Thumbnail
alfavita.gr

Επιμέλεια: Παναγιώτης Κάτσικας

Όλοι μας γνωρίζουμε πως η Google είναι ο κυρίαρχος τρόπος αναζήτησης, στον πλανήτη, μιας οποιασδήποτε πληροφορίας ή ενός προϊόντος. Έχει μερίδιο αγοράς περίπου 70% όλων των δραστηριοτήτων αναζήτησης  στο διαδίκτυο.

 Παρ' όλ' αυτα η Google καλείται να αντιμετώπισει μια σειρά από προκλήσεις οι οποίες θα μπορούσαν να ανατρέψουν την κυριαρχία της. Η πρόκληση για την εταιρεία κολοσσό έρχεται με την ανάδειξη ενός νέου τρόπου  αναζήτησης στο διαδίκτυο που ονομάζεται «λανθάνουσα» ή «αφηρημένη» αναζήτηση.

 
Μέχρι τώρα, αν κάποιος ήθελε να ψάξει κάτι μέσω  της διαδικτυακής μηχανής αναζήτησης θα έπρεπε να πληκτρολογήσει κάποιες «λέξεις κλειδιά».  Η Google μας έχει «μάθει» να πληκτρολογούμε αυτές τις  λέξεις κλειδιά κατά σειρά σπουδαιότητας και όχι  ιεραρχώντας με βάση το νόημα αυτών.
 
Στο κοντινό μέλλον τα πράγματα θα έχουν αλλάξει. Η Google, το Facebook και  η Αpple επεξεργάζονται τρόπους και εργαλεία που μέσω από αυτά θα μπορούμε να αναζητούμε πράγματα χρησιμοποιώντας την καθομιλουμένη γλώσσα ακόμα και αφηρημένες ή ασύνδετες και λάθος λέξεις χωρίς  τα αποτελέσματα που θα μας βγάζουν να είναι άχρηστα.
 
Η Google μιλάει "Caveman English"
 
O Larry Kim δημιουργός του Wordstream  και ειδικός στη διαδικτυακή αναζήτηση περιγράφει στο Business Insider:  
 
"Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν ασύνδετες μεταξύ τους λέξεις κλειδιά. Για καλύτερα αποτελέσματα στην αναζήτηση χρησιμοποιούν πολύπλοκες και μεγάλες προτάσεις όπως «οδηγίες, μαύρη άμμος,  καλύτερη παραλία, Χαβάι» εάν ψάχνουν οδηγίες για το πώς θα πάνε σε μια παραλία στη Χαβάι. Αυτό το ονομάζω τα αγγλικά του ανθρώπου των σπηλαίων γιατί αν διαβάσετε τα ερωτήματα αναζήτησης ακούγονται πολύ αφύσικα και ακούγονται σαν να τα έλεγε ένας «αγριάνθρωπος». Εκτιμώ ότι το 20% των αναζητήσεων στον κόσμο έχουν γίνει χρησιμοποιώντας  “Caveman English”.
 
To Facebook πρόσφατα  έχει λανσάρει το Graph Search έναν νέο τρόπο αναζήτησης το οποίο εμφανίζεται προς το παρόν στους Αμερικάνους χρήστες και σύντομα σε όλους παγκοσμίως.  Αν έχεις δοκιμάσει να ψάξεις κάτι στο facebook θα γνωρίζεις πόσο δύσκολο είναι. Οι πιο πολλές αναζητήσεις με λέξεις κλειδιά δεν έχουν τα αποτελέσματα που θα έπρεπε. Χρησιμοποιώντας όμως το Graph Search για να βρεις ποιες είναι η αγαπημένες ταινίες  των φίλων σου τα  αποτελέσματα είναι συναρπαστικά.
 
Η αλλαγή hummingbird
 
Larry Page Palo Alto home
 
H Google δεν μένει όμως με σταυρωμένα τα χέρια. Πριν λίγες  εβδομάδες  άλλαξε τον αλγόριθμό της  ο οποίος επηρεάζει το 90% των αναζητήσεων παγκοσμίως. Η νέα αλλαγή στον αλγόριθμό κάνει ικανή την μηχανή αναζήτησης να απαντάει σε ερωτήματα  «καθομιλουμένης γλώσσας» πιο ικανοποιητικά.
 
Η Google θεωρεί πως η αλλαγή αυτή, που ονομάζεται Hummingbird, είναι η πιο σημαντική αλλαγή στον πυρήνα της μηχανής από το 2001.
 
Ο κόσμος μετακινείται από το Google στο Facebook
 
Πρόσφατα οι χρήστες του διαδικτύου σύμφωνα με το comScore περνάνε περισσότερες ώρες στο Facebook παρά στο Google. Η αυτοκρατορία της Google που βασίζεται στην αναζήτηση έχει αξία 60 δις ενώ του Facebook 6 δις και δεν βασίζεται στην αναζήτηση.
 
Εάν το Facebook  αναπτύξει ολοκληρωτικά μια αξιοπρεπή και διαφορετική μηχανή αναζήτησης από την Google – ίσως με το να μας μάθει να αναζητάμε με «λανθάνουσες» λέξεις κλειδιά, τότε ίσως θα γίνουμε μάρτυρες μιας τεκτονικής μετατόπισης στην ιστορία της διαδικτυακής αναζήτησης.
 
Ο Κιμ παρατηρεί πως στις αναζητήσεις που γίνονται μέσω κινητού οι οποίες αποτελούν το 50%  συνολικά των αναζητήσεων  αναπτύσσεται η τάση να γίνονται με φωνητικό τρόπο. Εδω έρχεται το Siri της Αpple.
 
Ο πραγματικός σκοπός του Siri...
 
apple tim cook september 10 product event
 
Εάν έχετε στην κατοχή σας ένα Iphone,  αναρατωθείτε γιατί η Apple επιμένει με το siri ενώ δεν είναι τόσο βολικό για τους χρήστες. Ο λόγος είναι ότι η Αpple γνωρίζει ότι το μέλλον των υπολογιστών είναι τα κινητά, και ότι είναι πιο εύκολο να κάνεις φωνητική αναζήτηση.
 
Αν το Siri ήταν βελτιωμένο τόσο ώστε να μπορεί να βολεύει τους χρήστες στη φωνητική αναζήτηση τότε οι κάτοχοι Iphone θα χρησιμοποιούσαν την αναζήτηση του Siri και θα σταματούσαν το Google.
 
Αυτό θα ήταν ένα μεγάλο άλμα και η Apple έχει δείξει πως δεν τα φοβάται.
Και οι τρεις εταιρείες εμφανίζονται προετοιμασμένες για τη μέρα της μεγάλης μάχης  όταν οι ομιλητικοί θα κυριαρχήσουν στην αναζήτηση.
 
Πληροφορίες από Businessinsder.com
 
 
 
 
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα