Thumbnail
Αναπληρωτές

Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Το αγκάθι, η καυτή πατάτα στα χέρια της εκάστοτε ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, τα διαχρονικά θύματα, οι χαμάληδες της εκπαίδευσης, οι ανέστιοι, που κάθε Σεπτέμβριο, Οκτώβριο, Νοέμβριο (!) φορτώνονται τα υπάρχοντά τους και... όπου λάχει.

Οι υποσχέσεις για διορισμούς πάνε στράφι λίγο μετά την ανάληψη της εξουσίας, καθώς μια προέχει η αξιολόγηση, μια οι θεσμοί που «τα στυλώνουν» σε ό,τι αφορά τους διορισμούς, μια ο κόφτης... Και από την άλλη, είναι 23.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που μπαλώνουν τρύπες, σε διαφορετικό σημείο της χώρας κάθε χρόνο, μακριά από τον τόπο κατοικίας τους και την οικογένειά τους.

Οι εγκύκλιοι και οι κανόνες είναι λες και δεν τους αγγίζουν. Το νομοθετικό πλαίσιο εξόχως προβληματικό, τους αφήνει ξεκρέμαστους μπροστά στον κίνδυνο της ανεργίας και της ασθένειας.

Το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να δηλώσουν τις περιοχές όπου επιθυμούν να πάνε και να ελπίζουν ότι η επιθυμία τους θα υλοποιηθεί.

Η Αννα Κωνσταντινίδου είναι μία από τους χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που έχει τοποθετηθεί σε τρία σχολεία της περιφέρειας, πολύ μακριά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας της, ενώ η αίτηση βελτίωσης θέσης που έκανε δεν ευοδώθηκε.

«Είμαι δέκα χρόνια ωρομίσθια-αναπληρώτρια εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας και μητέρα ενός μωρού δώδεκα μηνών. Εχοντας διδάξει στα περισσότερα χωριά (δυσπρόσιτα και μη) του Νομού Χανίων, προσλήφθηκα φέτος από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, στα μέσα Οκτωβρίου, κατά τη δεύτερη φάση αναπληρωτών, και τοποθετήθηκα σε τρία σχολεία στην περιοχή της Κισάμου, σε απόσταση άνω των εξήντα χιλιομέτρων από τον τόπο μόνιμης κατοικίας μου, στην περιοχή των Χανίων», δηλώνει στην «Εφ.Συν.».

«Ανέλαβα υπηρεσία και παράλληλα έκανα αίτηση βελτίωση θέσης. Από συνάδελφο πληροφορήθηκα ότι υπήρχε κενό πλήρους ωραρίου σε σχολείο δίπλα στην πόλη των Χανίων, κενό το οποίο δεν δημοσιοποιήθηκε. Απευθύνθηκα στη ΔΠΕ Χανίων, ζητώντας να επανεξεταστεί η περίπτωσή μου βάσει της οικογενειακής και βιοποριστικής μου κατάστασης, τονίζοντας ότι είμαι μωρομάνα και ότι ο σύζυγός μου δεν εργάζεται, καθώς μένει σπίτι να φροντίζει το παιδί.

»Παράλληλα, ενημέρωσα τον διευθυντή της ΔΠΕ ότι, κάνοντας χρήση της άδειας μητρότητας ως αναπληρώτρια, οι αποδοχές μου ήταν δραματικά λιγότερες, και σαν να μην έφτανε αυτό, δεν δικαιούμην καν επίδομα ανεργίας πέραν του ενός μήνα κι αυτό μειωμένο», μας λέει η κ. Κωνσταντινίδου.

Η απάντηση στο αίτημα βελτίωσης θέσης ήταν αρνητική, με την κ. Κωνσταντινίδου να προχωρά σε ένσταση στην οποία έλαβε εκ νέου αρνητική απάντηση από τη ΔΠΕ Χανίων, με τη δικαιολογία ότι τα κενά καλύπτονται βάσει των αναγκών και των ιδιαιτεροτήτων των σχολείων.

Η εκπαιδευτικός μάς περιγράφει τη δύσκολη πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν οι αναπληρώτριες εκπαιδευτικοί και μητέρες. Αδειες με το σταγονόμετρο, πενιχρά επιδόματα ανεργίας και εργασιακή επισφάλεια.

«Οι αναπληρώτριες εγκυμονούσες και μητέρες, κατά κανόνα, αναγκάζονται να μετακομίζουν ετοιμόγεννες ή με το μωρό στο στήθος, για να μην καταλήξουν άνεργες την επόμενη χρονιά, κάτι το οποίο έχει ανυπολόγιστες συνέπειες», δηλώνει στην «Εφημερίδα των Συντακτών».

Το υπουργείο Παιδείας, από την πλευρά του, τονίζει ότι βούληση της πολιτικής ηγεσίας είναι να αποκατασταθεί η αδικία που υφίστανται οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε διαφορετικό πλαίσιο από τους μόνιμους, παρά το γεγονός ότι προσφέρουν την ίδια εργασία.

Συγκεκριμένα ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, έχει δώσει εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου να τεκμηριώσουν νομικά ένα σχέδιο σύμφωνα με το οποίο θα αντιμετωπιστούν δύο διακρίσεις: οι άδειες στην περίπτωση επαπειλούμενης εγκυμοσύνης και οι αναρρωτικές άδειες.

Το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο ορίζει για τις μόνιμες εκπαιδευτικούς ότι, εφόσον τεθεί ζήτημα κύησης, τότε έχουν τη δυνατότητα να πάρουν άδεια καθ’ όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, σε αντίθεση με τις αναπληρώτριες εκπαιδευτικούς για τις οποίες η εν λόγω άδεια λογίζεται ως αναρρωτική.

Συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά τις αναρρωτικές, στους μόνιμους εκπαιδευτικούς χορηγείται άδεια με αποδοχές τόσων μηνών όσα είναι τα έτη της προϋπηρεσίας τους, ενώ η αναρρωτική άδεια των αναπληρωτών εκπαιδευτικών δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 15 μέρες, διαφορετικά καταγγέλλεται η σύμβασή τους.

Διαβάστε την καταγγελία της αναπληρώτριας ΕΔΩ

Διαλεκτή Αγγελή -Εφημερίδα των Συντακτών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες