Thumbnail
ΤΕΙ

Την περασμένη Τρίτη ο υπουργός Παιδείας παραχώρησε συνέντευξη Τύπου σχετικά με τις εξελίξεις γύρω από την περίφημη «πανεπιστημιοποίηση των ΤΕΙ». Πολλά ειπώθηκαν για τους πιθανούς τρόπους που θα προχωρήσει η διαδικασία, παραμένοντας βέβαια με σταθερότητα στο βασικό ζητούμενο: Την καλύτερη, πιο αποτελεσματική για το κεφάλαιο σύμπλευση των Ανώτατων Ιδρυμάτων, παλιών και νέων, πανεπιστημίων και ΤΕΙ, με τις ορέξεις των μεγάλων επιχειρήσεων. Από τη συνέντευξη επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά ότι δεν πρόκειται για πραγματική ισοτίμηση των ΤΕΙ με τα πανεπιστήμια. Αντίθετα, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός, δεν μιλάμε για «οριζόντια πανεπιστημιοποίηση», δηλαδή διατηρείται και, μάλιστα, διευρύνεται με τα νέα διετή προγράμματα η πολυκατηγοριοποίηση, η κάθετη διάκριση Ιδρυμάτων, Σχολών, πτυχίων και αποφοίτων.

Από τη συνέντευξη πάλι, αποκαλύπτεται και η πραγματική ουσία αυτών των εξελίξεων. Η οργανικότερη σύνδεση των Ιδρυμάτων με την «τοπικότητα», με την «περιφερειακή ανάπτυξη», δηλαδή με τα στάνταρς των αγορών σε περιφερειακό επίπεδο. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, το παράδειγμα που έφερε επί του συγκεκριμένου ο υπουργός Παιδείας: Οι εξελίξεις που υπάρχουν στον αγροτοδιατροφικό τομέα, το μεγάλο ενδιαφέρον για επενδύσεις από κολοσσούς του χώρου, ντόπιους και διεθνείς, στο οποίο προσαρμόζεται και με βάση το οποίο νομοθετεί το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, θα καθορίσει ποια νέα Τμήματα θα γίνουν, με τι περιεχόμενο σπουδών, τι έρευνα θα διεξάγουν.

Καθόλου τυχαίο δεν είναι, επίσης, ότι ο υπουργός συνέδεσε τη διαδικασία της «πανεπιστημιοποίησης» (που βέβαια δεν αφορά σε όλα τα Τμήματα ΤΕΙ, αφού διατηρούνται κάποια με τον τεχνολογικό τους χαρακτήρα και άλλα γίνονται ακόμα και διετή!) με τα 5ετή πλάνα των πανεπιστημίων. Πρόκειται στην ουσία για 5χρονα «business plan» (παλιότερα τα αποκαλούσαν 4ετείς στρατηγικούς προγραμματισμούς των ΑΕΙ), όπου αποδεικνύεται η λεγόμενη «βιωσιμότητα» των Ιδρυμάτων, δηλαδή η ικανότητά τους να προσελκύουν χορηγούς, ερευνητικά προγράμματα με επιχειρήσεις, καθώς και η προσαρμοστικότητά τους στις στοχεύσεις των μονοπωλίων.

Οσο για τα διετή προγράμματα που ανακοινώθηκαν εκ νέου, ας μην περάσει στα «ψιλά γράμματα» ότι ο υπουργός σκόπιμα τα συνέδεσε με τις πρακτικές ασκήσεις των σπουδαστών αυτών των προγραμμάτων κατάρτισης. Αν αναλογιστεί κανείς ότι θα είναι πλήρως συνδεδεμένα με τις μεγάλες τοπικές επιχειρήσεις ανά περιφέρεια, έχουμε κάθε δίκιο να πιστεύουμε ότι θα αποτελούν δεξαμενές από όπου θα αντλούνται νέοι εργαζόμενοι, με όρους μαύρης κυριολεκτικά εργασίας, χειρότερης ακόμα και από αυτήν της «μαθητείας».

Αλλωστε, συνέδεσε και πάλι όλη τη διαδικασία των συγχωνεύσεων με την «αξιολόγηση» της ΑΔΙΠ, δηλαδή επιβεβαίωσε το κρησάρισμα των νέων Τμημάτων που θα προκύψουν με τα δεδομένα της αγοράς. Η κλίση σε όλες τις πτώσεις των δήθεν «ακαδημαϊκών κριτηρίων», την ίδια στιγμή που θεωρείται δεδομένο ότι τα νέα Τμήματα που θα προκύψουν θα είναι στη βάση της ανταποδοτικότητας, ανταγωνιστικότητας και επιχειρηματικής λειτουργίας, γίνεται καθαρά για εξωραϊσμό της κατάστασης. Φαίνεται επιπλέον και από το γεγονός - όπως τονίστηκε - ότι διατηρούνται οι έκτακτοι διδάσκοντες, ότι δεν πρόκειται να εξασφαλιστούν νέες υποδομές, αίθουσες, εργαστήρια, συγγράμματα.

Με αφορμή λοιπόν τη συνέντευξη, που απλά απέδειξε ότι παραμένουν πιστοί στη στρατηγική τους και στοιχίζονται όλο και περισσότερο στα κελεύσματα των επιχειρήσεων, να επαναλάβουμε κι εμείς: Αποδεικνύεται περίτρανα ότι αυτό που χρειάζεται σήμερα είναι Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, χωρίς διαχωρισμούς μεταξύ θεωρίας και εφαρμογής, με ένα και μοναδικό Τμήμα πανεπιστημιακού επιπέδου ανά επιστημονικό αντικείμενο, με μια κατηγορία αποφοίτου και πτυχίου. Με το πτυχίο να αποτελεί μοναδική προϋπόθεση για το επάγγελμα, χωρίς να απαιτούνται ενδιάμεσες κρίσεις, εξετάσεις, επιπλέον προσόντα και πιστοποιητικά. Και όλα αυτά με την προϋπόθεση ότι φεύγει από τη μέση η ανεργία και η πραγματική αιτία που την προκαλεί, δηλαδή η ίδια η εκμεταλλευτική κοινωνία και ο καθαγιασμένος σκοπός της: Το κέρδος, στο όνομα του οποίου σήμερα επιχειρούν να αναδιαρθρώσουν όλο το χάρτη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.


Πηγή: Ριζοσπάστης

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kinimatografos_151218.jpg
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»
«Από την ίδρυση των καλλιτεχνικών σχολείων έως και σήμερα οι απόφοιτοι της Σχολής μας, εργάζονται μόνο ως ωρομίσθιοι καθηγητές καθώς δεν έχει...
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»
KOZANI
Κυρ. Πιερρακάκης από την Κοζάνη: «Στόχος μας είναι να έρθουν περισσότεροι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Δ. Μακεδονίας και θα έλεγα περισσότεροι ξένοι φoιτητές»
Από την Κοζάνη και συγκεκριμένα το διοικητήριο της Περιφέρειας στη ΖΕΠ, ξεκίνησε τη διήμερη περιοδεία του στη Δυτική Μακεδονία ο Υπουργός Παιδείας...
Κυρ. Πιερρακάκης από την Κοζάνη: «Στόχος μας είναι να έρθουν περισσότεροι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Δ. Μακεδονίας και θα έλεγα περισσότεροι ξένοι φoιτητές»