Thumbnail
Διευκρινίσεις σχετικά με τα θέματα Νεοελληνικής Γλώσσας για την εισαγωγή στα Πρότυπα και Εκκλησιαστικά Γυμνάσια

Με βάση τις σημερινές καταγγελίες εκπαιδευτικών και γονέων για τα λάθη που υπήρχαν στις εξετάσεις για την εισαγωγή στα Πρότυπα Γυμνάσια, το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε διευκρινήσεις σχετικά με τα θέματα Νεοελληνικής Γλώσσας.

Δείτε εδώ αναλυτικά το έγγραφο

Σχετικά με τα ερωτήματα που έχουν τεθεί για τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας στις εξετάσεις εισαγωγής στα Πρότυπα Γυμνάσια, η Διοικούσα Επιτροπή Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων ενημερώνει ότι :

Οι ερωτήσεις τέσσερα (4), δέκα (10), ένδεκα (11), είκοσι (20) και είκοσι πέντε (25) είναι διατυπωμένες ορθά και δεν επιδέχονται αμφισβήτηση ως προς τη σαφήνειά τους.

Στην ερώτηση τέσσερα (4) ζητείται η σημασιολογική διάκριση των προτεινόμενων ρημάτων που δεν επηρεάζεται από τον γραμματικό τύπο. Ο τύπος οριστικής αορίστου «κατάργησε» είναι δόκιμος στα νέα ελληνικά.

Στην ερώτηση δέκα (10) ζητήθηκε συνώνυμο της λέξης «συμβολή» έτσι όπως αυτή εμφανίζεται στη ροή του κειμένου. Όπως προκύπτει από τα συμφραζόμενα, αποφασιστική ήταν η «βοήθεια» του Βικέλα, δηλαδή η συνεισφορά του στην αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων.

Στην ερώτηση ένδεκα (11) ζητείται ποια από τις διαθέσιμες επιλογές δε δηλώνει σκοπό στο πλαίσιο των συμφραζομένων του κειμένου.

Ορθή απάντηση είναι η επιλογή «Δ.», που είναι βουλητική πρόταση. Οι βουλητικές προτάσεις διακρίνονται από τις τελικές και δεν εκφράζουν σκοπό.

Στην ερώτηση είκοσι (20) δε ζητήθηκε σημασιολογική διάκριση μεταξύ των ρημάτων χαιρετώ και χαιρετίζω. Στην ερώτηση δόθηκε ο τύπος «χαιρετούσαν», που σύμφωνα με τη σχολική γραμματική ανήκει στη δεύτερη συζυγία και έχει τύπο συνοπτικής προστακτικής «χαιρετήστε», ενώ ο τύπος «χαιρετίστε» ανήκει μόνο σε ρήμα πρώτης συζυγίας.

Στην ερώτηση είκοσι πέντε (25) η ορθή απάντηση είναι η «Γ.». Η εικόνα υπάρχει μέσα στην πρόταση που δόθηκε και διδάσκεται τόσο στο σχολικό βιβλίο της γλώσσας της Στ' Δημοτικού όσο και στο ανθολόγιο της λογοτεχνίας (ενδεικτικά: Γιάννης Ρίτσος, “Πρωινό άστρο”, ερώτηση 1 στο Ανθολόγιο- ενότητα 3 σχολικού βιβλίου γλώσσας Στ' Δημοτικού, Γιάννης Ρίτσος, “Η τελευταία Π.Α. εκατονταετία”, ερώτηση 2). Η διατυπωθείσα άποψη ότι η εικόνα δεν αποτελεί σχήμα λόγου, αποκλείει την επιλογή «Δ.» ως ορθή απάντηση.

Η επιτροπή διευκρινίζει επίσης ότι στις ερωτήσεις εννέα (9), δεκαπέντε (15) και είκοσι τρία (23), είτε λόγω αστοχιών στη διατύπωση είτε εξαιτίας περισσοτέρων από μια σωστών επιλογών, όλες οι απαντήσεις επί των ανωτέρω ερωτήσεων θα βαθμολογηθούν ως ορθές.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

stratos-arxiloxias-500-1200x675.jpg
Ένοπλες Δυνάμεις: Τι αλλάζει στη στρατιωτική θητεία από το 2025
Το 2025 αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή η νέα στρατιωτική θητεία στην Ελλάδα, βασισμένη στο φινλανδικό πρότυπο, το οποίο έχει κερδίσει...
Ένοπλες Δυνάμεις: Τι αλλάζει στη στρατιωτική θητεία από το 2025
Άγιος Βασίλης με βέργες
Χριστούγεννα στη Γερμανία: Όταν ο Άγιος Βασίλης έκανε «δώρο» βέργες για να χτυπήσει τα άτακτα παιδιά
Οι σκοτεινοί βοηθοί του Άγιου Βασίλη στις χριστουγεννιάτικες παραδόσεις της Ευρώπης
Χριστούγεννα στη Γερμανία: Όταν ο Άγιος Βασίλης έκανε «δώρο» βέργες για να χτυπήσει τα άτακτα παιδιά