texniti-noymosyni
Ο καλύτερος τρόπος για έναν ηγέτη να αξιοποιήσει και να αναδείξει τη συλλογική δύναμη μιας ομάδας είναι να αποκαλύψει τη δική του ανθρωπιά

Στο βιβλίο «Redesigning Leadership» (Ξανασχεδιάζοντας την Ηγεσία) ο John Maeda, σήμερα αντιπρόεδρος Σχεδιασμού και Τεχνητής Νοημοσύνης στη Microsoft, μοιράζεται αυτά που έμαθε όταν κλήθηκε ως ακαδημαϊκός να αναλάβει την προεδρία της περίφημης Σχολής Σχεδιασμού του Rhode Island στο Πανεπιστήμιο Brown στην Αμερική. Μέσα από τις προσωπικές του εμπειρίες καταλήγει ότι ο καλύτερος τρόπος για έναν ηγέτη να αξιοποιήσει και να αναδείξει τη συλλογική δύναμη μιας ομάδας είναι να αποκαλύψει τη δική του ανθρωπιά. Η καθαρή επικοινωνία με τους συναδέλφους, η εμπιστοσύνη, η ελευθερία στην έκφραση, η ειλικρινής κριτική και η αμοιβαία εκτίμηση είναι στοιχεία μιας αποδοτικής και επιτυχημένης ομάδας. Αλλωστε ο σεβασμός των συνεργατών δεν είναι δεδομένος, αλλά κερδίζεται. Μόνο έτσι η ηγεσία μπορεί να εμπνεύσει μια μεγάλη ομάδα.

Δέκα χρόνια μετά, στην ταχύτατα μεταβαλλόμενη εποχή μας όπου η τεχνητή νοημοσύνη κυριαρχεί και εδώ και καιρό επηρεάζει δυναμικά τον ακαδημαϊκό χώρο, αναρωτιέται κάποιος αν στη διαχείριση αυτής της αυξανόμενης πολυπλοκότητας τα συμπεράσματα του Maeda συνεχίζουν να βρίσκονται σε ισχύ. Ειδικά στον χώρο των πανεπιστημίων για τη λήψη ορθών αποφάσεων, η ηγεσία απαιτεί την ανάπτυξη πολυεπίπεδων ηγετικών ικανοτήτων καθώς απευθύνεται σε διαφορετικές ομάδες, φοιτητές, ακαδημαϊκό και διοικητικό προσωπικό, με διαφορετικές ανάγκες και προτεραιότητες.

Στην εποχή της μηχανικής μάθησης και των έξυπνων μηχανών απαιτείται μια σύγχρονη ανθρωποκεντρική ηγεσία που θα χαρακτηρίζεται από δημιουργικότητα, προσαρμοστικότητα, ενσυναίσθηση, ευελιξία και προσωπική ηθική.

Η διαύγεια και η επικοινωνία του οράματος μιας ηγεσίας χρειάζεται σαφήνεια, σκοπό και στόχευση, πάθος και προσωπικό παράδειγμα. Οσον αφορά την πραγμάτωση του οράματος, η διατήρηση μιας ευκρινούς εστίασης είναι εξίσου σημαντική.

Η τεχνητή νοημοσύνη καθοδηγείται από τη σύγχρονη τεχνολογία μέσα από την ανθρώπινη νοημοσύνη. Η ενσυναίσθηση παίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτή τη διάδραση. Κάθε σύστημα που δημιουργείται θα πρέπει να είναι συμπεριληπτικό και απαλλαγμένο από κάθε δεδομένο που δημιουργεί προκαταλήψεις και αποκλεισμούς. Ειδικά στους ακαδημαϊκούς χώρους αυτό συνεπάγεται μια κοινωνία πολιτών με κυρίαρχα στοιχεία τη συμμετοχικότητα, την αποδοχή της διαφορετικότητας και την ενσωμάτωση, τη δικαιοσύνη, την κοινωνική ευθύνη στο πλαίσιο κοινών οραμάτων και ηθικών στόχων.

Σήμερα, ο Maeda συνεχίζει να παραμένει επίκαιρος. Περισσότερο από ποτέ η άσκηση σοβαρής ηγεσίας συνεπάγεται ευθύνη και προσωπική ηθική.

*Ο κ. Γεράσιμος Σιάσος είναι πρόεδρος της Ιατρικής Σχολής Αθηνών, καθηγητής Καρδιολογίας της Γ’ Πανεπιστημιακής Καρδιολογικής Κλινικής του Νοσοκομείου «Η Σωτηρία».

Πηγή: in.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

vaseis-2015-ptosi-1.jpg
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
Πού θα πάνε οι βάσεις εισαγωγής στις πιο υψηλόβαθμες σχολές
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
tramp
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
Πιθανότατα οι οπαδοί του υποψηφίου Ντόναλντ Τραμπ, θέλουν να στείλουν ένα μήνυμα στον Ντόναλντ Τραμπ ότι είναι στο πλευρό του και ότι συμπάσχουν μαζί...
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»
«Το δικό μου επιχείρημα που αφορά την αξία του σχολείου είναι το εξής: Τι είναι το σχολείο λοιπόν παιδιά; Είναι ένας τόπος συνάντησης»
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»