Νίκη Κεραμέως: Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια, Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων και άλλες τομές στην επαγγελματική εκπαίδευση
Στο στάδιο της τελικής επεξεργασίας το νομοσχέδιο για τα ΕΠΑΛ και την επαγγελματική εκπαίδευση συνολικά

«H Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση να καταστεί από λύση ανάγκης για λίγους, συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς»

Την ανάγκη ενίσχυσης της ευρωπαϊκής συνεργασίας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ), τόνισε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, κατά την έναρξη του διήμερου συνεδρίου που συνδιοργανώνεται από το Ευρωπαϊκό Κέντρο για την Ανάπτυξη της Επαγγελματικής Κατάρτισης (CEDEFOP) και το Ευρωπαϊκό Ίδρυμα Κατάρτισης (ETF) και πραγματοποιήθηκε σήμερα μέσω τηλεδιάσκεψης με τη συμμετοχή του Επιτρόπου Nicolas Schmit, των Υπουργών Παιδείας Γερμανίας Anja Karliczek και Κροατίας Blazenka Divjak, καθώς και του Εκτελεστικού Διευθυντή του CEDEFOP, κ. Jürgen Siebel.

Η Υπουργός επεσήμανε πως η Ελλάδα διαχρονικά στηρίζει σθεναρά την ευρωπαϊκή συνεργασία και στον τομέα της ΕΕΚ.

Νίκη Κεραμέως

Περαιτέρω, η κα Κεραμέως υπογράμμισε πως βρίσκεται σε στάδιο τελικής επεξεργασίας σχέδιο νόμου για τη συνεκτική και ολιστική μεταρρύθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και της Δια Βίου Μάθησης. Οι βασικοί πυλώνες του νέου θεσμικού πλαισίου, όπως τους ανέπτυξε η Υπουργός, περιλαμβάνουν – ανάμεσα σε άλλους – και τους εξής:

- Κοινός Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, της Επαγγελματικής Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης.

- Ενίσχυση των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) και των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ), για παράδειγμα όσον αφορά σε προγράμματα σπουδών, στον τεχνολογικό εξοπλισμό, στην κατάρτιση των εκπαιδευτών.

- Ίδρυση Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων και Πειραματικών ΙΕΚ.

- Άμεση σύνδεση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης και της αγορά εργασίας, με την ουσιαστική συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στο σχεδιασμό της πολιτικής για την ΕΕΚ και τη ΔΒΜ.

- Θεσμοθέτηση του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, κατ’ αντιστοιχία με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων.

Η Υπουργός τόνισε ότι με βάση και την ευρωπαϊκή εμπειρία, οι συντονισμένες παρεμβάσεις στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση θα επιδιώξουμε να συνδεθούν άμεσα με την αύξηση της παραγωγικότητας και τη μείωση του ποσοστού ανεργίας, κυρίως των νέων.

Η κα Κεραμέως δήλωσε: «Εύχομαι κάθε επιτυχία στις εργασίες του συνεδρίου. Προτεραιότητά μας να καταστεί η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση από λύση ανάγκης για λίγους, συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς. Αναμένουμε με προσμονή τις αυριανές ανακοινώσεις με τις νέες προτεραιότητες και συστάσεις στο πλαίσιο του νέου κύκλου συνεργασίας με την Ευρωπαϊκή Ένωση στον τομέα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.»

 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

vaseis-2015-ptosi-1.jpg
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
Πού θα πάνε οι βάσεις εισαγωγής στις πιο υψηλόβαθμες σχολές
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
tramp
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
Πιθανότατα οι οπαδοί του υποψηφίου Ντόναλντ Τραμπ, θέλουν να στείλουν ένα μήνυμα στον Ντόναλντ Τραμπ ότι είναι στο πλευρό του και ότι συμπάσχουν μαζί...
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»
«Το δικό μου επιχείρημα που αφορά την αξία του σχολείου είναι το εξής: Τι είναι το σχολείο λοιπόν παιδιά; Είναι ένας τόπος συνάντησης»
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»