Thumbnail
Σήμερα στο Πολυτεχνείο αντικρίζουμε μια τεράστια υπογραφή ενός τεράστιου Εγώ

Το κοίταξα από την πλευρά της Πατησίων. Το παρατήρησα και από τη Στουρνάρη. Προσπάθησα να θυμηθώ πώς ήταν πριν την παρέμβαση του σπρέι. Προσπάθησα να το δω με τα μάτια του φοιτητή, του καθηγητή, του γείτονα, του περαστικού, του εικαστικού, του πολίτη, του πολιτικού, του αστυνομικού, του σερβιτόρου από απέναντι και, τέλος, με τα μάτια τα δικά μου. Δεν το βρήκα ερεθιστικό σαν παρέμβαση. Δεν κατάφερε να κεντρίσει τίποτα μέσα μου. Και αναρωτήθηκα γιατί το κοιτούσα τόση ώρα. Μέχρι που ανακάλυψα πως δεν παρατηρούσα το «έργο», αλλά τον «καμβά» πάνω στον οποίο φιλοτεχνήθηκε. Το έργο τους γνώρισε τόση τελικά «επιτυχία» και έγινε επίκεντρο θυελλωδών συζητήσεων και αντιπαραθέσεων όχι λόγω του περιεχόμενου και της αισθητικής, όσο λόγω του καμβά πάνω στον οποίο αποτυπώθηκε. Και ο καμβάς που δεκαετίες τώρα έχει δει να περνούν από πάνω του τόνοι από χρώμα και χαρτί, ζει κυριολεκτικά μέσα από αυτές τις μεταμορφώσεις.

Ναι, το Πολυτεχνείο εξακολουθεί και ζει την ιστορία του και μέσα από τα συνθήματα και τις αφίσες. Ζει την ιστορία του και με τα κρεμασμένα πανό και τα μεγάφωνα και τις καταλήψεις. Αυτό είναι και αυτό θα παραμείνει το Πολυτεχνείο, όσο κι αν ορισμένοι επιθυμούν να το μετατρέψουν σε ένα πολιτικό κενοτάφιο. Όσα μηνύματα και να γράφτηκαν στους τοίχους του Πολυτεχνείου τα τελευταία σαράντα χρόνια, όσες αφίσες κι αν κολλήθηκαν η μία πάνω στην άλλη εξέφραζαν συλλογικές ανάγκες, αιτήματα και διαμαρτυρίες έστω και κάποιων μειοψηφιών. Ποτέ οι τοίχοι του Πολυτεχνείου δεν φιλοξένησαν μέχρι σήμερα κανένα μικρό ή τεράστιο Εγώ. Ακόμα και ο πιτσιρικάς που θεώρησε ως άκρως επαναστατική πράξη το να σχηματίσει ένα μαύρο άλφα με τον μαρκαδόρο του δεν το έκανε για να βάλει την υπογραφή του.

Σήμερα στο Πολυτεχνείο αντικρίζουμε μια τεράστια υπογραφή ενός τεράστιου Εγώ. Είναι η υπογραφή κάποιων που επέλεξαν να απολαύσουν την κοινωνική ενασχόληση με το Εγώ τους μέσω του καμβά και όχι μέσω του έργου τους. Γιατί στην αντίθετη περίπτωση θα είχαν παρέμβει στην απέναντι πολυκατοικία και θα είχαν ασχοληθεί μαζί τους οι ένοικοι και ο διαχειριστής. Ενώ τώρα το αποτέλεσμα ήταν ένα βουνό από άρθρα και παρεμβάσεις για το σκόπιμο, το ορθό, το νόμιμο και το βέβηλο της υπόθεσης. Αυτό που ήθελαν το πέτυχαν οι «Icos & Case». Έκαναν το Εγώ τους είδηση, μέχρι κάποιος να ξεπεράσει τη δόξα τους πάνω σε έναν πιο ερεθιστικό καμβά.

πηγή: avgi.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
γυμναστική.jpg
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Άνοιγμα σχολείων
Σχολεία: Τι πρέπει να κάνουν άμεσα όλοι οι γονείς με παιδιά στην ΣΤ Δημοτικού
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Τι πρέπει να κάνουν άμεσα όλοι οι γονείς με παιδιά στην ΣΤ Δημοτικού