Thumbnail
Αρβανιτόπουλος: Έως τα μέσα Ιουλίου στη Βουλή το Σχέδιο Νόμου για το Λύκειο και το Τεχνολογικό Λύκειο  στη Βουλή   

Για τρίτη φορά μέσα στον τελευταίο χρόνο εξαγγέλεται από το Υπουργείο Παιδείας η κατάθεση του νομοσχεδίου για το νέο Λύκειο και το νέο Τεχνολογικό Λύκειο. Η τρίτη φορά είναι σήμερα κατά την τελετή ανάληψης καθηκόντων των νέων υφυπουργών

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

--------

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

-----

Ταχ. Δ/νση: Α. Παπανδρέου 37

Τ.Κ. – Πόλη: 15180 - Μαρούσι

Ιστοσελίδα: www.minedu.gov.gr

E-mail: [email protected]

 

Μαρούσι 26-06-2013

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ          

«Τελετή ανάληψης καθηκόντων των νέων Υφυπουργών στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων»

 

Κατά τη διάρκεια ανάληψης των καθηκόντων των νέων Υφυπουργών στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ο Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Κ Αρβανιτόπουλος προέβη στις ακόλουθες δηλώσεις:

« Η απόφαση για την επανασύσταση του Υπουργείου Πολιτισμού είναι μία σωστή απόφαση και σε επίπεδο συμβολισμού, αλλά και σε επίπεδο ουσίας γιατί ο Πολιτισμός είναι συνδεδεμένος με την ιστορική διαδρομή αυτού του Έθνους.

 Θέλω να ευχαριστήσω θερμά τον Υφυπουργό, τον κο Παπαθεοδώρου, φίλο και συνάδελφο από πολλά χρόνια, γιατί μαζί κάναμε μία διαδρομή σε μία χρονιά δύσκολη αλλά, νομίζω, δημιουργική χρονιά. Θέλω να τον ευχαριστήσω για την προσφορά του, για την άριστη συνεργασία που είχαμε και για όλα αυτά τα εμπόδια που διεξήλθαμε μαζί,  και όλα αυτά τα οποία, κατά τη διάρκεια αυτού του έτους, μπορέσαμε και κάναμε.  Και νομίζω ότι ήταν μία σημαντική χρονιά, γιατί και στο επίπεδο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης έγιναν σημαντικά πράγματα και οριστικοποιήθηκε, υλοποιήθηκε μία μεταρρύθμιση μ’ έναν υποδειγματικό τρόπο, παρά τις αντιδράσεις και με τις ρυθμίσεις που είχαμε κάνει τον περασμένο Αύγουστο και με την ηλεκτρονική ψηφοφορία που θεσπίσαμε.

Είδαμε και κάτι άλλο: ότι η συντριπτική πλειοψηφία της Εκπαιδευτικής Κοινότητας, της Ακαδημαϊκής Κοινότητας ήταν υπέρ της Μεταρρύθμισης. Διότι 80-85% ήταν η μεσοσταθμική συμμετοχή της Κοινότητας υπέρ των αλλαγών.  Στη συνέχεια, κάναμε, ένα μεγάλο βήμα για την αναδιάρθρωση του Ακαδημαϊκού Χάρτη της χώρας με το Σχέδιο ΑΘΗΝΑ,  και παράλληλα προσπαθήσαμε μέσα στη δημοσιονομική κρίση, να πάρουμε μέτρα κοινωνικά, μέτρα τα οποία διευκολύνουν την ελληνική οικογένεια, τους έλληνες πολίτες. Κατορθώσαμε και αυξήσαμε, σχεδόν διπλασιάσαμε,  τους δικαιούχους σίτισης,  δώσαμε τη δυνατότητα μεταγραφών, για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα οι ελληνικές οικογένειες, αυξήσαμε  -κατά το δυνατόν- τη στέγαση φοιτητών, προσπαθήσαμε μ’ άλλα λόγια να πάρουμε και κοινωνικά μέτρα,  παρά την έντονη δημοσιονομική κρίση.

Στο επίπεδο της Πρωτοβάθμιας, και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, θεωρώ ότι το Π.Δ. για την αξιολόγηση και η επαναφορά της, είναι μία σημαντική τομή, διότι, δεν νοείται Εκπαιδευτικό Σύστημα στον κόσμο χωρίς αξιολόγηση: αξιολόγηση δομών, διαδικασιών, στελεχών.  Παράλληλα, η επαναφορά των Προτύπων Σχολείων, μ’ έναν τρόπο αξιοκρατικό, μ’ έναν τρόπο που θα δίνει τη δυνατότητα στους Έλληνες και στις Ελληνίδες να έχουν δημόσια Πρότυπα Σχολεία, είναι ένας  άλλος πολύ σημαντικός θεσμός.  Και φυσικά όλες αυτές οι αλλαγές, τις οποίες φέρνουν το Ν/Σ για το Λύκειο και το Τεχνολογικό Λύκειο, που θα δώσουμε μεγάλη έμφαση, τις οποίες θα εισάγουμε στη Βουλή, σε Νομοσχέδιο αυτό το μήνα.

Καλωσορίζω δύο πολύ καλούς συναδέλφους και φίλους, τον Συμεών τον Κεδίκογλου που προέρχεται από τον χώρο του ΠΑΣΟΚ και τον Κώστα τον Γκιουλέκα από τον χώρο της ΝΔ. Πιστεύω ότι θα έχουμε μία εξίσου εποικοδομητική δημιουργική συνεργασία,  επ’ ωφελεία του εκπαιδευτικού συστήματος και των Ελλήνων πολιτών.

Θέλω επίσης να ευχαριστήσω όλα τα στελέχη, όλους τους Γενικούς Γραμματείς, όλους εσάς, γιατί κατά τη διάρκεια αυτής της χρονιάς, που ήταν μία πολύ δύσκολη χρονιά, ασκήσατε τα καθήκοντά σας με υποδειγματικό τρόπο. Γιατί, αν δεν υπάρχει αυτή η συνέργεια,  καμία διοίκηση δεν μπορεί να επιτύχει».

 

Ο απερχόμενος Υφυπουργός Παιδείας κ. Θ. Παπαθεοδώρου δήλωσε τα εξής:  

«Θα ήθελα κι εγώ με την σειρά μου να ευχαριστήσω ιδιαιτέρως και πρωτίστως τον Υπουργό και για τα καλά του λόγια αλλά και για την συνεργασία του, τους τελευταίους 12 μήνες, η οποία ήταν πάντα σταθερή, πάντα εποικοδομητική και πάνω απ’ όλα, παρά τις διαφορετικές πολιτικές αφετηρίες που είχαμε οι δυο μας, στηρίχτηκε στην κατανόηση, στον σεβασμό και στην αποδοχή της άλλης άποψης. Είμαι ιδιαίτερα ευτυχής για έναν λόγο. Η  αποχώρηση της ΔΗΜ.ΑΡ. από την Κυβέρνηση δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση απόσυρση της ΔΗΜ.ΑΡ. από το κυβερνητικό έργο το οποίο παρήχθη όλο αυτό το διάστημα. Με τον κύριο Υπουργό και τον Ειδικό Γραμματέα είχαμε πάντα μια άψογη συνεργασία. Αυτή η συνεργασία είχε ως αποτέλεσμα να αλλάξει το κλίμα στην Εκπαίδευση.

Αυτό τον χρόνο έγιναν πολλά. Φέραμε δύο νομοθετικές πρωτοβουλίες που έφεραν τα Πανεπιστήμια πλέον σε μία κατάσταση ομαλής λειτουργίας. Επίσης ξεκινήσαμε την αξιολόγηση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας. Είχε σημασία, επίσης, ότι ξεκίνησε και ολοκληρώθηκε η αξιολόγηση για πρώτη φορά των Πειραματικών Σχολείων, των εκπαιδευτικών που διδάσκουν σ’ αυτά τα σχολεία. Είμαι ιδιαίτερα ευτυχής ότι αυτές ολοκληρώθηκαν για πρώτη φορά μετά από 30 χρόνια οι εξετάσεις στα Πειραματικά Γυμνάσια και στα Πειραματικά Λύκεια. Είναι κεκτημένο, και είναι κεκτημένο για την Εκπαίδευση. Δουλέψαμε έναν χρόνο και δουλέψαμε με συνεργατικότητα. Ιδιαιτέρα και δημοσίως θα ήθελα να ευχαριστήσω τον κ. Γκλαβά, όχι μόνο για την συνεργασία του αλλά και για την γόνιμη εμπειρία την οποία ήρθε και μπόλιασε στις συζητήσεις μας.

Θέλω να ευχαριστήσω όλες και όλους εσάς στο Υπουργείο. Και θα σας πω ότι με πολύ μεγάλη εμπιστοσύνη πάντα αντιμετώπιζα και τις προτάσεις σας αλλά και τις διαφωνίες σας, όπου αυτές υπήρχαν. Αν μου επιτρέπετε μία γνώμη στους νέους συναδέλφους που ήρθαν. Είμαι από αυτούς που πιστεύουν πολύ στα λόγια του Φρανσουά Μιτεράν, ο οποίος έλεγε: «Δεν μπορείς να ζήσεις στο μέλλον αν πρώτα δεν το έχεις ονειρευτεί». Από την άλλη θα τους έλεγα ότι το μέλλον αυτού του Υπουργείου είναι οι άνθρωποί του. Συνεργάστηκα με την εκπαιδευτική κοινότητα γιατί θεωρούσα πως ο εκπαιδευτικός δεν είναι ο παραδοσιακός δημόσιος υπάλληλος. Ο εκπαιδευτικός είναι αυτός ο οποίος προσφέρει, και προσφέρει σε μια ειδική αποστολή, που η πολιτεία του έχει εμπιστευτεί. Αυτόν τον εκπαιδευτικό, οποίος τα τελευταία χρόνια έχει δει αλλαγή στην ζωή του, έχει δει δυσμενείς συνθήκες, αυτόν τον εκπαιδευτικό, ακόμα και όταν διαφωνούμε με επιλογές του τις συνδικαλιστικές, θα πρέπει να σεβαστούμε τον ρόλο του και να συνεργαστούμε μαζί του.

Κύριοι συνάδελφοι, δουλέψτε με τα στελέχη αυτού του Υπουργείου. Είναι αξιόλογα, είναι άτομα τα οποία έχουν δώσει τον καλύτερο εαυτό τους και νομίζω ότι εάν υπάρχουμε εμείς για να ασκήσουμε πολιτική, είναι γιατί υπάρχουν όλοι αυτοί εδώ οι οποίοι όχι απλώς την εφαρμόζουν, σε πολλές περιπτώσεις  την στηρίζουν και την στηρίζουν επάξια. Σας ευχαριστώ που ήσασταν μαζί μας όλο αυτό το διάστημα.»

 

 

 

Ο νέος Υφ. Παιδείας κ. Συμεών. Κεδίκογλου, δήλωσε τα εξής:

«Ακούτε πολλές φορές, αλλά νομίζω εδώ σε αυτό το Υπουργείο το εννοούμε, ότι έχει περάσει η εποχή των λόγων και ήρθε η εποχή των έργων. Πρέπει όλοι μαζί να δουλέψουμε σκληρά  γιατί η ελληνική κοινωνία πραγματικά περνάει δύσκολες ώρες και έχουμε συναίσθηση των ευθυνών. Είναι εκεί, απέναντι, και είναι έτοιμη να μας κρίνει, και καλά  κάνει. Είναι δύσπιστη και πρέπει εμείς με το ρόλο μας να αποδείξουμε ότι πραγματικά νοιαζόμαστε για αυτό τον τόπο και να ξαναφέρουμε έστω μια αίσθηση αισιοδοξίας  σε αυτήν την δοκιμαζόμενη ελληνική κοινωνία. Θέλω να σας πω ότι και αυτό μπορεί να έχει και μικρότερη σημασία, ότι προσωπικά χαίρομαι που ξεκινάω την περιπέτειά μου στους πολιτικούς στόχους από το Υπουργείο Παιδείας γιατί πραγματικά αγαπώ τον χώρο της Εκπαίδευσης. Απόδειξη αυτού είναι ότι ξεκίνησα στην Βουλή από την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, όπου υπήρξα στην αρχή Γραμματέας και συνέχεια Αντιπρόεδρος. Εξ’ αυτού γνωρίζω τα θέματα και τα Νομοσχέδια τα οποία έχουν έρθει κατά καιρούς. Πρέπει δε να πω ότι ξεκίνησα ως εισηγητής από το Νομοσχέδιο της Δια Βίου Μάθησης.

 Ήταν ιδιαίτερη χαρά που είμαι σε αυτό το Υπουργείο για ένα δεύτερο και μείζονα  λόγο: Γιατί έχει να κάνει με το μέλλον αυτού του τόπου, με τα νιάτα, την πιο  ευαίσθητη και παραγωγική ηλικία που έχουμε περάσει και πρέπει όλοι μας να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό.  Από εκεί και περά ακούσατε χτες τις δηλώσεις και του Πρωθυπουργού, και του πολιτικού αρχηγού, του κ. Βενιζέλου και την συμμερίζομαι φυσικά. Ότι υπέρτατη ιδεολογία αυτή την στιγμή είναι η υπέρβαση της κρίσης για τη χώρα.

Μπορεί να έχουμε κομματικές και ιδεολογικές διαφορές, όμως αυτή τη στιγμή τις  παραμερίζουμε.  Δεν είναι η πρώτη φορά που υπάρχει συνεργασία από διαφορετικά κόμματα σε αυτό και προφανώς δεν θα είναι και η τελευταία φορά. Άλλα ένας ακόμα λόγος είναι ότι στον χώρο της Εκπαίδευσης δεν χωράνε κομματικές γραμμές, δεν χωράνε αποχρώσεις. Όχι τώρα, μόνο που είναι ειδικές και έκτακτες οι συνθήκες, αλλά πιστεύω πάντα. Είναι ένας χώρος γόνιμος, και δημιουργικός, που τα κόμματα θα πρέπει να μείνουνε απέξω. Από εκεί και πέρα, εγώ θέλω να ευχαριστήσω αυτούς τους οποίους μου έδωσαν την εμπιστοσύνη τους και θα προσπαθήσω να αρθώ στο ύψος των περιστάσεων και να ξέρετε για όλους όσους μας ακούτε αυτήν την στιγμή, η πόρτα μου θα είναι ανοιχτή,  για όσους έχουν να προτείνουν κάτι δημιουργικό στον κοινό μας αγώνα και στην κοινή μας πορεία.

Ο νέος Υφυπουργός Παιδείας κ. Κ. Γκουλέκας δήλωσε τα εξής:

«Έρχομαι εδώ με την εντολή του Πρωθυπουργού, να συνεργαστώ με έναν άνθρωπο που έχει μια πετυχημένη πορεία, τον Κώστα Αρβανιτόπουλο, με τον οποίο γνωρίζομαι από παλιά. Πραγματικά, είναι χαρά να συνεργάζεσαι με έναν άνθρωπο με τον οποίο έχεις κοινό τόπο και μπορείς πολλά πράγματα να τα εμπιστευτείς ως σκέψεις, ως απόψεις, ως σχεδιασμό.

Θα ήθελα πρώτα απ΄ όλα να πω ότι αισθάνομαι ότι απευθύνομαι σε φίλους.  Γνωρίζουμε πολύ καλά, όλοι μας, ότι το πέρασμά μας από εδώ είναι συγκεκριμένο σε χρόνο.  Άρα, λοιπόν, το σημαντικό είναι να είμαστε χρήσιμοι και αυτό το χρόνο που θα είμαστε εδώ, να τον αξιοποιήσουμε όσο καλύτερα μπορούμε. Σήμερα ό,τι και αν κάνει κανείς, είναι ούτως ή άλλως πάρα πολύ δύσκολο. Και γίνεται ακόμα πιο δύσκολο, γιατί καλείται κανείς να το κάνει με συνεργάτες όπως εσείς, που ήδη υφίστανται στο «πετσί» τους, όπως όλος ο Ελληνικός λαός, τις θυσίες που έχει αναλάβει σε αυτή την πάρα πολύ δύσκολη περίοδο. 

Σε αυτό το χώρο χωράει και το όραμα, χωράει και όνειρο, χωράει και η πίστη και η ελπίδα. Γιατί πάνω απ΄ όλα, όπως είπε και ο Συμεών Κεδίκογλου,  ο συνάδελφός μου, είναι ένας χώρος που ό,τι κάνεις, το κάνεις για την αυριανή Ελλάδα. Χτίζεις το αύριο. Πολλές φορές λέμε και ξέρουμε πράγματα που δεν μας αρέσουν στην καθημερινότητά μας. Ένα μεγάλο μέρος που θα μπορούσε κανείς να διορθώσει αυτά, είναι τούτο το Υπουργείο και ο χώρος της Εκπαίδευσης, ο χώρος της Παιδείας. Με αυτή την βαθιά πίστη, λοιπόν, ότι είναι ένας χώρος που μπορεί να λειτουργήσει και ως πρόκληση για να δουλέψουμε σκληρά. εγώ σας διαβεβαιώ ότι έτσι έρχομαι εδώ, ως συνεργάτης σας.

Και όπως λέγαμε και με τον Υπουργό, έχουμε αρκετά και δύσκολα πράγματα μπροστά μας. Να ξέρετε ότι τουλάχιστον ήρθαμε με την πεποίθηση ότι θα παλέψουμε δυνατά και θέλω να πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε». 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sholiki-taxi-humor.jpg
Τα προσόντα ενός προοδευτικού δασκάλου ή γιατί η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας.
Η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας. Η δουλειά μας είναι να διδάξουμε αυτά τα...
Τα προσόντα ενός προοδευτικού δασκάλου ή γιατί η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας.