ασεπ διαγωνισμος εξετάσεις
Επιστολή εκπροσώπων της ομάδας «μη επιτυχόντων» του διαγωνισμού 1Γ/2022 - Οι ισχυρές αντιδράσεις στην κατάθεση του εν λόγω νομοσχεδίου αποτυπώνονται έντονα και στα 1500 σχόλια που υπάρχουν στο κείμενο του (άρθρο 20) στην δημόσια διαβούλευση.

ΠΡΟΣ: Προεδρείο της Βουλής των Ελλήνων,  Βουλευτές της Βουλής των Ελλήνων

ΘΕΜΑ: Πλήρωση των κενών θέσεων του διαγωνισμού 1Γ/2022 του ΑΣΕΠ

Αξιότιμες/οι κυρίες και κύριοι

Απευθυνόμαστε σε εσάς για να σας ενημερώσουμε σχετικά με τον διαγωνισμό 1Γ/2022 και το
νομοσχέδιο που κατατέθηκε στις 7 Φεβρουαρίου του 2023 στην δημόσια διαβούλευση προκειμένου
να δοθεί λύση στο πρόβλημα της κάλυψης των κενών θέσεων.

Ο διαγωνισμός 1Γ/2022 προκηρύχθηκε τον Μάρτιο του 2022 και οι εξετάσεις διεξήχθησαν στις 22
και 23 του περασμένου Οκτώβρη. Ο διαγωνισμός ήταν εμφανώς άγονος και αποτυχημένος καθώς
από τις 822 αρχικές θέσεις καλύφθηκαν μόνο οι 257 θέσεις και οι υπόλοιπες 565 έμειναν κενές. 

Εξαιτίας της αποτυχίας του διαγωνισμού ξέσπασαν μεγάλες αντιδράσεις σχετικά με τους όρους της
προκήρυξης και τον τρόπο κάλυψης των κενών θέσεων.

Η εξαιρετική δυσκολία των θεμάτων, σε συνδυασμό με την υψηλή αρνητική βαθμολογία και τις υψηλές τεθείσες βάσεις (55 τοις εκατό ανά μάθημα και 60 τοις εκατό στο σύνολο) ήταν αναμενόμενο να συντελέσουν καθοριστικά στο τελικό αποτέλεσμα αφού μόλις το 2,46% των υποψηφίων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και το 1,43% των υποψηφίων Τεχνολογικής Εκπαίδευσης κατάφεραν να επιτύχουν.

Η κυβέρνηση προκειμένου να δώσει λύση στο θέμα, μετά από πιέσεις μιας ομάδας υποψηφίων,
αποφάσισε να καταθέσει νομοσχέδιο (άρθρο 20) με το οποίο μειώνεται η συνολική βάση στο 50%
και η βάση στα επιμέρους μαθήματα στο 40%. 

Το νομοσχέδιο αυτό, το οποίο ευνοεί την συγκεκριμένη ομάδα υποψηφίων είναι προδήλως
φωτογραφικό. Είναι αντισυνταγματικό, διότι έρχεται σε σύγκρουση με το άρθρο 103 παρ.7 του
Συντάγματος το οποίο ορίζει ρητά πως οι προσλήψεις δημοσίων υπαλλήλων εφόσον γίνονται με
διαγωνισμό από Ανεξάρτητη Αρχή είναι υποκείμενες σε προκαθορισμένα κριτήρια.

Η εκ των υστέρων αλλαγή των κριτηρίων έρχεται σε αντίθεση με την ισχύουσα έννομη τάξη και θέτει ευθέως θέμα παράκαμψης του ΑΣΕΠ, το οποίο είναι το κατά το Σύνταγμα αρμόδιο όργανο που είναι
επιφορτισμένο με την διεξαγωγή τέτοιων διαγωνισμών για την στελέχωση των δημοσίων
υπηρεσιών.

Οι ισχυρές αντιδράσεις στην κατάθεση του εν λόγω νομοσχεδίου αποτυπώνονται έντονα και στα
1500 σχόλια που υπάρχουν στο κείμενο του (άρθρο 20) στην δημόσια διαβούλευση.
Υπάρχει ένα
πολύ μεγάλο ποσοστό συμμετεχόντων που θέτουν τον έντονο προβληματισμό τους και τις
επισημάνσεις τους σχετικά με την αλλαγή των προκαθορισμένων όρων διεξαγωγής του
διαγωνισμού 1Γ/2022.

Επίσης, κυρίαρχη είναι η άποψη πως η νομικά προβληματική μείωση της
βάσης επιτυχίας πρέπει να αντικατασταθεί με την δημιουργία πίνακα κατάταξης βάσει του
συνολικού γενικού μέσου όρου και κατάργηση της βάσης επιτυχίας, καθώς αυτή είναι η μόνη λύση
που δεν συνιστά ευθεία καταστρατήγηση του ΑΣΕΠ.

Λαμβάνοντας υπόψιν την ανάγκη για άμεση στελέχωση των υπηρεσιών της ΑΑΔΕ (όπως αυτή
προκύπτει και από την πρόσφατη ανακοίνωση της ΠΟΕ-ΔΟΥ) καλούμε την ύστατη στιγμή την
Βουλή να μην επικυρώσει μια καταφανέστατα αντισυνταγματική ρύθμιση κατά της οποίας είναι
βέβαιη η άσκηση αίτησης ακυρώσεως.

Η μόνη απόλυτα σύννομη απόφαση που μπορεί να λάβει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών είναι η προκήρυξη νέου διαγωνισμού με τον οποίο θα καλυφθούν οι εναπομείνασες θέσεις. Εφόσον, η προκήρυξη νέου διαγωνισμού δεν είναι εφικτή, η στελέχωση οφείλει να γίνει βάσει πίνακα φθίνουσας κατάταξης του γενικού μέσου όρου και με ταυτόχρονη κατάργηση της βάσης, ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα όπου υποψήφιοι που αρίστευσαν σε δυο εκ των τριών μαθημάτων, τίθενται εκποδών από υποψηφίους οι οποίοι είχαν πολύ χαμηλότερες συνολικές επιδόσεις.

Η λύση αυτή, ενδεχομένως νομικά προβληματική και αυτή, είναι η μόνη που δεν έρχεται σε σύγκρουση με τις αρχές της ισότητας, της αναλογικότητας και της αξιοκρατίας.

Επίσης, ειδική μέριμνα θα πρέπει να ληφθεί για τις θέσεις που προορίζονται για άτομα που
εντάσσονται σε ειδικές κατηγορίες, έτσι ώστε οι θέσεις αυτές να καλυφθούν από άτομα τα οποία
έχουν τις αντίστοιχες ιδιότητες, και να μην αποδοθούν τελικά στην γενική κατηγορία επιτυχόντων.
Την ειδική αυτή μέριμνα του κράτους, την επιτάσσει η θεμελιώδης αρχή του πολιτεύματος, η αρχή
του κοινωνικού κράτους δικαίου.

Με εκτίμηση

Εκπρόσωποι ομάδας «μη επιτυχόντων» του διαγωνισμού 1Γ/2022

Μάρκου Δέσποινα (ΤΕ Λογιστικής)
Παπαδόπουλος Γεώργιος (ΠΕ Πληροφορικής)
Τσιροπούλου Οσία (ΠΕ Νομικής)

Όλες οι ειδήσεις για νέες θέσεις εργασίας, Προκηρύξεις, Διορισμούς, ΑΣΕΠ στην Ελλάδα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ για 15000 θέσεις: Ανακοινώθηκε Η ΥΛΗ - Αποκτήστε την εδώ μαζί με τα καλύτερα ΤΕΣΤ

ΑΣΕΠ: Η πιο ΕΥΚΟΛΗ Πιστοποίηση Αγγλικών σε 2 ημέρες - Την παίρνετε από το σπίτι σας ONLINE

Πώς γίνεσαι Εκπαιδευτής Ενηλίκων με υψηλές αμοιβές; Όλοι μπορούν!

ΝΕΟ! Εύκολη Πιστοποίηση Ιταλικών ή Ισπανικών με εξ αποστάσεως πρόγραμμα ΑΜΕΣΑ (μόρια 2ης ξένης γλώσσας)

Απαραίτητο Τυπικό Προσόν για προσλήψεις στο Δημόσιο: Είναι αυτή η Πιστοποίηση Η/Υ της goLearn - Πώς την παίρνεις σε 2 ημέρες πανεύκολα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekloges.jpg
Αγωνιστική Παρέμβαση: Σχετικά με τα αποτελέσματα των εκλογών
«Στέλνουμε αγωνιστικούς χαιρετισμούς στους συνάδελφους και τους καλούμε σε μαζική αντίσταση απέναντι στην αντιδραστική πολιτική που ισοπεδώνει τα ...
Αγωνιστική Παρέμβαση: Σχετικά με τα αποτελέσματα των εκλογών
makri
Ζέττα Μακρή: Αλλαγές στις Πανελλήνιες Εξετάσεις και στο 10%
Η υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή, αναφέρθηκε στο σχέδιο του υπουργείου Παιδείας οι υποψήφιοι που κάνουν χρήση του 10% ενδέχεται να έχουν τη...
Ζέττα Μακρή: Αλλαγές στις Πανελλήνιες Εξετάσεις και στο 10%