Thumbnail
Επιστήμη

Συσχετισμοί μεταξύ ουδέτερων ερεθισμάτων και χρηματικών ανταμοιβών ισχυροποιήθηκαν μέσα σε εβδομάδες μάθησης, σύμφωνα με μελέτη σε ανθρώπους, η οποία δημοσιεύεται στο περιοδικό Journal of Neuroscience, που ερεύνησε τη μάθηση σε μια εκτεταμένη χρονική περίοδο. Η έρευνα μπορεί να έχει επιπτώσεις στη μελέτη του εθισμού, στον οποίο οι συσχετισμοί μεταξύ φαρμάκου και ανταμοιβής, που μαθαίνονται, αποκτήθηκαν βαθμιαία.

Κατά τις περασμένες λίγες δεκαετίες, η έρευνα στην περιοχή της νευροεπιστήμης φώτισε τους νευρωνικούς μηχανισμούς που υποστηρίζουν τη μάθηση από ανατροφοδότηση ανταμοιβής. Ωστόσο, ένα δυνητικά κρίσιμο χαρακτηριστικό που η έρευνα αυτή αγνοεί είναι η επίδραση του χρόνου εκμάθησης: Οι μελέτες για τη βασιζόμενη σε ανταμοιβή μάθηση στους ανθρώπους τυπικά περιλαμβάνουν περιόδους εκπαίδευσης διάρκειας λεπτών. Αυτό – η μικρή χρονική διάρκεια – περιορίζει την μετάφραση των αποτελεσμάτων αυτής της έρευνας στους ανθρώπους σε αντίθεση με έρευνες σε ζώα που περιλαμβάνουν εκμάθηση κατά τη διάρκεια ημερών ή εβδομάδων. Επιπροσθέτως, οι ταχείες ενέργειες μάθησης δεν είναι αντιπροσωπευτικές για να δείξουν πώς οι άνθρωποι αναπτύσσουν πραγματικά τις προτιμήσεις τους κατά τη διάρκεια του χρόνου.

Ο Elliott Wimmer, ερευνητής με ενδιαφέρον στο μάθηση και τη λήψη αποφάσεων, και οι συνάδελφοί του βρήκαν ότι άνδρες και γυναίκες διατήρησαν καλύτερα αυθόρμητες συσχετίσεις μεταξύ εικόνων τοπίων και χρηματικού κέρδους, όταν η εκμάθηση των συσχετισμών έγινε σε σύντομες περιόδους που κατανεμήθηκαν κατά τη διάρκεια εβδομάδων σε σύγκριση με μια μόνο, εικοσάλεπτη, περίοδο. Τα δεδομένα νευροαπεικόνισης των ερευνητών αποκαλύπτουν ότι η εκπαίδευση οδήγησε σε μεγαλύτερη εμπλοκή των σχετικών με τη μάθηση περιοχών του εγκεφάλου – με κάθε τύπο μάθησης να εμπλέκει διαφορετικά μέρη του εγκεφάλου. Τα αποτελέσματα αυτά παρέχουν ένα σημείο εκκίνησης για την εξερεύνηση του πώς οι συσχετισμοί που μαθαίνονται και που έχουν αρνητικές επιδράσεις στην υγιεινή και ευημερία του ανθρώπου, καθώς επιπροσθέτως, για το πώς θα μπορούσαν να αγνοηθούν.

Πηγή: Neuroscience News μέσω egno.gr

Περισσότερα στη δημοσίευση: Reward learning over weeks versus minutes increases the neural representation of value in the human brain. Journal of Neuroscience.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kataigida_vroxi
Έρχεται έντονη κακοκαιρία με καταιγίδες και χιόνια – Στο επίκεντρο Αττική και Θεσσαλία
Στο επίκεντρο καταιγίδων μεγάλης διάρκειας η Αττική και η Θεσσαλία - Πότε θα «χτυπήσουν»
Έρχεται έντονη κακοκαιρία με καταιγίδες και χιόνια – Στο επίκεντρο Αττική και Θεσσαλία
chess_skaki_ekpaideytikoi_aksiologisi_pionia.jpg
Εκπαιδευτικοί: Ποια είναι η αλήθεια για την παράνομη εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ για την απεργία-αποχή
Αντίδραση στην ενημερωτική εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας για την απεργία-αποχή των εκπαιδευτικών κατά της «αξιολόγησης»
Εκπαιδευτικοί: Ποια είναι η αλήθεια για την παράνομη εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ για την απεργία-αποχή
sxoleio
Αόρατα τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά στο ελληνικό σχολείο - Αναίτια αφαίρεση εγκεκριμένου υλικού πρόληψης της βίας και του εκφοβισμού
Αφαίρεση εκπαιδευτικού υλικού για τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά - Το ΙΕΠ στερεί το δικαίωμα στην ασφάλεια και την πρόληψη της βίας στα σχολεία
Αόρατα τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά στο ελληνικό σχολείο - Αναίτια αφαίρεση εγκεκριμένου υλικού πρόληψης της βίας και του εκφοβισμού