηγόρη Καλομοίρη και Χρήστου Φιρτινίδη,
εκπροσώπων των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων
Έκτος μήνας λειτουργίας των σχολείων – 2.000 κενά διδακτικού προσωπικού
Στις 30/1/13 πραγματοποιήθηκαν συγκεντρώσεις στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις με συμμετοχή μαθητών, γονέων, εκπαιδευτικών, εκπροσώπων ΕΛΜΕ και της ΟΛΜΕ. Στις συγκεντρώσεις αυτές εκφράστηκε η οργή και η αγανάκτηση των διαδηλωτών για την κοινωνικά ανάλγητη πολιτική της κυβέρνησης, που αφήνει τα σχολεία με 2.000 περίπου κενά, ενώ έχουν απομείνει μόλις τρεις μήνες διδακτικού χρόνου.
Η Διευθύντρια του Γραφείου του Υπουργού Παιδείας κατά τη συνάντησή της στις 30/1/13 με εκπροσώπους των φορέων που συγκεντρώθηκαν στο υπουργείο Παιδείας παρέπεμψε στον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και στις μνημονιακές δεσμεύσεις, που δεν επιτρέπουν τη χορήγηση πιστώσεων για προσλήψεις αναπληρωτών.
Ο ίδιος ο Υπουργός Παιδείας μιλώντας πρόσφατα στη Βουλή (17/1/13) για το θέμα των κενών ακολούθησε την τακτική «άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε». Ανέφερε, συγκεκριμένα: «Επίσης, ως προς το μεγάλο θέμα της τοποθέτησης των εκπαιδευτικών, ορθά επισημαίνουν όλοι ότι πάντοτε παρατηρούμε κενά στους εκπαιδευτικούς. Υπάρχει, όμως, και η άλλη όψη του νομίσματος: Οι υπεράριθμοι. Έχει δυο όψεις αυτό το νόμισμα. Τι είπαμε, λοιπόν; Ότι πρέπει να γίνει, επιτέλους, μια αποτύπωση των κενών, των οργανικών θέσεων, να υπάρξει ένα μητρώο μαθητών, να ξέρουμε πόσους καθηγητές, πόσους δασκάλους, ποιες είναι οι πραγματικές ανάγκες, πού υπηρετεί ο καθένας, να μπορέσουμε να προχωρήσουμε σε έναν ορθολογικό τρόπο τοποθέτησης των εκπαιδευτικών, για να μην υπάρχουν κενά στα σχολεία.»
Οι επιπτώσεις αυτής της πολιτικής σε πολλά σχολεία της χώρας είναι δραματικές. Ακόμη και σήμερα προωθούνται συμπτύξεις τμημάτων και μετακινούνται καθηγητές πέντε μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων, χωρίς να υπολογίζονται οι συνέπειες αυτών των επιλογών στην παιδαγωγική διαδικασία. Όμως, παρά τις πιέσεις και τις αντιπαιδαγωγικές πρακτικές στελεχών της διοίκησης, τα κενά δεν καλύπτονται.
Είναι χαρακτηριστικό ότι εκατοντάδες μαθητές σε αρκετά ΕΠΑΛ και αρκετές ΕΠΑΣ της χώρας δεν έχουν διδαχτεί ούτε μια ώρα μαθημάτων ειδικότητας από την αρχή της χρονιάς.
Όπως επισημαίνει ο Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού σε έγγραφό του (18/1/13) προς το Υπουργείο Παιδείας, «Εάν η κατάσταση συνεχίσει ως έχει, οι μαθητές δεν θα μπορέσουν να συμπληρώσουν τη διδακτέα ύλη που απαιτείται, αφενός για την κατάρτισή τους, αφετέρου για να προαχθούν και να πάρουν πτυχίο.»
Δραματική είναι η κατάσταση στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία της χώρας, στα οποία από την αρχή της σχολικής χρονιάς χάνονται 11.500 διδακτικές ώρες την εβδομάδα. Η δραματική μείωση των λειτουργικών δαπανών έχει φέρει τα σχολεία αυτά σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
Είναι σαφές πλέον ότι στο όνομα της συσταλτικής δημοσιονομικής πολιτικής η κυβέρνηση εφαρμόζει πολιτική απαξίωσης και συρρίκνωσης της δημόσιας εκπαίδευσης και οδηγεί και αυτά τα σχολεία επί της ουσίας σε “λουκέτο.” Προηγήθηκε η κατάργηση των αθλητικών σχολείων και έπονται τα ειδικά. Είναι χαρακτηριστικό, πλέον, ότι για τις τεράστιες ανάγκες των 42 μουσικών και των 3 καλλιτεχνικών σχολείων προσλήφθηκαν 248 μόνο αναπληρωτές πλήρους ωραρίου τη φετινή σχολική χρονιά. Παράλληλα, δόθηκε η δυνατότητα από τις 8/1/13 (τέσσερις μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων) να ξεκινήσουν προσλήψεις ωρομισθίων καθηγητών στα μουσικά σχολεία για να καλυφθούν μόλις 546 ώρες τη βδομάδα από το σύνολο των 11.500 ωρών, δηλαδή το 5% περίπου των αναγκών.
Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι στην Ελλάδα των μνημονίων η καλλιτεχνική παιδεία, ο πολιτισμός, οι τέχνες είναι πολυτέλεια.
Στις σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής συνεχίζεται η απαράδεκτη κατάσταση να μη διορίζεται το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό, με αποτέλεσμα να υπάρχουν ακόμα κενά διδακτικού και βοηθητικού προσωπικού.
Αυτή η απαράδεκτη για το Δημόσιο σχολείο κατάσταση απαιτεί την πραγματοποίηση μαζικών διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη των πάνω από 2.000 κενών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Όμως η ηγεσία του ΥΠΑΙΘΠΑ ακολουθεί την πρακτική της “κάλυψης κενών” με υποχρεωτικές μετακινήσεις συναδέλφων, με εντολές για ανάληψη υποχρεωτικών υπερωριών, με συμπτύξεις τμημάτων, με εντολές για αναμόρφωση προγραμμάτων, για να εμφανίζεται η εικόνα ότι καλύφθηκαν τα κενά.
Δίνονται, δηλαδή, εντολές να μειωθούν οι ώρες διδασκαλίας κάποιων μαθημάτων, ώστε να εξοικονομηθούν ώρες από καθηγητές που θα ξεκινήσουν τώρα τη διδασκαλία μαθημάτων που δεν έχουν διδαχτεί καθόλου από την αρχή της χρονιάς.
Παράλληλα, πολλοί συνάδελφοί μας πιέζονται να αναλάβουν “εθελοντικά” υπερωρίες. Έτσι, αντί του αυτονόητου, της πρόσληψης δηλαδή αναπληρωτών, προωθούνται περικοπές των ωρών διδασκαλίας και η έμμεση αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών.
Ενώ, δηλαδή, η ανάθεση υπερωριών προβλέπεται για να αντιμετωπιστούν έκτακτες και προσωρινές ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό, επιχειρείται να μετατραπεί, με τη συνέργεια διοικητικών οργάνων, σε μηχανισμό ελαστικοποίησης του εργασιακού μας καθεστώτος, με καταστρατήγηση των νόμων (1564/85, άρθρο, 14 παρ. 16 και άρθρο 17, νόμος 848/10, άρθρο 5, και 4024/11, άρθρο 20), οι οποίοι προβλέπουν ότι σε περίπτωση που υπάρχει λειτουργικό κενό αυτό καλύπτεται με την πρόσληψη αναπληρωτή ή αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου.
Συνάδελφοι/συναδέλφισσες,
Η σχολική χρονιά 2012-13 αναδεικνύεται η χειρότερη χρονιά των τελευταίων δεκαετιών σε ό,τι αφορά τη στελέχωση των σχολείων με το αναγκαίο προσωπικό. Έγιναν μόλις 185 διορισμοί μόνιμων καθηγητών και προσλήφθηκαν μόλις 3.060 αναπληρωτές. Θυμίζουμε ότι, ακόμη και την προηγούμενη, «μνημονιακή» σχολική χρονιά είχαν γίνει 400 διορισμοί μόνιμων και 5.100 προσλήψεις αναπληρωτών. Φέτος, μάλιστα, συνταξιοδοτήθηκαν από τον Ιούλη μέχρι και το Γενάρη 3.500 περίπου συνάδελφοί μας, οι περισσότεροι τα τελευταία χρόνια.
Είναι, επίσης, χαρακτηριστικό ότι πέντε χρόνια σχεδόν μετά την πραγματοποίηση του τελευταίου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ παραμένουν σε ομηρεία, αφού δεν έχουν διοριστεί ακόμη, 480 συνάδελφοι επιτυχόντες και διοριστέοι, καθώς και 340 συνάδελφοι από τους πίνακες με προϋπηρεσία.
Συναδέλφισσες/συνάδελφοι,
Απέναντι σε αυτή την πολιτική δεν υπάρχει άλλος δρόμος από τη συλλογική δράση και τη συνέχιση των αγώνων της ΟΛΜΕ, των ΕΛΜΕ, μαζί με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, για να απαιτήσουμε:
- μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη των κενών και τη στελέχωση και λειτουργία όλων των αντισταθμιστικών δομών,
- την άμεση κάλυψη όλων των κενών εκπαιδευτικών σε όλα τα σχολεία της χώρας με το διορισμό όλων των αναγκαίων αναπληρωτών εκπαιδευτικών,
- να σταματήσει η διαδικασία κάλυψης των κενών με υποχρεωτικές υπερωρίες,
- να σταματήσει η απαράδεκτη μείωση των υποχρεωτικών ωρών διδασκαλίας ως δήθεν λύση “κάλυψης κενών”,
- καμιά σύμπτυξη τμημάτων και καμιά συγχώνευση ή κατάργηση σχολικών μονάδων.
Γρηγόρης Καλομοίρης,
αιρετό τακτικό μέλος του ΚΥΣΔΕ
(τηλ. 694 46 04 063,
ηλ.δ/νση: [email protected])
Χρήστος Φιρτινίδης,
Αιρετό αναπλ. Μέλος του ΚΥΣΔΕ
(τηλ. 697 44 88 454,
ηλ. δ/νση: [email protected])
Εκπρόσωποι των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων
Αθήνα, 1/2/2013
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη