Εισαγωγή
Συνακόλουθα, μέσα από την αλληλεπίδραση φοιτητών και καθηγητών, δημιουργούνται ακαδημαϊκές κοινότητες, με απώτερο στόχο την παραγωγή γνώσης και την προαγωγή της επιστήμης. Αναμφίβολα, η ακαδημαϊκή κουλτούρα των μεταπτυχιακών σπουδών που έχει διαμορφωθεί στη Σχολή επηρεάζει θετικά την αυτοπραγμάτωση του φοιτητή.
Πρόγραμμα Σπουδών
Η Σχολή προσφέρει μεταπτυχιακό πρόγραμμα επιπέδου Master και Διδακτορικού στις Επιστήμες Αγωγής με τις παρακάτω κατευθύνσεις:
Επίπεδο Master
- Εκπαιδευτική Ηγεσία και Διοίκηση
- Θεωρία, Πρακτική και Αξιολόγηση Διδασκαλίας
- Ειδική Εκπαίδευση
Διδακτορικό Επίπεδο
- Εκπαιδευτική Ηγεσία και Διοίκηση
- Θεωρία, Πρακτική και Αξιολόγηση Διδασκαλίας
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΜΑΣΤΕΡ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Σκοπός
Επιδίωξη της κατεύθυνσης είναι να συμβάλει στην αναμόρφωση της διοίκησης των σχολείων και γενικότερα της εκπαίδευσης, προετοιμάζοντας εκπαιδευτικούς ηγέτες, οι οποίοι θα είναι ιδεολογικά και τεχνοκρατικά έτοιμοι να προβούν σε βελτιωτικές προσπάθειες, μεγιστοποιώντας, ταυτόχρονα, την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και των υλικών πόρων που έχουν στη διάθεσή τους. Οι γενικοί σκοποί του προγράμματος είναι οι εξής:
- Να προετοιμάσει ηγετικά στελέχη για την εκπαίδευση τα οποία θα είναι σε θέση να αντιλαμβάνονται το πλαίσιο μέσα στο οποίο λειτουργεί η εκπαίδευση και, επομένως, να ενεργούν έλλογα και κριτικά κατά την άσκηση του ρόλου που αναλαμβάνουν.
- Να δημιουργήσει το πλαίσιο αναφοράς και να προσφέρει ευκαιρίες εξάσκησης των φοιτητών σε δεξιότητες οργάνωσης και διοίκησης.
- Να προετοιμάσει ηγετικά στελέχη για την εκπαίδευση, τα οποία από τη μια θα είναι κριτικοί αναγνώστες ερευνών και από την άλλη ικανοί να σχεδιάσουν και να πραγματοποιήσουν τη δική τους έρευνα είτε σε επίπεδο σχολείου είτε σε επίπεδο εκπαιδευτικής περιφέρειας.
Στόχοι
Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος ο φοιτητής/τρια αναμένεται:
- Να κατανοεί βασικές έννοιες, αρχές και μοντέλα εκπαιδευτικής διοίκησης και ηγεσίας.
- Να αντιλαμβάνεται τη σχολική μονάδα ως ανοικτό σύστημα, το οποίο από τη μια βρίσκεται σε διαλεκτική σχέση με το ευρύτερο περιβάλλον μέσα στο οποίο λειτουργεί και από την άλλη ρυθμίζει ορθολογιστικά τη δράση του για αξιοποίηση των επιρροών που δέχεται, μέσα από τη μεθοδικότητα των διαδικασιών που ακολουθεί με στόχο τη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητάς του.
- Να αντιλαμβάνεται τη δυναμική της ομάδας και να αξιοποιεί το ανθρώπινο δυναμικό του σχολικού οργανισμού με σκοπό τη μετατροπή του σε μανθάνουσα κοινότητα.
- Να αναπτύξει δεξιότητες οργάνωσης, διοίκησης και ηγεσίας όπως: επικοινωνία, λήψη αποφάσεων, προγραμματισμό οργάνωση και προεδρία συνεδρίας, ανάπτυξη προσωπικού, αξιολόγηση προγραμμάτων και σχολικού έργου.
- Να εμβαθύνει στη θεωρία και τη μεθοδολογία εισαγωγής καινοτομιών στην εκπαίδευση, στην παρακολούθηση και αξιολόγηση της διδασκαλίας, στην αξιολόγηση προσωπικού, στην αξιολόγηση προγραμμάτων και σχολικού έργου.
- Να μελετά σε βάθος θεωρητικά θέματα της εκπαίδευσης, όπως αυτά προκύπτουν μέσα από τη φιλοσοφική, κοινωνιολογική και ψυχολογική θεώρησή της.
- Να αξιοποιεί τα αποτελέσματα ερευνών, αναφορικά με την άσκηση ρόλων στην εκπαίδευση και την αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ταυτόχρονα, θα είναι ικανός να προγραμματίζει και να ολοκληρώνει έρευνα δράσης για σκοπούς αυτοβελτίωσης.
ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Σκοπός
Γενική επιδίωξη της κατεύθυνσης είναι η προώθηση ποιοτικής διδασκαλίας μέσα από παιδαγωγική καθοδήγηση και ανάπτυξη προσωπικού, καθώς και αξιολόγηση της διδασκαλίας και των μαθησιακών αποτελεσμάτων.
Στόχοι
Αναμένεται ότι ο φοιτητής/τρια που θα ακολουθήσει την εν λόγω κατεύθυνση θα είναι σε θέση:
- Να προωθεί και να στηρίζει ποιοτική διδασκαλία μέσα από την ανάλυση κοινωνιολογικών, φιλοσοφικών και ψυχολογικών παραδοχών αναφορικά με την οργάνωση, διεξαγωγή και αξιολόγηση της διδασκαλίας.
- Να συμβάλλει στον εκσυγχρονισμό της διδασκαλίας, ασκώντας καθοδηγητικό και συμβουλευτικό ρόλο τόσο ως προς την ανάπτυξη προγραμμάτων σε επίπεδο σχολικής μονάδας όσο και ως προς την οργάνωση, διεξαγωγή και αξιολόγηση της διδασκαλίας.
- Να εμβαθύνει στα πορίσματα ερευνών καθώς και σε μεθοδολογικά ζητήματα αναφορικά με την οργάνωση και διεξαγωγή της διδασκαλίας.
- Να αξιοποιεί τη νεότερη τεχνολογία για σκοπούς διδασκαλίας και μάθησης.
- Να εμβαθύνει σε θέματα τεχνογνωσίας τα οποία σχετίζονται με θέματα κατασκευής δοκιμίων επιτευγμάτων, ανάλυσης και τεκμηρίωσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων και παρακολούθησης της ακαδημαϊκής προόδου των μαθητών.
- Να εφαρμόζει ποικιλία τεχνικών για συστηματική παρατήρηση και αξιολόγηση της διδασκαλίας.
- Να εμβαθύνει σε θέματα τεχνογνωσίας, τα οποία σχετίζονται με την παιδαγωγική καθοδήγηση και την ανάπτυξη προσωπικού.
- Να ασκεί ρόλο «καταλύτη» σε θέματα ποιοτικής διδασκαλίας, σχολικής κουλτούρας και σχολικού οράματος, καθώς και ανάπτυξης της σχολικής μονάδας, ως συνόλου.
- Να συμβάλλει στην ποιοτική αναβάθμιση της σχολικής ζωής, αξιοποιώντας έννοιες και αρχές της φιλοσοφίας, κοινωνιολογίας, ανθρωπολογίας και ψυχολογίας.
- Να εξετάζει κριτικά τα αποτελέσματα εκπαιδευτικών ερευνών και τις προεκτάσεις τους στην καθημερινή εργασία της σχολικής μονάδας και να οργανώνει τη δική του/της ερευνητική προσπάθεια για έρευνα δράσης.
ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σκοπός
Γενικός σκοπός της κατεύθυνσης είναι να βοηθήσει το φοιτητή να εμβαθύνει στις σύγχρονες τάσεις της ειδικής εκπαίδευσης τόσο από θεωρητική όσο και από πρακτική άποψη.
Στόχοι
Αναμένεται ότι ο φοιτητής που θα παρακολουθήσει την κατεύθυνση αυτή θα είναι σε θέση:
- Να γνωρίζει τις σύγχρονες απόψεις για την ειδική εκπαίδευση και να τις αντιμετωπίζει θετικά.
- Να κατανοεί τη σημασία της συνεκπαίδευσης-συμπερίληψης και να αποδέχεται τη φιλοσοφία της.
- Να γνωρίσει διάφορα εργαλεία για τον εντοπισμό παιδιών με ειδικές ανάγκες και να ασκηθεί στη χρήση τους.
- Να εισηγείται και να εφαρμόζει ο ίδιος κατάλληλα εκπαιδευτικά προγράμματα για την αντιμετώπιση συγκεκριμένων εκπαιδευτικών αναγκών.
- Να βοηθά συναδέλφους του εκπαιδευτικούς, που διδάσκουν σε συνηθισμένες τάξεις, να επιλύουν προβλήματα που αντιμετωπίζουν παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
- Να εξετάζει κριτικά τα αποτελέσματα ερευνών που σχετίζονται με την ειδική εκπαίδευση.
- Να αποκτήσει το επιστημονικό υπόβαθρο για τη διεξαγωγή μελετών στην ειδική εκπαίδευση.
Περιεχόμενο σπουδών
Το μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στις Επιστήμες Αγωγής και για τις τρεις κατευθύνσεις υλοποιείται μέσα από τους ακόλουθους κύκλους μαθημάτων:
- Μαθήματα κοινού κορμού σε ποσοστό 30% του προγράμματος.
- Μαθήματα κατεύθυνσης, υποχρεωτικά και επιλεγόμενα, σε ποσοστό 60% του προγράμματος.
- Σεμινάρια σε ποσοστό 10% του προγράμματος.
- Δυο μαθήματα κατεύθυνσης μπορούν να αντικατασταθούν με την εκπόνηση μεταπτυχιακής εργασίας.
- Τόσο στα μαθήματα κοινού κορμού, όσο και στα μαθήματα κατεύθυνσης, ο φοιτητής έχει τη δυνατότητα επιλογής μαθημάτων, διευθέτηση η οποία του επιτρέπει να εμβαθύνει στους τομείς ενδιαφερόντων του.
Διάρκεια σπουδών
Το πρόγραμμα μπορεί να συμπληρωθεί σε τρία εξάμηνα σπουδών με πλήρη φοίτηση ή με μερική φοίτηση η οποία δεν θα υπερβαίνει τα τέσσερα έτη.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ | ECTS Credits | ||
Α. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΟΙΝΟΥ ΚΟΡΜΟΥ | 27 | ||
(Δυο μαθήματα από τον Κύκλο Α και ένα από τον Κύκλο Β) | |||
Κύκλος Α: Έρευνα και Αξιολόγηση | |||
EDUC-510 Β | Εκπαιδευτική Έρευνα: Αρχές και Μέθοδοι Ποιοτικής και Ποσοτικής Έρευνας | 9 | |
EDUC-510 Β | Εκπαιδευτική Έρευνα: Αρχές και Μέθοδοι Ποιοτικής και Ποσοτικής Έρευνας | 9 | |
EDUC-512 Β | Ποσοτική Έρευνα και Εκπαιδευτική Στατιστική | 9 | |
EDUC-610 Α | Μέτρηση και Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση | 9 | |
EDUC-611 | Προκεχωρημένες Μέθοδοι Ποιοτικής Έρευνας | 9 | |
EDUC-612 Α | Ανώτερες Μορφές Στατιστικής Ανάλυσης | 9 | |
Κύκλος Β: θεωρητικές Βάσεις της Εκπαίδευσης | |||
EBUC-500 | Φιλοσοφικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση | 9 | |
EBUC-501 Α | Ψυχολογικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση | 9 | |
EBUC-502 Α | Κοινωνιολογικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση | 9 | |
EBUC-503 | Εκπαιδευτικά Κινήματα και Νεωτερισμοί | 9 | |
EDUC-504 | Συγκριτική Παιδαγωγική | 9 | |
EDUC-601 | Μάθηση και Νόηση | 9 | |
9 | |||
II. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ | |||
ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ Α: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ | |||
Υποχρεωτικά μαθήματα | 27 | ||
E0UC-570 | Έννοιες, Αρχές και Μοντέλα Εκπαιδευτικής Διοίκησης* | 9 | |
EDUC-571 | Οργάνωση και Διοίκηση Σχολείου | 9 | |
EDUC-572 | Παρατήρηση και Αξιολόγηση της Διδασκαλίας | 9 | |
Μαθήματα περιορισμένης επιλογής** | 27 | ||
(Τρία μαθήματα από τα παρακάτω ή δύο και ένα μάθημα άλλης κατεύθυνσης) | |||
EDUC-553 Α | Εκπαιδευτική Διοίκηση και Τεχνολογία | 9 | |
EDUC-568 | Μοντέλα Εκπαιδευτικής Αποτελεσματικότητας | 9 | |
EDUC-573 | Αποτελεσματικότητα και Βελτίωση Σχολείου | 9 | |
EDUC-574 | Εισαγωγή Καινοτομιών στην Εκπαίδευση | 9 | |
EDUC-575 | Αρχές και Μοντέλα Επιμόρφωσης και Ανάπτυξης Προσωπικού | 9 | |
EDUC-576 | Αξιολόγηση Προγραμμάτων και Σχολικού Έργου | 9 | |
EDUC-577 | Προγραμματισμός και Λήψη Αποφάσεων στην Εκπαίδευση | 9 | |
EDUC-578 Α | Πολιτική Δημοκρατία και Εκπαιδευτική Ηγεσία | 9 | |
EDUC-579 | Οργανωτική Συμπεριφορά και Ηγεσία | 9 | |
EDUC-671 | Εκπαιδευτική Πολιτική | 9 | |
EDUC-697 | Εξατομικευμένη Μελέτη | 9 | |
ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ Β: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | |||
Υποχρεωτικά μαθήματα | 27 | ||
EDUC-560B | θεωρία και Μεθοδολογία της Διδασκαλίας (προκεχηρωμένο)* | 9 | |
EDUC-533B | Βασικές Αρχές και Διαδικασίες Ανάπτυξης και Αξιολόγησης Προγραμμάτων | 9 | |
EDUC-572 | Παρατήρηση και Αξιολόγηση της Διδασκαλίας | 9 | |
Μαθήματα περιορισμένης επιλογής** | 27 | ||
(Τρία μαθήματα από τα παρακάτω ή δύο και ένα μάθημα άλλης κατεύθυνσης) | 9 | ||
EDUC-532 Α | Σχολικά Βιβλία: Συγγραφή. Αξιολόγηση. Έρευνα | 9 | |
EDUC-541 Α | θεωρία και Πρακτική της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης | 9 | |
EDUC-551 Α | Νέες Τεχνολογίες και Διδασκαλία | 9 | |
EDUC-561 | Παιδαγωγική και Διδακτική Καθοδήγηση | 9 | |
EDUC-568 | Μοντέλα Εκπαιδευτικής Αποτελεσματικότητας | 9 | |
EDUC-569 | Ποιοτική Διδασκαλία: Ερευνητικές Προσεγγίσεις και Αποτελέσματα | 9 | |
EDUC-575 | Αρχές και Μοντέλα Επιμόρφωσης και Ανάπτυξης Προσωπικού | 9 | |
EDUC-697 | Εξατομικευμένη Μελέτη | 9 | |
ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ Γ: ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ | |||
Υποχρεωτικά μαθήματα | 27 | ||
EDUC-521 | Μορφές Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών* | 9 | |
EDUC-523 Β | Ψυχομετρικές Μέθοδοι στην Ειδική Εκπαίδευση | 9 | |
EDUC-621 | Παιδαγωγική της Συμπερίληψης | 9 | |
Μαθήματα περιορισμένης επιλογής** | 27 | ||
(Τρία μαθήματα από τα παρακάτω ή δύο και ένα μάθημα άλλης κατεύθυνσης) | |||
EDUC-522 Α | Πρώιμη Υποστηρικτική Παρέμβαση - Συστημική Ανάλυση και Στήριξη | 9 | |
EDUC-524 Β | Πολιτική και Πρακτική της Ειδικής Εκπαίδευσης | 9 | |
EDUC-526 | Διδασκαλία Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες στο Συνηθισμένο Σχολείο | 9 | |
EDUC-552 Α | Εφαρμογές της Τεχνολογίας στην Ειδική Εκπαίδευση | 9 | |
EDUC-623 | Ψυχοπαθολογία του Παιδιού | 9 | |
EDUC-624 | Δυσλεξία: Έρευνες και Νεότερες Τάσεις | 9 | |
EDUC-626 | Συναισθηματικά και Συμπεριφορικά Προβλήματα | 9 | |
EDUC-697 | Εξατομικευμένη Μελέτη | 9 | |
ΙII. ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ | |||
EDUC-591 | Σεμινάριο Ι: θεματικά Πεδία της Κατεύθυνσης | 9 | |
EDUC-592 | Σεμινάριο II: Οργάνωση και Ανάλυση Ποιοτικών Δεδομένων | 3 | |
EDUC-593 | Σεμινάριο III: Οργάνωση και Ανάλυση Ποσοτικών Δεδομένων | 3 | |
3 | |||
IV. ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ | 18 | ||
EDUC-699 | Διατριβή Μάστερ | 90 | |
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΜΟΡΦΗ | ΣΧΗΜΑ A | ΣΧΗΜΑ Β | |
Μαθήματα Κοινού Κορμού | 27 | 27 | |
Μαθήματα Κατεύθυνσης | |||
Υποχρεωτικά | 27 | 27 | |
Επιλεγόμενα | 27 | 9 | |
Σεμινάρια | 9 | 9 | |
Μεταπτυχιακή εργασία | - | 18 | |
Σύνολο | 90 | 90 | |
ECTS: European Credit Transfer System |
ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη