ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Π.Ε ΑΙΓΑΛΕΩ
Ρήγα Φερραίου 20 Αιγάλεω 2-6-2013
ΠΡΟΣ : - Το Υπουργείο Παιδείας, τα μέλη του Συλλόγου μας
- Δ.Σ της ΔΟΕ και Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε
ΘΕΜΑ: «Για τις εγγραφές στα Νηπιαγωγεία και τον αποκλεισμό των προνηπίων».
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π.Ε Αιγάλεω καταγγέλλει την προσπάθεια πλήρους αποκλεισμού μιας ολόκληρης ηλικιακής ομάδας, των προνηπίων, από τα δημόσια νηπιαγωγεία. Το Υπουργείο, μέσω προφορικών εντολών των Δ/νσεων Π.Ε, προσπαθεί να επιβάλλει στις νηπιαγωγούς να μην γράψουν τα προνήπια υποστηρίζοντας ότι τα τμήματα θα υπολογιστούν μόνο με βάση τα νήπια. Τη στιγμή που οι εργαζόμενοι και η λαϊκή οικογένεια υποφέρει από την ανεργία και τη φτώχεια, την ώρα που χιλιάδες παιδιά και οι οικογένειές τους υποσιτίζονται και έχουν μείνει χωρίς ιατρική περίθαλψη και φροντίδα, το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να πετάξει έξω από το Δημόσιο Νηπιαγωγείο τα προνήπια. Είναι πια φανερό σε όλους πως, στα πλαίσια των περικοπών, η τρικομματική Κυβέρνηση θέλει να σαρώσει και την Προσχολική Αγωγή. Ήδη φέτος πολλά νηπιαγωγεία συρρικνώθηκαν και ανέστειλαν τη λειτουργία τμημάτων τους στη μέση του σχολικού έτους. Για την επόμενη χρονιά η Τρόικα επιβάλλει μηδενικούς διορισμούς αλλά και απολύσεις μονίμων εκπαιδευτικών. Αν αποκλειστούν τα χιλιάδες προνήπια από το Νηπιαγωγείο θα συμπτυχτούν εκατοντάδες τμήματα στα νηπιαγωγεία και φυσικά θα χαθούν οι αντίστοιχες οργανικές θέσεις. Αυτό συνεπάγεται για τις νηπιαγωγούς: χάσιμο οργανικής θέσης, μετακίνηση εντός και εκτός διεύθυνσης και περιφέρειας, διαθεσιμότητα και απόλυση.
Υπενθυμίζουμε ότι η υποχρεωτικότητα του ενός έτους, σαφέστατα αναφέρεται στους γονείς, που τους υποχρεώνει να φέρουν τα παιδιά τους στο Νηπιαγωγείο τουλάχιστον για ένα χρόνο. Το κράτος, αφού οι γονείς το επιλέξουν και απευθυνθούν για εγγραφή σε δημόσιο Νηπιαγωγείο, οφείλει να παρέχει και τα δύο χρόνια φοίτησης (Ν. 1566/1985). Στα πλαίσια αυτά διεκδικούμε η φοίτηση στο Νηπιαγωγείο να είναι 2 χρόνια (νήπια και προνήπια). Ο ένας χρόνος κινδυνεύει να μετατρέψει το Νηπιαγωγείο σε σχολική τάξη με ακαδημαϊκό σχολικό πρόγραμμα. Με τη διετία, εξασφαλίζεται η σταθερή και συνεχής φοίτηση των παιδιών από τα 4 ως το Δημοτικό. Οι έρευνες δείχνουν πόσο σημαντικό είναι αυτό το διάστημα για την ομαλή μετάβαση στο δημοτικό και τη γενικότερη ανάπτυξη και πρόοδο των παιδιών.
- Απαιτούμε να εγγραφούν όλα τα παιδιά 4-6 χρόνων στα δημόσια νηπιαγωγεία. Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας και τις Δ/νσεις να πάρουν πίσω όποιες γραπτές και προφορικές κατευθύνσεις έχουν δώσει για τον αποκλεισμό των προνήπιων. Να μην εφαρμοστεί στην πράξη καμία εγκύκλιος ή προφορική εντολή σχετική με προεγγραφές, εγγραφές κατά περίπτωση ή κληρώσεις προνηπίων, μέσω των οποίων αποκλείονται τα προνήπια ή μετατίθεται η εγγραφή τους σε χρόνο ακόμα και μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Η όλη διαδικασία είναι προς όφελος μόνο του Υπουργείου, το οποίο προσπαθεί με λογιστικά κόλπα και με αναβολές, να μειώσει τις αντιδράσεις των γονιών και να τους εξωθήσει σε ατομικές λύσεις, στρέφοντάς τους είτε προς τον ιδιωτικό τομέα –όπου λειτουργούν πολλά Νηπιαγωγεία και παιδικοί σταθμοί χωρίς νόμιμη άδεια, είτε προς δημόσιους παιδικούς σταθμούς όπου θα πληρώνουν τροφεία, είτε να μη φοιτήσουν καθόλου. Ζητάμε να ιδρυθούν τώρα Νηπιαγωγεία και παραρτήματα για να φοιτήσουν ΟΛΑ τα παιδιά. Αν δεν υπάρχουν νηπιαγωγεία ο Δήμος να αναλάβει να ενοικιάσει έστω, ως προσωρινή λύση, κατάλληλα κτίρια. Ενιαία αποκλειστικά Δημόσια και δωρεάν Παιδεία για όλους. Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και δωδεκάχρονο σχολείο για όλα τα παιδιά.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη