Οδηγίες για το live streaming στα σχολεία: Η μετάδοση θα διακόπτεται όταν ο μαθητής προσέρχεται στον πίνακα
H λήψη θα πρέπει να εστιάζει αποκλειστικά στον εκπαιδευτικό ή στον πίνακα της αίθουσας και όχι στους μαθητές - Τι προβλέπει η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας

Η εικόνα που θα μεταδίδεται στους μαθητές από τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές/tablet/κινητά των σχολείων στη διάρκεια του μαθήματος θα πρέπει να εστιάζει μόνο στο πρόσωπο του καθηγητή ή στον πίνακα της αίθουσας και όχι στους μαθητές, ενώ όταν κάποιος μαθητής θα προσέρχεται στον πίνακα ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να διακόπτει τη μετάδοση της εικόνας.

Αυτό προβλέπει το νέο έγγραφο που εστάλη από το υπουργείο Παιδείας προς τους διευθυντές των σχολείων και τους εκπαιδευτικούς και το οποίο περιλαμβάνει οδηγίες για την απευθείας μετάδοση των μαθημάτων από την αίθουσα. Η ηλεκτρονική συσκευή (ηλεκτρονικό υπολογιστή, ταμπλέτα ή κινητό τηλέφωνο) θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να είναι σταθερά τοποθετημένη κοντά στον/στην εκπαιδευτικό, ο οποίος θα διατηρεί το δικαίωμα σίγασης της φωνής μαθητή/τριας ή ακόμα και διακοπής της μετάδοσης εάν το κρίνει απαραίτητο.

Ειδικότερα, το  έγγραφο που απευθύνεται σε Διευθυντές και Εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προβλέπει:

Ο/η Διευθυντής/ντρια όλων των σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και η ομάδα υποστήριξης του κάθε σχολείου, όπως αυτή έχει οριστεί μέσω του myschool, θα συνεχίσουν να έχουν τον ρόλο της πρώτης γραμμής υποστήριξης σχετικά με τη σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία. Στη δεύτερη γραμμή παραμένει η Κεντρική Ομάδα Τηλεκπαίδευσης του Υ.ΠΑΙ.Θ., με την οποία δύναται να επικοινωνήσει η ομάδα υποστήριξης, είτε στο [email protected], είτε καλώντας στο 210-3443949 (καθημερινά από 9πμ-5μμ).

Στην περίπτωση που κάποιος/α εκπαιδευτικός δεν έχει λάβει τον ατομικό σύνδεσμο εγκατάστασης από το Υ.ΠΑΙ.Θ., η ομάδα υποστήριξης καλείται να προβεί στις εξής ενέργειες:

  1. Να επιβεβαιώσει ότι οι αντίστοιχες ηλεκτρονικές διευθύνσεις (email) είναι σωστά καταχωρισμένες στο myschool. Επισημαίνεται ότι όταν κάποια ηλεκτρονική διεύθυνση επικαιροποιηθεί, δεν απαιτούνται περαιτέρω ενέργειες. Ο ατομικός σύνδεσμος θα αποσταλεί στη νέα διεύθυνση.
  2. Να επιβεβαιώσει ότι ο/η εν λόγω εκπαιδευτικός δεν έχει εγγραφεί στη δωρεάν έκδοση (free Webex Meetings Plan) της Webex. Στην περίπτωση που έχει ήδη εγγραφεί δωρεάν, η ομάδα υποστήριξης καλείται να τον/την παραπέμψει στις Συχνές Ερωτήσεις στην ιστοσελίδα του ΥΠΑΙΘ, όπου θα βρει αναλυτικές οδηγίες για την απεγκατάσταση και τα επόμενα βήματα.

Τέλος, ο/η κάθε εκπαιδευτικός, σε συνεργασία με την ομάδα υποστήριξης, δύναται να χρησιμοποιεί τον κατάλληλο τεχνολογικό εξοπλισμό (ηλεκτρονικό υπολογιστή, ταμπλέτα ή κινητό τηλέφωνο) και λαμβάνει τα παρακάτω απαραίτητα μέτρα:

α) Για τη μετάδοση του ήχου, η συσκευή θα πρέπει να είναι σταθερά τοποθετημένη κοντά στον/στην εκπαιδευτικό. Ο/Η εκπαιδευτικός διατηρεί το δικαίωμα σίγασης της φωνής μαθητή/τριας ή ακόμα και διακοπής της μετάδοσης εάν το κρίνει απαραίτητο.

β) Στην περίπτωση που επιλεγεί η μετάδοση εικόνας, η λήψη θα πρέπει να εστιάζει αποκλειστικά και μόνο στον/στην εκπαιδευτικό ή/και στον πίνακα της αίθουσας διδασκαλίας. Δεν επιτρέπεται να εστιάζει σε μαθητές/τριες που βρίσκονται στην αίθουσα διδασκαλίας. Εφόσον κάποιος/α μαθητής/τρια προσέρχεται στον πίνακα, και, επομένως, εντός του πλαισίου της μεταδιδόμενης εικόνας, ο/η εκπαιδευτικός καλείται να διακόψει τη μετάδοση εικόνας.

Επισημάνσεις για τα προσωπικά δεδομένα

Στο έγγραφο του υπουργείου Παιδείας, σε σχέση με τα προσωπικά δεδομένα καθηγητών και μαθητών επισημαίνονται τα εξής:

α) Τα προσωπικά δεδομένα των εκπαιδευτικών (συγκεκριμένα το ονοματεπώνυμο και το e-mail αυτών) δύνανται να κοινοποιούνται στο συνεργαζόμενο με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων πάροχο υπηρεσιών πληροφορικής και διαδικτυακού χώρου, αποκλειστικά και μόνο προκειμένου να καταστεί τεχνικά δυνατή η σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία, μέσω της σχετικής πλατφόρμας, και αποκλειστικά για όσο χρονικό διάστημα ισχύουν τα έκτακτα μέτρα για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19. Εν συνεχεία θα διαγραφούν από τους εν λόγω παρόχους.

β) Τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών/τριών, γονέων ή/και κηδεμόνων (συγκεκριμένα το e-mail αυτών) αποτελούν αντικείμενο επεξεργασίας από τη σχολική μονάδα λόγω της ιδιότητάς τους ως μαθητών/τριών ή/και γονέων ή κηδεμόνων και της σχέσης τους, αντίστοιχα, με το Ελληνικό Δημόσιο ή με τον ιδιωτικό φορέα στον οποίο έχει χορηγηθεί η άδεια λειτουργίας της ιδιωτικής σχολικής μονάδας, είναι δε αναγκαία για την εκπλήρωση των σκοπών και υποχρεώσεων του Ελληνικού Δημοσίου ή του προαναφερθέντος ιδιωτικού φορέα, κατά τις κείμενες διατάξεις, για τη διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας της εκπαιδευτικής δραστηριότητας κατά την περίοδο εφαρμογής των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19. Επιπλέον, οι μαθητές/τριες κατά τη συμμετοχή τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση κοινοποιούν σε συνεργαζόμενο με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ή με τον προαναφερθέντα ιδιωτικό φορέα ιδιωτικής εκπαίδευσης πάροχο υπηρεσιών πληροφορικής και διαδικτυακού χώρου, κατ’ επιλογήν τους, όνομα ή όνομα χρήστη, αποκλειστικά προκειμένου να καταστεί τεχνικά δυνατή η σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία, μέσω της σχετικής πλατφόρμας και σύνδεσης με αυτήν μέσω λογισμικού πλοήγησης (browser), και αποκλειστικά για όσο χρονικό διάστημα ισχύουν τα έκτακτα μέτρα για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19, και εν συνεχεία θα διαγραφούν από́ τους εν λόγω παρόχους. Ακόμη και εάν οι μαθητές/τριες επιλέξουν να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή της Webex, και όχι τη σύνδεση μέσω λογισμικού πλοήγησης, και πάλι στο πεδίο email δεν απαιτείται το προσωπικό τους email, αλλά μπορεί να συμπληρωθεί ένα τυχαίο, εικονικό email, π.χ. [email protected], το οποίο ομοίως κοινοποιείται αποκλειστικά για όσο χρονικό διάστημα ισχύουν τα έκτακτα μέτρα για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19, και εν συνεχεία θα διαγραφεί από́ τους εν λόγω παρόχους.

Δείτε αναλυτικά το έγγραφο

Διαβάστε ακόμα:

Αναμετάδοση μαθημάτων: Έγγραφο του υπ. Παιδείας προς μαθητές και γονείς για τα προσωπικά δεδομένα

Σ. Ζαχαράκη: Μετά τις 20 Μαΐου η απόφαση για τα δημοτικά σχολεία

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

νηπιαγωγειο
Περιστέρι: Συνολικά κλείνουν 15 νηπιαγωγεία μέσα σε έναν χρόνο! - Αγανάκτησαν οι γονείς
Γονείς: Με τη νέα διάρθρωση των νηπιαγωγείων θα χρειαστούν περίπου 8 λιγότεροι εκπαιδευτικοί για τη λειτουργία τους. Όλη αυτή η άκρως αντιπαιδαγωγική...
Περιστέρι: Συνολικά κλείνουν 15 νηπιαγωγεία μέσα σε έναν χρόνο! - Αγανάκτησαν οι γονείς
ΔΠΘ.jpg
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
Η επιλογή τους αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο που αποδεικνύει ότι το ΔΠΘ αποτελείται από πυρήνες αριστείας που διακρίνονται με τη δουλειά τους
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
πανεπιστημιούπολη ρεθύμνου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List “ 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
ασανσερ απθ
Φοιτητικές εστίες ΑΠΘ: Σχεδόν δύο μήνες μετά την πτώση του ασανσέρ, σήμερα δεν λειτουργεί κανένα
Οι φοιτητές πρέπει καθημερινά να ανεβοκατεβαίνουν με τα πόδια έως τον 6ο και στον 8ο όροφο των δυο κτιριακών όγκων
Φοιτητικές εστίες ΑΠΘ: Σχεδόν δύο μήνες μετά την πτώση του ασανσέρ, σήμερα δεν λειτουργεί κανένα