Thumbnail
Ένταση με την αντιπολίτευση - Τι δήλωσε ο υπουργός Παιδείας

Στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής συζητιέται το πολυνομοσχέδιο του ΥΠΠΕΘ "Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, Πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις".

Η επεξεργασία ξεκίνησε το απόγευμα στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Στην έναρξη της συζήτησης ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου μεταξύ άλλων σημείωσε, εν μέσω έντασης με τους εκπροσώπους της αντιπολίτευσης: 

«Είναι το μόνο σχέδιο νόμου που φέρνει το Υπουργείο Παιδείας με τη διαδικασία του επείγοντος. 

Κάθε φορά, κυρίως η αξιωματική αντιπολίτευση και το ΚΙΝΑΛ, το 1/3 του χρόνου τους αναφέρονται στη διαδικασία. Πρέπει να το ξεπεράσετε αυτό. Η ουσία είναι ότι η συζήτηση αυτή γίνεται επί δύο χρόνια. Η νέα αρχιτεκτονική των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ έχει αρχίσει πριν από δύο χρόνια, από την εποχή της υπουργίας του κ. Φίλη. 

Έχω διαβάσει όλες τις ανακοινώσεις και τις καταγγελίες από υπευθύνους της εκπαίδευσης και από τα κόμματα, από πολιτευτές και βουλευτές. Σε καμία, τα τελευταία δύο χρόνια, δεν υπάρχει ούτε μία πρόταση. Ας πούμε κατά το 95% γιατί το Ποτάμι έχει καταθέσει προτάσεις. Η Ν.Δ. μια θέση έχει: ‘Θα καταργήσουμε τους νόμους Μπαλτά, Φίλη και Γαβρόγλου’. Αυτή είναι η θεμελιώδης θέση. Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι αυτές είναι εκφράσεις που σημαίνουν ότι δεν υπάρχουν θέσεις. Άλλα όμως λένε όταν πάνε στα Γιάννενα και στην Πρέβεζα, άλλα λένε όταν πάνε στη Δυτική Μακεδονία για παράδειγμα. Και το αποκορύφωμα: Λένε, εμείς συμφωνούμε με το Πανεπιστήμια Δυτικής Αττικής.

Ξέρουμε τι έγινε με το Πανεπιστήμιο Δ. Αττικής; Η αντιπολίτευση ψήφισε ‘ναι’ επί της αρχής και καταψήφισε όλα τα άρθρα για την ίδρυσή του. Και αυτό βγαίνει ως επίσημη θέση του κόμματος. Σας παρακαλώ, υπάρχει κόσμος εκεί που δεν πρέπει να τον κοροϊδεύουμε. 

Κυρία Κεραμέως, λέτε ότι θα δημοσιοποιήσετε τους 50 φορείς που θα καλέσετε. Γιατί να μην κάνουμε δεκτούς και τους 50. Ποιο είναι το πρόβλημά σας; Καταρχάς ο κανονισμός της Βουλής λέει 11 φορείς. Ο κ. Σεβαστάκης, και προς τιμήν του, πάντοτε έχει διπλασιάσει και τριπλασιάσει τον αριθμό των φορέων. Και αυτό έχει γίνει συναινετικά και κανένας δεν έχει παραπονεθεί. Μην κάνουμε λαϊκισμούς. Να έρθουν φορείς, επί της ουσίας να καταθέσουν τις απόψεις τους.  

Πριν από δύο χρόνια συναντήθηκα με κ. την Γεννηματά για το θέμα του Λυκείου. Ήταν μια συνάντηση στην οποία ουσιαστικά μου ελέχθη ότι δεν συμφωνεί και θα καταθέσει τις απόψεις του κόμματός της. Δύο χρόνια περιμένουμε τις απόψεις του ΚΙΝΑΛ. Θέλετε να περιμένουμε κι άλλο; 

Το να λέμε γενικά και αόριστα ότι είμαστε υπέρ της εκπαίδευσης και των παιδιών μας δεν είναι θέση, αυτό εγώ το θεωρώ δεδομένο από όλα τα κόμματα. Κανένα κόμμα, δεν θεωρώ, ότι είναι κατά των παιδιών και της χώρας. Αυτό δεν αποτελεί θέση όμως, θέση αποτελεί να έρχεται ένα κείμενο και να συζητάμε επί του συγκεκριμένου. 

Το συγκεκριμένο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μπορεί κάποιος να μας το πει; Το σημερινό σύστημα της Γ’ Λυκείου –που τώρα δεν υπάρχει γιατί καταφέρατε και την απαξιώσατε- μπορεί κάποιος να μας πει ποιο θα είναι; Λέω ότι όταν κάποιος λέει ‘απόσυρση’ ουσιαστικά το λέει ως άλλοθι γιατί δεν υπάρχουν θέσεις».

Νωρίτερα, ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε: 

«Εμείς ζητήσαμε προτάσεις και δεν λάβαμε καμία απολύτως πρόταση από κανένα κόμμα της αντιπολίτευσης κυρίως στα θέματα της Γ’ Λυκείου, παρά μόνο γενικότητες. Το νομοσχέδιο ήταν στη δημόσια διαβούλευση επί πολλές ημέρες και επειδή πρέπει τα παιδιά για το φθινόπωρο να ξέρουν πόσοι εισάγονται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, θεωρήσαμε ότι είναι πολύ καλύτερο να γνωρίζουν τον νέο χάρτη παρά μόνο μέρος του νέου χάρτη. Το ‘επείγον’ δεν περιορίζει τον αριθμό των ωρών που μπορούμε να συζητήσουμε το νομοσχέδιο». 

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ ΕΔΩ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΟ ALFAVITA.GR

Μόρια αναπληρωτών: Μοριοδοτούμενο Εξ αποστάσεως ECDL - Πιστοποίηση γνώσεων χειρισμού Η/Υ

Νέα τμήματα στο 400 ωρών εξ αποστάσεως σεμινάριο "Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης"

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Σχολική αίθουσα
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»
Καταγγελία για τους χειρισμούς του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας - Αυθαίρετες ενέργειες και παράβαση διαδικασιών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»