Thumbnail
Παραμένουν στο «ψυγείο» του υπουργείου Παιδείας περιμένοντας να διοριστούν από το 2009. Εξαιτίας του Μνημονίου αλλά και της πολιτείας που τους παραγκωνίζει συνεχώς εδώ και πέντε χρόνια. ΤΥΠΟΣ: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

 

ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ ΤΩΝ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΣΤΟ ΑΣΕΠ ΤΟΥ 2008

Υπεύθυνος: ΟΛΥΜΠΙΑ ΛΙΑΤΣΟΥ

Παραμένουν στο «ψυγείο» του υπουργείου Παιδείας περιμένοντας να διοριστούν από το 2009. Εξαιτίας του Μνημονίου αλλά και της πολιτείας που τους παραγκωνίζει συνεχώς εδώ και πέντε χρόνια.

Είναι μια ιδιαίτερη κατηγορία εκπαιδευτικών, που τη δημιούργησαν η ανευθυνότητα της πολιτείας και οι αυθαιρεσίες του υπουργείου Παιδείας. Μόνο η χώρα μας μπορεί να περηφανεύεται ότι έχει στο ενεργητικό της «διοριστέους, αλλά αδιόριστους εκπαιδευτικούς».

Πρόκειται για μια πολύ ιδιαίτερη περίπτωση, σπάνια στα χρονικά. Είναι οι εναπομείναντες διοριστέοι εκπαιδευτικοί του ΑΣΕΠ (60%-40%) του 2008. Ανάμεσα σε αυτούς υπάρχουν επιτυχόντες διοριστέοι από τον ΑΣΕΠ του 2008 και αναπληρωτές με πολύχρονη προϋπηρεσία που παραγκωνίστηκαν σε όλους τους διορισμούς που έγιναν από τότε. Συνολικά είναι 842 εκπαιδευτικοί. Οι 785 Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και 57 νηπιαγωγοί.

Παρά τις εξαγγελίες της σημερινής κυβέρνησης και του ίδιου του πρωθυπουργού περί αξιοκρατίας στις προσλήψεις, από το 2009 και με πρόσχημα το Μνημόνιο και τα έκτακτα οικονομικά μέτρα, οι εκπαιδευτικοί αυτοί όχι μόνο αγνοήθηκαν, αλλά το υπουργείο Παιδείας τούς παρέκαμπτε και προχωρούσε σε παράνομους διορισμούς.

Το ιστορικό

Με δυο λόγια το χρονικό του εμπαιγμού τους έχει ως εξής:

* Διαγωνίζονται στον ΑΣΕΠ του 2008 και σύμφωνα με τη σχετική προκήρυξη οι επιτυχόντες διοριστέοι έπρεπε να διοριστούν τις σχολικές χρονιές 2009-10 και 2010-11.

* Την πρώτη χρονιά έγιναν διορισμοί, ενώ την επομένη, με πρόσχημα τα έκτακτα οικονομικά μέτρα, ξεκίνησε γι' αυτούς η αντίστροφη μέτρηση.

* Τη χρονιά 2010-11 με το νόμο 3840 της Διαμαντοπούλου και με το νόμο 3338 για τα οικονομικά μέτρα, παραμένουν αδιόριστοι όλοι οι υπόλοιποι.

* Ξεκινάει η μεταβατική περίοδος των διορισμών σε ποσοστό 60%-40% (60% από τον ΑΣΕΠ και 40% από τους έχοντες προϋπηρεσία), ενώ το υπουργείο Παιδείας δεσμεύεται ότι μέχρι τον Δεκέμβριο του 2012 θα διοριστούν όλοι οι εναπομείναντες.

* Τον Αύγουστο του 2010 κι ενώ υπήρχαν σχετικές πιστώσεις για διορισμούς, το υπουργείο προχωρά σε παράνομους διορισμούς αγνοώντας την κατηγορία αυτών των εκπαιδευτικών, που έπρεπε να προηγηθούν.

* Τον Αύγουστο του 2011 πήρε παράταση η μεταβατική περίοδος διορισμών κι ακριβώς έναν χρόνο μετά, τον Αύγουστο του 2012, ενώ δεν υπήρχαν πιστώσεις για διορισμούς διορίστηκαν 200 άτομα που δεν ανήκουν στην κατηγορία 60%-40%. Λεπτομέρεια: δεν τηρήθηκε ο νόμος.

Η τελευταία πράξη του δράματος παίχτηκε λίγες μέρες πριν από το Πάσχα στο υπουργείο Παιδείας. Η πρωτοβουλία των διοριστέων-αδιόριστων συναντήθηκε με εκπρόσωπο του κ. Αρβανιτόπουλου και συγκεκριμένα με τον διευθυντή του γραφείου του, κ. Μιχαλολιάκο. Τους ενημέρωσε ότι η πρόθεση του υπουργείου είναι να μεριμνήσει για την ξεχωριστή αυτή περίπτωση, αλλά πρέπει να προηγηθεί η πλήρης χαρτογράφηση του υπάρχοντος προσωπικού, ώστε να προκύψει μια ξεκάθαρη εικόνα για τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης.

Δεν μένει τώρα παρά να περιμένουμε να δούμε αν αυτή τη φορά θα τηρηθούν όχι μόνο οι δεσμεύσεις αλλά και η νομιμότητα.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sholiki-taxi-humor.jpg
Τα προσόντα ενός προοδευτικού δασκάλου ή γιατί η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας.
Η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας. Η δουλειά μας είναι να διδάξουμε αυτά τα...
Τα προσόντα ενός προοδευτικού δασκάλου ή γιατί η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας.