Thumbnail
Οι μαθητές που φέτος παρακολουθούν την Α' τάξη Λυκείου είναι αυτοί που θα εγκαινιάσουν το 2016 νέο σύστημα εισαγωγής στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.  ΤΥΠΟΣ: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Οι έχοντες θα κατέχουν τη γνώση

Τα μαθήματα και οι δυσκολίες τους, οι μαθητές των δύο ταχυτήτων, οι παραλογισμοί και οι αναχρονισμοί του συστήματος, πώς οι δέσμες έγιναν ομάδες προσανατολισμού και πώς το Λύκειο παραμένει προθάλαμος για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
 
Της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΛΙΑΤΣΟΥ
Οι μαθητές που φέτος παρακολουθούν την Α' τάξη Λυκείου είναι αυτοί που θα εγκαινιάσουν το 2016 νέο σύστημα εισαγωγής στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Αφού πάρουν το απολυτήριό τους, το 2016 θα δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα που θα αντιστοιχούν στο επιστημονικό πεδίο που έχουν επιλέξει.
 
Για κάθε πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα, τα μισά θέματα θα προέρχονται από τράπεζα θεμάτων και τα άλλα μισά θα διαμορφώνονται από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, η οποία διατηρείται παράλληλα με το μόνιμο Εθνικό Οργανισμό Εξετάσεων, που ιδρύεται με σκοπό την αξιολόγηση και την εποπτεία των εξετάσεων.
 
Μόνο που και το νέο αυτό σύστημα, που έχει αρκετές ομοιότητες με παλαιότερα συστήματα εισαγωγής, δεν καταπολεμά τις μεγάλες εκπαιδευτικές ανισότητες που εντοπίζονται σε μαθητές οι οποίοι προέρχονται από περιοχές χαμηλών οικονομικών στρωμάτων. Τόσο για την προαγωγή από τάξη σε τάξη όσο και για την απόκτηση του απολυτηρίου, ο βαθμός δυσκολίας με το νέο σύστημα είναι ιδιαιτέρως αυξημένος. Το σύνολο των εξεταζόμενων μαθημάτων από την Α' Λυκείου μέχρι τις πανελλαδικές εξετάσεις ανέρχεται σε 43, ενώ είναι άγνωστο ακόμα πώς θα λειτουργήσει η τράπεζα θεμάτων που θα εγκαινιαστεί από φέτος και θα καθορίζει σε μεγάλο βαθμό το δείκτη επιτυχίας σε κάθε τάξη.
Με τα δεδομένα αυτά, θεωρείται βέβαιο πως το Νέο Λύκειο θα οδηγήσει εκτός σχολείου μεγάλο αριθμό μαθητών οι οποίοι δεν θα μπορούν να αντεπεξέλθουν στις αυξημένες απαιτήσεις που απαιτεί το νέο σύστημα προαγωγής και απόλυσης. Ετσι, σε μια περίοδο σφοδρής οικονομικής κρίσης, αναμένεται να οδηγηθούν στο κοινωνικό περιθώριο μεγάλα τμήματα του μαθητικού πληθυσμού και ιδίως τα παιδιά φτωχότερων οικογενειών, σε υποβαθμισμένες περιοχές της Αττικής και σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας. Αντιθέτως, όλο και περισσότεροι μαθητές θα στραφούν σε εκπαιδευτικές υπηρεσίες εκτός σχολείου, όπως το φροντιστήριο και τα ιδιαίτερα.
 
Αντίθετα με τις υπουργικές εξαγγελίες, η φιλοσοφία και ο προσανατολισμός του Νέου Λυκείου έχει σχεδιαστεί μόνο για όσους επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει για όσους θέλουν μόνο να αποφοιτήσουν από το Λύκειο, καθώς ολόκληρη η Γ' Λυκείου είναι τάξη προετοιμασίας για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Αρκεί να μετρήσει κανείς ότι από τις 34 ώρες διδασκαλίας, οι 20 ώρες αφιερώνονται σε μαθήματα κατεύθυνσης.
 
Η «Ε» παρουσιάζει σήμερα όλες τις πτυχές της ακτινογραφίας του Νέου Λυκείου που πέρασε από τη Βουλή τον περασμένο Αύγουστο και χωρίς να έχει προηγηθεί ο απαραίτητος διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα.
 
* Ποιες είναι οι σημαντικότερες αλλαγές στο Νέο Λύκειο.
 
* Τι ισχύει για την προαγωγή από τάξη σε τάξη.
 
* Σύγκριση του Γενικού και του Επαγγελματικού Λυκείου ως προς την προαγωγή από τάξη σε τάξη.
 
* Αυτονομήθηκε τελικά το Λύκειο από τις εισαγωγικές εξετάσεις;
 
* Η αναβάθμιση του Επαγγελματικού Λυκείου. Εγινε ο μύθος 
 
 
 
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

olme
100 χρόνια ΟΛΜΕ: Συνδιοργάνωση Επιστημονικής Ημερίδας με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτ. Εκπ/σης Παν/μίου Ιωαννίνων
Επιστημονική Ημερίδα με θέμα: «Η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: αντιθέσεις, προκλήσεις, ευκαιρίες»
100 χρόνια ΟΛΜΕ: Συνδιοργάνωση Επιστημονικής Ημερίδας με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτ. Εκπ/σης Παν/μίου Ιωαννίνων