Thumbnail
Λανθασμένη συγχώνευση-μεταφορά του τμήματος Αγροτικής Ανάπτυξης και Δ.Α.Ε. κατά το σχέδιο "Αθηνά"

 

Το Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης και Διοίκησης Αγροτικών Επιχειρήσεων σύμφωνα με το σχέδιο ΑΘΗΝΑ, προφανώς από ανεπαρκή ενημέρωση των συντακτών, δρομολογείται μια απορρόφηση (και μεταφορά) του Τμήματος στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων με έδρα τις Σέρρες.
 
Συνεισφέροντας σε αναθεώρηση μιας απόφασης που ενδέχεται να είναι οικονομικά και κοινωνικά ζημιογόνος αντί επωφελής, αφού δε φαίνεται να πληρούνται οι αρχές «εξοικονόμησης πόρων», «ποιότητας/αριστείας» και «κοινωνικής ωφελιμότητας». Παρατίθενται λοιπόν κάποια στοιχεία για το σημερινό χαρακτήρα και για τις αρνητικές συνέπειες σε περίπτωση απορρόφησης/μεταφοράς του Τμήματος.
 
Α. ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ & ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ
 
Το Τμήμα ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ  ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ  ΚΑΙ  ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ  ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ  ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
(ΑΑ&ΔΑΕ):
 
1.      Ιδρύθηκε το 1973 με τίτλο Τμήμα Διοίκησης Γεωργικών  
Εκμεταλλεύσεων. Το 2009 μετονομάσθηκε σε Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης και Διοίκησης Αγροτικών Επιχειρήσεων προκειμένου να προσαρμοσθεί στις σύγχρονες ανάγκες, με παράλληλη αναμόρφωση του Προγράμματος Σπουδών.
 
2.      Είναι ενταγμένο στη Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας, κατά τη  
συνήθη διεθνή πρακτική, αφού ασχολείται με τις οικονομικές και κοινωνικές πτυχές των φαινομένων, λειτουργιών και δραστηριοτήτων της γεωργίας και της υπαίθρου.
 
3.      Οι απόφοιτοί του στελεχώνουν τον τομέα της αγροτικής παραγωγής  
(agriculture) και του αγροτικού χώρου (rural).
 
4.      Επειδή ο απόφοιτος -Τεχνολόγος Γεωπόνος Αγροτικής Ανάπτυξης-  
οφείλει να έχει τις βασικές γεωπονικές γνώσεις, το 1/3 των μαθημάτων του Προγράμματος Σπουδών περιλαμβάνει μαθήματα φυτικής παραγωγής και ζωικής παραγωγής. Έτσι, το Τμήμα είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τα άλλα δύο Τμήματα της Σχολής Τεχνολογίας Γεωπονίας του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης (Φυτικής Παραγωγής και Ζωικής Παραγωγής), καθώς στις εγκαταστάσεις τους πραγματοποιείται το 1/3 των μαθημάτων, από το ΕΠ των Τμημάτων αυτών.
 
5.      Έχει 880 ενεργούς φοιτητές και υπηρετούν 11 μέλη μόνιμου ΕΠ,  
τα οποία υλοποιούν το σύνολο σχεδόν του εκπαιδευτικού έργου  του Τμήματος, ενώ διδάσκουν γεωργοοικονομικά μαθήματα και στα άλλα δύο Τμήματα της Σχολής Τεχνολογίας Γεωπονίας.
 
6.      Προσελκύει την προτίμηση των υποψηφίων, καθώς το ποσοστό  
κάλυψης των θέσεών του ανέρχεται στο 100%, ενώ το 95% των φοιτητών του έχουν βάση εισαγωγής άνω του 10.
 
7.      Το Τμήμα είναι το μοναδικό γεωπονικό της τριτοβάθμιας  
τεχνολογικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, με γεωργοοικονομικό προσανατολισμό.
 
8.      Έχει αναπτύξει σημαντικές συνεργασίες με Ανώτατα Εκπαιδευτικά  
Ιδρύματα, ερευνητικούς, εκπαιδευτικούς, κοινωνικούς και παραγωγικούς φορείς, της χώρας και του εξωτερικού.
 
9.      Η ανάγκη παρουσίας και περαιτέρω προσφοράς του Τμήματος,  
γίνεται πιο εμφανής σήμερα, εξ αιτίας τριών σημαντικών εξελίξεων: α) η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπιστώνει ανεπαρκή αξιοποίηση της επιστημονικής γνώσης στη γεωργία και δρομολογεί σχετικές διαδικασίες, β) η Κοινή Αγροτική Πολιτική κατά την περίοδο 2014-2020 προβλέπει την υποχρεωτική ανάπτυξη της συμβουλευτικής πληροφόρησης του αγροτικού πληθυσμού και
γ) η ελληνική οικονομική συγκυρία καθιστά εθνική ανάγκη την οικονομική ανάπτυξη με βασικό πυλώνα τη γεωργία και την ύπαιθρο.
 
Β. ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΘΗΝΑ:
 
Επειδή από Τμήμα Σχολής Τεχνολογίας Γεωπονίας μετατρέπεται σε κατεύθυνση Τμήματος «Διοίκησης Επιχειρήσεων, Συστημάτων και Οργανισμών», της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας, αναμένονται οι εξής αρνητικές συνέπειες:
 
1.      Χάνει την ταυτότητά του, καθώς του αφαιρείται ο γεωπονικός  
τεχνολογικός χαρακτήρας. Αυτό συμβαίνει σε αντίθεση προς τη διεθνή πρακτική, όπου τα αντίστοιχα Τμήματα εντάσσονται στη γεωπονική εκπαίδευση. Μόνο σε χώρες/περιοχές που η γεωργία έχει μικρή οικονομική σπουδαιότητα εντάσσεται στις οικονομικές ή άλλες Σχολές.
 
2.      Δεν θα μπορεί να υλοποιείται πλήρως το Πρόγραμμα Σπουδών του,  
καθώς δεν υπάρχει στο ΤΕΙ Σερρών, Γεωπονική Σχολή που τα Τμήματά της θα συνεισφέρουν στην ολοκλήρωση της εκπαίδευσης των φοιτητών της κατεύθυνσης.
 
3.      Άμεση απώλεια των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων που  
εδράζονται στη γεωπονική και γεωργοοικονομική παιδεία (Π.Δ. 109/1989, Αποφάσεις Υπουργού Γεωργίας αριθ. 225012/4-4-2003 & αριθ.  
224996/2-4-2003, Π.Δ. 2/13-1-2012, Αποφάσεις (ΚΥΑ) 4985/2-7-2010 και 704/9-12-2008, κλπ).
 
4.      Καταργείται μια, ιδιαίτερα πολύτιμη, γνωστική υποδομή,  
διακόπτεται το συναφές ερευνητικό έργο και οι ιδρυματικές του συνεργασίες, δεδομένου ότι αλλάζει ο χαρακτήρας του, σε μια στιγμή που, χάριν της οικονομικής ανάπτυξης, χρειάζεται να αξιοποιηθεί καλύτερα.
 
5.      Διακόπτεται η σύνδεσή του με τους παραγωγικούς φορείς της  
γεωργίας και της υπαίθρου, σε μια κρίσιμη περίοδο που χρειάζεται να συνεισφέρει με όλες του τις δυνάμεις, στην καλύτερη οργάνωση της γεωργικής παραγωγής και του εμπορίου, βασισμένη στη γεωργοοικονομική επιστημονική/τεχνολογική γνώση.
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα