Thumbnail
Υπουργείο Παιδείας

Τι είπε ΤΟ Υπουργείο Παιδείας για τις αλλαγές στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

......
Υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος:
                        Εκεί που θα επιχειρήσουμε αλλαγή είναι η πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Εδώ θα γίνει δομική αλλαγή. Θα προσέξουμε ιδιαίτερα τη βαθμίδα της εκπαίδευσης, όπου διαμορφώνονται οι νέοι Έλληνες, οι νέοι πολίτες. Το νέο δημοτικό σχολείο 200 περίπου χρόνια μετά την απελευθέρωση της χώρας, είναι για μας το μεγάλο θέμα.
                        Λιγότερες μεταδιδόμενες πληροφορίες, περισσότερη γνώση και δημιουργική απασχόληση είναι οι στόχοι μας. Θέλουμε τα παιδιά να πάψουν να μισούν το σχολείο, θέλουμε να το αγαπήσουν ως χώρο δικό τους. Λιγότερη ύλη, περισσότερη παιδεία είναι το σύνθημά μας.
                        Πώς θα δουλέψουμε για το στόχο αυτό; Θα συγκαλέσουμε μέσα στον Οκτώβριο το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, στο οποίο η ηγεσία του Υπουργείου θα καταθέσει τις προτάσεις της για την διενέργεια του σχετικού διαλόγου.
                        Αμέσως μετά θα συγκληθεί το Συμβούλιο των πρώην Υπουργών Παιδείας, προκειμένου οι έμπειροι αυτοί πολιτικοί να καταθέσουν τις σκέψεις τους βοηθώντας τη δημιουργική μετεξέλιξη των πολιτικών. Ο σχετικός διάλογος θα πρέπει να καταλήξει σε συμπεράσματα και προτάσεις έως το τέλος του έτους. Τον Ιανουάριο θα καταθέσουμε στη Βουλή το σχετικό σχέδιο νόμου.
                        Θέλω να πω, να το υπογραμμίσω και μάλιστα με ιδιαίτερη ένταση αγαπητοί φίλοι, πως όλες μας οι πολιτικές έγιναν με σεβασμό του διαλόγου και της διαβούλευσης. Η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής που δεν λειτουργούσε συνεδριάζει σχεδόν κάθε εβδομάδ
 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αν μπορούμε να δώσουμε κάποια στοιχεία για το δημοτικό, δηλαδή ποιες αλλαγές σκέφτεστε να γίνουν; Γιατί οι γονείς έχουν αρχίσει ήδη και ρωτάνε τι περιμένουν για τα παιδιά τους του χρόνου με τη νέα σχολική χρονιά τι θα γίνει.
 
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εάν είχε γίνει η διαβούλευση, θα ήταν πάρα πολύ εύκολο σε εμένα να πω πού καταλήγει ο διάλογος και τι από αυτά που προτείνουμε έγιναν αποδεκτά, ή τι δεν έγινε αποδεκτό. Δεν θέλω να προλάβω το διάλογο. Συνεργάτες μου σε συνεργασία με εμένα, η κυρία Σφαέλου που είναι εδώ, έχει ήδη ετοιμάσει την εισήγησή μου προς το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας.
                        Και δεν θέλω να προλάβω την εισήγηση. Δηλαδή την πληροφόρηση των μελών του Εθνικού Συμβουλίου και γι’ αυτό περιορίζομαι. Δεν θα πω.
                        Η συνεδρίαση θα γίνει τον Οκτώβριο. Ενημερώθηκα ότι έχει καιρό να συνεδριάσει. Μάλιστα μου λένε ότι έχει και δυο χρόνια. Δεν ξέρω εάν είναι αλήθεια. Εγώ ξέρω όμως ότι τον Οκτώβριο θα συνεδριάσει. Θα συνεδριάσει σε ολομέλεια και αμέσως η ολομέλεια θα προγραμματίσει τη συνεδρίαση του ενός τμήματός του γιατί έχει τρία τμήματα, που σχετίζεται με την εκπαίδευση στην οποία στοχεύουμε να κάνουμε αλλαγές.
                        Περιορίστηκα σήμερα να πω το σύνθημά μας, τη γενική μας θεώρηση. Λιγότερες πληροφορίες που παρέχει μια δήθεν ύλη, γιατί άλλο είναι η πληροφόρηση και άλλο είναι η γνώση. Εμείς σας είπαμε πει εδώ ότι έχουμε ένα τρίπτυχο. Κατά σύμπτωση είμαι και εκπαιδευτικός. Γνώση, μόρφωση, παιδεία. Είναι μια σειρά αυτή που σχετίζεται με τα εκπαιδευτικά συστήματα. Δεν την ακολουθούμε.
                        Στο ενδιαφέρον σας κατ΄ αρχάς σε ένα ποσοστό 99,9% είναι θέματα που αφορούν την εκπαίδευση και όχι την παιδεία. Εμείς όμως είμαστε Υπουργείο Παιδείας. Η οπτική μας είναι λιγότερες πληροφορίες, λιγότερη ποσότητα πληροφοριών, υπό την έννοια αυτή λιγότερη ύλη και περισσότερη παιδεία.
 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μήπως οι αλλαγές, όπως λένε ορισμένοι, θα γίνουν για να μειωθούν θέσεις καθηγητών;
 
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θέλετε να το χαλάσουμε από την αρχή. Δεν θέλω να το χαλάσουμε από την αρχή. Μπορείτε άνετα να το χαλάτε. Δεν τελείωσα. Μπορείτε να το χαλάσετε εσείς. Εμείς δεν θέλουμε να το χαλάσουμε. Εάν θεωρείτε ότι ήρθαμε εδώ να πυροβολήσουμε ανθρώπους, κάνετε λάθος και σας έχουμε διαψεύσει από την πρώτη στιγμή ως προς αυτό. 
 
 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ ήθελα δυο ερωτήσεις εάν μου επιτρέπετε. Όταν ξεκίνησε η ιστορία των μετεγγραφών είχαμε ακούσει για 40.000. Ο κ. Κυριαζής υποθέτω ότι θα έχει σαφώς μια καλύτερη εικόνα. Αυτό το 12.000 οι κωδικοί και 10.000 αιτήσεις εμένα μάλλον μου κάνει θετικό, με τη λογική της μη επιβάρυνσης των πανεπιστημίων των κεντρικών και της μη αποψίλωσης των περιφερειακών. Ήθελα μια εκτίμηση, με δεδομένο ότι έχουμε 4 ημέρες που τρέχει η διαδικασία.
                        Και ως προς τις αλλαγές στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ήθελα το εξής: σας άκουσα στη ΝΕΡΙΤ να αναφέρεστε για 18 αντικείμενα, να υποθέσω. Μπαίνοντας μέσα στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, έχω δει ότι η Α’ τάξη και η Β’ έχει 8 μαθήματα, η Γ’ και Δ’ έχει 10 μαθήματα και η Ε’ και η ΣΤ’ έχει 13 μαθήματα.
                        Θα ήθελα να μου πείτε μα ποια λογική αλλάζουμε το αναλυτικό πρόγραμμα της πρωτοβάθμιας; Και με δεδομένο ότι αυξάνονται οι ώρες της γυμναστικής και της πληροφορικής και με δεδομένο ότι έχουμε πάρα πολλούς γυμναστές και καθηγητές πληροφορικής, εάν η οπτική σας και ο σχεδιασμός σας γίνεται με βάση τον αριθμό των εκπαιδευτικών σε κάθε ειδικότητα;
 
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εύστοχες και οι δυο ερωτήσεις. Σπεύδω να τις απαντήσω.
                        Σε ό,τι αφορά το δεύτερο, έκανα μια αναφορά όχι στα μαθήματα, αλλά στα αντικείμενα με κριτήριο την ενημέρωση που έχω από τη σχετική Διεύθυνση. Σήμερα η αρμόδια διεύθυνση μου έδωσε, έχει και τον αριθμό των αντικειμένων, όχι των μαθημάτων. Μπορεί ένα αντικείμενο να διδάσκεται σε πολλές τάξεις. Τα αντικείμενα, ο απολύτως ακριβής αριθμός που μου ήρθε σήμερα με τη συγκεκριμένη για καθένα ονομασία είναι 17.
                        Αλλά φτάνει στα 18 ή μειώνει και λίγο, πάει στα 14, αν αθροίσεις μεταξύ τους μαθήματα. Και επιστημονολογικά να μου επιτρέψετε να πω, ακριβέστερη προσέγγιση ο αριθμός 17 νομίζω ότι είναι ανάγλυφο της πραγματικότητας.
                        Η αλλαγή αυτή στην οποία στοχεύουμε δεν γίνεται σε καμία περίπτωση, μα, σε καμία περίπτωση με κριτήριο τις ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας. Αν παρακολουθήσατε κυρίες και κύριοι τη μέχρι τώρα μικρή μας συζήτηση, μια ερώτηση από τη μια πλευρά του τραπεζιού έλεγε, μα, απειλούνται καθηγητές;
                        Η άλλη ερώτηση από την άλλη μεριά του τραπεζιού ήταν ακριβώς αντίθετη. Άρα ευνοούνται καθηγητές; Σταματήστε πια αυτή τη συζήτηση. Εδώ πρόκειται πια καταλαβαίνω μετά από τέσσερις μήνες για επαγγελματίες της σύγκρουσης. Υπάρχουν άνθρωποι που ζούνε από αυτό. Δεν λέω βιοπορίζονται από αυτό. Αλλά λέω το στυλ τους και το περιεχόμενο της δουλειάς τους στηρίζεται σε αυτό. Εμείς διαγράφουμε και τις δυο προσεγγίσεις.
                        Πρώτα και πάνω απ’ όλα ο μαθητής. Ο διάλογος θα δείξει τι ακριβώς είναι αυτό που χρειάζεται. Αλλά ο διάλογος δεν γίνεται στο κενό. Το υπουργείο έχει γνώμη, έχει εισήγηση και θα την καταθέσει στο αρμόδιο όργανο.
                        Δεν είναι δυνατόν στις συγκριτικές ανάμεσα στην Ελλάδα, την Γερμανία, τη Μεγάλη Βρετανία στις συγκριτικές προσεγγίσεις. Να βλέπεις παιδιά που έχουν λιγότερες ώρες συνολικά μέσα στην ημέρα εργασίας και είναι 9 ετών. Λιγότερες από τις δικές μας συνολικά αναφέρομαι από την πρώτη ώρα που χτυπάει το κουδούνι στο σχολείο μέχρι την ώρα που το παιδάκι αρχίζει το παιχνίδι στο σπίτι του.
                        Παιδιά με πολύ λιγότερο χρόνο να έχουν καλύτερο αποτέλεσμα και εμείς να έχουμε παιδιά που τα φορτώνουμε από τις 8.00 το πρωί μέχρι τις 9.00 το βράδυ με λιγότερο αποτέλεσμα. Εάν δεν σας συγκινεί αυτό, εμάς μας συγκινεί.
                        Εάν εσείς θέλετε να καλύψετε την επαγγελματική σύγκρουση, τη στημένη σύγκρουση, που όπως υπάρχει στα θρησκεύματα, υπάρχει και στην εκπαίδευση. Επαγγελματίες της σύγκρουσης. Οι δήθεν.
                        Εμείς δεν έχουμε αυτή την προσέγγιση και διαφωνούμε με αυτά. Τα θεωρούμε άγονα και θεωρούμε ότι έχουν συμβάλει στην κρίση αυτά. Εμείς θέλουμε λιγότερη ποσότητα, περισσότερη παιδεία. Αυτή είναι η θέση – αρχή μας και αυτή θα υπηρετήσουμε.
                        Μπορεί κάποιοι να ευχαριστηθούν και κάποιοι να λυπηθούν. Αν είναι για το καλό των παιδιών και της Ελλάδας αυτό, αυτό είναι για μας το πρώτο. Και έχουμε αποδείξει ότι στις συντεχνιακές προσεγγίσεις μπορούμε να είμαστε και πάρα πολύ αυστηροί. Το θέμα είναι πώς ζυγίζει κανείς τα πράγματα, πώς τα σταθμίζει και τι επιλογές κάνει.
                        Διαψεύσαμε αυτούς που προέβλεπαν την κατάρρευσή μας. Και έδιναν και ημερομηνίες. Και φιλοδοξούμε να συνεχίσουμε να τους διαψεύδουμε μέχρι να ολοκληρωθεί ο κύκλος που η Βουλή και ο Πρωθυπουργός και ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης θα μας θέλουν εδώ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foitites.jpg
Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη του φοιτητικού πληθυσμού: Νέος οδηγός αυτοβοήθειας
«Αντιμετωπίζω το άγχος στο Πανεπιστήμιο. Επιθυμία για γνώση και ακαδημαϊκή ζωή: Οδηγός για φοιτητές και φοιτήτριες»
Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη του φοιτητικού πληθυσμού: Νέος οδηγός αυτοβοήθειας
Δημοτικό σχολείο Στειρίου 1965
Είναι το Ataxia charter school;
Το Ataxia School δεν είναι charter school, καθώς οι σκοποί, η δομή, η φιλοσοφία, και οι τοπικές συνθήκες που το διαμορφώνουν διαφέρουν σημαντικά από...
Είναι το Ataxia charter school;