Thumbnail
Το ΙΕΠ, με ανακοίνωσή του, αρνείται ότι η κίνηση στην οποία προέβη εμπνέεται από ιδεοληψίες και αναχρονιστικές αντιλήψεις, καταλήγοντας ότι η παρέμβασή του στα Προγράμματα Σπουδών της Ιστορίας «αποσκοπεί στη θεραπεία ενός ακόμη προβλήματος και την εξασφάλιση ενός σύγχρονου και επιστημονικά αποδεκτού Προγράμματος Σπουδών»

Με αφορμή την είδηση ότι η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας κατήργησε τα νέα προγράμματα σπουδών στο μάθημα της Ιστορίας στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, επαναφέροντας εκείνα του 2002 και 2003, και μάλιστα χωρίς να ενημερώσει ή να εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους καταργούνται στην επιστημονική επιτροπή των ιστορικών και των εκπαιδευτικών που εργάστηκαν για την εκπόνησή τους, το ΙΕΠ εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία υποστηρίζει ότι «τα Προγράμματα Σπουδών της Ιστορίας του 2019 είχαν σημαντικά επιστημονικά και παιδαγωγικά προβλήματα και διακρίνονταν για την αποσπασματικότητά τους» και οτι «τα μειονεκτήματα αυτά προκάλεσαν την κριτική της επιστημονικής κοινότητας των ιστορικών» . 

Για να στηρίξει τη συγκεκριμένη απόφαση, το ΙΕΠ αναφέρει επίσης ότι «την εκπόνηση των εν λόγω προγραμμάτων δεν ακολούθησε η έκδοση σχολικών βιβλίων για την υποστήριξή τους στη σχολική πράξη», παραβλέποντας βέβαια το γεγονός ότι για να εκδοθούν σχολικά βιβλία σε ένα μάθημα θα πρέπει πρώτα να εφαρμοσθούν πιλοτικά τα πρόγραμμα σπουδών. 

Κατηγόρησε επίσης την προηγούμενη κυβέρνηση ότι με αδιαφανείς διαδικασίες και με απευθείας ανάθεση επιδίωξε να αντικαταστήσει τα προγράμματα σπουδών, «προκαλώντας», σύμφωνα πάντα με το ΙΕΠ, «τις αντιδράσεις μεγάλου μέρους της επιστημονικής κοινότητας των ιστορικών».

Τέλος, το ΙΕΠ αρνείται ότι η κίνηση στην οποία προέβη εμπνέεται από ιδεοληψίες και αναχρονιστικές αντιλήψεις, καταλήγοντας ότι η παρέμβασή του στα Προγράμματα Σπουδών της Ιστορίας «αποσκοπεί στη θεραπεία ενός ακόμη προβλήματος και την εξασφάλιση ενός σύγχρονου και επιστημονικά αποδεκτού Προγράμματος Σπουδών».

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΙΕΠ:

Τα Προγράμματα Σπουδών της Ιστορίας του 2019 είχαν σημαντικά επιστημονικά και παιδαγωγικά προβλήματα και διακρίνονταν για την αποσπασματικότητά τους. Τα μειονεκτήματα αυτά προκάλεσαν την κριτική της επιστημονικής κοινότητας των ιστορικών και όχι μόνο. Επιπλέον, την εκπόνηση των εν λόγω προγραμμάτων δεν ακολούθησε η έκδοση σχολικών βιβλίων για την υποστήριξή τους στη σχολική πράξη. Με γνώμονα αυτά τα προβλήματα και την αναστάτωση που προκλήθηκε το 2019-2020 στη διδασκαλία του μαθήματος της ιστορίας, το ΙΕΠ αποφάσισε να εισηγηθεί την κατάργηση των Προγραμμάτων του 2019 και την επαναφορά, μόνο για την τρέχουσα σχολική χρονιά, των Προγραμμάτων του 2003.

Παράλληλα, το ΙΕΠ προετοιμάζει νέα Προγράμματα Σπουδών για σύνολο των γνωστικών αντικειμένων, σε συνδυασμό με την ανανέωση του συνόλου των σχολικών εγχειριδίων στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Πρόκειται για μια μεγάλη μεταρρυθμιστική προσπάθεια που στοχεύει στην εναρμόνισή της σχολικής γνώσης με τα πρόσφατα πορίσματα της επιστημονικής έρευνας καθώς και τις νέες εκπαιδευτικές ανάγκες.

Όσον αφορά στην Ιστορία, τα Νέα Προγράμματα Σπουδών στηρίζονται στα καινοτόμα Προγράμματα του 2014-2015, τα οποία είχαν εκπονηθεί στη βάση του πορίσματος της επιτροπής που είχε συσταθεί το 2012 από το Υπουργείο Παιδείας, με συμμετοχή ιστορικών από όλα τα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας. Τα προγράμματα του 2015 εκπονήθηκαν στο πλαίσιο της εφαρμογής προγράμματος ΕΣΠΑ, από ομάδα περισσοτέρων από τριάντα Πανεπιστημιακών δασκάλων, εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και στελεχών του ΙΕΠ, που επελέγησαν με απόλυτα διαφανείς διαδικασίες.

Τα Προγράμματα αυτά, παρά την ευρεία επιστημονική τους νομιμοποίηση, αποσύρθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση, η οποία με αδιαφανείς διαδικασίες και με απευθείας ανάθεση συγκρότησε επιτροπή για την αντικατάστασή τους, προκαλώντας τότε τις αντιδράσεις μεγάλου μέρους της επιστημονικής κοινότητας των ιστορικών.

Ούτε αναχρονισμοί, ούτε ιδεοληψίες. Η παρέμβαση του ΙΕΠ σχετικά με τα Προγράμματα Σπουδών της Ιστορίας αποσκοπεί στη θεραπεία ενός ακόμη προβλήματος και την εξασφάλιση ενός σύγχρονου και επιστημονικά αποδεκτού Προγράμματος Σπουδών στην Ιστορία και αντίστοιχων σχολικών βιβλίων και εκπαιδευτικού υλικού.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kozani
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
«Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συζητήσαμε με εκπαιδευτικούς πώς μπορεί το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και...
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
amfitheatro.jpeg
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!
Έγιναν 108 τα τμήματα που απονέμουν ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master)
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!