Χάρτινες βάρκες ταξιδεύουν πάνω σε ένα προτεταμένο χέρι, με την παλάμη του έτοιμη ν' ανταποκριθεί σε χειραψία. Αυτό το απλό σχέδιο αλλά ξέχειλο από νοήματα, δημιουργία των μαθητών του Β΄ Δημοτικού Σχολείου Βουτών Ηρακλείου, ήταν το έμβλημα της σημερινής εκδήλωσης απονομής επαίνων σε μαθητές για καλές πρακτικές στο προσφυγικό ζήτημα, που πραγματοποιήθηκε σήμερα στην κεντρική αίθουσα Ζακλίν Ντε Ρομιγί του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, παρουσία του Υπουργού Νίκου Φίλη και της πολιτικής ηγεσίας.
Εξακόσια παιδιά, μαθητές και μαθήτριες από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού έως και τις τελευταίες του λυκείου και εκπαιδευτικοί – από όλη την ελληνική περιφέρεια- έδωσαν ένα μεγάλο συλλογικό παρόν στην εκδήλωση που αφορούσε την απονομή των επαίνων για την υλοποίηση της φετινής εγκυκλίου σχολικών δραστηριοτήτων (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών) και αντίστοιχων δράσεων σχετικών με το προσφυγικό ζήτημα.
Η συντριπτική πλειονότητα των σχολείων παρουσίασε ποικίλες σχετικές δράσεις που είχαν ως κύριο γνώμονα την αλληλεγγύη προς τους συνανθρώπους μας, τους οποίους ο πόλεμος εξανάγκασε να αναζητήσουν μία πιο ασφαλή ειρηνική ζωή. Με κάθε τρόπο.
«Αγαπητά παιδιά εκπαιδευτικοί και γονείς, σας καλωσορίζω σήμερα στο Υπουργείο σας, το Υπουργείο που έχει την αρμοδιότητα τη λειτουργία του σχολείου και τη μόρφωση της νέας γενιάς.» τόνισε ο Νίκος Φίλης χαιρετίζοντας την εκδήλωση και πρόσθεσε «Μόρφωση δεν είναι μόνο τα γράμματα, μόρφωση είναι και ο τρόπος της συνεργασίας, η αλληλεγγύη αλλά και το να ξέρουμε να ζούμε ένα κόσμο που χωράει όλους τους κόσμους μέσα.»
Υπογράμμισε στη συνέχεια ότι πρέπει να αναγνωρίζουμε δίπλα μας την πίκρα της προσφυγιάς, γιατί «πολλά παιδιά έχασαν τους γονείς τους εκεί από τον πόλεμο. Άλλα ήρθαν εδώ με την οικογένειά τους και οι γονείς τους δεν έχουν ούτε σπίτι ούτε δουλειά. Ούτε τα παιδιά που πήγαιναν σχολείο μέχρι πέρσι έχουν να πάνε κάπου για να μάθουν γράμματα.»
Συνεχίζοντας ο Νίκος Φίλης είπε πως πρέπει να δούμε πως θα «υφάνουμε την αλληλεγγύη. Να δούμε πως θα δώσουμε ελπίδα και προοπτική σε αυτά τα παιδιά.»
Ειδικότερα για την εκδήλωση τόνισε ότι «με αυτό που έγινε στα σχολειά με τη σημερινή εκδήλωση στέλνουμε ένα μήνυμα σε όλο τον κόσμο. Μήνυμα ανθρωπιάς. Θέλουμε όλα τα παιδιά να μπορούν να ζουν σε ένα κόσμο με ειρήνη. Σε ένα κόσμο που θα έχουν τους γονείς τους, οι οποίοι θα έχουνε δουλειά. Και τα παιδιά θα έχουν φαγητό, θα έχουν τη δυνατότητα να παίζουν και να μορφώνονται. Αυτό είναι το σημερινό μας μήνυμα από αυτή την αίθουσα. Ένα μήνυμα ειρήνης σε όλο τον κόσμο και αλληλεγγύης και δημοκρατίας για τη χώρα μας.»
Επίσης πρόσθεσε ότι το Υπουργείο Παιδείας έχει πάρει πρωτοβουλίες ούτως ώστε «προσωρινά να φιλοξενούνται παιδιά με τις οικογένειές τους με τον πατέρα, τη μητέρα τους, τα αδέλφια τους. Να υπάρχουν δομές εκπαίδευσης έτσι ώστε τα παιδιά να μην ξεχάσουν τη γλώσσα τους, να μάθουν ελληνικά αλλά και τις γλώσσες των χώρων που θέλουν οι οικογένειες τους να πάνε. Και όσα παιδιά μείνουν, γιατί θα μείνουν κάποια από αυτά στη χώρα μας, βάσει των διεθνών συνθηκών, πρέπει να πάνε στα σχολειά, να υπάρχουν τάξεις υποδοχής. Τα Ελληνάκια και τα προσφυγόπουλα, όπως συνέβη και πριν από χρόνια, να μπούνε μαζί στη τάξη και μαζί να κερδίζουν καθημερινά τη γνώση και τη καλύτερη ζωή.»
Σε αυτόν τον αγώνα πρωταγωνιστές, είπε ο Νίκος Φίλης, είναι οι εκπαιδευτικοί, «τους ευχαριστούμε και ξέρουμε τι κάνανε τη τελευταία εικοσαετία για να διδάξουν χιλιάδες προσφυγόπουλα στην κοινωνία μας, πέρα από το σχολείο. Τους ευχαριστούμε και τώρα που χωρίς να εισπράττουν παραπάνω χρήματα κάνουν ό,τι μπορούν περισσότερο, προσφέρουν παραπάνω από το καθήκον τους το υπηρεσιακό. Για να δείξουν ότι στη χώρα μας, την Ελλάδα, η ανθρωπιά υπάρχει και βάζουνε πάνω από τις άλλες αντιλήψεις την αλληλεγγύη των ανθρώπων.»
Τον λόγο πήρε στη συνέχεια ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Γιάννης Παντής, ο οποίος υπογράμμισε πως «κανείς δεν γίνεται πρόσφυγας από επιλογή. Η έννοια είναι σύμφυτη με τον φόβο, την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και τον ξεριζωμό. Σημαίνει τον εξαναγκασμό να ζει κανείς εξόριστος και στις περισσότερες περιπτώσεις να εξαρτάται από άλλους για την ικανοποίηση βασικών ανθρώπινων αναγκών, όπως είναι η τροφή, η ένδυση, η στέγη, το αίσθημα ασφάλειας.» Υπογράμμισε ακόμα ότι το ΥΠΠΕΘ δίνει «μεγάλη σημασία στην ευαισθητοποίηση και ενεργή συμμετοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας, μαθητών, γονέων, εκπαιδευτικών, ώστε οι προϋποθέσεις, αλλά και η αποτελεσματικότητα των προσπαθειών μας να είναι οι καλύτερες δυνατές. Ταυτόχρονα επιδιώκουμε να ξεκινήσει με αυτό τον τρόπο και η διαδικασία ένταξης και κοινωνικοποίησης των παιδιών, εφήβων και φοιτητών.» Ανακοίνωσε επίσης ότι αυτή τη περίοδο:
Κατασκευάζουμε μόνιμες εγκαταστάσεις εντός των Κέντρων Φιλοξενίας για το εκπαιδευτικό έργο μας.
Ορίζουμε και επιμορφώνουμε εκπαιδευτικούς υπεύθυνους ανά Κέντρο Φιλοξενίας, με ευθύνη το συντονισμό και την εποπτεία των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.
Χρησιμοποιούμε εγκαταστάσεις και κατασκηνώσεις του Υπουργείου για ολιγοήμερη θερινή παραμονή των προσφυγόπουλων και των γονιών τους.
Υλοποιούμε συνέργειες με άλλα Υπουργεία, Δήμους, και Διεθνείς Οργανισμούς ώστε να υπάρχει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο παρεμβάσεων στην καθημερινότητα των παιδιών (ενδεικτικά: επισκέψεις σε μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους- εμβολιασμοί και φροντίδα υγείας-προστασία των ασυνόδευτων ανηλίκων).
Δημιουργούμε κεντρική δομή εντός του Υπουργείου Παιδείας για την διαχείριση προγραμμάτων, εκπαιδευτικού υλικού και πόρων.
Συνδέουμε τους πρόσφυγες φοιτητές με τα ελληνικά ΑΕΙ και διευκολύνουμε τη συνέχεια των σπουδών τους.
Φτιάχνουμε προγράμματα με παιδαγωγική, διδακτική και εκπαιδευτική ευαισθησία με την αξιοποίηση της επιστημονικής και καλλιτεχνικής επιτροπής, η οποία συγκροτήθηκε τον προηγούμενο μήνα με την ενεργό συμμετοχή έγκριτων επιστημόνων.
Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν βίντεο που δημιούργησαν τα παιδιά ενώ το πρόγραμμα άνοιξε με το τραγούδι που συνδύαζε ρυθμούς της ελληνικής μουσικής παράδοσης με σύγχρονα ακούσματα, το «Μία Έκτακτη Καλημέρα» από το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Ελευσίνας. Ακολούθησε προβολή βίντεο που περιείχε τη συρραφή έργων και δράσεων μαθητών και εκπαιδευτικών από όλη την Ελλάδα με θέμα το προσφυγικό. Και η ταινία του Εσπερινού Γυμνασίου-Λυκείου Κω με τίτλο «FortressEurope». Τέλος οι μαθητές που είχαν πλημμυρίσει την αίθουσα συνδέθηκαν μέσω Skypeμε σχολεία σε Κω, Μυτιλήνη, Λάρισα και Ηράκλειο.
Η εκδήλωση έκλεισε με την απονομή των τιμητικών διακρίσεων στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
Χαιρετισμό στην εκδήλωση απεύθυναν ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ιωάννης Κουφόπουλος και ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Σταύρος Μποφυλάτος
2ο Γενικό Λύκειο Ορεστιάδας | Β | Έβρου |
3ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης | Β | Έβρου |
Γενικό Λύκειο Βύσσας | Β | Έβρου |
Μουσικό Σχολείο Καβάλας | Β | Καβάλας |
2ο ΓΕΛ Καβάλας | Β | Καβάλας |
ΓΕΛΔΕ Σαπών | Β | Ροδόπης |
Μουσικό Γυμνάσιο/Λύκειο Κομοτηνής | Β | Ροδόπης |
3ο Γυμνάσιο Κομοτηνής | Β | Ροδόπης |
5o ΓΕΛ Βέροιας | Β | Ημαθίας |
Γυμνάσιο Μελίκης Ημαθίας | Β | Ημαθίας |
2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης | Β | Ανατολικής Θεσσαλονίκης |
1ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης | Β | Ανατολικής Θεσσαλονίκης |
2ο Γυμνάσιο Άνω Τούμπας | Β | Ανατολικής Θεσσαλονίκης |
1ο ΓΕΛ Θέρμης | Β | Ανατολικής Θεσσαλονίκης |
1ο ΓΕΛ Επανομής | Β | Ανατολικής Θεσσαλονίκης |
1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης | Β | Ανατολικής Θεσσαλονίκης |
Αριστοτέλειο Κολέγιο | Β | Ανατολικής Θεσσαλονίκης |
2ο Γυμνάσιο Χαλκηδόνας (Άδενδρο) | Β | Δυτικής Θεσσαλονίκης |
4ο Γυμνάσιο Συκεών | Β | Δυτικής Θεσσαλονίκης |
1ο Γυμνάσιο Αγίου Αθανασίου | Β | Δυτικής Θεσσαλονίκης |
Γυμνάσιο Νέας Απολλωνίας | Β | Δυτικής Θεσσαλονίκης |
2ο Γυμνάσιο Λαγκαδά | Β | Δυτικής Θεσσαλονίκης |
1ο ΓΕΛ Κιλκίς | Β | Κιλκίς |
ΕΠΑΛ Αξιούπολης | Β | Κιλκίς |
1ο Γυμνάσιο Κατερίνης | Β | Πιερίας |
Γυμνάσιο Μακρυγιάλου | Β | Πιερίας |
ΓΕΛ Ν. Τρίγλιας | Β | Χαλκιδικής |
3ο ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης | Β | Χαλκιδικής |
Λυκειακές Τάξεις Σημάντρων | Β | Χαλκιδικής |
ΣΔΕ Κοζάνης | Β | Κοζάνης |
4ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας | Β | Κοζάνης |
Πρότυπο Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων | Β | Ιωαννίνων |
ΣΔΕ Ιωαννίνων | Β | Ιωαννίνων |
Μουσικό Σχολείο Καρδίτσας | Β | Καρδίτσας |
5ο ΓΕΛ Λάρισας | Β | Λάρισας |
Γυμνάσιο Ευξεινούπολης | Β | Μαγνησίας |
Γυμνάσιο Σκιάθου | Β | Μαγνησίας |
