Thumbnail
Ελλείψεις σε προσωπικό και υποχρηματοδότηση οδηγούν σε αργό θάνατο και την καλλιτεχνική εκπαίδευση στη χώρα μας  

Της Διαλεκτής Αγγελή


Ο πρωτοποριακός θεσμός των μουσικών σχολείων αποδομείται καθημερινά, εξαιτίας των δραματικών μειώσεων των λειτουργικών δαπανών που εφαρμόζει η κυβέρνηση. Οι ελλείψεις σε καθηγητές μουσικών ειδικοτήτων, καθώς και τα προβλήματα της σίτισης και των μετακινήσεων των μαθητών από και προς τα σχολεία οδηγούν πολλά από αυτά μέχρι και στο λουκέτο.

Το βασικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα μουσικά σχολεία είναι αυτό της έλλειψης καθηγητών μουσικών οργάνων. Οπως μας πληροφορεί ο κ. Κοντίτσης, υποδιευθυντής του Πειραματικού Μουσικού Γυμνασίου-Γενικού Λυκείου Παλλήνης, ένα στα τρία παιδιά επιλέγουν παραδοσιακά μουσικά όργανα, για τα οποία ωστόσο δεν υπάρχουν καθηγητές να τα διδάξουν. «Από τους περίπου 515 μαθητές του σχολείου, 150 παιδιά δεν διδάσκονται το όργανο της επιλογής τους».

Το πρόβλημα των χαμένων διδακτικών ωρών τονίζει με τη σειρά του και ο Κώστας Παπαδούλης, πρόεδρος του Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ενωσης Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων: «Βρισκόμαστε στο τέλος της σχολικής χρονιάς και εκτιμούμε ότι σε πανελλαδικό επίπεδο έχουμε 4.000 με 6.000 κενές ώρες εβδομαδιαία στα μουσικά και καλλιτεχνικά μαθήματα. Με τον τρόπο αυτό αλλοιώνεται ο χαρακτήρας των σχολείων μας, ενώ οι μαθητές μας αναγκάζονται να στραφούν προς τα ιδιωτικά ωδεία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον δημόσιο χαρακτήρα των σχολείων και τη δυνατότητα των παιδιών με μικρότερους οικονομικούς πόρους να ενταχθούν και να παρακολουθήσουν το σχολείο».

Στα 42 μουσικά σχολεία που λειτουργούν στη χώρα έχει υπολογιστεί ότι χάνονταν κάθε βδομάδα περίπου 9.000 διδακτικές ώρες. Τον Φεβρουάριο προσελήφθησαν κάποιοι αναπληρωτές καθηγητές και καλύφθηκε περίπου το 30% των χαμένων ωρών. Ενδεικτικά σε ορισμένα σχολεία της χώρας, οι σύλλογοι γονέων υπολόγισαν ότι σε εβδομαδιαία βάση έχουν χαθεί οι εξής διδακτικές ώρες: Καλαμάτα 300, Δράμα 350, Βόλος 450, Σέρρες 300 και Κομοτηνή 200 ώρες.

Οι μαθητές των μουσικών σχολείων περνούν έως και δέκα ώρες τη μέρα εκτός σπιτιού, γεγονός που καθιστά απαραίτητη τη σίτισή τους, η οποία όμως εδώ και δύο χρόνια έχει διακοπεί, παρά το γεγονός ότι αποτελεί υποχρέωση της πολιτείας από τον ίδιο τον ιδρυτικό νόμο των σχολείων. Μείζον ζήτημα είναι και αυτό της μετακίνησης των μαθητών. «Τα παιδιά, πέραν των σχολικών σακιδίων τους, πρέπει να κουβαλούν και μουσικά όργανα. Αυτό, σε συνδυασμό με το ότι υπάρχουν μαθητές που έρχονται από πολύ μακριά και πρέπει να αλλάξουν μέχρι και τρεις συγκοινωνίες, καθιστά αδύνατη τη μετακίνησή τους με τα μέσα», εξηγεί ο κ. Κοντίτσης.

 

Τα τελευταία δύο χρόνια, κατά τους δύο πρώτους μήνες της σχολικής χρονιάς οι μαθητές των τεσσάρων μουσικών σχολείων της Αττικής ξεκινούσαν αξημέρωτα για να φτάσουν στο σχολείο τους. Φορτωμένοι με βιβλία και ογκώδη μουσικά όργανα περίμεναν με τις ώρες στις στάσεις και στριμώχνονταν στα αστικά λεωφορεία ή «ανάγκαζαν» τους γονείς τους να τους μεταφέρουν με ιδιωτικά οχήματα.

 

Σε δύο βδομάδες από τώρα το υπουργείο Εσωτερικών θα διεξαγάγει διαγωνισμό για τη χρηματοδότηση των σχολικών λεωφορείων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το υπουργείο Παιδείας θα περικόψει τα δρομολόγια των σχολικών, προκειμένου να επαναφέρει τη σίτιση. «Θα είναι καταστροφικό αν διακοπούν τα δρομολόγια. Πολλά παιδιά θα αναγκαστούν να φύγουν από το σχολείο καθώς θα αδυνατούν να μετακινηθούν» λέει στην «Εφ.Συν.» η Σοφία Ρουμπάτη, πρόεδρος του 15μελούς στο μουσικό Λύκειο Παλλήνης.

 

Η Πανελλήνια Ενωση Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων, διά στόματος προέδρου, απαιτεί τη θεσμοθέτηση των αναλυτικών προγραμμάτων στο σύνολο των μουσικών και καλλιτεχνικών μαθημάτων έτσι ώστε να μπορεί να προσδιοριστεί το επίπεδο σπουδών, γνώσεων και ικανοτήτων των παιδιών σε αυτά τα μαθήματα, ενώ ζητάει τη δωρεάν χορήγηση βιβλίων τόσο στα μουσικά όσο και στα μαθήματα ξένων γλωσσών. Την ίδια στιγμή απαιτεί την άμεση εφαρμογή του νόμου και των σχετικών Υπουργικών Αποφάσεων για την πιστοποίηση του οργάνου ή της καλλιτεχνικής δραστηριότητας που διδάχτηκαν τα παιδιά στα αντίστοιχα σχολεία.

Το περασμένο Σάββατο πραγματοποιήθηκε μεγάλη εκδήλωση στο μουσικό σχολείο Παλλήνης παρουσία 2.000 ανθρώπων για τον εορτασμό των 25 χρόνων από την έναρξη και λειτουργία του σχολείου. Γονείς, απόφοιτοι, μαθητές αλλά και επισκέπτες παρακολούθησαν από νωρίς το λογοτεχνικό εργαστήρι, όπου ήταν προσκεκλημένοι οι λογοτέχνες Σώτη Τριανταφύλλου και Θοδωρής Γκόνης, τα παραδοσιακά μουσικά σύνολα αλλά και τη φιλαρμονική ορχήστρα των μαθητών. Η αίθουσα του θεάτρου όπου πραγματοποιήθηκε η κεντρική εκδήλωση της ημέρας ήταν κατάμεστη από κόσμο και τα παιδιά καταχειροκροτήθηκαν από τους επισκέπτες που παρακολούθησαν την υπέροχη αυτή διοργάνωση.

Το Σάββατο 21 Ιουνίου στις 20.30, με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Μουσικής, στο Θέατρο Βράχων του Βύρωνα διοργανώνεται συναυλία με παράλληλα μουσικά δρώμενα από τους μαθητές του σχολείου της Παλλήνης και τη συμμετοχή μουσικών σχημάτων από σχολεία της Αττικής και της περιφέρειας.

Πηγή: efsyn.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

KILKIS
Ίδρυση Κέντρου Διασύνδεσης της Βιομηχανικής Επιχειρηματικότητας υπό την επιστημονική καθοδήγηση του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος
Κιλκίς: Σχολή επαγγελματικής κατάρτισης θα λειτουργήσει τον Σεπτέμβριο του 2025
Ίδρυση Κέντρου Διασύνδεσης της Βιομηχανικής Επιχειρηματικότητας υπό την επιστημονική καθοδήγηση του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος