«Αποδείχθηκε ότι το μεγάλο στοίχημα που βάλαμε ως χώρα, ως Υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με το δήμο Ρεθύμνου αλλά και με πολλούς άλλους δήμους σχετικά με την πανδημία, και την παιδεία, τις σχολικές μονάδες, μαθητές εκπαιδευτικούς, εργαζόμενους, κερδήθηκε. Τα καταφέραμε και όλα όσα κάναμε και σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση, μας έσωσαν φτάνοντας σήμερα σε σημείο να γίνουμε ακόμη και πρότυπο για την Ευρώπη, μιας και χώρες με τον ίδιο πληθυσμιακό αριθμό όπως το Βέλγιο και η Πορτογαλία, σήμερα έχουν χιλιάδες θύματα ενώ εμείς θρηνούμε μόνο 193 συνανθρώπους μας. Μιλάμε για μία απίστευτη διαφορά και έχει να κάνει με το πώς οι δημοτικές αρχές αντέδρασαν και συνεργάστηκαν στην όλη προσπάθεια της επίσημης πολιτείας αλλά και του Υπουργείου Παιδείας», επεσήμανε από το Ρέθυμνο, όπου βρέθηκε το Σάββατο, η γενική γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του ΥΠΑΙΘ Αναστασία Γκίκα.
Η γενική γραμματέας επισκέφθηκε το Εξεταστικό Κέντρο Ειδικών μαθημάτων, συνοδευόμενη από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης Εμμανουήλ Καρτσωνάκη και τον δήμαρχο Ρεθύμνης Γιώργη Μαρινάκη. «Το να υπάρχει εξεταστικό κέντρο στην Κρήτη για τα ειδικά μαθήματα, πιστεύω ότι είναι κάτι πολύ προχωρημένο. Πρόκειται για αίτημα, απαίτηση των Κρητικών, ζητήθηκε από το υπουργείο και προσπαθήσαμε ως υπουργείο και το κάναμε πράξη. Οι Κρήτες μαθητές, δεν θα μεταβαίνουν στην Αθήνα για τα ειδικά μαθήματα διότι, δεν είναι μόνο τα 500 παιδιά που μετακινούνται αλλά μαζί με τους συνοδούς τους ο αριθμός φτάνει ακόμα και τα 1200 άτομα. Δεν πρέπει να ταλαιπωρούνται ούτε οι μαθητές ούτε οι γονείς τους ή οι συνοδοί αλλά παράλληλα δεν πρέπει να υπάρχει ούτε οικονομική επιβάρυνση. Λόγω και της γενικότερης οικονομικής κρίσης αλλά και λόγω της κρίσης που έχει επιφέρει ο κορονοϊός που κουράζει και βαρύνει όλους μας εμείς έπρεπε να δράσουμε προς το κοινό καλό», ανέφερε η κα Γκίκα τονίζοντας παράλληλα ότι το υπουργείο και η κυβέρνηση: «θεωρήσαμε ότι οι μαθητές της Κρήτης έπρεπε να παραμείνουν στον τόπο τους και για λόγους υγειονομικής ασφάλειας με βάση τον κορονοϊό και να μην υπάρχουν μετακινήσεις. Θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντική αυτή η διαφοροποίηση από το τι επικρατούσε μέχρι χθες και εύχομαι αυτό να συνεχιστεί και εκτός πανδημίας, διότι τελικά εξυπηρετεί τους μαθητές και εξυπηρετεί και την εκπαίδευση γενικότερα».
Η γενική γραμματέας μίλησε και για τον σχεδιασμό για την Παιδεία από το Υπουργείο λέγοντας ότι αυτός, αφορά στις καινοτομίες και μεταρρυθμίσεις από κάτω προς τα πάνω. «Διότι κυβέρνηση και πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θεωρούν ότι είναι άδικο και εντελώς αντιπαιδαγωγικό οι κινήσεις και οι αλλαγές να αφορούν μονίμως στο λύκειο που είναι ένα σκαλοπάτι πριν την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Όταν θέλεις να εμπνεύσεις τα παιδιά πρέπει να τα ενισχύεις από πολύ νωρίτερα. Είτε αφορά τη Δημοκρατική τους συνείδηση είτε την περιβαλλοντική ή την κοινωνική ή οτιδήποτε άλλο», είπε η κα Γκίκα. Για το λόγο αυτό τόνισε, «ξεκινήσαμε τις αλλαγές από κάτω προς τα πάνω εφαρμόζοντας την εισαγωγή των αγγλικών στην προσχολική, σε πιλοτική μορφή πρωτίστως, διότι πρέπει να δοκιμάσουμε τις αλλαγές όταν πρόκειται αυτές να απλωθούν σε όλες τις βαθμίδες. Και ξεκινήσαμε με τα αγγλικά, διότι θέλουμε να εισάγουμε την αγγλική γλώσσα ως μία ευχάριστη δραστηριότητα στο νηπιαγωγείο, διότι πιστεύουμε ότι οι μαθητές πρέπει να ευαισθητοποιηθούν στην διαφορετικότητα. Όταν σε ένα μαθητή μαθαίνεις τις διαφορετικές γλώσσες, τις έννοιες τους σε πολύ μικρή ηλικία, αμέσως τον προδιαθέτεις σε κάτι διαφορετικό που μπορεί να το αποδεχτεί και να το σεβαστεί. Αυτό έχει να κάνει και με το άνοιγμα της κοινωνίας μας στα σημερινά δεδομένα και αφορά παράλληλα το σεβασμό στη διαφορετικότητα σε όλα τα επίπεδα», ανέφερε η γενική γραμματέας.
Είπε επίσης ότι το γεγονός της άνεσης σε μία δεύτερη γλώσσα, και στην προφορά σε μία γλώσσα, «που αυτή η άνεση ξεκινάει από πολύ νωρίς, τότε διαπιστώνουμε ότι διαφορετικά σε σέβονται και σε εκτιμούν όταν βρίσκεσαι εκτός Ελλάδος. Αυτό βοηθάει και στην εξωστρέφεια της Ελλάδος. Με την εξωστρέφεια της η πατρίδα μας, μπορεί ακόμα και να υπερασπιστεί πέρα από αυτά που μας αφορούν, ακόμα και στο να διεκδικήσει το τουριστικό κομμάτι, ένα ποιοτικό δηλαδή και μεγάλο αριθμό επισκεπτών».
Η κα Γκίκα μιλώντας με καθηγητές και εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης έκανε λόγο και για τη σημαντική όπως τη χαρακτήρισε απόφαση του υπουργείου στο να: «εισάγουμε το θεσμό των εργαστηρίων δεξιοτήτων από το νηπιαγωγείο που αυτό θα διαπερνά και όλη την εκπαίδευση και όλα τα είδη των σχολείων και στο Δημοτικό και στο γυμνάσιο. Απόφαση που αφορά την καλλιέργεια δεξιοτήτων σε θεματικές που τις έχουμε απόλυτη ανάγκη μιας και το σχολείο πρέπει από την αποστήθιση και τη στείρα παρουσίαση γνώσεων, να προχωρήσει προς την καλλιέργεια προσωπικοτήτων, ανθρώπων με προβληματισμό, σκεπτόμενων πολιτών, διότι αυτούς τους πολίτες χρειαζόμαστε. Ανθρώπους δηλαδή, πολίτες που μπορούν να συνεργάζονται και μπορούν να λειτουργήσουν μέσα σε ομάδες, ώστε να δημιουργούν και να φέρνουν αποτελέσματα. Και αυτό πρέπει να ξεκινάει από πολύ νωρίς. Αυτό κάνουμε με την εισαγωγή των εργαστηρίων δεξιοτήτων, αυτό το στόχο έχουμε και αυτό θέλουμε να επιτύχουμε».
Τέλος η γενική γραμματέας μίλησε για το πόσο σημαντικό είναι οι μικρές κοινωνίες μέσω της αυτοδιοίκησης να επικοινωνούν και να συνλειτουργούν με την πολιτεία. «Γνωρίστηκα με τη δημοτική αρχή του Ρεθύμνου τους ανθρώπους της, που βραβεύτηκαν προ ημερών για ένα βήμα που έκανε η δημοτική αρχή, για ακόμα μία φορά στο Ρέθυμνο και αφορά την περιβαλλοντική ευαισθησία, αφορά, την μετακίνηση, την προστασία του περιβάλλοντος αλλά και την προσφορά στα άτομα με ειδικές ανάγκες». Όλες αυτές οι επιτυχίες δεν γίνονται από μεμονωμένα άτομα είπε η κα Γκίκα, αλλά γίνονται από ομάδες: «γίνονται από πολίτες που συνεργάζονται, από δημοτικές Αρχές που συνεργάζονται με την επίσημη Πολιτεία και αυτό έχει αποδειχθεί και με το Υπουργείο Παιδείας και την τοπική αυτοδιοίκηση στο Ρέθυμνο που έχουμε συνεργαστεί πολύ ζεστά και είχαμε μία πολύ αγαστή συνεργασία. Είχαμε μία αποτελεσματική συνεργασία όπως για παράδειγμα για τα θέματα κορονοϊού όπου και διαπίστωσα ότι η αμεσότητα στην επικοινωνία μας και η σύμπνοια και η ομοψυχία για το πώς πρέπει να αντιδράσουμε ήταν ομόφωνη και τελικά πετύχαμε θετικά αποτελέσματα.
Τέλος σε ότι αφορά τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση η κυρία Γκίκα, είπε πως: «Όταν τα παιδιά μας θα τα βάλουμε στο νηπιαγωγείο έχουν καλύτερη και ποιοτικότερη παροχή εκπαίδευσης και έχουν να λάβουν πάρα πολλά εφόδια. Όταν τα κρατάμε στους βρεφονηπιακούς σταθμούς που βεβαίως εκεί είναι ευχάριστο το κλίμα αλλά παραπάνω από τη φύλαξη και το να τραγουδήσουν που όλα αυτά βέβαια είναι καλά, όμως δεν χτίζουν προσωπικότητες». Στο νηπιαγωγείο είπε η γραμματέας, «με όλες τις καινοτομίες που εισάγουμε χτίζουμε ανθρώπους πολίτες του σύγχρονου κόσμου και πιστεύω πως όλοι μαζί ως υπουργείο παιδείας και ως τοπική αυτοδιοίκηση, θα έχουμε πολύ θετικά αποτελέσματα. Οι δήμοι θα πρέπει να ενεργοποιηθούν και να συνηγορήσουν στην προσπάθεια αυτή. Βρισκόμαστε από κοινού σε μία προσπάθεια ώστε να εφαρμοστεί η δίχρονη προσχολική αγωγή για το καλό και το όφελος των παιδιών μας. Πιστεύω ότι θα προχωρήσουν όλα καλά θα συνεργαστούμε καλά και θα έχουμε καλά αποτελέσματα».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη