Thumbnail
ΑΣΕΠ

Συνέχεια διαβάζουμε άρθρα σχετικά για τους διορισμούς εκπαιδευτικών (που δυστυχώς δε γίνονται), τις προσλήψεις αναπληρωτών, την καταστρατήγηση των νόμιμων διαδικασιών και άλλα παρόμοια.

Αναρτήθηκε, προ ημερών, σε τούτη την ιστοσελίδα σχετικό άρθρο από την Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Επιτυχόντων ΑΣΕΠ, το οποίο αμφισβητεί τον τρόπο μοριοδότησης των αναπληρωτών, γράφει ότι κάποιοι ευνοήθηκαν από την ισχύουσα διαδικασία, ενώ άλλοι δεν ευνοήθηκαν, ότι έγιναν παρανομίες κλπ., κλπ., κλπ.

Μην αμφισβητώντας στο ελάχιστο τα γραφόμενα από τους  παραπάνω Εκπαιδευτικούς, (δε γνωρίζω εξ άλλου τα προβλήματα της Δευτεροβάθμιας), θέλω να γράψω μερικές σκέψεις γενικότερες για τον ΑΣΕΠ, που αφορούν  τα προβλήματα των δασκάλων κυρίως.

Γιατί υπάρχει Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Επιτυχόντων ΑΣΕΠ; Γιατί υπάρχει Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών και Ωρομισθίων Π.Ε; Μήπως υπάρχει και καμιά άλλη Πανελλήνια Ένωση (ή Σύλλογος) Διαμαρτυρομένων κατά της κυβέρνησης, που δεν έκανε διαγωνισμό ΑΣΕΠ τόσα χρόνια τώρα; Μήπως πρέπει να ιδρυθεί και μια τέτοια;        (ο νόμος προέβλεπε, νομίζω, ότι κάθε 2 χρόνια θα γίνεται διαγωνισμός).

Πιστεύω ότι καταλάβατε τα ρητορικά μου ερωτήματα. Το χώρισμα σε τέτοιες ομάδες δε  συμφέρει τους αδιόριστους. Διευκολύνει τους εκάστοτε κυβερνώντες. Διευκολύνει τους υπουργούς να εφαρμόζουν ρωμαΪκή διπλωματία. Χωρισμένους τους διαχειρίζονται καλύτερα.

Περί παράνομης διαδικασίας δεν γνωρίζω και αναρωτιέμαι πως μπορεί να γινόταν ή και να γίνεται ακόμη. Γνωρίζω ότι οι πίνακες αναπληρωτών (ειδικά τα τελευταία χρόνια) διαμορφώνονται με βάση κάποια κριτήρια και ότι η σειρά στον πίνακα δεσμεύει και τα κατά τόπους ΠΥΣΠΕ στην τοποθέτησή τους.

- Μήπως θεωρείτε όλη τη συντελεσμένη μέχρι σήμερα διαδικασία παράνομη;  Εάν ναι, τότε χωράει πολλή κουβέντα και γεννιούνται πολλά ερωτήματα. Είναι παράνομη  η Διοίκηση, γενικότερα και διαχρονικά η Νομοθετική και Εκτελεστική Εξουσία που αποφάσισαν,  ότι πρέπει να προσλαμβάνονται αναπληρωτές με τον άλφα ή βήτα τρόπο; Και ποιος κρίνει για τα περί παρανομίας; Η ανεξάρτητη Δικαιοσύνη θα μου απαντήσετε και ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας αποφαίνεται επί αυτών των θεμάτων.

Ρητορικά ερωτήματα πάλι θα θέσω, γιατί φοβάμαι ότι στην Ελλάδα πρέπει να ελέγχονται και τα αυτονόητα. Εν προκειμένω και η κυβέρνηση πρέπει να ελέγχεται για την αποφυγή δυνατότητας καταχρηστικής ή και αυθαιρεσίας ακόμη. Αναρωτιέμαι μόνο, εάν τούτο πρέπει  να γίνεται πάντοτε, επί πάντων και επί των αυτονόητων δηλαδή, και από ποιον πρέπει να γίνεται τελικά.

- Προσφέρεται ολωσδιόλου το ΣτΕ να έχει αρμοδιότητα για κάθε κρίση; Είναι οι δικαστές του Συμβουλίου "εμπειροτέχναι" και των εκπαιδευτικών θεμάτων; και μπορούν  να κρίνουν αδιακρίτως επί παντός θέματος, ετεροχρονισμένα κυρίως, ακόμα και μετά από κάποια χρόνια;

- Με τέτοια αρμοδιότητα μήπως ελλοχεύει ο κίνδυνος να αποκτήσει   (το ΣτΕ) δυναστική προς την κυβέρνηση υπεροχή, παραλυτική ενδεχόμενα του έργου της, κάτι που είναι αντίθετο και προς το πνεύμα του Συντάγματος;

- Μήπως θα έπρεπε να υπάρχει κάποιο άλλο Δικαστήριο (Συνταγματικό;)  ανώτερο,  υπεράνω της Κυβέρνησης και του ΣτΕ που θα διασφάλιζε τον έλεγχο της συνταγματικότητας και της νομιμότητας έγκαιρα, δηλαδή και πριν αρχίσει να εφαρμόζεται ο νόμος;

[ Γιατί το ΣτΕ δεν αποφαίνεται και επί της κατάφωρης ανισότητας μεταξύ των δύο φύλων, των ανδρών εκπαιδευτικών και των γυναικών αντίστοιχα; Ανέκαθεν οι γυναίκες εκπαιδευτικοί-αναπληρώτριες δούλευαν ένα  χρόνο νωρίτερα (παλαιότερα δύο), άρα έπαιρναν μόρια, άρα προηγούνταν στους πίνακες διορισμών. Οι άνδρες εκπαιδευτικοί πήγαιναν στο στρατό, υπηρετούσαν την πατρίδα και όχι μόνο τούτο. Όταν έφταναν στη σύνταξη, οι άνδρες καλούνταν (και καλούνται)         να εξαγοράσουν τη στρατιωτική θητεία -τι ειρωνεία- να εξαγοράσουν       το χρόνο που  υπηρέτησαν την πατρίδα.]

- Τι έχετε να πείτε για τους δασκάλους που τελείωσαν το 2009  και που  από τότε μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει διαγωνισμός ΑΣΕΠ; Αυτοί φταίνε; Ή μήπως φταίνε, γιατί αποδέχονταν την πρόσληψη και άνοιγαν τα σχολεία για 7-8 χρόνια σε όλες τις "άκρες" της Ελλάδας; Αδίκως μοριοδοτήθηκαν;  Υπάρχει ή όχι και  γι' αυτούς παρανομία εκ μέρους του κράτους, αφού για τόσα χρόνια δεν τους έδωσε το δικαίωμα να συμμετέχουν σε ένα διαγωνισμό για μόνιμο διορισμό; Και είναι ηθικό και δίκαιο να διαγωνιστούν αυτοί οι άνθρωποι (σε ένα διαγωνισμό ΑΣΕΠ) με τους απόφοιτους της τελευταίας χρονιάς ας πούμε; Θα υπάρχει ισονομία και δικαιοσύνη νομίζετε; Εγώ πάντως πιστεύω, ότι η νομιμότητα απέχει πολύ από τη νομιμοφάνεια η οποία ποτέ δε δείχνει το ορθό και το ουσιώδες.

- Γιατί ένας διαγωνισμός ΑΣΕΠ είναι ο πιο δίκαιος τρόπος για διορισμό στην εκπαίδευση;  Παραβλέπω τα της πλατείας  λεγόμενα περί γνωστών επιτηρητών, περί αντιγραφών, περί πλάγιων τρόπων στη διενέργεια τέτοιων διαγωνισμών, θέτω πιο ουσιαστικά ερωτήματα.

