Thumbnail
Στα πλαίσια της ανοιχτής διαβούλευσης του Σχεδίου Αθηνά αναρτήθηκε στον ιστότοπο του Υπουργείου Παιδείας (minedu.gov.gr) κείμενο με 34 συχνές ερωτήσεις-απαντήσεις σχετικά με το Σχέδιο Αθηνά το οποίο έχει αναπαραχθεί και στα ηλεκτρονικά μέσα.

 

Αστοχία παραδείγματος στις 34 συχνές ερωτήσεις-απαντήσεις για το Σχέδιο Αθηνά –

Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας

Στα πλαίσια της ανοιχτής διαβούλευσης του Σχεδίου Αθηνά αναρτήθηκε στον ιστότοπο του Υπουργείου Παιδείας (minedu.gov.gr) κείμενο με 34 συχνές ερωτήσεις-απαντήσεις σχετικά με το Σχέδιο Αθηνά το οποίο έχει αναπαραχθεί και στα ηλεκτρονικά μέσα. Διαπιστώνουμε με έκπληξη ότι στο ερώτημα 5 : «Ποια είναι τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα του γνωστικού κατακερματισμού» συμπεριλαμβάνεται στην απάντηση και το Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας ως Τμήμα «μοναδικό στον Ευρωπαϊκό χώρο, υπό την έννοια της τετραετούς φοίτησης σε Ανώτατη Εκπαίδευση και μάλιστα στον Τεχνολογικό πυλώνα της εκπαίδευσης». Η παραπάνω αναφορά στο Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας είναι απόλυτα λανθασμένη και πιο συγκεκριμένα:

Το γνωστικό αντικείμενο των Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας εντάσσεται ως αυτόνομο αντικείμενο πλήρους διάρκειας προπτυχιακών σπουδών σε Πανεπιστήμια και Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα του εξωτερικού, τόσο στις αναπτυγμένες χώρες όσο και στις αναπτυσσόμενες χώρες αναγνωρίζοντας την σπουδαιότητα του γνωστικού αντικειμένου. Το γνωστικό αντικείμενο του Τμήματος Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας συνδέεται με την θεωρητική κατεύθυνση του 1ου Επιστημονικού Πεδίου και εντάσσεται στο ευρύτερο γνωστικό αντικείμενο της ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ. Το γνωστικό αντικείμενο του Τμήματος δεν αποτελεί κατακερματισμό γνωστικού αντικειμένου δεδομένου ότι διδάσκεται σε Τμήματα ή Σχολές Επικοινωνίας Πανεπιστημίων και Τεχνολογικών Ιδρυμάτων του εξωτερικού.

Ενδεικτικά παραδείγματα σπουδών επικοινωνίας με επικέντρωση στις Δημόσιες Σχέσεις από τον χώρο του Πανεπιστημιακού Τομέα αποτελούν τα προγράμματα σπουδών των Τμημάτων ή Σχολών Επικοινωνίας όπως στην Αμερική: Boston University, University of Miami, University of Maryland, University of Southern California, στο Ηνωμένο Βασίλειο: Bournemouth University, University of Sterling, Birmingham University, στην Γερμανία: University of Leipzig, στην Ιταλία Libera Universita de Lingue e Comunicazione, στην Ισπανία Universidad de Navarra, Universitat Pompeu Fabra, Barcelona, στην Τουρκία Yeditepe University, Bahcesehir University, κ.α.

(http://kastoria.teikoz.gr/pr/PR_Higher_Education/PR_Universities.htm).

Ενδεικτικά παραδείγματα σπουδών επικοινωνίας από τον ευρωπαϊκό χώρο του Τεχνολογικού Τομέα αποτελούν τα προγράμματα σπουδών των Τμημάτων ή Σχολών Επικοινωνίας, όπως στην Κύπρο, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, στην Αυστρία FH Joanneum Graz, FH Wien, στο Βέλγιο Artevelde University College Ghent (με το οποίο υπάρχει ανταλλαγή φοιτητών και συνεργασία σε επίπεδο Erasmus), Plantijn Hogeshool, στην Γερμανία Ilmenau University of Technology, Westfalische Hoschule, HS Osnabruck/Lingen, στην Ολλανδία Hanze University of Applied Sciences Groningen (με το οποίο υπάρχει ανταλλαγή φοιτητών και συνεργασία σε επίπεδο Erasmus), University of Applied Sciences Utrecht, InHolland University of Applied Sciences, κ.α.( http://kastoria.teikoz.gr/pr/PR_Higher_Education/PR_technological_Universities.htm).

Με τα παραπάνω τεκμηριώνεται ότι το Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας ΔΕΝ μπορεί να συμπεριλαμβάνεται στα παραδείγματα κατακερματισμού του γνωστικού αντικειμένου, ούτε αποτελεί Τμήμα μοναδικό στον Ευρωπαϊκό χώρο, υπό την έννοια της τετραετούς φοίτησης σε Ανώτατη Εκπαίδευση και μάλιστα στον Τεχνολογικό πυλώνα της εκπαίδευσης.

Επιπλέον η συγχώνευση του αντικειμένου της επικοινωνίας με γνωστικά αντικείμενα του χώρου των οικονομικών αποτελεί εξόφθαλμο ακαδημαϊκό ασύμβατο δεδομένου ότι υποχρεώνει τους χιλιάδες φοιτητές του Τμήματος Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας που προέρχονται κατά 95% από το θεωρητικό 1ο Επιστημονικό πεδίο να ενταχθούν σε Τμήμα που θα περιλαμβάνει αυξημένες υποχρεώσεις σε μαθηματικά και οικονομικά με αποτέλεσμα την ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ και την εγκατάλειψη τους.

Επισημαίνουμε ότι η καταληκτική συμπερασματική παράγραφος της έκθεσης εξωτερικής αξιολόγησης (Νοέμβριος 2010) υπογραμμίζει την συνέχιση του Τμήματος ως διοικητικά ανεξαρτήτου και στην περίπτωση μη επίτευξης διοικητικής ανεξαρτησίας την σύνδεση του με τις επιστημονικές πειθαρχίες των Πολιτικών Επιστημών η/και Επικοινωνιών αντί της σύνδεσης του με προγράμματα όπως της ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, η των επιμέρους κλάδων όπως Μάρκετινγκ ή Μάνατζμεντ.

Θεωρώντας ότι τα παραπάνω έχουν διαφύγει της προσοχής των διαμορφωτών του Σχεδίου Αθηνά προσβλέπουμε μέσα από την εφαρμογή του Σχεδίου Αθηνά να γίνει η αποκατάσταση του ακαδημαϊκού ασύμβατου με την συνέχιση λειτουργίας του Τμήματος Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας ως Τμήμα Επικοινωνίας του 1ου Επιστημονικού Πεδίου όπως ισχύει σε Τεχνολογικά Ιδρύματα του εξωτερικού και όχι ως κατεύθυνση σε Τμήμα του 5ου Επιστημονικού Πεδίου.

Περιληπτική Τεκμηρίωση Θέσεων του Τμήματος: http://kastoria.teikoz.gr/pr/prblog/?p=321

Αναλυτική Τεκμηρίωση Θέσεων του Τμήματος:

http://kastoria.teikoz.gr/pr/prblog/?p=285

Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης (Νοέμβριος 2010):

http://kastoria.teikoz.gr/pr/html/contents/entypa/external-eval/eval-report-greek.pdf

Τα μέλη του Τμήματος

Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας

ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

peripoliko_astynomia.jpg
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;
Υπάρχουν περισσότερες από μία εξηγήσεις γι΄ αυτή την κίνησή τους, που είναι μέρος της διαδικασίας ελέγχου ενός αυτοκινήτου
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;
απθ
Μαθήματα Αντιφασιστικής Εκπαίδευσης: Μια ημερίδα που μας αφορά όλους από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε του ΑΠΘ
Θα γίνει συζήτηση για τη συγκρότηση συστηματικού σχεδίου παρέμβασης για την αντιμετώπιση των ακροδεξιών, εθνικιστικών και φασιστικών αντιλήψεων...
Μαθήματα Αντιφασιστικής Εκπαίδευσης: Μια ημερίδα που μας αφορά όλους από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε του ΑΠΘ