Thumbnail
Γράφει η Κατερίνα Λαμπροπούλου

Σήμερα, Κυριακή μεσημέρι και ενώ είχα ολοκληρώσει την προετοιμασία και οργάνωση της αυριανής Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού, διάβασα στο διαδίκτυο κάποιες οδηγίες-βίντεο που μας πρότεινε να χρησιμοποιήσουμε κάποιος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής. «Μα, τελευταία στιγμή το θυμήθηκαν;» αναρωτήθηκα. «Ας τα δω, μπορεί να είναι κάτι καλό».

Το πρώτο βίντεο (από το utube βεβαίως, βασικό εκπαιδευτικό εργαλείο πλέον…) ήταν μία διαφήμιση του Milko με πρωταγωνιστή τον Γιάννη Αντετοκούνμπο, ο οποίος μας εξηγούσε τι είναι μπάσκετ κάνοντας τα θεαματικά του καρφώματα, κοψίματα και «χλατσωτά!» τρίποντα. Εξεπλάγην αρνητικά, αλλά προχώρησα στο δεύτερο (παπούτσια Nike Air Jordan), όπου συνέχισα να θαυμάζω παλιούς και νέους αστέρες του NBA να επιδίδονται σε εντυπωσιακές ενέργειες. Ακολούθησαν πολλά ακόμα βίντεο παρόμοιου στυλ και αισθητικής, που υποτίθεται ότι θα λειτουργήσουν ως παρακίνηση για τους μαθητές/τριες των Ελληνικών σχολείων. Το γράφει άλλωστε και στο utube: motivation video! Πέρασαν μπροστά μου όλες οι διασημότητες του παγκόσμιου αθλητισμού και φορείς του ολυμπιακού ιδεώδους: Messi, Bolt, Lemaitre, Federer και άλλοι που μπορούν να καλλιεργήσουν την αξία της άθλησης στα παιδιά μας και να τους δείξουν πώς να χαράξουν το μέλλον τους. Τι κι αν στα σχολεία οι υποδομές και το αθλητικό υλικό είναι πενιχρά, τι κι αν οι ώρες της Φυσικής Αγωγής είναι ελάχιστες; Τα παιδάκια από τις φτωχογειτονιές της Νέας Υόρκης και της Αθήνας πώς καταφέρνουν δηλαδή και γίνονται διάσημοι και πάμπλουτοι πρωταθλητές;

Ευτυχώς, τη λίστα των προτεινόμενων βίντεο συμπλήρωσαν και κάποια (μετρημένα)  με θέμα τα οφέλη της θεραπευτικής ιππασίας και την αξία της άσκησης.

Τα ερωτήματα προς τους Σχολικούς Συμβούλους και το Υπουργείο Παιδείας είναι απλά:

  • Ποια ακριβώς μηνύματα θέλουμε να περάσουμε στους μαθητές/τριες μέσα από τη Φυσική Αγωγή και πιο συγκεκριμένα την Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού; Να γίνουν διάσημοι και πλούσιοι υπεραθλητές ή να υιοθετήσουν τη δια βίου άσκηση;
  • Ποια-ποιοι πρέπει να είναι τα πρότυπα που τους υποδεικνύουμε; Οι αστέρες της αθλητικής show-biz που ακόμα και αύριο μπορεί να αποδειχτούν ντοπαρισμένοι ή ο αθλητής-πρότυπο της τοπικής ομάδας και ο ανώνυμος δρομέας αναψυχής;
  • Τι είδους αθλητισμό προσπαθούμε να φτιάξουμε: μαζικό ή πρωταθλητισμό υψηλού επιπέδου;

Δεν έχω τίποτα με τον Γιάννη Αντετοκούνμπο ούτε με κανέναν άλλο διάσημο αθλητή, τους θαυμάζω κι εγώ - σε έναν βαθμό. Πιστεύω όμως ότι το εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιούμε θα πρέπει να έχει στοχευμένο θέμα, ιδιαίτερη εκπαιδευτική αξία και ποιότητα. Πέντε λεπτά αναζήτησης στο ίδιο εκπαιδευτικό εργαλείο με οδήγησαν στις εξής ενδεικτικές προτάσεις, την προβολή των οποίων θα μπορούσε το Υπουργείο Παιδείας να εξασφαλίσει για την Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού:

  • «Ο τερματισμός», ντοκιμαντέρ της  Ελιάνας Αμπραβανέλ: Η ιστορία τριών ηλικιωμένων μαραθωνοδρόμων.
  • «Free to run»: ντοκυμαντέρ για την ιστορία του κινήματος ανεξάρτητων δρομέων.
  • Η ιστορία των Κάρλος, Σμιθ και Νόρμαν στους Ολυμπιακούς του ’68. https://www.youtube.com/watch?v=Ud2uWUFtDwM (δίπλα θα βρείτε κι άλλα, θα πρέπει να τα ξεδιαλέξετε όμως…).

Είναι η τέταρτη χρονιά που υλοποιείται η ημέρα σχολικού αθλητισμού και το Υπουργείο Παιδείας και οι Σχολικοί Σύμβουλοι δεν έχουν φροντίσει να προμηθεύσουν τα σχολεία εγκαίρως με, έστω ενδεικτικό, πλην όμως αξιόλογο εκπαιδευτικό υλικό. Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε ότι το έργο των Σχολικών Συμβούλων είναι δύσκολο και άχαρο και τα περιθώρια δράσης τους στενά. Όμως, περιμένουμε να αναγνωρίζουν και αυτοί τις δικές μας δυσκολίες και να προβαίνουν σε όποιες ουσιαστικές ενέργειες είναι μέσα στις δυνατότητές τους, πέρα από το να μας υποδεικνύουν αμφίβολης αξίας και ποιότητας βιντεάκια στο utube.

Κατερίνα Λαμπροπούλου

Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής

Κεντρική Φωτογραφία: Όταν το 1968 ο Τόμι Σμίθ και ο Τζον Κάρλος ύψωσαν τις γροθιές τους στους Ολυμπιακούς του Μεξικό (Διαβάστε περισσότερα εδώ)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

portosalte
Σκέψη Πορτοσάλτε: Αν θέλουμε τουρίστες, οι Έλληνες... να υποχωρούν στις διακοπές τους...
«Κακομοίρηδες, πλεμπαίοι, φτωχάτζες, που μου θέλετε και μπάνια τον Αύγουστο. Τότε πάνε οι τουρίστες, ρε λιγούρια.
Σκέψη Πορτοσάλτε: Αν θέλουμε τουρίστες, οι Έλληνες... να υποχωρούν στις διακοπές τους...
oiele.jpg
ΟΙΕΛΕ: Ζητά λύση στο «πάρτι ανομίας με την πιστοποίηση ξένων γλωσσών»
Η ΟΙΕΛΕ ζητά συνάντηση από την Υφυπουργό Παιδείας για τα αρρύθμιστα Κέντρα Μελέτης και για το χάος ανομίας στην πιστοποίηση τίτλων ξένων γλωσσών
ΟΙΕΛΕ: Ζητά λύση στο «πάρτι ανομίας με την πιστοποίηση ξένων γλωσσών»
Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας
Προσλήψεις στην Πολιτική Προστασία: 70 θέσεις εργασίας και χωρίς πτυχίο
Οι θέσεις απευθύνονται σε απόφοιτους Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ), που σημαίνει πως στην εν...
Προσλήψεις στην Πολιτική Προστασία: 70 θέσεις εργασίας και χωρίς πτυχίο
Μαθήτριες
Περίεργα παιχνίδια με τους μαθητές και τις οικογένειές τους από την ΔΔΕ Χανίων
«Οι αλλαγές σε ορισμένες περιπτώσεις είναι τόσο χοντροκομμένες ώστε αδέρφια προορίζεται να φοιτήσουν σε διαφορετικό σχολείο, κάτι εξόφθαλμα...
Περίεργα παιχνίδια με τους μαθητές και τις οικογένειές τους από την ΔΔΕ Χανίων