- Πιστεύετε πως ένας διαγωνισμός κάποιων ωρών σε μια σχολική τάξη θα δείξει τους ικανότερους εκπαιδευτικούς; Τι θα πείτε τότε για κάποιους συναδέλφους σας που τυχόν δε θα γράψουν καλά, που θα πάρουν βαθμό ίσως και κάτω από τη βάση; Θα πείτε ότι είναι άχρηστοι; Θα πείτε ότι αδίκως πήραν πανεπιστημιακό πτυχίο; Θα πείτε ότι εκείνοι οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι χαριστικά έδωσαν πτυχίο στους παραπάνω υποψηφίους; Θα υποτιμήσετε και θα ακυρώσετε εντέλει και το Πτυχίο σας και τους Καθηγητές σας και τις πανεπιστημιακές σας γνώσεις;

Καθώς το περιεχόμενο της παρεχόμενης Δημόσιας Εκπαίδευσης διαμορφώνεται κάθε στιγμή, όχι προς αύξηση, αλλά προς μείωση από τις συνέπειες παντοίων περιορισμών και συρρικνώσεων, καθώς με διάφορες μηχανορραφίες προέκυψαν πλεονάσματα διδακτικών ωρών και επομένως αδιοριστία νέων δασκάλων, ένας διαγωνισμός ΑΣΕΠ δεν αποτελεί πανάκεια για το πρόβλημα της ανεργίας που αντιμετωπίζουν οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί.

Δεν είναι αυτονόητο πως ένας τέτοιος διαγωνισμός  καθιερώνει   την αξιοκρατία και τη νομιμότητα. Τη νομιμοφάνεια  καθιερώνει προπάντων. Είναι όμως το εργαλείο στα χέρια της κάθε κυβέρνησης    να διαχειρίζεται τις χιλιάδες των ανέργων εκπαιδευτικών και να τους λέει  λόγους παραμυθητικούς (που κοιμίζουν δηλαδή): "Αναμένετε, ίσως το 2018,  ίσως το 2019, μπορεί και 2020... θα γίνει διαγωνισμός ΑΣΕΠ ". Μόνο που τότε οι χιλιάδες των εκπαιδευτικών     θα έχουν γίνει πολλαπλάσιες και αυτοί που θα διοριστούν θα είναι συγκριτικά ελάχιστοι. Οι υπόλοιποι, οι περισσότεροι δηλαδή, τότε θα καταλάβουν την υποκρισία που κρύβει ο "αδιάβλητος" και "αξιοκρατικός" διαγωνισμός ΑΣΕΠ.                                                                               

Ο  ΔΑΣΚΑΛΟΣ     

ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ   ΓΕΩΡΓΙΟΣ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

voucher 200 ευρώ tablet laptop
Ξέρουν τι σκοπεύεις να αγοράσεις: Η παρακολούθηση των καταναλωτικών σου κινήσεων στο διαδίκτυο
Μήπως κάποιες φορές νοιώθετε και εσείς ότι σας παρακολουθούν;
Ξέρουν τι σκοπεύεις να αγοράσεις: Η παρακολούθηση των καταναλωτικών σου κινήσεων στο διαδίκτυο
Περιποίηση νυχιών
Νύχια: Οι αλλαγές που πρέπει να εξετάσει ένας δερματολόγος - Ποια σημάδια μπορεί να υποδηλώνουν ασθένεια
Eάν παρατηρήσετε οποιαδήποτε από τις ακόλουθες αλλαγές σε ένα νύχι του χεριού ή του ποδιού, ήρθε η ώρα να επισκεφτείτε έναν δερματολόγο.
Νύχια: Οι αλλαγές που πρέπει να εξετάσει ένας δερματολόγος - Ποια σημάδια μπορεί να υποδηλώνουν ασθένεια
παιδιά
Μαθησιακές δυσκολίες: Οι τρεις κύριες μορφές και οι στρατηγικές αντιμετώπισής τους στα παιδιά
Οι δυσκολίες σχετίζονται με τα ψυχολογικά διαδικαστικά προβλήματα που εμπλέκονται στη μάθηση και ενδέχεται να επηρεάσουν τη δυνατότητα ενός ατόμου να...
Μαθησιακές δυσκολίες: Οι τρεις κύριες μορφές και οι στρατηγικές αντιμετώπισής τους στα παιδιά