Thumbnail
ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας: Σχετικά με την αξιολόγηση, την απεργία στις 20/2 και τις αποφάσεις της ΓΣ

ΕΛΜΕ ΝΟΤΙΑΣ ΑΘΗΝΑΣ

Άλιμος, 13 Φεβρουαρίου 2013

Να μην περάσουν τα εφιαλτικά σχέδιά τους για την αξιολόγηση – χειραγώγηση!

Η συγκυβέρνηση Σαμαρά, άξιος υπηρέτης της τρόικας και του ΔΝΤ, υλοποιεί μέρα με τη μέρα όλες τις μνημονιακές και αντιλαϊκές της δεσμεύσεις. Ήδη έδωσε στη δημοσιότητα το προσχέδιο του ΠΔ για την «αξιολόγηση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης». Πρόκειται για ένα εφιαλτικό κείμενο ντυμένο με χίλιες δυο «αθώες» λέξεις και έννοιες οι οποίες κρύβουν ένα ασφυκτικό και ιεραρχικό σύστημα αξιολόγησης το οποίο θα αποτελέσει το βασικό μοχλό για τη μισθολογική καθήλωση δεκάδων χιλιάδων εκπαιδευτικών (ν. 4024/2011 - ενιαίο μισθολόγιο) καθώς και για μαζικές απολύσεις όπως προβλέπει το τελευταίο βάρβαρο μνημόνιο. Ταυτόχρονα θα αποτελέσει και το βασικό εργαλείο για τον ακόμα μεγαλύτερο κατακερματισμό και συντριβή των συλλογικών σχέσεων εργασίας, ανατροπής των δημοκρατικών και εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών όπως τα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Με δυο λόγια προετοιμάζουν ένα σχολείο ακόμα πιο αυταρχικό, πιο αντιδημοκρατικό στο οποίο όλοι και όλα αξιολογούνται με ιεραρχικό τρόπο, ενώ ταυτόχρονα επαναφέρει το παλιό μοντέλο του επιθεωρητισμού.

«…Σκοπός της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών είναι η βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού τους έργου, προς όφελος των μαθητών και της κοινωνίας…», «…στην παροχή κινήτρων για τη διαρκή επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη και εξέλιξη των στελεχών και των εκπαιδευτικών, στο πλαίσιο και της δια βίου μάθησης…». Με τέτοια ωραία και εντυπωσιακά λεκτικά σχόλια ντύνουν τον εφιάλτη για δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Στο σχολείο και στον καιρό του ΔΝΤ, με τον εκπαιδευτικό εξαθλιωμένο οικονομικά και κοινωνικά, με τους μαθητές να στοιβάζονται σε 30άρια τμήματα, έχουν τουλάχιστον θράσος να μιλούν για βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου προς όφελος της κοινωνίας και των μαθητών. Την ίδια στιγμή που ζητούν από τους εκπαιδευτικούς να γίνουν κάτι σαν τους «υπερήρωες», για να ανταποκριθούν έστω και στοιχειωδώς στα ασφυκτικά και εξαντλητικά πλαίσια που περιγράφονται στο κείμενο της αξιολόγησης.

Ένα μοντέλο το οποίο «αφήνει μετεξεταστέους» τους εκπαιδευτικούς, χαρακτηρίζοντάς τους «ελλιπείς», «επαρκείς», «πολύ καλούς» και «εξαιρετικούς», ταυτόχρονα με την βαθμολόγησή τους στην εκατονταβάθμια κλίμακα. Στην ουσία κατηγοριοποιεί τους εκπαιδευτικούς και οδηγεί αυτόματα στη μισθολογική και βαθμολογική τους καθήλωση μέσω του ενιαίου μισθολογίου και ακόμα χειρότερα τους δείχνει το δρόμο της εξόδου από την εκπαίδευση μέσω των μαζικών απολύσεων που επέβαλλε η τρόικα. Και ο κατακερματισμός αυτός υλοποιείται με τη «διοικητική» αξιολόγηση η οποία πραγματοποιείται από το διευθυντή του σχολείου καθώς και με την «εκπαιδευτική» η οποία γίνεται από τον σχολικό σύμβουλο. Και όλα αυτά μέσω ενός πολυπλόκαμου, εξοντωτικού και μη-εφικτού συστήματος κριτηρίων στα οποία καλείται να επιτύχει ο κάθε εκπαιδευτικός. Στην πραγματικότητα το τερατούργημα της αξιολόγησης, μεταφέρει στις πλάτες του κάθε εκπαιδευτικού όλη την χρεωκοπία και αποτυχία του εκπαιδευτικού συστήματος, καθιστώντας τον ως μοναδικό υπεύθυνο για αυτή αφού με τη σειρά του δεν «έπιασε» τα κριτήρια.

Την ίδια στιγμή μετατρέπει τον διευθυντή του σχολείου καθώς και τον σχολικό σύμβουλο σε επιθεωρητές και αξιολογητές. Θα τους καταστήσει άμεσα υπεύθυνους για τον οικονομικό μαρασμό και καθήλωση χιλιάδων εκπαιδευτικών, ενώ θα είναι στην πραγματικότητα οι υπογραφές τους εκείνες που θα δείξουν την πόρτα της απόλυσης για άλλους τόσους. Τελικά αυτό που για άλλη μια φορά θα ευνοηθεί μέσα σε συνθήκες κρίσης και αυταρχισμού είναι ένα νέο σύστημα κομματικό – κεντρικό με βασικό μοχλό του το ρουσφέτι και τη συνδιαλλαγή, αφού από το γ.γ του Υπουργείου Παιδείας μέχρι και τον εκπαιδευτικό και το μαθητή, όλοι αξιολογούνται από τον «ανώτερό» τους, καθένας μεταφέροντας την πίεση και τον εκβιασμό προς τον «κατώτερό» του.

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών έχει το ρόλο ελέγχου και συμμόρφωσης του εκπαιδευτικού και αποτελεί δείκτη ευθυγράμμισης σ’ αυτές τις προδιαγραφές. Kατά συνέπεια λειτουργεί ως βασικός μοχλός για την ιδεολογική τους χειραγώγηση. Tαυτόχρονα στο νέο πλαίσιο, οι εκπαιδευτικοί «χρεώνονται» την επιτυχία ή αποτυχία των μαθητών τους. Κοινωνική προέλευση, οικογενειακή κατάσταση, συνθήκες διαβίωσης και κατοικίας, υλικοτεχνική υποδομή σχολείου, αναλυτικά προγράμματα, τύπος εξετάσεων, σχολικά βιβλία, εκπαιδευτικό κλίμα, παιδαγωγικές μέθοδοι, τα πάντα γίνονται καπνός. «Aγνοούνται» οι κοινωνικές και γεωγραφικές ανισότητες που διαμορφώνουν αντίξοες συνθήκες για την εκπαίδευση των μαθητών από τα ασθενέστερα οικονομικά και κοινωνικά στρώματα.

Συνάδελφοι,

Ας δούμε τα πράγματα όπως ακριβώς είναι.

Η αξιολόγηση δεν οδηγεί στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης. Είναι ένας ακόμα μηχανισμός αποδόμησης του δημόσιου σχολείου. Την ώρα που οι προσλήψεις στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι μόλις 225 και οι δαπάνες για την παιδεία κάθε χρόνο περικόπτονται, πέφτοντας κάτω και από το 2,3 % του ΑΕΠ, είναι πρόκληση οι «σοφοί» του κράτους να μιλούν για «ποιότητα στην εκπαίδευση». Η αξιολόγηση όχι μόνο δεν έρχεται να συμβάλλει στη στήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όπως διατείνονται οι κρατικοί μύθοι, αλλά την υπονομεύει ανοιχτά. Αποτελεί βασικό εργαλείο για τη συρρίκνωση του σχολικού δικτύου, την κατηγοριοποίηση των σχολείων σε «καλά» και «κακά», την ταξική διαφοροποίηση του μαθητικού πληθυσμού και την ένταση της ιδεολογικής και επιλεκτικής λειτουργίας της εκπαίδευσης.

Ας τους απορρίψουμε! Οι εκπαιδευτικοί έχουν κάθε δικαίωμα να αντισταθούν στον ασφυκτικό έλεγχο του νέου επιθεωρητισμού, όπως διανθίζεται με τα μέτρα και τους δείκτες σύμφωνα με τα πρότυπα της «ελεύθερης αγοράς». Γιατί «ο δάσκαλος που θα υποχρεωθεί να καταπνίξει τη σκέψη του θα γίνει διπλά σκλάβος ή θα καταντήσει ένας ψυχικά ανάπηρος άνθρωπος, ανίκανος να μορφώσει άλλους».

Καμιά συμμετοχή σε διαβουλεύσεις και άλλες διαδικασίες που εξωραΐζουν το αυταρχικό πρόσωπο μιας αδίστακτης εξουσίας που δια πυρός και σιδήρου υλοποιεί μια πολιτική εξαθλίωσης του λαού και κονιορτοποίησης δικαιωμάτων και κατακτήσεων ολόκληρου αιώνα.

Απέναντι στο «νέο» σχολείο των δεξιοτήτων, της κατακερματισμένης γνώσης, της αγοράς, της εγκατάλειψης και της υποταγής, να προβάλλουμε το όραμά μας  για ένα ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο πραγματικά δημόσιο και δωρεάν, που θα ανταποκρίνεται στην ανάγκη των νέων να ανακαλύπτουν τους νόμους κίνησης της φύσης και της κοινωνίας, ώστε να παλέψουν για την ανατροπή της βαρβαρότητας και την καλυτέρευση της ανθρώπινης κοινωνίας, που να δημιουργεί δημοκρατικές και ελεύθερες προσωπικότητες, που θα μαθαίνουν να συνεργάζονται, να σέβονται τη διαφορετικότητα και να δουλεύουν συλλογικά για την προσωπική και κοινωνική απελευθέρωση.

-          ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΗΜΙΟΥΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

-          ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΜΗΝ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ, ΤΗΣ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΘΗΛΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΥΠΟΤΑΓΗΣ.

-          ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΝ ΣΤΟ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΛΟΓΑ ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ

-          ΜΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑΡΗ ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ, ΘΑ ΑΠΟΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ

-          ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΕΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

-          ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ!

======================

ΕΛΜΕ ΝΟΤΙΑΣ ΑΘΗΝΑΣ

Άλιμος, 17 Φεβρουαρίου 2013

ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ καλεί τους συναδέλφους σε έκτακτη ανοικτή σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου και ώρα 7.30μμ στα γραφεία της ΕΛΜΕ (Δωδεκανήσου 6-12 και Πάτμου 1, κτήριο ΕΠΑΛ Αλίμου).

Η σύσκεψη έχει θέμα τη ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ και τον ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΔΡΑΣΗΣ ενόψει της Γενικής Πανεργατικής Απεργίας στις 20 Φλεβάρη.

Να είμαστε όλοι και όλες εκεί!

================================

ΕΛΜΕ ΝΟΤΙΑΣ ΑΘΗΝΑΣ

Αργυρούπολη, 14 Φεβρουαρίου 2013

Απόφαση γενικής συνέλευσης

ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ, ΟΡΓΑΝΩΝΟΜΑΣΤΕ!!!

ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ – ΕΕ – ΔΝΤ

Πήραμε αυτή την πρωτοβουλία, γιατί θέλουμε να στείλουμε ένα μήνυμα αντίστασης και αγώνα σε όλους τους εκπαιδευτικούς για την ανατροπή των μνημονιακών πολιτικών συγκυβέρνησης – Ε.Ε. – ΔΝΤ, για να υπάρχει μέλλον για μας και τα παιδιά μας.

Δε συναινούμε στην πρωτοφανή λεηλασία των εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων μας, στην εξαθλίωση του λαού μας, στη διάλυση των δημόσιων αγαθών, παιδείας, υγείας, ασφάλισης, στην φτώχεια, αμάθεια και μετανάστευση για τα παιδιά μας, στο ξεπούλημα του κοινωνικού πλούτου , στην κατάργηση κάθε έννοιας δημοκρατικού δικαιώματος και λαϊκής κυριαρχίας.

Δε μας πείθουν οι παντός τύπου μονόδρομοι του ΔΝΤ, της ΕΕ, του ΟΟΣΑ, που οδηγούν πάντα στο να πληρώνουμε εμείς το τίμημα και να κερδίζουν οι τράπεζες, το κεφάλαιο, το πολιτικό τους σύστημα. Αυτοί προσπαθούν να βγουν από την καπιταλιστική κρίση προς όφελός τους. Γι' αυτό επιδιώκουν να σαρώσουν κατακτήσεις και εργατικά δικαιώματα ενός αιώνα. Γι' αυτό δε διστάζουν να διαμορφώσουν ένα καθεστώς κοινοβουλευτικού ολοκληρωτισμού. Στα πλαίσια του, η συγκυβέρνηση ΝΔ-Πασοκ-Δημαρ, χωρίς πια καμιά δημοκρατική επίφαση, χρησιμοποιεί την καταστολή ή την απαγόρευση αγώνων, την επίταξη και την επιστράτευση των αγωνιζόμενων, όταν νιώθει να απειλούν την επιβολή των αντιλαϊκών της μέτρων.

Εμείς δε χρωστάμε – δεν πουλάμε – δεν πληρώνουμε.

Δηλώνουμε τη θέλησή μας να σταθούμε όρθιοι, απέναντι σ’ αυτή την πολιτική και να την ανατρέψουμε.

Να υπερασπίσουμε τα δικαιώματά μας μαζί με όλους τους εργαζόμενους, τους ανέργους, τη νεολαία. Να υπερασπίσουμε τη ζωή και τη μόρφωση των παιδιών μας.

Να καταλύσουμε την απολυταρχία του σάπιου πολιτικού συστήματος, την οικονομική, ψυχολογική και άλλη βία τους, το φόβο και την καταστολή, τη «σιδερένια φτέρνα» και τη μιντιακή τρομοκρατία, το φασισμό και τον ολοκληρωτισμό τους.

Να κατακτήσουμε μαζί με το λαό μας, τις λαϊκές ελευθερίες και το ακρωτηριασμένο δικαίωμα της λαϊκής κυριαρχίας δηλ. να αποφασίζουμε για τις τύχες αυτής της χώρας μακριά από τους δήθεν προστάτες μας.

Να επιβάλλουμε επιτέλους μια ακηδεμόνευτη και ανεξάρτητη πορεία της χώρας ενάντια στην διπλή επικυριαρχία των ντόπιων - ξένων αφεντάδων και των ηγεμονικών ιμπεριαλιστικών δυνάμεων.

Να βγούμε από την κατάθλιψη, την αναμονή, την ανάθεση. Να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας. Να αναμετρηθούμε με την πολιτική τους και να τους ανατρέψουμε.

Παίρνουμε αυτή την πρωτοβουλία για να οργανώσουμε την πάλη προς αυτό το στόχο. Με τις Γενικές μας Συνελεύσεις, τις επιτροπές αγώνα, τα απεργιακά ταμεία, την οργάνωση της αλληλεγγύης μας, με το να τεθεί σε θέση μάχης κάθε συναδέλφισα / συνάδελφος. Με τη συνάντηση και την επιδίωξη συντονισμού όλων των ΕΛΜΕ, διδασκαλικών συλλόγων, εκπαιδευτικών, μαθητών, φοιτητών, εργαζόμενων, κλάδων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Στη βάση του σχεδιασμού αποφασιστικών μορφών αγώνα κι όχι εκτόνωσης της οργής μας σε διάσπαρτες 24ωρες απεργίες, χωρίς συνέχεια και κορύφωση.

Δε συναρτάμε το σχεδιασμό μας αυτό από το πότε κι αν θα αποφασίσουν κάτι οι ομοσπονδίες. Οι ΑΔΕΔΥ, ΓΣΕΕ, αλλά και οι ΟΛΜΕ, ΔΟΕ έδειξαν το προηγούμενο διάστημα ότι συμβιβάζονται με την πολιτική συγκυβέρνησης, ΕΕ, ΔΝΤ, δεν συντονίζουν και δεν οργανώνουν αγώνες με στόχο την ανατροπή αυτής της πολιτικής και αυτών που την επιβάλουν. Δεν θέλουμε άλλους αγώνες διαμαρτυρίας. Τέρμα στην αναμονή. Ο καθένας ας πάρει τις ευθύνες του μπροστά στους εκπαιδευτικούς, τους εργαζόμενους, την κοινωνία. Οι εργαζόμενοι έχουμε τη δύναμη στα χέρια μας. Ας πάψουμε πια να τους αφήνουμε να μιλούν στο όνομά μας.

Για να προχωρήσουμε την παραπάνω επιδίωξή μας στην πράξη, απαιτείται να διατυπώσουμε το πλαίσιο των δικών μας στόχων κι αιτημάτων, να δούμε τις μορφές οργάνωσής μας, να σχεδιάσουμε τα βήματα του αγώνα μας, να συγκεντρώσουμε δυνάμεις. Δουλειά που θα αποφασιστεί στα πρωτοβάθμια σωματεία και τις ΓΣ μας. Δουλειά που πρέπει να έχει την αντανάκλασή της στους νέους συσχετισμούς που πρέπει να δημιουργηθούν στα δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια συνδικάτα, έτσι ώστε αυτά να περάσουν στην υπηρεσία των συμφερόντων των εργαζομένων. Επιβάλλεται οι εργαζόμενοι να ξεμπερδέψουν με τον κυβερνητικό-εργοδοτικό συνδικαλισμό.

Με βάση τον προβληματισμό που αναπτύχθηκε, στις συζητήσεις των εκπροσώπων των ΔΣ των ΕΛΜΕ και διδασκαλικών συλλόγων, προτείνουμε τα παρακάτω.

Α) Για τα γενικότερα αιτήματα μας, μαζί με όλους τους εργαζόμενους:

Απέναντι στη λαίλαπα που ήρθε και συνεχίζεται οι εργαζόμενοι βροντοφωνάζουμε πως υπάρχει λύση. Υπάρχει άλλη πολιτική!

1)      Το χρέος δεν το δημιούργησαν οι εργαζόμενοι. Δεν το αναγνωρίζουμε. Απαιτούμε τη διαγραφή του και διεκδικούμε την παύση πληρωμής του.

2)      Να ανατραπεί αυτή η πολιτική και η κυβέρνηση που την εφαρμόζει αλλά και κάθε άλλη που θα εφαρμόσει την ίδια πολιτική. Να φύγει η τρόικα από τη χώρα.

3)      Να καταργηθούν τα μνημόνια, οι δανειακές συμβάσεις κι όλο το νομικό οπλοστάσιο που μας αλυσοδένουν. Το δημοσιονομικό σύμφωνο σταθερότητας και η οικονομική διακυβέρνηση που επιβάλλει η ΕΕ σε όλα τα κράτη μέλη. Όλα τα μέτρα που απορρέουν από αυτά.

4)      Καμιά ιδιωτικοποίηση, ξεπούλημα δημόσιου πλούτου. Το φως, το νερό, η ενέργεια, η φύση είναι κοινωνικά αγαθά και πρέπει να παρέχονται δημόσια και δωρεάν.

5)      Γενναία αύξηση των δαπανών σε παιδεία, υγεία και κοινωνική ασφάλιση και ταυτόχρονα πάγωμα και δραστική μείωση των στρατιωτικών δαπανών.

6)      Απαγόρευση των απολύσεων σε δημόσιο κι ιδιωτικό τομέα/αύξηση του ταμείου ανεργίας για όλο το χρονικό διάστημα ανεργίας.

7)      Αναδιανομή του πλούτου υπέρ των εργαζομένων με κατάργηση όλων των μέχρι τώρα νόμων που μείωσαν μισθούς – συντάξεις – κοινωνικά επιδόματα. Αύξηση των μισθών για να ζούμε με αξιοπρέπεια, μείωση των ωρών και των χρόνων εργασίας. Τώρα μισθοί στα επίπεδα του 2009. Να επιστραφούν όλα τα ποσά που κλάπηκαν από τα ασφαλιστικά ταμεία και οι κλέφτες να λογοδοτήσουν και να δικαστούν από το λαό. Όχι στη διάλυση της επικουρικής ασφάλισης και στη μείωση των εφάπαξ.

8)      Κατάργηση όλων των νομοθετικών ρυθμίσεων που καταργούν τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας και επιβραβεύουν την εργοδοτική αυθαιρεσία.

9)      Να σταματήσει η καταλήστευση του λαού από τη φορολογική επιδρομή. Ριζική αλλαγή του φορολογικού συστήματος. Βαριά φορολογία του κεφαλαίου και του πλούτου. Δήμευση της περιουσίας των μεγάλο-οφειλετών προς το Δημόσιο.

10)    Έκτακτα μέτρα ανακούφισης από την ανεργία, την εξαθλίωση και τη μαζική φτώχεια. Κατάργηση όλων των χαρατσιών και κεφαλικών φόρων, διαγραφή των χρεών προς τις τράπεζες όλων των ανέργων και των φτωχών. Όσοι εργοδότες οφείλουν δεδουλευμένα σε εργαζόμενους να κατάσχονται αντίστοιχα ποσά από καταθέσεις τους στις Τράπεζες.

11)    Ανατρεπτική, αγωνιστική αλληλεγγύη για την υπεράσπιση κάθε αδύνατου, εργαζόμενου, ειδικά παιδιών ανεξαρτήτως εθνικότητας, θρησκείας, φύλου. Όχι στη λογική της φιλανθρωπίας, της ανάθεσης, της κοινωνικής επιχειρηματικότητας.

12)    Κάτω τα χέρια από τις λαϊκές ελευθερίες και τα δικαιώματα. Το δικαίωμα στην απεργία δεν επιστρατεύεται.

Β) Για τα αιτήματά μας στην εκπαίδευση

1)      Εκπαίδευση δημόσια, δωρεάν με κριτήριο του δημόσιο, κοινωνικό όφελος. Ενιαίο 12χρονο σχολείο των όλων και των ίσων με παιδαγωγική ελευθερία, γνώση και αξιοπρέπεια. Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ενταγμένη στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και εξ’ ολοκλήρου στο Υπουργείο Παιδείας. Σχολεία που θα στηρίξουν την προσπάθεια της κοινωνίας να βγει από την κρίση, τον κύκλο των μνημονίων και της χρεοκοπίας. Όχι σχολεία που θα προετοιμάζουν σκλάβους για τις ΕΟΖ.

2)      Με υποστηρικτικά μέτρα απ’ την πολιτεία για την αντιμετώπιση της φτώχειας και της εγκατάλειψης, μακριά από την φιλανθρωπία των ιδρυμάτων, των κυριών και των πλουσίων. Έκτακτη επιχορήγηση για την αντιμετώπιση των εξόδων των σχολείων, για τη σίτιση και την ασφάλιση υγείας για τους μαθητές .

3)      Με εκπαιδευτικούς μόνιμους, με σταθερή εργασία, ουσιαστική επιμόρφωση αξιοπρεπείς αποδοχές και ασφάλιση. Κατάργηση του νέου μισθολογίου – βαθμολόγιου.

4)      Με παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία για όλους, μαθητές, εκπαιδευτικούς, χωρίς διοικητικές παρεμβάσεις. Να μην περάσουν τα σχέδια που δημιουργούν διευθυντές μάνατζερ και απόλυτους κυρίαρχους των σχολείων με ταυτόχρονη κατάργηση των δικαιωμάτων του συλλόγου διδασκόντων.

5)      Να μην περάσουν τα εκτρωματικά σχέδια για την αντιδραστική αναμόρφωση του σχολείου με βάση τις ανάγκες της αγοράς. Το παλιό «νέο – μητροπολιτικό σχολείο – τεχνολογικό λύκειο» των ταξικών φραγμών – αποκλεισμών, που διώχνει τους μαθητές από το σχολείο με τις πολλαπλές εξετάσεις. Η αξιολόγηση – πειθάρχηση - χειραγώγηση, που θέλει να μετατρέψει τον εκπαιδευτικό από λειτουργό σε υποταγμένο, κρατικό, υπάλληλο, που θέλει να διαλύσει εργασιακές σχέσεις – οργανικότητα, να οδηγήσει σε απολύσεις. Όχι στην αυτοαξιολόγηση, την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών, δηλαδή την κατηγοριοποίηση σχολείων – μαθητών – εκπαιδευτικών. Κανείς αξιολογητής στην τάξη και στο σχολείο.

·  Διαγραφή από τα σωματεία μας των στελεχών της εκπαίδευσης (διευθυντές μέσης, σχολικοί σύμβουλοι, περιφερειακοί διευθυντές) που θα εμπλακούν στις διαδικασίες αξιολόγησης.

·  Παρέμβαση του συνδικαλιστικού κινήματος σε διευθυντές με στόχο να εκφραστεί μαζική αντίθεση στο μηχανισμό αξιολόγησης.

·  Τα στελέχη της εκπαίδευσης που εμπλακούν στη διαδικασία αξιολόγησης θα είναι υπόλογα στην εκπαιδευτική κοινότητα.

·  Παίρνουμε συλλογικά μέτρα ακύρωσης της αξιολόγησης στην πράξη.

·  Μπλοκάρουμε με κινηματικούς όρους και συλλογικές αποφάσεις των Συλλόγων κάθε προσπάθεια εφαρμογής της.

·  Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να μην συμμετέχουν σε καμιά διαδικασία που σχετίζεται με την εφαρμογή της αξιολόγησης (σεμινάρια, αυτοαξιολόγηση, φάκελος εκπαιδευτικού κ.λπ.)

6)      Σταμάτημα κάθε συνδικαλιστικής δίωξης, κάθε απόπειρα τρομοκράτησης συναδέλφων μέσω πειθαρχικών, διαθεσιμότητας, υποχρεωτικών μεταθέσεων. Κατάργηση τους.

7)      Να ανατραπούν τα σχέδια για συγχωνεύσεις σχολείων – πληθωρικά τμήματα – αύξηση ωραρίου που θα οδηγήσουν σε ακόμη μεγαλύτερη υποβάθμιση της εκπαίδευσης και σε αυθαίρετες μετακινήσεις – διαθεσιμότητες – απολύσεις.

8)      Να μην περάσει το αντιδραστικό σχέδιο "Αθηνά" για καταργήσεις ΑΕΙ-ΤΕΙ. Διαφορετικά, οι καταργήσεις θα σαρώσουν όλη την εκπαίδευση. Όλοι μαζί να δώσουμε τη μάχη της ανατροπής των σχεδίων αυτών.

9)      Άμεση πρόσληψη αναπληρωτών – μόνιμοι διορισμοί – μέχρι 20 / 25 μαθητές στο τμήμα.

10)    Αντιμετώπιση των ρατσιστικών – εθνικιστικών – φασιστικών αντιλήψεων μέσα στα σχολεία, μέσα από την ανάπτυξη πλατιού εκπαιδευτικού – πολιτιστικού- διεκδικητικού κινήματος για ένα σχολείο για όλα τα παιδιά και όλη τη γνώση χωρίς φραγμούς και διακρίσεις.

11)    Πάγιος καθορισμός του Συνεδρίου της ΟΛΜΕ μέσα στη σχολική χρονιά, Μάρτιο-Απρίλιο, ώστε η δυναμική που αναπτύσσεται εκεί να λειτουργεί πολλαπλασιαστικά προς όφελος του κλάδου.

12)    Αποφασιστικό άνοιγμα των ΕΛΜΕ σε κάθε Δήμο - γειτονιά για τη δημιουργία, μαζί με άλλους φορείς, δικτύων αγωνιστικής αλληλεγγύης και διεκδίκησης των βασικών ζητημάτων της ζωής και της μόρφωσης της νεολαίας και του λαού.

Γ) Για το Πρόγραμμα Δράσης

1)      Με αποφασιστικό τρόπο συμμετέχουμε στη Γενική Απεργία της 20/2/2013.

2)      Συσκέψεις με φορείς κατά Δήμο (συγχωνεύσεις, τμήματα, "νέο" σχολείο, αξιολόγηση).

3)      Συγκέντρωση στην Περιφέρεια σε συντονισμό με τις ΕΛΜΕ της Αττικής.

4)      Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο αρχές Μάρτη.

5)      Πενθήμερη εβδομάδα δράσεων με δασκάλους στα μέσα Μάρτη με 48ωρη απεργία, με προσπάθεια συντονισμού με άλλους εργαζόμενους δημόσιου κ' ιδιωτικού τομέα και γενική συνέλευση τη δεύτερη ημέρα της απεργίας για εκτίμηση και παραπέρα κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.

Στη λογική της προετοιμασίας μας

-       Κλιμακώνουμε μέσα στο Φλεβάρη την τοπική δράση στη βάση των οξυμένων προβλημάτων (συγχωνεύσεις σχολείων, υποχρηματοδότηση των σχολείων, 30αρια τμήματα, αυθαίρετες μετακινήσεις κλπ), με γονείς – μαθητές, με προοπτική για κινητοποίηση στην Περιφέρεια στις 18 Φλεβάρη.

-       Συμμετέχουμε αγωνιστικά στην απεργία στις 20 Φλεβάρη, χρησιμοποιώντας τη ως ενδιάμεσο σταθμό συγκέντρωσης δυνάμεων, στο συνολικό μας σχεδιασμό.

-       Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στην Αθήνα, στις 2 Μάρτη (καθηγητές- δάσκαλοι-μαθητές-φοιτητές) για την αντιδραστική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και ανάλογες κινητοποιήσεις πανελλαδικά.

Για τις μορφές οργάνωσης, ενεργοποίησης και συγκέντρωσης δυνάμεων

-       Δημοσιοποιούμε την πρωτοβουλία μας και καλούμε να γίνουν ΓΣ μέχρι τα μέσα Φλεβάρη και να πλαισιωθεί ο συντονισμός από ΕΛΜΕ και διδασκαλικούς συλλόγους σε όλη τη χώρα.

-       Οι Ομοσπονδίες να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ να καλέσει ΓΣ προέδρων, αλλιώς θα προχωρήσουμε χωρίς αυτό.

-       Επιδίωξη πανελλαδικής – αγωνιστικής συνάντησης στα τέλη Φλεβάρη, όπου θα εκτιμήσουμε την πρώτη φάση της πρωτοβουλίας μας. Εκεί θα οριστικοποιήσουμε το συνολικό πλαίσιο του συντονισμού, όπως θα έχει κριθεί μέσα από τις αποφάσεις των ΓΣ.

-       Ενημέρωση κοινωνίας, συντονισμός με μαθητές, γονείς και φοιτητές, οργάνωση με επιτροπές αγώνα σε κάθε σχολείο.

-       Συγκρότηση απεργιακού ταμείου αλληλεγγύης με τα χρήματα που θα αποδίδαμε στην ΟΛΜΕ.

-       Συναντήσεις με άλλους χώρους δημοσίου – ιδιωτικού τομέα και τους συντονισμούς τους, με στόχο κοινό σχέδιο.

-       Κοινά εκπαιδευτικά κλιμάκια από τις επιτροπές αγώνα – για ομιλίες σε χώρους / αφίσα / άρθρα κλπ

Δ) Ο συντονισμός των εκπαιδευτικών σωματείων

Ο συντονισμός των ΕΛΜΕ και των Συλλόγων ΠΕ είναι αναγκαίος περισσότερο από ποτέ για να παίξει ρόλο στην ανασυγκρότηση του κινήματος των εκπαιδευτικών σε όλα τα επίπεδα, κόντρα στην παρακμή του κυβερνητικού συνδικαλισμού. Είναι αναγκαίος όχι απλά για να πιέσει το ΔΣ της ΟΛΜΕ να προκηρύξει κινητοποιήσεις, αλλά για να συνενώσει όλες τις αντιστάσεις σε ένα ρεύμα αγώνα, αντίπαλο δέος, στην βάρβαρη πολιτική κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ, με στόχο την ανατροπή τους. Αγωνιστικός ενωτικός συντονισμός των ΕΛΜΕ, των Συλλόγων ΠΕ, των πρωτοβαθμίων σωματείων Δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, με συμπόρευση όλων των μαχόμενων δυνάμεων, χωρίς διαχωρισμούς. Υποστήριξη από Συντονισμούς Πρωτοβάθμιων σωματείων, σωματεία ΠΑΜΕ, συνδικάτα και ομοσπονδίες που διαφοροποιούνται στην πράξη. Αυτός ο συντονισμός δεν μπορεί να προχωρήσει εν ψυχρώ με σχέδια επί χάρτου. Μπορεί να προχωρήσει μόνο μέσα από ανυποχώρητους και μαχητικούς αγώνες που θα αποφασίσουν οι εργαζόμενοι στους κλάδους, μέσα από γενική, πολιτική απεργία και λαϊκό ξεσηκωμό για να τους ανατρέψουμε.

Αντί να γλείφουμε τις πληγές μας και να μετράμε τα δικαιώματα που κατακρεουργούνται μέρα με την ημέρα, ας πάρουμε ο καθένας μας το μερίδιο της ευθύνης που μας αναλογεί κι ας κινήσουμε. Είμαστε εργαζόμενοι κι εκπαιδευτικοί. Ας γράψουμε μια αράδα από την ιστορία που διδάσκουμε στα παιδιά μας...

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aei_panepisthimia_aithousa_class_amfitheatro.jpg
Πρωτοετείς φοιτητές: Τα μόρια εισαγωγής ΑΕΙ που διχάζουν
Οι υποψήφιοι που θέλουν να διεκδικήσουν μετεγγραφή καταρτίζουν τον Ιούλιο το μηχανογραφικό με βάση το συγκεκριμένο πλαίσιο μοριοδότησής τους
Πρωτοετείς φοιτητές: Τα μόρια εισαγωγής ΑΕΙ που διχάζουν
astinomia-peripoliko
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα
Για 16 ολόκληρα χρόνια παρέμενε «αόρατος» στις Αρχές, ο 49χρονος φιλόλογος από τον Βύρωνα που συνελήφθη το απόγευμα της Πέμπτης από την...
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα