Το σχέδιο της κυβέρνησης για το νέο λύκειο και τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ανέλυσε από την Πάτρα όπου βρέθηκε σήμερα Παρασκευή ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γραβρόγλου. Όπως είπε ο υπουργός το σίγουρο είναι ότι τα παιδιά που πάνε σήμερα στο Δημοτικό, όταν θα φθάσει η στιγμή τους, θα μπαίνουν στο Πανεπιστήμιο χωρίς εξετάσεις.
Ως προς τις αλλαγές που έρχονται υποστήριξε ότι αυτές κατά βάση αφορούν τη μεταρρύθμιση στα λύκεια η οποία εμμέσως επηρεάζει και τον τρόπο εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. «Πρέπει να απαντήσουμε στο ερώτημα εάν θέλουμε μια κοινωνία με λύκειο ή όχι, γιατί εδώ έχουμε την πρωτοτυπία η τρίτη λυκείου, για να μην πω και η δευτέρα, να είναι ακυρωμένη στην πράξη. Δεν μπορούμε να το δεχθούμε αυτό», σημείωσε ο κ. Γαβρόγλου.
Σύμφωνα με όσα μεταδίδει το Αχαϊκό thebest.gr, ο υπουργός Παιδείας είπε ότι οι όποιες αλλαγές θα εφαρμοστούν σταδιακά ώστε σιγα-σιγά ο ρόλο των κεντρικών εξετάσεων να μειώνεται συνεχώς με παράλληλη ενδυνάμωση του απολυτηρίου. «Χρειάζεται μια αποδραματοποίηση της κατάστασης. Οφείλουμε επίσης στην πορεία να κάνουμε τρία πράγματα: Να υπάρξουν νέα προγράμματα σπουδών στα σχολεία, συνεχής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ενίσχυση του θεσμού της υποστήριξης που με βάση τους σχολικούς συμβούλους θα πρέπει να βελτιωθεί», υπογράμμισε ο κ. Γαβρόγλου.
Μιλώντας για το χρονοδιάγραμμα των όποιων αποφάσεων θα ληφθούν ο υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι μέχρι το τέλους του χρόνου υπάρχει ο στόχο να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία του διαλόγου, να έχουν συγκεντρωθεί οι θέσεις και οι προτάσεις όλων των φορέων, καλώντας τους παράλληλα να περάσουν από τις γενικές διαπιστώσεις σε εξειδικευμένες προτάσεις. «Τελείωσαν τα ψέματα. Πρέπει να προχωρήσουμε στην μεταρρύθμιση. Το ισχύον σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια είναι αδιάβλητο αλλά όχι εκπαιδευτικά αξιόπιστο», σημείωσε ο Υπουργός.
Αναφορικά με τα όποια κενά υπάρχουν στα σχολεία αυτά θα έχουν, στο σύνολό τους καλυφθεί μέχρι το αργότερο τις 10 Οκτωβρίου, προσθέτοντας όμως ότι από την αρχική της σχολική χρονιάς υποστήριξε ότι για δεύτερη φορά τα προβλήματα είναι ελάχιστα και υπήρξε μια κανονικότητα από τις 11 Σεπτεμβρίου.
Για την χρηματοδότηση στα ΑΕΙ σημείωσε ότι μέχρι το τέλος του έτους θα μοιραστούν 13εκ. ευρώ, από 20.000 ευρώ σε κάθε Τμήμα, ενώ για πρώτη φορά πέρυσι υπήρξε αύξηση δαπανών κάτι που θα συνεχιστεί και φέτος.
Για τα ΤΕΙ ανέφερε ότι στόχος της κυβέρνησης δεν είναι η «πανεπιστημιοποίησή» τους αλλά να υπάρξει διερεύνηση συνεργασιών με τα ΑΕΙ, μέσω κοινών επιτροπών που θα καταλήξουν είτε σε συγχωνεύσεις τμημάτων είτε σε παράλληλες ζωές με εντονότερη συνέργια.
Για το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο που έχει την έδρα του στην Πάτρα είπε ότι δεν τίθεται θέμα μεταφοράς του καθώς η έδρα του είναι νομοθετικά κατοχυρωμένη και δεν είναι θέμα του όποιου Υπουργού ή Προέδρου αν αποφασίσει κάτι τέτοιο.
Αναφορικά τώρα με το θέμα των προσλήψεων στα σχολεία που θέτουν μετ’ επιτάσεως οι εκπαιδευτικοί είπε χρειάζονται οπωσδήποτε προσλήψεις. Ο λόγος που δεν συμβαίνει είναι καθαρά δημοσιονομικός όμως το θέμα έχει τεθεί ήδη από τη δεύτερη αξιολόγηση και θεωρεί ότι θα έχει τελικά θετική έκβαση.
Τέλος για το θέμα των Θρησκευτικών, χαρακτήρισε «μεμονωμένες» τις όποιες αντιδράσεις γονέων που επέστρεψαν τα βιβλία ή ζητούν απαλλαγή των παιδιών τους και κατά συνέπεια «δεν αξίζει καν να το σχολιάσουμε». «Στο βιβλίο έχουν γίνει αλλαγές, μετά από συζητήσεις με την Εκκλησία οι οποίες και τις δέχθηκε. Έχουμε φθάσει σε ένα σημείο συνύπαρξης παρά τις διαφορές μας», επισήμανε ο κ. Γραβρόγλου.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Καθηγήτρια παραιτήθηκε λόγω του ChatGPT!
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29/10
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη