Καθώς η κοινωνία εξελίσσεται και απλώνεται η εξάρτηση των πολιτών από την τεχνολογία των τηλεπικοινωνιών, οι κυβερνοεγκληματίες αναζητούν συνεχώς νέους τρόπους εκμετάλλευσης των τρωτών σημείων και των πληροφοριών πρόσβασης. Μια επισκόπηση του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί η απάτη στον τομέα των τηλεπικοινωνιών επιχειρεί να δώσει η έκθεση για το έγκλημα Cyber-Telecom 2019, που δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο, από την Europol και την Trend Micro.
Η έκθεση υπογραμμίζει ότι η απάτη στον τομέα των τηλεπικοινωνιών καθίσταται εναλλακτική λύση χαμηλού κινδύνου έναντι του παραδοσιακού οικονομικού εγκλήματος. Το μειωμένο κόστος και η αυξημένη διαθεσιμότητα εξοπλισμού hacking σημαίνει ότι αυτό το είδος απάτης είναι σε άνοδο. Το κόστος της απάτης στον τομέα των τηλεπικοινωνιών εκτιμάται ότι ανέρχεται σε 29 δισ. ευρώ ετησίως.
Στην καρδιά της, αυτή η απάτη είναι η κατάχρηση προϊόντων τηλεπικοινωνιών (κυρίως τηλεφώνων και κινητών τηλεφώνων) ή υπηρεσιών με σκοπό την παράνομη απόκτηση χρημάτων από έναν πάροχο υπηρεσιών επικοινωνίας ή από τους πελάτες του. Ο κύριος στόχος των εγκληματιών είναι να αποκτήσουν πρόσβαση στους λογαριασμούς των πελατών.
Οι πιο συνηθισμένες μέθοδοι μπορούν να χωριστούν σε διαφορετικές κατηγορίες που κυμαίνονται από απλές έως εξαιρετικά περίπλοκες απάτες:
- Κλήσεις Vishing (συνδυασμός των λέξεων Voice και Phishing). Το Vishing είναι μια τηλεφωνική απάτη στη διάρκεια της οποίας τα θύματα αποκαλύπτουν προσωπικές, οικονομικές ή πληροφορίες ασφαλείας τους ή μεταφέρουν χρήματα στους απατεώνες.
- Wangiri- Ιαπωνικά για «ένα κουδούνισμα και παύση κλήσης»- Ένας απατεώνας θα δημιουργήσει ένα σύστημα για να καλέσει μεγάλο αριθμό τυχαίων αριθμών τηλεφώνου. Κάθε κλήση χτυπά μια φορά και στη συνέχεια κλείνει, αφήνοντας μια αναπάντητη στα τηλέφωνα των παραληπτών. Οι χρήστες βλέπουν συχνά την αναπάντητη κλήση και, πιστεύοντας ότι είναι νόμιμη, καλούν τον αριθμό πίσω.
- Η Διεθνής Απάτη Διαμοιρασμού Εσόδων (IRSF) υπήρξε το πιο καταστρεπτικό σύστημα απάτης μέχρι σήμερα. Περιλαμβάνει τη μεταφορά χρηματικών ποσών με βάση τη διεθνή εμπιστοσύνη μεταξύ τηλεπικοινωνιακών φορέων. Απατεώνες περιμένουν υπομονετικά να λήξει ο χρόνος τήρησης των αρχείων καταγραφής πριν εκτελέσουν οποιαδήποτε περαιτέρω βήματα για τη νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες.
Πώς λειτουργεί η απάτη
1. Οι εγκληματίες αποκτούν τηλεφωνικούς αριθμούς από τους παρόχους υπηρεσιών IPRN (International Premium Rate Number). Η Europol διευκρινίζει ότι δεν είναι απατεώνες όλοι οι πάροχοι υπηρεσιών IPRN. Υπάρχουν νόμιμοι φορείς που προσφέρουν γνήσιες υπηρεσίες.
2. Δημιουργούν μεγάλο αριθμό διεθνών κλήσεων προς αυτούς τους αριθμούς, χρησιμοποιώντας για παράδειγμα botnets ή διακομιστές που «τρέχουν» κλεμμένες κάρτες sim.
3. Οι ψευδείς κλήσεις μπορούν να περάσουν 6 ή 7 φορείς τηλεπικοινωνιών για να φτάσουν στο σημείο τερματισμού τους
4. Τελικά, οι τηλεπικοινωνιακοί φορείς θα μπλοκάρουν τις κλήσεις προς τους αριθμούς IPRN
5. Οι πάροχοι υπηρεσιών IPRN μοιράζονται τα κέρδη με τους εγκληματίες.
Δείτε το γράφημα του ΑΠΕ-ΜΠΕ:

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 2/04
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