Thumbnail
Ολοκληρώθηκε η «Σχολική Εβδομάδα Ενεργών Πολιτών: ACT – ACTive citizenship»

Με τη συμμετοχή 680 μελών της σχολικής κοινότητας και με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της «Σχολικής Εβδομάδας Ενεργών Πολιτών: ACT – ACTive citizenship», που διοργανώθηκε για πρώτη φορά από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και συγκεκριμένα από τη Διεύθυνση Ευρωπαϊκών και Διεθνών Θεμάτων της Γενικής Διεύθυνσης Διεθνών, Ευρωπαϊκών Θεμάτων, Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, από τη Δευτέρα 17 Μαΐου 2021 έως και την Παρασκευή 21 Μαΐου 2021. Μια Σχολική εβδομάδα διεύρυνσης και προαγωγής μεθόδων και τακτικών, με στόχο τη μεταρρύθμιση και τη βελτίωση θεμάτων διεθνικής εκπαιδευτικής και διαπολιτισμικής πολιτικής με κέντρο και αποδέκτη τον μελλοντικό ενεργό και υπεύθυνο πολίτη.

Οι εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο των πολλαπλασιαστικών συνεργατικών εκδηλώσεων προβολής και διάδοσης των αποτελεσμάτων του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ3 2017-2021 “ACT – ACTive citizenship projects to enhance pupils΄ social and civic competences”, μέσω της πλατφόρμας που διέθεσαν εθελοντικά το 1ο Γυμνάσιο Βριλησσίων, Σχολείο – Πιλότος του Έργου “ACT”, κατά το σχολικό έτος 2017 – 2018, το 2ο Γυμνάσιο Γέρακα, το 3ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου, το 2ο ΓΕ.Λ. Γέρακα και το 3ο Γυμνάσιο Αργυρούπολης.

Την καινοτόμο και ουσιαστική δράση του Έργου “ACT”, ενός Δικτύου 110 Γυμνασίων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α΄/θμιας και Β΄/θμιας Εκπαίδευσης Αττικής και 70 συνεργατικών Σχολικών Μονάδων όλων των βαθμίδων με εμπεριστατωμένες και μεστές εισηγήσεις και παρουσιάσεις από τον Βόλο, τον Έβρο, το Ηράκλειο Κρήτης, τη Θεσσαλονίκη, την Κάλυμνο, τη Λάρισα, τη Λέσβο, τη Λήμνο, την Πρέβεζα στήριξαν ένθερμα η ηγεσία και στελέχη του Υπουργείου Παιδείας και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Διευθυντές Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και Διευθυντές σχολείων, εκπαιδευτικοί, μαθητές και μαθήτριες, εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων. Σε μια πραγματική πενθήμερη γιορτή της ενεργού πολιτειότητας συμμετέχοντες-ουσες και θεατές, ενημερώθηκαν και οραματίστηκαν ένα σχολείο με νόημα και ουσία. Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα “ACT”, είναι ένα καινοτόμο, διεθνές, συνεργατικό Πρόγραμμα, που απευθύνεται σε μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου και στους εκπαιδευτικούς τους με σκοπό να ενισχύσει την έννοια της ιδιότητας του ενεργού πολίτη στους μαθητές και μαθήτριες, μέσω της απόκτησης βασικών και θεμελιωδών κοινωνικών και πολιτικών δεξιοτήτων.

Τη Δευτέρα 17 Μαΐου 2021 πραγματοποιήθηκε με εξαιρετική επιτυχία η 1η ημέρα της Σχολικής Εβδομάδας Ενεργών Πολιτών “ACT”, με τίτλο: «Πράττοντας μαθαίνουμε …». Την εκδήλωση χαιρέτησε η Υπουργός Παιδείας, κ. Νίκη Κεραμέως, η οποία τόνισε ότι κεντρικής σημασίας για το Έργο “ACTive citizenship” είναι η συνεργασία και η διάδραση μεταξύ εκπαιδευτικών, μαθητών/τριών, γονέων, κηδεμόνων και τοπικών αρχών, καθώς επίσης, η διασύνδεση και οι συνέργειες των Γυμνασίων “ACT” με Δημοτικά Σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια της Επικράτειας. Συνεχάρη εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες, που εκπόνησαν το πολύπλευρο και επιμορφωτικό Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα “ACT” και υπερθεμάτισε για ένα Πρόγραμμα, θεσμό που πρέπει να καθιερωθεί και να διευρυνθεί. Κλείνοντας, η Υπουργός επιβράβευσε τα τρία Γυμνάσια – Πιλότους ACT 2017 – 2018, 1ο Γυμνάσιο Βριλησσίων, 2ο Γυμνάσιο Αιγάλεω και 4ο Γυμνάσιο Αλίμου, καθώς και για το έτος 2021 τα 21 Γυμνάσια, που διακρίθηκαν για την καινοτομία στην εκπαιδευτική διαδικασία του Έργου “ACT”.

Την Τρίτη 18 Μαΐου 2021 πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση «ACT - Αξιοποιώντας γνώσεις και δεξιότητες». Η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, αρμόδια σε θέματα Α’/θμιας, Β’/θμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, κα Ζέττα Μακρή συνεχάρη όλες τις Σχολικές Μονάδες, που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του Υπουργείου Παιδείας να συμμετάσχουν στις εκδηλώσεις, προκειμένου να ανταλλάξουν Καλές Εκπαιδευτικές Πρακτικές σχετικά με τους τρεις θεματικούς άξονες του “ACT”, την «Καταπολέμηση διακρίσεων», την «Κοινωνική ένταξη» και την «Πολιτισμική ετερότητα». Επίσης, απηύθυνε το μήνυμά της για το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Πληροφόρησης για την εκπαίδευση, «ΕΥΡΥΔΙΚΗ» και κάλεσε τα σχολεία να το αξιοποιήσουν. Βράβευσε επίσης, τη μαθήτρια του 2ου Γυμνασίου Γέρακα, Αλεξιάδη Ειρήνη, η οποία φιλοτέχνησε την αφίσα της 2ης ημέρας των εκδηλώσεων και την αφίσα για το Ευρωπαϊκό Δίκτυο «ΕΥΡΥΔΙΚΗ», που αξιολογήθηκε ως η καλύτερη.

Την Τετάρτη 19 Μαΐου 2021, πραγματοποιήθηκαν οι εκδηλώσεις της 3ης ημέρας της Σχολικής Εβδομάδας Ενεργών Πολιτών “ACT”, με τίτλο: «Δρώντας ως Ενεργοί Πολίτες», με εργασίες των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών Σχολείων. Την εκδήλωση χαιρέτισε ο Γενικός Γραμματέας Α’/θμιας, Β’/θμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, κ. Αλέξανδρος Κόπτσης, ο οποίος τόνισε ότι στόχος της αποτελεσματικής παιδαγωγικής μεθοδολογίας είναι οι τακτικές των εκπαιδευτικών κατά τη διδασκαλία της έννοιας του πολίτη και της αποτελεσματικότητας της ενεργού συμμετοχής του στα κοινά, καθώς και οι πολιτειακές γνώσεις, δράσεις και κοινωνικές δεξιότητες. Στη διάρκεια της εκδήλωσης βραβεύτηκαν από τον Γενικό Γραμματέα το 11ο Νηπιαγωγείο Ειδικής Αγωγής και το 12ο Δ.Σ. Ειδικής Αγωγής Θεσσαλονίκης, σε αναγνώριση των δράσεων που υλοποιούν με νοσηλευόμενους μαθητές του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης ΑΧΕΠΑ.

Την Πέμπτη 19 Μαΐου 2021, 4η ημέρα της Σχολικής Εβδομάδας Ενεργών Πολιτών, με τον τίτλο: «Δημιουργώντας με κοινωνική ευαισθησία», Διευθυντές, εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες Λυκείων από όλη την Ελλάδα παρουσίασαν τις δικές τους δράσεις για τον Ενεργό Πολίτη. Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του και απηύθυνε χαιρετισμό ο κ. Γεώργιος Κόσυβας, Προϊστάμενος της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α’/θμιας και Β’ /θμιας Εκπαίδευσης Αττικής, ο οποίος τόνισε, τη σημασία της δικτύωσης με την συνεργασία όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης και πρόσθεσε ότι τα Δίκτυα επιταχύνουν τη διαδικασία της αλλαγής και την προώθηση της μάθησης με την παροχή ενός ασφαλούς περιβάλλοντος, που ευνοεί καινοτομίεςκαι νέες ιδέες.

Η Παρασκευή 21 Μαΐου 2021, 5η ημέρα της Σχολικής Εβδομάδας Ενεργών Πολιτών ήταν αφιερωμένη στην «Παγκόσμια Ημέρα Πολιτισμού, Παγκόσμια Ημέρα για την Πολιτισμική Διαφορετικότητα, το Διάλογο και την Ανάπτυξη» στο πλαίσιο του «ACT- ACTive citizenshipΠολιτιστική Εκπαίδευση - Πολιτιστική Δημοκρατία». Την εκδήλωση άνοιξε η κα Βασιλική Μακρή, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Ευρωπαϊκών και Διεθνών Θεμάτων της Γενικής Διεύθυνσης Διεθνών, Ευρωπαϊκών Θεμάτων, Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, η οποία τόνισε το σταθερό ενδιαφέρον της Διεύθυνσης για την αξιοποίηση Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων και συνεχάρη τα στελέχη της Διεύθυνσης Ευρωπαϊκών και Διεθνών Θεμάτων, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), και συγκεκριμένα την κα Ισαβέλα Τσιαντούλα και τον κ. Στρατή Ψάλτου, καθώς και του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αθηνών, που συνεργάστηκαν με στελέχη από τα Υπουργεία Παιδείας και Εκπαιδευτικούς Φορείς της Γαλλίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ισπανίας για την επιτυχή εκπόνηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος “ACT”, εγκεκριμένου από τον Εκτελεστικό Οργανισμό Εκπαίδευσης, Οπτικοακουστικών Μέσων και Πολιτισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής - EACEA. Τέλος, επεσήμανε ότι οι ρόλοι που ανέλαβαν οι μαθητές/τριες, υλοποιώντας Σχέδια Δράσης “ACT”, απαιτούσαν επινοητικότητα, αντοχή και πνευματική εγρήγορση, αλλά παράλληλα προσέφεραν ένα ευρύ φάσμα γνώσεων, την ενίσχυση των δεξιοτήτων τους αλλά και την εξέλιξη της σταδιοδρομίας τους στο μέλλον. Στη συνέχεια, ο κ. Ανδρέας Νιγιάννης, Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δ.Ε. της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Α’/θμιας και Β’/θμιας Εκπαίδευσης ευχαρίστησε τους Διευθυντές των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας, κ. Ιωάννη Ψαχούλα και Ανατολικής Αττικής, κ. Ανδρέα Αλεξανδρή, για την υποστήριξη των δράσεων του Έργου “ACT” και συνεχάρη τα Σχολεία, για την συμμετοχή τους σε δράσεις με ευρωπαϊκό προσανατολισμό, μαθαίνοντας να αναστοχάζονται και να συνεργάζονται, ώστε να προσεγγίζουν τους άλλους και να δημιουργούν γέφυρες συνεννόησης και κουλτούρα σεβασμού, δείχνοντας εμπιστοσύνη και αλληλεγγύη.

Η Εθνική Συντονίστρια του Υπουργείου Παιδείας για τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Erasmus+ KA3 “ ACT – ACTive citizenship Projects” & “T4E - Teachers4Europe”, κα Τόνια Παπατριανταφύλλου, κάνοντας καθημερινά την αποτίμηση των Σχεδίων Δράσης “ACT”, τόνισε το πολλαπλασιαστικό τους αποτέλεσμα στην επικράτεια και επεσήμανε την εξαιρετική ποιότητα των δράσεων και των στοχευμένων διεπιστημονικών προσεγγίσεων από τα σχολεία – μέλη. Επεσήμανε επίσης, ότι πρόκειται για ένα Πρόγραμμα που ένωσε στο Δίκτυό του, 3 Γυμνάσια που εφάρμοσαν πιλοτικά το Έργο “ACT” το σχολικό έτος 2017 – 2018 και 107 Γυμνάσια που το εφάρμοσαν τα έτη 2018 – 2021 και ανέπτυξε συνέργειες με άλλα τόσα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Λύκεια. Πάνω από 70 Καλές Πρακτικές παρουσιάστηκαν στις πέντε ημέρες που διήρκεσαν οι εκδηλώσεις, συνολικής διάρκειας 30 ωρών, με ενεργό συμμετοχή όλων των φορέων που ενεπλάκησαν. Παράλληλα, σημείωσε την ευρεία εμβέλεια του Project “ACT” σε πολλές χώρες του εξωτερικού, Ινδία, Ινδονησία, Μεξικό, Βραζιλία, Ολλανδία, Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ρουμανία, Κύπρο, Μάλτα, Γερμανία, καθώς και το γεγονός ότι είναι έτοιμο να δομήσει συνέργειες με άλλα Δίκτυα και να συμβάλει καθοριστικά με τα εργαλεία και τη δυναμική του, στη διαμόρφωση σύγχρονων, καινοτόμων, εκπαιδευτικών πολιτικών.

Στο πλαίσιο υλοποίησης του Έργου “ACT”, με αφορμή την «Πανευρωπαϊκή Εκστρατεία 2020 για το κλίμα», 14.850 μαθητές και μαθήτριες συμμετείχαν με το ηχηρό τους μήνυμα για την προστασία του περιβάλλοντος προς τους πολιτικούς της Ευρώπης. Το Δίκτυο Σχολείων Ενεργών Πολιτών “ACT” συμμετείχε ενεργά στην κύρια εκδήλωση του ΟΗΕ για ενημέρωση του κοινού σχετικά με περιβαλλοντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα. Με τριήμερες εκδηλώσεις, από τις 5 Ιουνίου, Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, έως και 7 Ιουνίου, ευαισθητοποιήθηκαν και κινητοποιήθηκαν μαθητές/τριες των ευρωπαϊκών χωρών “ACT” για την αποκατάσταση του οικοσυστήματος με τη δράση: «Ξανασκέφτομαι, Αναδημιουργώ, Αποκαθιστώ» στο πλαίσιο της καμπάνιας του ΟΗΕ «Δεκαετία για την αποκατάσταση των οικοσυστημάτων 2021 – 2030». Οι Καλές Εκπαιδευτικές Πρακτικές μέσω του Erasmus+ KA3 "ACT" θα καταστούν κεντρικός θεματικός πυρήνας υπό τον τίτλο «Οι Σχολικές Ομάδες ACT ACTive citizenship καινοτομούν…» στον ιστότοπο της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης “edutv.gr” και θα αποτελέσουν πηγή έμπνευσης, δράσης, έρευνας και δημιουργίας για τους μαθητές και μαθήτριες των επόμενων γενεών.

Η λίστα με τα βραβευμένα γυμνάσια

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες