Σε συνέχεια της Υπ. Αριθμ. 1092/ 3-11-16 ανακοίνωσης του ΕΠΕΣ του 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Αθηνών για τη διεξαγωγή Ημερίδας το Σάββατο 10 Δεκεμβρίου 2016 και ώρα 9:30 πμ με θέμα: «Τα φιλολογικά μαθήματα και πάλι στο προσκήνιο: σκέψεις, προβληματισμοί, προτάσεις», σας κοινοποιούμε το πρόγραμμα των εισηγήσεων και την θεματική των εργαστηρίων.
Οι συνάδελφοι που ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν την Ημερίδα και τα εργαστήρια παρακαλούνται να υποβάλουν ηλεκτρονικά αίτηση συμμετοχής στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfi4jG7_tUVcZNdlTf1ow4g5MS9UOQdAFut51vot80n4E1bIQ/viewform μέχρι την Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2016.
Προσέλευση/εγγραφές: 9:30 πμ - 9:50 πμ
Χαιρετισμοί: 9:50 πμ – 10:00 πμ
Εισηγήσεις :
Αναστάσιος Στέφος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων:
«Η υποβάθμιση των ανθρωπιστικών σπουδών στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση»
Αθανάσιος Νάκας, Καθηγητής Γλωσσολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών:
«Η Νεοελληνική Γλώσσα στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση»
Μιχάλης Γ. Μερακλής, Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών:
«Η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση»
Χριστίνα Πετροπούλου, Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων ΔΔΕ Α΄ Αθήνας:
«Τα αρχαία ελληνικά μεταξύ “συντηρητισμού” και “προοδευτικότητας”: αναγκαιότητα ιδεολογικής αποφόρτισης και επαναπροσδιορισμός τους στη διδακτική πράξη»
Αγάθη Γεωργιάδου, επίτ. Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων, συνεργάτις του ΚΕΕ και του ΠΙ:
«Σκέψεις και προτάσεις για μια δημιουργική σχέση με την Νεοελληνική Λογοτεχνία»
Σωτήρης Κόνδης, επίτ. Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων:
«Βυζάντιο και Άραβες: μια προσέγγιση στο πλαίσιο του νέου προγράμματος διδασκαλίας της Ιστορίας»
Συζήτηση – παρεμβάσεις
Διάλειμμα – καφές: 12:30 μμ – 13:00 μμ
Παράλληλα εργαστήρια: 13:00 μμ – 14:30 μμ
Εργαστήριο 1 (αίθουσα Γ1) | Δομική-τεχνική προσέγγιση του περιεχομένου της α ραψωδίας της Οδύσσειας στην Α΄ Γυμνασίου. Θεματικοί τύποι-Ιδέες-Πολιτισμός. | Αναστασία Παπάζογλου, Πρότυπο Γυμνάσιο Ιωνιδείου |
Εργαστήριο 2 (αίθουσα Γ2) | Νίκου Εγγονόπουλου, Νέα περί του θανάτου… Μια διαθεματική διδακτική πρόταση με χρήση ΤΠΕ. | Αθηνά Ψαροπούλου, 5ο ΓΕΛ Βύρωνα |
Εργαστήριο 3 (αίθουσα Γ3) | “Τη μέρα που ισοπεδώθηκε η Γκερνίκα”: μελετώντας ένα διάσημο ρεπορτάζ. | Θεοδώρα Διέννη Πειραματικό ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων |
Εργαστήριο 4 (αίθουσα Γ4) | Δραστηριότητες δημιουργικής γραφής στη νέα ελληνική και την αρχαία ελληνική γραμματεία | Ξένη Σκαρτσή, 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών
|
Μια δημιουργική συνάντηση Ιστορίας και Λογοτεχνίας με αφορμή το έργο του Γιώργου Σαραντάρη | Τόνια Καφετζάκη, Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
| |
Χάικου στα ελληνικά και στα γαλλικά | Ξένη Σκαρτσή - Όλγα Πατεράκη - Ειρήνη Μαρματσούρη, 2ο Π. Γυμνάσιο Αθηνών
| |
Εργαστήριο 5 (αίθουσα Γ5) | Το μαθητικό ντοκιμαντέρ στην Τοπική Ιστορία: διαθεματικότητα και «πύκνωση» της ύλης
| Ουρανία Παπαδοπούλου, 2ο Π. Γυμνάσιο Αθηνών |
Ανοίγοντας τις πόρτες της τάξης μας: το παράδειγμα του θεάτρου | Ευτυχία Στρίντζη – Κων/να Τσιώρου, 2ο Π. Γυμνάσιο Αθηνών
| |
Παίζοντας με τα Αρχαία Ελληνικά | Αγγελική Πετροπούλου, 2ο Π. Γυμνάσιο Αθηνών | |
Εργαστήριο 6 (αίθουσα Γ6)
| Η εφαρμογή της μεθόδου Clil στα φιλολογικά μαθήματα | Λένα Ξανθάκου, Δήμητρα Δερτιλή, 2ο Π. Γυμνάσιο Αθηνών
|
Εργαστήριο 7 (Μεγάλο εργαστήριο πληροφορικής)
| Αξιοποίηση web2.0 υπηρεσιών και εφαρμογών για την υποστήριξη της διδασκαλίας φιλολογικών μαθημάτων. Υποστηρίζοντας τις διαστάσεις του χώρου και του χρόνου | Κων/να Δαβάκη – Άνθιμος Χαλκίδης – Μαρία Κονταξή, 2ο Π. Γυμνάσιο Αθηνών
|
Εργαστήριο 8 (αίθουσα Πολυμέσων) | Η διαθεματικότητα ως πρόταση διδασκαλίας για τα φιλολογικά μαθήματα – Η εφαρμογή της στο 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών. | Χάιδω Καλλιτσάκη, Διευθύντρια 2ου Π. Γυμνασίου Αθηνών |
Σενάριο διδασκαλίας: Η μονομαχία ως λογοτεχνικό μοτίβο. | Έλενα Χατζόγλου - Χάιδω Καλλιτσάκη, 2ο Π. Γυμνάσιο Αθηνών
| |
Η αξιοποίηση της Ιστορίας της Τέχνης στη διδασκαλία της Ιστορίας και της Λογοτεχνίας. Προτάσεις. | Βάσω Γεωργουλάκη, 2ο Π. Γυμνάσιο Αθηνών
| |
Ιλιάδα – Καβάφης. | Θεοδώρα Πανοπούλου – Αναστασία Κλημεντιώτη, 2ο Π. Γυμνάσιο Αθηνών | |
Ξεκλειδώνοντας αποσπάσματα της «ΕΛΕΝΗΣ» του Ευριπίδη με τα κλειδιά της Γλώσσας.
| Αναστασία Κλημεντιώτη – Ουρανία Παπαδοπούλου, 2ο Π. Γυμνάσιο Αθηνών
|
Χώρος διεξαγωγής: 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών, Τ. Φιλήμονος 36-38 και Τσόχα (σταθμός μετρό Αμπελόκηποι).
Οργανωτική Επιτροπή
Χ. Καλλιτσάκη, δ.φ., Διευθύντρια 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Αθηνών
Δ. Διαμαντίδης, Msc, μέλος ΕΠΕΣ 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Αθηνών
Ε. Ζιάκα, Msc, Υποδιευθύντρια 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Αθηνών
Ξ. Σκαρτσή, δ.φ., εκπαιδευτικός 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Αθηνών
Ε. Χατζόγλου, δ.φ., μέλος ΕΠΕΣ 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Αθην: Πρόγραμμα Ημερίδας για τα φιλολογικά μαθήματα στο 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών
Σε συνέχεια της Υπ. Αριθμ. 1092/ 3-11-16 ανακοίνωσης του ΕΠΕΣ του 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Αθηνών για τη διεξαγωγή Ημερίδας το Σάββατο 10 Δεκεμβρίου 2016 και ώρα 9:30 πμ με θέμα: «Τα φιλολογικά μαθήματα και πάλι στο προσκήνιο: σκέψεις, προβληματισμοί, προτάσεις», σας κοινοποιούμε το πρόγραμμα των εισηγήσεων και την θεματική των εργαστηρίων.
Οι συνάδελφοι που ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν την Ημερίδα και τα εργαστήρια παρακαλούνται να υποβάλουν ηλεκτρονικά αίτηση συμμετοχής στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfi4jG7_tUVcZNdlTf1ow4g5MS9UOQdAFut51vot80n4E1bIQ/viewform μέχρι την Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2016.
Προσέλευση/εγγραφές: 9:30 πμ - 9:50 πμ
Χαιρετισμοί: 9:50 πμ – 10:00 πμ
Εισηγήσεις :
Αναστάσιος Στέφος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων:
«Η υποβάθμιση των ανθρωπιστικών σπουδών στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση»
Αθανάσιος Νάκας, Καθηγητής Γλωσσολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών:
«Η Νεοελληνική Γλώσσα στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση»
Μιχάλης Γ. Μερακλής, Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών:
«Η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση»
Χριστίνα Πετροπούλου, Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων ΔΔΕ Α΄ Αθήνας:
«Τα αρχαία ελληνικά μεταξύ “συντηρητισμού” και “προοδευτικότητας”: αναγκαιότητα ιδεολογικής αποφόρτισης και επαναπροσδιορισμός τους στη διδακτική πράξη»
Αγάθη Γεωργιάδου, επίτ. Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων, συνεργάτις του ΚΕΕ και του ΠΙ:
«Σκέψεις και προτάσεις για μια δημιουργική σχέση με την Νεοελληνική Λογοτεχνία»
Σωτήρης Κόνδης, επίτ. Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων:
«Βυζάντιο και Άραβες: μια προσέγγιση στο πλαίσιο του νέου προγράμματος διδασκαλίας της Ιστορίας»
Συζήτηση – παρεμβάσεις
Διάλειμμα – καφές: 12:30 μμ – 13:00 μμ
Παράλληλα εργαστήρια: 13:00 μμ – 14:30 μμ
Εργαστήριο 1 (αίθουσα Γ1) | Δομική-τεχνική προσέγγιση του περιεχομένου της α ραψωδίας της Οδύσσειας στην Α΄ Γυμνασίου. Θεματικοί τύποι-Ιδέες-Πολιτισμός. | Αναστασία Παπάζογλου, Πρότυπο Γυμνάσιο Ιωνιδείου |
Εργαστήριο 2 (αίθουσα Γ2) | Νίκου Εγγονόπουλου, Νέα περί του θανάτου… Μια διαθεματική διδακτική πρόταση με χρήση ΤΠΕ. | Αθηνά Ψαροπούλου, 5ο ΓΕΛ Βύρωνα |
Εργαστήριο 3 (αίθουσα Γ3) | “Τη μέρα που ισοπεδώθηκε η Γκερνίκα”: μελετώντας ένα διάσημο ρεπορτάζ. | Θεοδώρα Διέννη Πειραματικό ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων |
Εργαστήριο 4 (αίθουσα Γ4) | Δραστηριότητες δημιουργικής γραφής στη νέα ελληνική και την αρχαία ελληνική γραμματεία | Ξένη Σκαρτσή, 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών
|
Μια δημιουργική συνάντηση Ιστορίας και Λογοτεχνίας με αφορμή το έργο του Γιώργου Σαραντάρη | Τόνια Καφετζάκη, Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
| |
Χάικου στα ελληνικά και στα γαλλικά | Ξένη Σκαρτσή - Όλγα Πατεράκη - Ειρήνη Μαρματσούρη, 2ο Π. Γυμνάσιο Αθηνών
| |
Εργαστήριο 5 (αίθουσα Γ5) | Το μαθητικό ντοκιμαντέρ στην Τοπική Ιστορία: διαθεματικότητα και «πύκνωση» της ύλης
| Ουρανία Παπαδοπούλου, 2ο Π. Γυμνάσιο Αθηνών |
Ανοίγοντας τις πόρτες της τάξης μας: το παράδειγμα του θεάτρου | Ευτυχία Στρίντζη – Κων/να Τσιώρου, 2ο Π. Γυμνάσιο Αθηνών
| |
Παίζοντας με τα Αρχαία Ελληνικά | Αγγελική Πετροπούλου, 2ο Π. Γυμνάσιο Αθηνών | |
Εργαστήριο 6 (αίθουσα Γ6)
| Η εφαρμογή της μεθόδου Clil στα φιλολογικά μαθήματα | Λένα Ξανθάκου, Δήμητρα Δερτιλή, 2ο Π. Γυμνάσιο Αθηνών
|
Εργαστήριο 7 (Μεγάλο εργαστήριο πληροφορικής)
| Αξιοποίηση web2.0 υπηρεσιών και εφαρμογών για την υποστήριξη της διδασκαλίας φιλολογικών μαθημάτων. Υποστηρίζοντας τις διαστάσεις του χώρου και του χρόνου | Κων/να Δαβάκη – Άνθιμος Χαλκίδης – Μαρία Κονταξή, 2ο Π. Γυμνάσιο Αθηνών
|
Εργαστήριο 8 (αίθουσα Πολυμέσων) | Η διαθεματικότητα ως πρόταση διδασκαλίας για τα φιλολογικά μαθήματα – Η εφαρμογή της στο 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών. | Χάιδω Καλλιτσάκη, Διευθύντρια 2ου Π. Γυμνασίου Αθηνών |
Σενάριο διδασκαλίας: Η μονομαχία ως λογοτεχνικό μοτίβο. | Έλενα Χατζόγλου - Χάιδω Καλλιτσάκη, 2ο Π. Γυμνάσιο Αθηνών
| |
Η αξιοποίηση της Ιστορίας της Τέχνης στη διδασκαλία της Ιστορίας και της Λογοτεχνίας. Προτάσεις. | Βάσω Γεωργουλάκη, 2ο Π. Γυμνάσιο Αθηνών
| |
Ιλιάδα – Καβάφης. | Θεοδώρα Πανοπούλου – Αναστασία Κλημεντιώτη, 2ο Π. Γυμνάσιο Αθηνών | |
Ξεκλειδώνοντας αποσπάσματα της «ΕΛΕΝΗΣ» του Ευριπίδη με τα κλειδιά της Γλώσσας.
| Αναστασία Κλημεντιώτη – Ουρανία Παπαδοπούλου, 2ο Π. Γυμνάσιο Αθηνών
|
Χώρος διεξαγωγής: 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών, Τ. Φιλήμονος 36-38 και Τσόχα (σταθμός μετρό Αμπελόκηποι).
Οργανωτική Επιτροπή
Χ. Καλλιτσάκη, δ.φ., Διευθύντρια 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Αθηνών
Δ. Διαμαντίδης, Msc, μέλος ΕΠΕΣ 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Αθηνών
Ε. Ζιάκα, Msc, Υποδιευθύντρια 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Αθηνών
Ξ. Σκαρτσή, δ.φ., εκπαιδευτικός 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Αθηνών
Ε. Χατζόγλου, δ.φ., μέλος ΕΠΕΣ 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Αθηνών
με τη συνεργασία της Χ. Πετροπούλου, Σχ. Συμβούλου Φιλολόγωνών
με τη συνεργασία της Χ. Πετροπούλου, Σχ. Συμβούλου Φιλολόγων
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη