Tα σενάρια που έχουν πέσει μέχρι στιγμής στο τραπέζι της διαπραγμέτευσης είναι η μετατροπή των συμβάσεων από ορισμένου χρόνου σε αορίστου μέσω «κλειστού» διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, για τους εργαζόμενους στην καθαριότητα αλλά και σε άλλες υπηρεσίες όπως παιδικοί σταθμοί, Κοινωνικές Δομές.
Εναλλακτικά εξετάζεται και δευτερο σενάριο ώστε ο διαγωνισμός να είναι “ανοιχτός”, με σημαντικό προβάδισμα μέσω μοριοδότησης στους ήδη υπηρετούντες.
«Τους ξέρουμε έναν προς έναν», είπε για αυτήν την κατηγορία εργαζομένων. «Οι συμβασιούχοι κάθε είδους είναι 62.000. Οι συμβασιούχοι οι οποίοι είναι με ανανεούμενες συμβάσεις και πληρώνονται ή από τους δήμους ή από τον κρατικό προϋπολογισμό είναι γύρω στις 30.000. Μέσα σε αυτούς δεν είναι περιπτώσεις όπως αναπληρωτές καθηγητές κλπ. Από αυτούς τους 30.000 πρέπει να δούμε ποιοι είναι κάποιες δεκαετίες ή πάρα πολλά χρόνια και, άρα, καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες»
Με πρόσφατες δηλώσεις τους ο υπουργός Εσωτερικών Πάνος Σκουρλέτης έκανε λόγο για διακομματικό διάλογο για την «αποκατάσταση των εργασιακών σχέσεων» των συμβασιούχων στο Δημόσιο, ασκώντας παράλληλα δριμεία κριτική στη στάση του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, Κυριάκου Μητσοτάκη.
«Αν και είναι ένα ξεχωριστό και μεγάλο θέμα αυτό που θέσατε και εγώ δεν το έθιξα εισαγωγικά καλά κάνετε και το ρωτάτε γιατί διαπίστωσα κάποια πράγματα από μία πρόσφατη δήλωση του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Εμείς λέμε το αυτονόητο: Η πραγματικότητα ανθρώπων που απασχολούνται στο Δημόσιο μέσω συνεχώς ανανεούμενων συμβάσεων επί δεκαετίες είναι μία προβληματική κατάσταση. Οι ίδιοι άνθρωποι στις ίδιες θέσεις, σε κρίσιμες θέσεις. Γνωρίζουμε τι προβλέπει το Σύνταγμα και το σεβόμαστε. Ότι δεν μπορείς να μετατρέψεις συμβάσεις σε αορίστου χρόνου. Γνωρίζουμε τι λένε οι Ευρωπαϊκές Οδηγίες, το Ευρωπαϊκό πλαίσιο, ότι δεν μπορεί το Κράτος να κάνει κατάχρηση της σύμβασης. Άρα τι ζητάμε; Να προσπαθήσουμε σε κείνες τις περιπτώσεις όπου υπάρχουν προϋποθέσεις να αποκαταστήσουμε την πραγματική εργασιακή σχέση. Θα το κάνουμε μόνοι μας ως Κυβέρνηση; Όχι. Λέμε ότι αυτό πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο μιας πολιτικής πρωτοβουλίας σε διακομματικό επίπεδο. Να καθίσουμε όλα τα Κόμματα και να τους πούμε, το αναγνωρίζετε αυτό το πρόβλημα που μας το δημιουργήσατε, μας το κληρονομήσατε εν πολλοίς; Αντ’ αυτού τι εισπράττουμε; Πάτε να βάλετε τα “δικά” σας παιδιά. Τι να κάνουμε που τα “δικά” μας παιδιά είναι μόλις δύο ετών και κάτι μήνες όσο είναι η Κυβέρνηση; Δεν έχουν μεγαλώσει για να τα διορίσουμε στο Δημόσιο ακόμη τα “δικά” μας παιδιά. Και είναι πραγματικά ανάλγητο να θεωρείς τους εργαζόμενους σε “δικούς σου” και “δικούς μας”. Πρώτα απ’ όλα είναι εργαζόμενοι. Να διατηρείς χιλιάδες εργαζόμενους σε Δήμους και το Δημόσιο Τομέα σε καθεστώς ομηρίας και κάθε φορά να αποκαλύπτεις το πραγματικό πρόσωπό σου και το αναφέρω για τον κ. Μητσοτάκη και να λες, θα απολυθούν. Χθες μίλησε για απόλυση. Το έχει κάνει. Υπήρξαν άνθρωποι που έμαθαν από την τηλεόραση ότι χάνουν τη θέση τους, που δεν ήταν καν συμβασιούχοι. Είναι εγκληματική ανόητη, αντιεπιστημονική μία προσέγγιση που λέει από εδώ υπάρχει ο ιδιωτικός τομέας και από κει υπάρχει ο δημόσιος. Αυτά έχουν καταρρεύσει. Ας δούμε τις πραγματικές ανάγκες, με το Κράτος να παρέχει φθηνές υπηρεσίες προς τους πολίτες , ας δούμε πώς μπορεί να συνυπάρξει με τον ιδιωτικό τομέα και να μην αναπαράγουμε νεοφιλελεύθερα στερεότυπα των προηγούμενων δεκαετιών, που η υιοθέτησή τους μας οδηγήσανε στους σημερινούς αντικοινωνικούς, νεοφιλελεύθερους μονόδρομους. Αλλά θέλει ο κ. Μητσοτάκης να κρυφτεί αλλά ο νεοφιλελευθερισμός δεν τον αφήνει».
Πηγή: e-dimosio.gr
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη