«Θα χρειαστούμε 22.000 αναπληρωτές το Σεπτέμβρη και δεν έχει γίνει καμία προετοιμασία γι’ αυτό» έσπευσε να δηλώσει ο κύριος Λοβέρδος, αμέσως μετά την τοποθέτησή του στο Υπουργείο Παιδείας;
Κρίση ειλικρίνειας ή ο λύκος κι αν εγέρασε; Μάλλον και τα δύο.
Παλιά καραβάνα ο νέος υπουργός, γνώστης των επικοινωνιακών παιχνιδιών, σε σημείο που παλιότερα ως υπουργός υγείας δεν δίσταζε να εξαγγέλλει συγχωνεύσεις νοσοκομείων και περικοπές δαπανών, σχεδόν κλαίγοντας.
Γνωρίζει πολύ καλά ο νέος υπουργός ότι με τις 9.500 νέες συνταξιοδοτήσεις και μηδενικές προσλήψεις, η κατάσταση το Σεπτέμβριο θα είναι γεμάτη «κενά».
Με το να το παραδέχεται, μεταθέτει τις ευθύνες από τον ίδιο στον προκάτοχό του. Ταυτόχρονα όμως, προετοιμάζει και το έδαφος για να προβεί σε μία εκ νέου «έκκληση» προς τους εκπαιδευτικούς να ξαναβάλουν πλάτη, όπως είχε κάνει και ο προκάτοχός του.
Δηλαδή; Αύξηση ωραρίου; Συμπτύξεις τμημάτων;
Σε μία δεύτερη συνέντευξή του ο νέος, αμετανόητος για τα μνημόνια που ψήφισε και εφάρμοσε, υπουργός χρησιμοποιεί με μαεστρία «ουδέτερες» λέξεις και εκφράσεις για να καλύψει τα όσα έχει σκοπό να κάνει.
«Ο σκοπός μας δεν είναι να καταγράφουμε αλλά να δίνουμε λύσεις», είπε στη συνέντευξη αυτή.
Ένα υπουργείο έχει υποχρέωση να καταγράψει την «πραγματική» πραγματικότητα που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές και όχι την εικονική πραγματικότητα που παρουσιάζουν οι αυτοαξιολογήσεις.
Έχει υποχρέωση να καταγράψει τις αγωνίες των μαθητών όχι μόνο μέσα στο σχολείο αλλά και μέσα στα σπίτια τους, διότι οι συνθήκες οικογενειακής ζωής καθορίζουν άμεσα τη συμπεριφορά και την απόδοση των μαθητών στο σχολείο.
Μιλάει για λύσεις ο νέος υπουργός αλλά γνωρίζει καλά από την προηγούμενη υπουργική του θητεία ότι οι λύσεις έχουν συγκεκριμένο όφελος.
Λύση στην κουτσουρεμένη χρηματοδότηση για εκείνον μπορεί να είναι οι διάφοροι χορηγοί ή ένα σύστημα ατελείωτων εξετάσεων που θα πετάει ένα μεγάλο κομμάτι μαθητών έξω από το λύκειο.
Λύση, επίσης, στην οικονομική ασφυξία που επιβάλουν τα μνημόνια μπορεί να είναι και οι απολύσεις.
Οπότε, καλό θα είναι να μας πει ο νέος υπουργός, οι λύσεις που ονειρεύεται θα είναι προς όφελος τίνος;
Ακόμη και για την τράπεζα θεμάτων και το νέο λύκειο που τόσο πρόχειρα σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε, δεν βρήκε το θάρρος να τα καταργήσει. Το αντίθετο. Δεσμεύτηκε ότι θα τα συνεχίσει με παρεμβάσεις και βελτιώσεις. Φυσικά, την έχουν ήδη πληρώσει τα παιδιά της Α λυκείου. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι ακόμη και μέχρι σήμερα, αφαιρούν θέματα από την περίφημη τράπεζα θεμάτων ως λανθασμένα.
Και φυσικά, για την κάλυψη των 22.000 κενών θα καταφύγει στην πρόσληψη αναπληρωτών και όχι στην πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών.
Γιατί άραγε; Οι εκπαιδευτικοί αυτοί δεν θα κληθούν να καλύψουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες; Τα χρόνου τα κενά θα εξαφανιστούν ως διά μαγείας.
Ας έχουμε το νου μας γιατί το μνημονιακό παρελθόν και οι προηγούμενες υπουργικές αποφάσεις του κυρίου Λοβέρδου δεν προμηνύουν και τις καλύτερες εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης.
Πάντως ο προηγούμενος υπουργός, μαθαίνουμε ότι ξεπερνάει τη στενοχώρια της απομάκρυνσής τους, βλέποντας στη Βραζιλία από κοντά τους αγώνες του Μουντιάλ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη