Thumbnail
Θέμα επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης της Ιόνιας Οδού και της Γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου, για τη μείωση του κόστους των διοδίων, άνοιξε χθες Κυριακή ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, σε συνέντευξη που έδωσε στον ραδιοφωνικό «Στο Κόκκινο».

Συγκεκριμένα, ο κ. Σπίρτζης αναφερόμενος στα εγκαίνια της Ιόνιας Οδού από τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα που θα γίνουν την ερχόμενη Τρίτη, εξέφρασε την ελπίδα ότι το υπουργείο θα καταφέρει να ολοκληρώσει τις αλλαγές των συμβάσεων για την μείωση των διοδίων στον αυτοκινητόδρομο.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι το θέμα αφορά και το κόστος διέλευσης της Γέφυρας, όπου και εκεί θα γίνει διαβούλευση για την μείωση των διοδίων, ιδιαίτερα για τους κατοίκους της περιοχής που χρειάζονται καθημερινή μετακίνηση.

Το κόστος διέλευσης σήμερα από τη Γέφυρα ανέρχερται στα 13,20 ευρώ, ανά διέλευση. 

Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, οι διελεύσεις από την Γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης μειώθηκαν κατά 35% στο διάστημα 2009-2013 ενώ και μέσα στο 2014 εκτιμάται ότι αυτή η πτωτική τάση συνεχίστηκε καταγράφοντας περαιτέρω πτώση κατά 5%, αν και δεν υπάρχουν συγκεκριμένα νούμερα. Ολα αυτά, την ώρα που τα φέρρυ μποτ κινούνται σχεδόν πάντα γεμάτα, οι οδηγοί που επιλέγουν την Γέφυρα μειώνονται. 

Αναλυτικά: το 2009 η μέση ημερήσια κυκλοφορία ήταν στα 13.826 οχήματα δηλαδή, σε ετήσια βάση, οι διελεύσεεις ξεπερνούσαν τα 5 εκατ. Από τότε και μετά όμως ο αριθμός των ημερήσιων διελεύσεων άρχισε να πέφτει σταδιακά. Το 2010 ο μέσος όρος ήταν 12.064, το 2011 έπεσε στις 10.980 διελεύσεις, το 2012 στις 9.289 και το 2013 στις 8.706 ή σε ετήσια βάση κοντά στα 3εκατ., ενώ όπως προαναφέρθηκε το 2014 έκλεισε με ακόμα μεγαλύτερη πτώση.

Ως εκ τούτου η τα τελευταία χρόνια η Γέφυρα έχασε περίπου 2 εκατ. διελεύσεις σε ετήσια βάση.

Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι, με το πέρασμα των χρόνων έχει δεκαπλασιαστεί η χρήση του e-pass αφού το 2009 αφορούσε το 1,4% των διελεύσεων ενώ το 2014 έφθασε το 10,4%.

Όσον αφορά τα έσοδα που εισπράττει από τα διόδια η Γέφφυρα, το μεγαλύτερο μέρος πηγαίνει σε χρηματοοικονομικά έξοδα με ποσοστό 48,14%, σε έξοδα λειτουργίας και συντήρησηςτο 28,14%, στους φόρους το 19,30% ενώ 2,65% είναι τα κέρδη της εταιρείας και τέλος το 1,77% πηγαίνει σε βελτιώσεις και προσθήκες. Από τα παραπάνω στοιχεία προκύπτει ότι ένα μεγάλο ποσοστό των εσόδων της Γέφυρας πηγαίνει για συντήρηση και βελτίωση του έργου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

χριστουγεννα
Christmas Effect
«Πίσω από τα χρωματιστά φώτα και τις μελωδίες των γιορτών, κρύβονται ψυχές που βιώνουν τα Χριστούγεννα με έναν διαφορετικό, πιο σιωπηλό τρόπο»
Christmas Effect
Παιδιά στη Γάζα
Γάζα: Συνεχίζεται η σφαγή του Παλαιστινιακού λαού από το Ισραήλ
Παλαιστίνιοι γιατροί επεσήμαναν ότι οκτώ άνθρωποι - ανάμεσά τους τέσσερα παιδιά - σκοτώθηκαν στο σχολείο Μούσα Ίμπιν Νουσάιρ στην πόλη της Γάζας όπου...
Γάζα: Συνεχίζεται η σφαγή του Παλαιστινιακού λαού από το Ισραήλ
maximou pierrakakis makri
Αυτός είναι ο "Μπλε Φάκελος" για την Παιδεία 2025 που παραλαμβάνει ο Πιερρακάκης από τον Πρωθυπουργό
Ο φάκελος για την παιδεία περιγράφει έναν νέο εκπαιδευτικό χάρτη (διαχείριση υποδομών και προσωπικού), με πλήθος έργων και μεταρρυθμίσεων που...
Αυτός είναι ο "Μπλε Φάκελος" για την Παιδεία 2025 που παραλαμβάνει ο Πιερρακάκης από τον Πρωθυπουργό