7ο ΓΕΛ Τρικάλων | Β | Τρικάλων |
Μουσικό Σχολείο Τρικάλων | Β | Τρικάλων |
Γυμνάσιο Λιθακιάς Ζακύνθου | Β | Ζακύνθου |
3ο Γυμνάσιο Χαλκίδας | Β | Εύβοιας |
5ο Γυμνάσιο Χαλκίδας | Β | Εύβοιας |
Γυμνάσιο Γυμνού | Β | Εύβοιας |
1ο ΓΕΛ Βύρωνα | Β | Α' Αθήνας |
15ο Γενικό Λύκειο | Β | Α' Αθήνας |
56ο Γυμνάσιο | Β | Α' Αθήνας |
1ο Γυμνάσιο Νέου Ψυχικού | Β | Β' Αθήνας |
ΓΕΛ Μεταμόρφωσης | Β | Β' Αθήνας |
1ο Λύκειο Ηρακλείου | Β | Β' Αθήνας |
6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου | Β | Β' Αθήνας |
8o Γυμνάσιο – Λυκειακές Τάξεις Χαλανδρίου | Β | Β' Αθήνας |
Α' Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού | Β | Β' Αθήνας |
ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω | Β | Γ' Αθήνας |
2ο ΓΕΛ Περιστερίου | Β | Γ' Αθήνας |
6ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου | Β | Γ' Αθήνας |
2ο ΓΕΛ Αγ. Αναργύρων | Β | Γ' Αθήνας |
Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα Λιναρδάτου | Β | Γ' Αθήνας |
2ο Γυμνάσιο Αλίμου | Β | Δ' Αθήνας |
2ο Γυμνάσιο Καλλιθέας | Β | Δ' Αθήνας |
4ο ΓΕΛ Αλίμου | Β | Δ' Αθήνας |
2ο Γυμνάσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ελληνικού | Β | Δ' Αθήνας |
ΓΕΛ Βάρης | Β | Ανατολικής Αττικής |
Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Ελευσίνας | Β | Δυτικής Αττικής |
1ο Γυμνάσιο Μάνδρας | Β | Δυτικής Αττικής |
Γυμνάσιο Ερυθρών | Β | Δυτικής Αττικής |
2ο Γυμνάσιο Μεγάρων | Β | Δυτικής Αττικής |
1ο ΓΕΛ Ελευσίνας | Β | Δυτικής Αττικής |
2ο Γυμνάσιο Δραπετσώνας | Β | Πειραιά |
1ο ΓΕΛ Περάματος | Β | Πειραιά |
1ο ΓΕΛ Κορυδαλλού | Β | Πειραιά |
2ο Γυμνάσιο Κορυδαλλού | Β | Πειραιά |
1ο ΕΠΑΛ Άργους | Β | Αργολίδας |
3ο Γυμνάσιο Άργους | Β | Αργολίδας |
Γυμνάσιο Κιάτου | Β | Κορινθίας |
1ο ΕΠΑΛ Κιάτου | Β | Κορινθίας |
ΓΕΛ Μολάων | Β | Λακωνίας |
Γυμνάσιο Ελαφονήσου | Β | Λακωνίας |
1ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης | Β | Λέσβου |
3ο ΓΕΛ Μυτιλήνης | Β | Λέσβου |
4o ΓΕΛ Μυτιλήνης | Β | Λέσβου |
Γυμνάσιο Πυθαγορείου | Β | Σάμου |
Γυμνάσιο Καλλιμασιάς Χίου | Β | Χίου |
2ο Γυμνάσιο Χίου | Β | Χίου |
Γυμνάσιο Κάμπου | Β | Χίου |
2ο ΓΕΛ Χίου | Β | Χίου |
Εσπερινό Γυμνάσιο - Λυκειακές Τάξεις Κω | Β | Δωδεκανήσου |
1ο ΕΠΑΛ Καλύμνου | Β | Δωδεκανήσου |
ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής α' βαθμίδας Ρόδου | Β | Δωδεκανήσου |
ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Σύρου | Β | Κυκλάδων |
Γυμνάσιο-Λ.Τ. Γαύρου | Β | Κυκλάδων |
Γυμνάσιο Αγίας Βαρβάρας | Β | Ηρακλείου |
Ειδικό Γυμνάσιο Ηρακλείου | Β | Ηρακλείου |
Γυμνάσιο Πανόρμου | Β | Ρεθύμνου |
Γυμνάσιο Περάματος | Β | Ρεθύμνου |
ΓΕΛ Σούδας | Β | Χανίων |
ΓΕΛ Παλαιοχώρας | Β | Χανίων |
7ο Γυμνάσιο Ξάνθης | Β | Ξάνθης |
Ο κατάλογος των βραβευμένων σχολείων σε μορφή xls
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη