Thumbnail
Αύξηση του ωραρίου των καθηγητών, του αιρετού Ιωάννη Βλάνδου

 

ΑΥΞΗΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

                  του Ι. Βλάνδου αιρετού του ΠΥΣΔΕ Σιβιτανιδείου

Με πολύ μεγάλη αγωνία η εκπαιδευτική κοινότητα  παρακολουθεί αυτά που συμβαίνουν στην εκπαίδευση. Οι εξελίξεις είναι καταιγιστικές χωρίς κανένας να γνωρίζει που θα οδηγήσουν το Ελληνικό σχολείο.

Την τελευταία μέρα προ των διακοπών του Πάσχα  (Παρασκευή 26 Απριλίου) το Υπουργείο με έγγραφό του ζητάει απ τους Διευθυντές εκπαίδευσης και τους Διευθυντές σχολικών μονάδων, να μεριμνήσουν μέχρι τη Μεγάλη Πέμπτη για την καταχώριση των στοιχείων που αφορούν στο υποχρεωτικό ωράριο των καθηγητών με βάση την αύξηση ωραρίου κατά 2 ώρες . Να σημειωθεί πως η αύξηση του ωραρίου των καθηγητών ψηφίστηκε με το πολυνομοσχέδιο σε χρόνο μεταγενέστερο απ αυτόν που το Υπουργείο ζήτησε την καταχώρηση. Αυτό είναι ενδεικτικό του τρόπου που  γίνονται τα πράγματα στη χώρα μας .

Η οικονομική εξαθλίωση του κλάδου συνοδεύεται τώρα από την ηθική απαξία και τον θάνατο του δημόσιου σχολείου.

Οι επιπλέον 2 ώρες διδασκαλίας των καθηγητών μεταφράζονται σε 8.500 λιγότερες θέσεις εργασίας αναπληρωτών καθηγητών. Δηλαδή 8.500 ακόμα άνεργοι. Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Το επιπλέον διδακτικό 2ωρο θα οδηγήσει προφανώς σε απολύσεις   μόνιμων καθηγητών οι οποίοι δεν θα έχουν τη δυνατότητα συμπλήρωσης ωραρίου αφού με βάση τα νέα δεδομένα , θα χρειάζονται λιγότεροι καθηγητές για να καλυφθούν τα ωράρια. Οι υπεράριθμοι που θα προκύψουν δυνητικά θα μετακινηθούν σε άλλο σχολείο της περιφέρειας στην καλύτερη περίπτωση, η της επικράτειας με απόφαση Υπουργού. Φανταστείτε ένα καθηγητή με 20 και 25 χρόνια προυπηρεσία και με τις οικογενειακές υποχρεώσεις που έχει, να μετακινηθεί ανά την επικράτεια παρά τη θέλησή του. Η  άρνησή του  σημαίνει απόλυση.   

Το ζήτημα για το Υπουργείο είναι καθαρά οικονομικό απ ότι φαίνεται. Πρέπει να μειωθεί με κάθε τρόπο το κόστος. Γι αυτό και τα  «αθώα» δημοσιεύματα στον τύπο ότι το  κόστος ανά μαθητή στην Ελλάδα είναι υψηλότερο από ότι σε άλλες Ευρωπαικές χώρες . Και βέβαια με την μόνιμη επωδό για να ικανοποιηθεί η κοινή γνώμη ,πως δεν μπορούν οι καθηγητές να δουλεύουν 21 ώρες τη βδομάδα, χωρίς όμως να αναφέρει πως οι 21 ώρες είναι μόνο για τη διδασκαλία. Σ αυτές πρέπει να προστεθούν οι ώρες προετοιμασίας στο σπίτι ( δεν μπορώ να σκεφτώ άλλο εργαζόμενο που καθημερινά παίρνει δουλειά στο σπίτι του), οι εξωδιδακτικές υποχρεώσεις (εφημερίες, υπεύθυνοι τμήματος, γραμματειακή δουλειά, στήριξη σε πολλά επίπεδα στους μαθητές και στις οικογένειές τους) και το σημαντικότερο όλων πως ο καθηγητής έχει να κάνει με παιδιά που κρέμονται από τα χείλη του και είναι κυρίως υπεύθυνος να διδάξει αγωγή, ήθος, αξιοπρέπεια, ελευθερία ,δημοκρατία σε μια χώρα που έχουν αμβλυνθεί τα ήθη και το αρνητικό παράδειγμα είναι η καθημερινή μας πρακτική.

Θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε (να βάλλετε πλάτη όπως λένε μερικοί) στην αύξηση του ωραρίου αν αυτό είχε σαν μοναδικό σκοπό την αναβάθμιση της Παιδείας και το Υπουργείο παράλληλα με την αύξηση του ωραρίου, αποφάσιζε τα τμήματα να έχουν το ανώτερο 15 εγγεγραμμένους μαθητές αντί 28 που είναι τώρα. Να εξασφαλιστούν ομαλές συνθήκες λειτουργίας των σχολείων από την πρώτη Σεπτεμβρίου, με όλους τους καθηγητές στη θέση τους.  Να φροντίσει για την συστηματική επιμόρφωση των καθηγητών, να λύσει το κτιριακό πρόβλημα των σχολείων, να σταματήσουν οι διπλοβάρδιες, να υπάρχουν έγκαιρα τα αναλώσιμα για την εκπαίδευση των παιδιών, να υπάρχουν βιβλία που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των καιρών. Είναι ευθύνη όλων και κυρίως του Υπουργείου να φτιάξουμε ένα σχολείο ελκυστικό για τα παιδιά, που να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της Ελληνικής κοινωνίας και όχι της τρόικας. Πρακτικές  σαν αυτές που ακολουθεί το Υπουργείο δηλητηριάζουν τις σχέσεις του με τους καθηγητές οι οποίοι πρέπει να εφαρμόσουν πράγματα με τα οποία διαφωνούν κάθετα και είναι νομοτελειακά βέβαιο πως αυτές οι ακραίες πολιτικές θα οδηγήσουν σε περιπέτειες την Ελληνική κοινωνία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Έλληνες μετανάστες στη Γερμανία
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά στο Μόναχο στις 29 Νοεμβρίου
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: «Η Γερμανία των Ελλήνων, η Ελλάδα των Γερμανών. Η κλασική Ελλάδα και η επίδρασή της στον γερμανόφωνο πολιτισμό»
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά στο Μόναχο στις 29 Νοεμβρίου
νηπιαγωγειο
Περιστέρι: Συνολικά κλείνουν 15 νηπιαγωγεία μέσα σε έναν χρόνο! - Αγανάκτησαν οι γονείς
Γονείς: Με τη νέα διάρθρωση των νηπιαγωγείων θα χρειαστούν περίπου 8 λιγότεροι εκπαιδευτικοί για τη λειτουργία τους. Όλη αυτή η άκρως αντιπαιδαγωγική...
Περιστέρι: Συνολικά κλείνουν 15 νηπιαγωγεία μέσα σε έναν χρόνο! - Αγανάκτησαν οι γονείς
ΔΠΘ.jpg
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
Η επιλογή τους αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο που αποδεικνύει ότι το ΔΠΘ αποτελείται από πυρήνες αριστείας που διακρίνονται με τη δουλειά τους
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
πανεπιστημιούπολη ρεθύμνου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List “ 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου