koronoios paidia
Παιδιά με παθήσεις όπως διαβήτης, παχυσαρκία, πνευμονικές νόσους κ.α χρειάστηκε να εισαχθούν σε ΜΕΘ, σύμφωνα με αμερικανική μελέτη

Τα παιδιά, αν και αρρωσταίνουν σοβαρά από τον κορωνοϊό πολύ σπανιότερα σε σχέση με τους μεγάλους, αντιμετωπίζουν και αυτά τον κίνδυνο σοβαρών επιπλοκών και θανάτου λόγω Covid-19, βέβαια σε πολύ μικρότερο βαθμό. Όμως, τα περισσότερα από όσα εισάγονται σε παιδιατρικές Μονάδες Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ), έχουν κάποιο υποκείμενο νόσημα, όπως συμβαίνει και με τους ηλικιωμένους, σύμφωνα με μία νέα μικρή έρευνα επιστημόνων στις ΗΠΑ, μεταξύ των οποίων ένας Έλληνας παιδίατρος.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Λόρενς Κλάινμαν του Τμήματος Παιδιατρικής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ράτγκερς του Νιού Τζέρσι, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό παιδιατρικό περιοδικό «JAMA Pediatrics», ανέφεραν ότι τα παιδιά και οι έφηβοι αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο κίνδυνο για σοβαρή Covid-19 από ό,τι είχε προηγουμένως θεωρηθεί. Ο κίνδυνος είναι ακόμη μεγαλύτερος για τα παιδιά με υποκείμενα νοσήματα.

«Η ιδέα ότι η Covid-19 "χαρίζεται" στους νέους είναι απλώς εσφαλμένη. Μολονότι τα παιδιά είναι πιθανότερο να αρρωστήσουν με τη νόσο, αν έχουν άλλες χρόνιες καταστάσεις, μεταξύ των οποίων παχυσαρκία, είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι ακόμη και παιδιά χωρίς χρόνιες παθήσεις, επίσης, κινδυνεύουν. Οι γονείς πρέπει να συνεχίσουν να παίρνουν τον ιό σοβαρά», τόνισε ο δρ Κλάινμαν.

Η μελέτη αφορούσε 48 ασθενείς, από νεογέννητα έως 21 ετών, που εισήχθησαν τον Μάρτιο και τον Απρίλιο σε παιδιατρικές ΜΕΘ στις ΗΠΑ λόγω Covid-19. Σε ποσοστό 83% είχαν προϋπάρχον χρόνιο πρόβλημα, όπως ανοσοκαταστολή, διαβήτη, επιληψία, νόσο πνευμόνων, παχυσαρκία κ.ά. Το 40% είχε αναπτυξιακή καθυστέρηση ή γενετικές ανωμαλίες.

Κατά την παραμονή τους στη ΜΕΘ, πάνω από το 20% εμφάνισε ανεπάρκεια δύο ή περισσοτέρων οργάνων λόγω της Covid-19 και το 38% χρειάστηκε υποστήριξη με μηχανικό αναπνευστήρα. Σε διάστημα τριών εβδομάδων δύο παιδιά πέθαναν.

Οι ερευνητές επισήμαναν τόσο την πολύ χαμηλότερη θνητότητα στις παιδιατρικές ΜΕΘ (4%) σε σχέση με τις ΜΕΘ με ενήλικους (62%) όσο και τα χαμηλότερα ποσοστά σοβαρών αναπνευστικών προβλημάτων μεταξύ των παιδιατρικών ασθενών.

Στη μελέτη συμμετείχε ο ελληνικής καταγωγής αναπληρωτής καθηγητής Κωνσταντίνος Μπούκας του Τμήματος Παιδιατρικής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Τέξας, απόφοιτος της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών (1997).

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΚΠΑ
ΕΚΠΑ: Ξεκίνησε το Διεθνές Συνέδριο Ορθόδοξης Θεολογίας το οποίο πραγματοποιείται κάθε 50 χρόνια
Κατά την τελετή έναρξης πραγματοποιήθηκε υποδοχή από τον Χορό Ψαλτών «Οι Μαΐστορες της Ψαλτικής Τέχνης» υπό τη χοραρχία του Καθηγητή του Τμήματος...
ΕΚΠΑ: Ξεκίνησε το Διεθνές Συνέδριο Ορθόδοξης Θεολογίας το οποίο πραγματοποιείται κάθε 50 χρόνια
Πλήρης οδηγός για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας - ΣΔΕ
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οριστικοί Πίνακες Κατάταξης Εκπαιδευτικού Προσωπικού, Συμβούλων Σταδιοδρομίας και Ψυχολόγων 2024-2025 από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ
Και οι  διαθέσιμες ώρες και τμήματα ανά ΣΔΕ και εκτός έδρας τμήματα, σχολικής περιόδου 2024-2025.
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οριστικοί Πίνακες Κατάταξης Εκπαιδευτικού Προσωπικού, Συμβούλων Σταδιοδρομίας και Ψυχολόγων 2024-2025 από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ
thranio taksi sxoleio
Αντιδράσεις εκπαιδευτικών στη Χίο για πρόταση μετατροπής Γυμνασίου σε Πρότυπο Σχολείο
Οι εκπαιδευτικοί εξέφρασαν την έντονη αντίθεσή τους αναφορικά με το θέμα του χαρακτηρισμού του σχολείου τους ως Πρότυπου ή Πειραματικού
Αντιδράσεις εκπαιδευτικών στη Χίο για πρόταση μετατροπής Γυμνασίου σε Πρότυπο Σχολείο